Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:32

benangelique schreef:
Toevallig heb ik gisteren nieuwe steunzolen opgehaald bij de podoloog . Inderdaad met een speciale bovenlaag, maar ook extra dempend.ik ga er morgen voor het eerst mee lopen. Eerst idd leren zolen maar dat is ellende met plassen stampen

Ik weet niet of die van mij van leer zijn, zou best kunnen. Ik had eerder wel zolen van lichter en zachter materiaal, maar nu heb ik deze dus. Ik heb ze nu bijna 1 jaar dus ze zijn nog niet echt aan vervanging toe. Ik denk dat ik het nog even aankijk!

hyawatta, ze zijn inmiddels al zo goed als dicht dus ben vandaag weer gaan lopen. :) Hopelijk herstelt je knie snel!

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:37

Oké dat scheelt alweer, ging het goed?
Hoop het ook

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:42

Ja eigenlijk wel! Ik merk wel echt dat ik ziek geweest ben, heb gewoon echt geen conditie meer -O-. (Ik heb namelijk daardoor zeker 1,5 jaar niet gesport).

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:55

Oké dus weer opnieuw beginnen?
Hoever was je voor je moest stoppen?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 01:19

Toen deed ik niet aan hardlopen maar aan zwemmen, daarnaast ging ik naar de sportschool en reed ik zo'n 5x per week paard.. Dus fit was ik wel, maar geen idee hoe ver ik kon komen met hardlopen haha :P.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:58

Hele hoop geklets! :')

Ik draag ook nog een korte broek + t-shirt

Nog 1 week voor de 4 mijl!

TammyVN, jammer dat je conditie weg is! Wel goed dat je weer sportief bezig bent!

steunzolen...ik gebruik ze niet

Kimmie, welkom!

Roxanne, hoe ging de wedstrijd?

Zo..beetje bijgelezen weer haha :')

Hopelijk gaat alles goed met iedereen hier verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:05

Ik lees hier over korte broeken en t shirts enz maar koel je dan niet te snel af?
Ik heb net gelopen in lange mouwen, was wel erg zweterig.. Maar ben bang dat ik anders stijve spieren krijg?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:15

Ik maak mijn rondje zo dat ik bij huis uitloop en nog wat rek.werkt prima.
Anders is het echt te heet voor mij.
Ik 'mag' ook niet te snel afkoelen anders krijg ik op Bep.plekken last door een ongeval. Ik weet precies hoe lang,welk rondje ik moet pakken:')
Ik douche overigens ook direct om die schade te beperken

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:19

VivaLaVida schreef:
Ik lees hier over korte broeken en t shirts enz maar koel je dan niet te snel af?
Ik heb net gelopen in lange mouwen, was wel erg zweterig.. Maar ben bang dat ik anders stijve spieren krijg?

Ik draag altijd een lange (hardloop) broek, zomer en winter. Dunne stof, dus niet te warm, en beschermt zomers tegen dazen en brandnetels die over het pad hangen.
Verder t-shirt, als het koud is een sportjasje erover, en als ik twijfel knoop ik hem om mijn middel. Doe ik die bij het uitstappen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:24

Even een snelle post, lees zo bij op de laptop.
Net wedstrijd gehad, tijd is ongeveer 29:08 :D zo blij! Exacte tijd komt nog op internet.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:52

Sorry,wat was ook alweer de afstand? Fijn dat het goed is gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:59

patatkraam schreef:
Sorry,wat was ook alweer de afstand? Fijn dat het goed is gegaan!

5 km :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:02

Goed hoor rox, dat loop ik niet!

Vandaag met 2 loopmaatjes een halve marathon gelopen. Allemaal 1/3e. Ik was wel echt de langzaamste met gemiddeld 6:15. Begint nu wel echt te frustreren, dus even goed bedenken of ik mijn afstand blijf verlengen of toch wil gaan versnellen

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:36

Mooie tijd dan hoor!

Iedereen zijn eigen tempo toch? Inderdaad bedenken wat je wil, ik twijfel er ook over aangezien ik mezelf ook te langzaam vindt. Maar aan de andere kant,het blijft knap als je een tijd aaneengesloten kunt lopen. wat ik bedoel is, je moet er niet minderwaardig naar kijken omdat je minder snel bent.bekijk je prestatie los vd anderen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:40

Is ook zo hoor. Maar ik weet dat ik wel harder kan. Ik doe t alleen niet. .. mijn hoofd zegt steeds dat t te hard gaat, te ver is, ik t niet vol kan houden etc

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:30

ROXANNE goed gedaan hoor +:)+
En mooie tijd ook.

DAAN hoe is het bij jou gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:23

Ik lees van alles over kleding, gister liep ik met een lange broek. Maar dat was toch best wel warm. Voortaan weer een korte aan.

Daan: Nog tevreden over gister? Je was super snel!

Hyawatta: Balen van je knie zeg!

Benenangelique: Dat is best al een afstand! En helemaal niet zo een gekke tijd! Iedereen op eigen tempo hoor, je komt er wel! Ik zie trouwens net dat je hier in de buurt woont. :o

Ik heb gelukkig geen spierpijn, alleen wat zware benen van gister. Morgen waarschijnlijk naar Starshoe, schoenen laten aanmeten :D Nu ik wat fanatieker ren vind ik het wel belangrijk om goede schoenen te hebben. Ben anders bang voor blessures.

Ook heb ik gelijk gekeken voor een nieuwe wedstrijd, zodat ik een beetje fanatiek blijf oefenen. 13 november weer :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:57

morning!

Nou hier het hele weekend helaas niet toegekomen aan m'n extra (3e) rondje. Gisteren na een sgw echt geen puf meer voor. Maar wel weer genoeg beweging gehad haha. Nu vanavond maar weer! En woensdag een rustig rondje en zondag de Veluweloop. :) Benieuwd hoe dat gaat!

Nu even reageren op de rest! :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:00

Hyawatta echt zo balen van je knie! Vandaag naar de huisarts toch?

Vivalavida zolang je in beweging blijft koel je niet af maar je moet niet (bezweet) stil gaan staan met dit weer in je short en hemdje.

Roxanne echt goed gegaan! Leuk je even gezien te hebben :D
Waar ga je 13 november lopen? Ik wil ook weer wat inplannen ;)

Sue klinkt leuk, veluweloop!

Benangelique had je in Alphen gelopen? Ik hoorde van iemand die ook mee liep dat hij op de brug moest wachten haha.
Ik vind het echt knap dat je zulke afstanden loopt hoor, ik doe het je niet na! Maar het is jammer dat je niet happy bent met je tijden. Is het misschien leuk voor de afwisseling ook eens een 5km wedstrijdje te lopen en zo wat meer snelheid te kunnen maken? Dan hoef je ook niet te denken dat je nog zo ver moet, want 5km is een eitje voor jou!

Ik heb gisteren dus ook 5km wedstrijd gelopen. Heel blij met mijn tijd van 22.48 :D Maar het was wel zwaar, ik was echt ff stuk over de finish. De laatste km heb ik ook echt een stuk langzamer gelopen, niet zo best dus :P Maar het was ook geen snel parcours, zeker de laatste km niet met een verhoging en 6x 90 graden bocht. En volgens mij was het niet exact 5 km maar 70 meter langer. Anyway, het kostte wat moeite maar heel tevreden!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:14

Zo DAAN mooie tijd hoor.
Was je weer helemaal fit?

Klopt vanmiddag moet ik naar de huisarts.

ROXANNE succes met nieuwe schoenen vandaag.

Ik mag vanavond weer een paar uurtjes werken, m'n vakantie zit er alweer op.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:19

Qua kleding vind ik ook nog wel lastig. Het koelt savonds toch wel aardig af, dus de laatste paar keer heb ik met een lange broek en shirt met korte mouwen gerend. Als het warmer is ren ik met een 3-kwart broek en mouwloos shirt.

Hyawatta vandaag naar huisarts? Ben benieuwd wat die zegt!

Horsii lijkt me heerlijk zo’n wandelvakantie in de bergen! Op het strand met windkracht zes lijkt me echt killing haha.

Daan hoe ging het lopen dit weekend? Oh lees net! WOW strakke tijd joh! Top gedaan! Helemaal na de mindere voorbereiding!

Welkom Kimmie! Ik hoor altijd dat Evi een mooie hulp is om mee te beginnen, misschien is dat wat voor je? Die motiveert altijd erg leuk!

Steunzolen geen ervaring. Ja ik had ze, maar nix voor mij met dat wisselen qua schoenen enzo haha. Dus loop nu gewoon zonder.

TammyVN fijn dat je weer kunt beginnen!

Roxannev wat een mooie tijd! Top gelopen! Hoe vond je het gaan? :D Is idd belangrijk goede schoenen!

Benangelique wat jammer dat je zo baalt van de snelheid. Dat is zo lastig aan het lopen met meerderen. Niemand die gelijk op loopt. Wel mooie afstand gelopen!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:38

Veluweloop lijkt me ook erg leuk! Wel zin in! Mooie omgeving! En gelukkig gewoon op harde ondergrond.
Zat gisteren nog even te kijken naar een volgende wedstrijd. Kwam de lemelerberg-loop tegen, maar dat is volledig onverhard en met veel hoogteverschillen. Ben bang dat dat eerst nog te zwaar is.

Nu een sint nicolaasloop gevonden in Zwolle. Lijkt me een betere optie. :D

Moet toch echt oppassen dat het allemaal niet te verslavend en teveel gaat worden. Moet het wel blijven zien als een extraatje naast de paarden. Wel moeilijk soms hoor, vooral als het in het begin zo mooi vooruit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:46

Sue: ja ik was super tevreden! Maar wel kapot aan het einde haha.

Daan: 13 november ga ik bij de Zegerplas in Alphen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:32

roxanne, ik loop nu gemiddeld 10k per training en dat dus in 63/64 minuten. Vind ik niet snel! hoor ook alleen maar mensen om me heen dat het traag is. Pff, ik loop pas sinds april! Aan de andere kant vind ik het ook niet echt snel, maar die mindset he!
lekker lopen hier in de buurt he? 13 november zie ik je dan! ik loop dan de 10k!

klopt Daan! werd georganiseerd door de groep waar ik mee liep: alphen aan de run! maar omdat het niets officieels was, werd er geen verkeer oid gestremd en kon de brug open :+ wel zuur voor de mensen die daar net voor stonden!
5k is idd misschien iets waar ik me meer op moet gaan richten. Morgenavond heb ik training met de groep (interval), donderdag of vrijdag ga ik zelf lopen en zondag heb ik een loop van 10k met mijn werk. Donderdag misschien maar gewoon een snelle 3 doen. Dat is een afstand die goed te overzien is immers.

doet iemand van hier mee aan de Ride and run in Ermelo einde van de maand?

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:26

Hoi allemaal,

@Nelleke: Balen dat je even geen tijd hebt om hard te lopen. Dat komt binnenkort vast weer. Met al die wisselende tijden lijkt mij dat ook echt intensief.

@Daan: Leuk nieuw setje!

@Hyawatta: Hoe was het bij de huisarts?

@Horsii: Fijne vakantie gehad?

@Roxanne: Hoe ging je eerste wedstrijd? Zo he ik lees het al! Goed gedaan zeg!

@Daan: ook lekker gelopen lees ik!

@Benangelique: Bevalt de interval training wel? Hoe ver is ride and run precies?

Lastig inderdaad wat je met dit weer aan moet. Ik had gisteren mouwloos shirt en daarover heen dun shirt met lange mouwen. Dat was eigenlijk al te warm.
Ik heb mezelf gisteren ingeschreven voor de Zevenheuvelnacht! 7 km.