Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:23

linoleum, ik ben 26 en mijn lengte is 1.69m. Nja, als je toch bedenkt dat meer dan een kwart van je lichaam gewoon vet is.. pff! :7 Maar al met al geen slechte weging. Denk dat ik me over een week of 2 weer laat wegen, dan behoud ik hopelijk de motivatie als ik ook daadwerkelijk vooruitgang zie :)

Dilan, als ik jou zou zie, dan zou ik jou ergens rond de 20 schatten ;) maar jij hebt een prima figuur hoor! En tja, dat positieve zelfbeeld, daar heb ik ook nog moeite mee (maar volgens mij is dat iets waar veel vrouwen last van hebben := )

Straks lekker een uurtje Xco doen, keertje wat anders dan iedere keer in m'n uppie die krachttraining, heb er nu al zin in! *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:26

linoleum schreef:
Wat foto's (helaas wel klein) om beetje te zien hoe je eruit kan zien met een bepaald vetpercentage.
[ Afbeelding ]

Over het algemeen is rond de 18% volgens mij dat je buikspieren zichtbaar worden. Maar daar is veel toewijding en doorzettingsvermogen voor nodig.

Percentage staat onder de foto toch? Dan kan 35% kloppen :). Wil naar de 20-25 als ik het zo zie!

Sherivey

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:01

Denk idd dat veel (voornamelijk) vrouwen een slecht zelfbeeld hebben. Mannen misschien ook wel, maar daar hoor je niet veel over.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:02

Ik denk dat ik nu rond de 22% zit. Vind het wel heel interessant om dat een keer te laten meten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:11

Wat tof die foto's! Daar op afgaande zit ik tussen de 30 en 35 in.
Wat heel aardig overeen komt met mijn app (monitor je gewicht) die 32,5 aangeeft.

Vandaag niet een hele gezonde dag...

O: Overnight oats met cacao en zoetstof + glas water
T: Gevulde koek
L: 3 boterhammen met roomboter en slankie smeerkaas
T: Halve gevulde koek
A: Stampot hutspot en misschien yoghurt na.

Verder de hele dag op stal geweest, niet heel veel gedaan, behalve twee boxen een beetje schoongemaakt en de hoefsmid bijgestaan. Niet heel warm, dus ik hoop wat te hebben verbrand maar dat zal wel niet :')
Daardoor kwam de eigenaar van de paarden dus met gevulde koeken aan. En ze waren heeerlijk!

Suikers en koolhydraten, ik vind het maar moeilijk. Volgens mij valt het wel wat mee allemaal als je in ieder geval nog geen jaaaaren obees bent en je hele lichaam kapot hebt gemaakt met rare eetpatronen. Of zou het dan nog geen invloed hebben?

Fruit vind ik te lekker om te laten staan. Maar ik probeer het wel met mate te eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:42

lisanne1989 schreef:
linoleum, ik ben 26 en mijn lengte is 1.69m. Nja, als je toch bedenkt dat meer dan een kwart van je lichaam gewoon vet is.. pff! :7 Maar al met al geen slechte weging. Denk dat ik me over een week of 2 weer laat wegen, dan behoud ik hopelijk de motivatie als ik ook daadwerkelijk vooruitgang zie :)

Dilan, als ik jou zou zie, dan zou ik jou ergens rond de 20 schatten ;) maar jij hebt een prima figuur hoor! En tja, dat positieve zelfbeeld, daar heb ik ook nog moeite mee (maar volgens mij is dat iets waar veel vrouwen last van hebben := )

Straks lekker een uurtje Xco doen, keertje wat anders dan iedere keer in m'n uppie die krachttraining, heb er nu al zin in! *\o/*

Maar voor een vrouw is 25% hartstikke mooi! Ja dat is een kwart van je lichaam maar nou en? Een vrouwenlichaam heeft nou eenmaal meer vet dan een mannenlichaam.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:47

Je borsten bestaan voornamelijk uit vet. Dus in dat opzicht hebben we al meer vet dan mannen (meestal dan).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:13

Dames wat praten jullie veel, maar interessant! Heb niet zo veel tijd om zó actief tr kunnen zijn maar lees altijd mee hoor :o

Qua verpercentage zit ik denk ik tussen 25 en 30% en wil graag naar dat plaatje van 20 22%. Binnenkort maar eens vragen op de sportschool of ze dat 1x kunnen meten. En dan over een poosje weer.

Lijstje vandaag, trein gemist en honger dus broodje gehaald :(

O: smoothie mango yoghurt havermout sinaasappelsap
T: weightwatchers koekje
L: pistolet vleessalade, ontbijtcrackers
T: blikje tonijn
A: 250gr kipfilet, 150gr gebakken aardappels, 200gr sperziebonen

B: paardgereden en 60 squats + buikspieren

Macro's eindelijk zoals ik ze wil vandaag *\o/*

Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:27

Is er hier misschien ook belang bij spijkerbroeken van LTB (model Molly) of G-star? Ik ben afgevallen en m'n broeken zijn te groot haha, bij interesse mag wel een pb :)

Ik ben lekker op dreef, maar lees meer mee dan dat ik reageer :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:32

Wat is er mis met een broodje halen op station of iets dergelijks?

Ik ga serieus elke week minstens 1x uit lunchen, en dan kies ik mooi wat ik lekker vind. En nog nooit problemen mee gehad dat het teveel kcal zou zijn of niet gezond..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:36

Ik ga morgen naar de burger king. Denk alleen dat ik niet precies op mfp in kan vullen wat ik dan eet.

Naja dan maar een keertje niet. Kan ook geen kwaad

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:38

Alle producten van McDonalds staan ook per stuk in MFP, dus zal voor Burger King ook wel zo zijn.

En anders zijn alle gegevens wat betreft kcal en macro's ook wel te vinden op site van Burger King. Bij zulke grote ketens is juist makkelijk om wel te weten hoeveel erin zit.

Zoals de Shell broodjes kan je zo scannen met MFP en heb je ook juiste broodje, ideaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:41

Ik heb van de week ook gewoon geluncht bij de Hema. Geen probleem want ondanks dat en twee dagen achter elkaar een gebakje, staat de teller vandaag vanaf maandag op -0,7.

Dus inderdaad linoleum, helemaal niets mis mee. Zolang je er maar rekening mee houdt en niet de illusie hebt dat een luxe broodje dezelfde energiewaarde heeft als je boterham :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:44

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:44

Net even mn favoriete burger bekeken op mfp. :o is niet mis wat daar in zit.

Achja, beetje handig de rest van mn eten er omheen plannen en dan blijf ik iig binnen mn caloriedoel.
Over vet zal ik maar even niet spreken :')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:45

Mag ik me ook melden? :)

6 jaar geleden ben ik op eigen krachten 10kg afgevallen en was ik super blij met hoe ik er uit zag.
Toen heb ik mijn vriend leren kennen.... :')
Die kijkt niet zo nauw met zn eten en dat was te merken helaas...

Nu ben ik 4 weken geleden begonnen met programma Bodysupport wat we bij ons op de sportschool (waar ik werk) aanbieden.
Dit is een 13 weken durend programma waarbij je dag menu's krijgt.
Je hebt dan iedere week een weegmoment en contact moment met de begeleider.

Ik ben nu keurig 4 kilo kwijt en wil er nog minstens 7 af.

Ik zit op 1700 Kcal en het is echt super goed te doen!

6 eetmomenten op een dag met maximaal 2,5 uur tussen je eetmomenten zodat je spijsvertering op gang blijft.
Daar moest ik wel even aan wennen :D
Ik was gewend om gewoon 3 x per dag te eten...

Maar het gaat me super makkelijk af!
Plus dat ik het wel erg handig vind dat er gewoon staat wat ik mag eten :')
Scheelt een hoop nadenken over het avondeten en uit wanhoop de verkeerde keuzes maken...

Je kunt alles wat er in je lijst staat (digitaal) aanklikken en dan kun je zien door wat en hoeveel daarvan je het kunt vervangen.
De keuze is reuze!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:46

secricible schreef:
http://www.burgerking.nl/bekijk-onze-producten
Als je ze aanklikt krijg je de voedingswaarde. Kun je thuis alvast inpassen als je wil ;)

Thanks :) heb het inmiddels ingevuld in mfp. Gelijk de hele lijst voor morgen gepland.

Welkom Raja

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 20:50

Raja, je spijsvertering kan niet "uit". Wanneer je eet maakt niks uit, als je maar niet teveel eet. Enige mooie aan 6 eet momenten is dat je vaak eet en dus makkelijk wordt.

Afvallen = meer kcal verbruiken dan je kcal inneemt

Trouwens wel fan van BodySupport, gebruiken ze hier op sportschool ook en werkt erg goed!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:54

Raja schreef:
Mag ik me ook melden? :)

6 jaar geleden ben ik op eigen krachten 10kg afgevallen en was ik super blij met hoe ik er uit zag.
Toen heb ik mijn vriend leren kennen.... :')
Die kijkt niet zo nauw met zn eten en dat was te merken helaas...

Nu ben ik 4 weken geleden begonnen met programma Bodysupport wat we bij ons op de sportschool (waar ik werk) aanbieden.
Dit is een 13 weken durend programma waarbij je dag menu's krijgt.
Je hebt dan iedere week een weegmoment en contact moment met de begeleider.

Ik ben nu keurig 4 kilo kwijt en wil er nog minstens 7 af.

Ik zit op 1700 Kcal en het is echt super goed te doen!

6 eetmomenten op een dag met maximaal 2,5 uur tussen je eetmomenten zodat je spijsvertering op gang blijft.
Daar moest ik wel even aan wennen :D
Ik was gewend om gewoon 3 x per dag te eten...

Maar het gaat me super makkelijk af!
Plus dat ik het wel erg handig vind dat er gewoon staat wat ik mag eten :')
Scheelt een hoop nadenken over het avondeten en uit wanhoop de verkeerde keuzes maken...

Je kunt alles wat er in je lijst staat (digitaal) aanklikken en dan kun je zien door wat en hoeveel daarvan je het kunt vervangen.
De keuze is reuze!

:')

Zo grappig dat mensen nog steeds geloven dat ze alles op gang moeten brengen.
Ga je eens verdiepen in de OP zou ik zeggen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:54

Wat linoleum zegt. (:

Mijn lijstje van vandaag;
L: 120gr kogelbiefstuk, 5gr verse munt, 30ml ketjap en 160gr mango
T: 2 naturel digestive koekjes & whey shake
T: tortilla, 2 hotdog worstjes en 50gr zuurkool
A: 150gr zwitserse aardappelschotel, 100gr appelmoes en 80gr kip
T: 225gr skyr, 1 questbar

1658kcal
140gr carbs, 52gr vet en 147gr eiwit

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:01

Wat ze bij BodySupport vertellen is dat je spijsvertering na 2.5 uur vertraagt.
Als je iedere 2,5 uur eet blijft ie hoog.

En idd, je moet meer verbanden dan je binnen krijgt, anders val je nog steeds niet af.

Ik ben BodySupport ook wel gaan doen omdat ik mijn klanten wil kunnen vertellen wat het is en hoe ik het ervaar.
En tot nu toe ben ik erg positief :j

En bedankt Gribaldi
Ik heb de OP gelezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:20

Veel of weinig eetmomenten is puur persoonlijke voorkeur, heeft verder niet zoveel met snelle of langzame stofwisseling te maken. Tuurlijk gaat je lichaam eventjes harder werken als je net gegeten hebt, die binnengekomen zooi moet verwerkt worden. Maar netto maakt het geen kl*te uit, zolang je maar minder binnen krijgt dan je verbrandt.

Mijn coach adviseert namelijk minder eetmomenten op een dag. Liefst alle tussendoortjes nemen als een maaltijd. Dus ontbijt, lunch, avondeten en 's avonds bijv. nog een maaltijd met alle 'tussendoortjes' (fruit).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:13

linoleum schreef:
Wat is er mis met een broodje halen op station of iets dergelijks?

Ik ga serieus elke week minstens 1x uit lunchen, en dan kies ik mooi wat ik lekker vind. En nog nooit problemen mee gehad dat het teveel kcal zou zijn of niet gezond..

Het probleem is dat ik gisteren een dagje weg ben geweest met chocola en donuts in de trein en de dag er voor ook niet 'netjes' heb gegeten. Een wit pistoletje is natuurlijk een keer niet erg maar zit wel boven mn calorieëndoel. Als ik de trein niet gemist had, had ik thuis salade gehad :P Meer mn eigen gedachten hoor, ik hou ook nog steeds van spontane 'eetdates' en een stuk chocola.
Ach ik sta nu eindelijk stabiel op -0.7 sinds dit jaar zegmaar dus daar ben ik al blij mee. Volgende week weer wegen als ik niet meer ongesteld ben. Gaat prima zo, maar kan meer bereiken als ik strenger ben. Daarom die zin over t broodje.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:16

Hihi heerlijk eten vandaag!

O: 200 gram magere kwark met 30 gram muesli
T: sinaassappel, 3 speculaasjes
A: uit eten: Pompoen-macademia burger met gestoomde groenten, geroosterde paprika saus en een hand frietjes. Als toetje churros-cheesecake <3

B: 20 km fietsen, stalklusjes en het heeeel koud gehad

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:21

Churros cheesecake, nu ben ik heel benieuwd hoe dat smaakt :P