Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:07

Ja maar dat mager beleg..... Dat vind ik zo lastig -O-
En ik hou wel van brood.... maar ook van lekker beleg, salami, oude kaas, pindakaas, roomkaas :Y)
Ik ontbeet altijd met magere kwark en muesli, 250 gr magere kwark dan en beetje wat gezondere muesli (voor zover mogelijk want weet dat er in alle muesli suiker zit). Ga altijd thuis lunchen want woon nog geen 2 min van mn werk.... en dan gaat het mis. Ik heb dan zo'n honger dat ik gerust 4 boterhammen wegwerk + nog een aantal crackers. Wil dit eigenlijk gaan beperken tot 2 boterhammen + 2 crackers max met idd ook mager beleg... maar wat????
Savonds eet ik gewoon mee met wat de pot schaft maar daarna.. chocola, chips, frisdrank.
Ik ga savonds schrappen iig en iets anders eten maar heb t al wel eens eerder gedaan en komkommer en wortel ben je ook snel op uitgekeken. Ik drink eigenlijk alleen nog maar water of thee met zoetjes en in het weekend soms dan frisdrank of een wijntje of iets dergelijks. Cappucino heb ik geschrapt omdat dat gewoon echt niet goed voor je is.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:13

*Voorbeelden hartig beleg: bij voorkeur 20+ of 30+ (komijne) kaas/smeerkaas (bijv. Westlight,Milner, Cantenaar), Zwitserse strooikaas, Hüttenkäse
ei: in plaats van een plakje kaas
sandwichspread, groentespread of dun salade bijv. selderij salade

Dit kreeg ik als tips voor mager beleg. Ik eet zelfs geen vlees/vis dus dat maakt het iets lastiger maar dit zijn enkele voorbeelden en daarnaast kipfilet etc.

Frisdrank laten staan vind ik ook heel lastig! Ik drink nu Crystal clear, daar zitten haast geen calorieën in maar heeft wel wat meer smaak dan water.
Misschien kun je s avonds een handje ongezouten noten eten? Daar zitten opzich ook wel veel calorieën in maar dat is nog redelijk gezond.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:15

_Yasmine_ schreef:
*\o/* Jeetje wat een nieuwe mensen!

N, ik snap het ergens wel hoor, zeker met goede begeleiding :j Lijkt me wel HEEL erg zwaar om een tijd lang hetzelfde te moeten eten.

Ja het is wel pittig hoor :D maar het snelle resultaat motiveert heel erg en de begeleiding is echt een stok achter de deur. En gelukkig hebben ze nu shakes, repen, soepen en warme avondmaaltijden en van alles verschillende smaken. De crunch reep is net een mars of lion reep zo lekker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:20

Dat stofwisseling aan de gang houden is zo'n enorme fabel, zullen we afspreken vanaf nu niet meer die onzin verder te verspreiden? :Y)

Crashdieten kunnen zeker werken denk ik. Het is misschien voor sommigen de manier om de motivatie te vinden, om die knop om te zetten. Ik denk alleen inderdaad wel dat je heel goed begeleid moet worden in het proces wanneer je terug normaal voedsel gaat nuttigen. Die begeleiding lijkt me vele malen belangrijker dan de begeleiding tijdens het dieet zelf.

Welkom, alle nieuwe mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:20

Het is uiteraard je eigen keuze maar ben je niet bang dat je dan net zo snel weer aankomt als je weer "normaal" gaat eten? :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:23

Hoi :wave:

Heb niet alles gelezen maar hoop dat ik hier ook nog wat extra tips kan krijgen.

Ik ben inmiddels ruim 12 kilo afgevallen met een dieet (prodimed) en heb mijzelf hierna ook een andere levensstijl aangemeten die tot nu toe goed is vol te houden, zoveel mogelijk suikervrij. Ik bak zelf ons brood (nooit geweten dat dat zo makkelijk is) maak zelf ontbijtkoek (ook dat is blijkbaar veel makkelijker dan dat ik dacht) en ik drink geen frisdranken meer.

Waar ik vooral tegenaan loop is de prijs van sommige producten. De gezondere zaken zijn toch echt veel duurder. Als ontbijt eet ik een boterham met beleg en later nog kwark met een paar amandelen en andere noten + aardbeien, frambozen en bosbessen. De ontbijtkoek maak ik oa met amandelmeel. Nu is mijn vraag; weet iemand waar je amandelmeel en noten etc. voordelig kunt kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:26

Amandelmeel is overal stervensduur, mijn noten koop ik bij de Lidl (mixed nuts) en bij de Body & Fitshop.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:28

Yonker schreef:
Ja maar dat mager beleg..... Dat vind ik zo lastig -O-
En ik hou wel van brood.... maar ook van lekker beleg, salami, oude kaas, pindakaas, roomkaas :Y)
Ik ontbeet altijd met magere kwark en muesli, 250 gr magere kwark dan en beetje wat gezondere muesli (voor zover mogelijk want weet dat er in alle muesli suiker zit). Ga altijd thuis lunchen want woon nog geen 2 min van mn werk.... en dan gaat het mis. Ik heb dan zo'n honger dat ik gerust 4 boterhammen wegwerk + nog een aantal crackers. Wil dit eigenlijk gaan beperken tot 2 boterhammen + 2 crackers max met idd ook mager beleg... maar wat????
Savonds eet ik gewoon mee met wat de pot schaft maar daarna.. chocola, chips, frisdrank.
Ik ga savonds schrappen iig en iets anders eten maar heb t al wel eens eerder gedaan en komkommer en wortel ben je ook snel op uitgekeken. Ik drink eigenlijk alleen nog maar water of thee met zoetjes en in het weekend soms dan frisdrank of een wijntje of iets dergelijks. Cappucino heb ik geschrapt omdat dat gewoon echt niet goed voor je is.

Als je brood wilt eten eet je brood. Er doen er nog een aantal gewoon brood eten. Let dan op wat je er op doet. Kipfilet dat soort dingen. Pindakaas is gewoon ook goed.
Alles met mate zeggen ze toch ;)
Als je eens zou stoppen met het snaaien na je avond eten scheelt dat!
Neem dan na het avondeten eens wat fruit, laat frisdrank weg en pak water of aanmaak siroop.
In het weekend mag je heus wel eten en drinken wat je wilt hoor, doe ik ook maar let er gewoon een beetje op.
En ga lekker bewegen, wandelen, fietsen etc :j

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:28

Bizzybijtje schreef:
Het is uiteraard je eigen keuze maar ben je niet bang dat je dan net zo snel weer aankomt als je weer "normaal" gaat eten? :)

Nee dat is gelukkig niet het geval. Ik ben hiermee al 25 kg afgevallen zo'n 2.5 jaar geleden en dat wat ik weer ben aangekomen daarvan is het grootste deel het afgelopen jaar erbij gekomen. En dat komt echt door chips, chocola en oreo's met witte chocola er omheen hahaha dus niet door 'normaal' eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:35

Jammer dat je jezelf dan toch weer zo hebt laten gaan NWD. Ik denk dat ook dat juist een gevaar is van crashen: je leert het jezelf niet aan om ook tijdens die vreetmomenten te beheersen. Want afvallen gaat toch zo makkelijk als je een poosje shakes en lekkere repen neemt, is niks ergs aan!

Juist de (harde en) moeilijke weg naar het lichaam waar jij je goed bij voelt met behulp van een gezond dieet en een goed bewegingspatroon, zal er voor zorgen dat je jezelf nooit meer zo laat gaan dat je weer zoveel kilo's aankomt.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:35

Kayleigh_ schreef:
Dat stofwisseling aan de gang houden is zo'n enorme fabel, zullen we afspreken vanaf nu niet meer die onzin verder te verspreiden? :Y)

Want? Waarom is dit volgens jou een fabel?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:36

Kayleigh_ schreef:
Amandelmeel is overal stervensduur, mijn noten koop ik bij de Lidl (mixed nuts) en bij de Body & Fitshop.

Bij de Lidl :)* Goede tip, bedankt ik ga eens kijken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:37

_Lisanne schreef:
Kayleigh_ schreef:

Een aantal pagina's terug staat dit uitgelegd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:38

_Lisanne schreef:
Kayleigh_ schreef:

Omdat het geen waarheid (feit) is. Het is een uitspraak die ooit de wereld is ingebracht, mensen nemen het klakkeloos van elkaar over en zo blijven ze bestaan.
Een stofwisseling blijft altijd aan de gang, die kan je niet stilleggen (behalve als je dood bent) en het maakt voor een lichaam geen moer uit of jij 25 mini eetmomenten inplant of 3 grote eetmomenten of 1 enorm eetmoment.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:57

Whahaha Kayleigh_ jouw onderschrift _O- Valt me nu pas op :')

Euhm mijn concrete doel: - 5 kg (en die er dan ook eens af houden), plattere buik voor de zomer aka bikiniproof zijn :j

Vandaag weer lastig lijstje, kwam erachter dat ik geen lunch meer had en geen tijd meer om echt te ontbijten :+ Dus lijstje beetje omgegooid :j

O: Banaan + Caramel Macchiato van de Starbucks met magere melk (dat dat weer wel _O- ) (oliebol wel mn gehemelte net verbrand )
T: Yoghurt met muesli
L: Denk bruin pistoletje filet american
T: Worteltjes
A: Helaas iets kant en klaars, moet direct vanuit school werken dus kan ook geen voorbereide maaltijd van thuis meenemen uit de vriezer
T: misschien wat ongezouten cashewnootjes (handje)

edit: Lidl heeft idd heel veel goedkopere versies van duurdere producten (ze hebben nu zelfs bakken met verse nootjes (tenminste die van ons) )

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:58

Ik heb het niet klakkeloos overgenomen, ik heb het van een professionele diëtist die hier voor gestudeerd heeft. Dan zal zij het tijdens haar studie wel verkeerd geleerd hebben.
Maar goed, iedereen doet wat hij/zij fijn vind en zich goed bij voelt. Ik voel me er beter bij om meerdere keren kleine hoeveelheden te eten, dan in 1 keer heel veel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 11:02

_Lisanne schreef:
Ik heb het niet klakkeloos overgenomen, ik heb het van een professionele diëtist die hier voor gestudeerd heeft. Dan zal zij het tijdens haar studie wel verkeerd geleerd hebben.
Maar goed, iedereen doet wat hij/zij fijn vind en zich goed bij voelt. Ik voel me er beter bij om meerdere keren kleine hoeveelheden te eten, dan in 1 keer heel veel.

Tja en hier zitten dus ook diëtisten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:02

Meerdere kleine hoeveelheden zorgt er waarschijnlijk voor dat je minder snel trek hebt. Dat is iets anders dan dat het invloed heeft op je stofwisseling.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:05

Hier zullen altijd wel meningsverschillen over blijven denk ik.
Zelf heb ik er weinig verstand van maar als iemand er voor gestudeerd heeft geloof ik die altijd maar haha.

In ieder geval, ik heb daardoor tussendoor echt geen honger oid dus daardoor wordt snaaien sowieso minder (in mijn geval) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:06

En dat is precies de reden dat veel mensen kleine eetmomenten over de dag verdeeld prettig vinden. En het belangrijkste; als het voor jou werkt, is het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:07

Inderdaad :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:12

Ik merk als ik stevig ontbijt ik ook meer honger heb de hele dag.... hoe kan dat dan??
Voor mij gevoel hoe meer ik eet in de ochtend hoe meer ik moet eten tijdens lunch/avondeten :Y)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:40

hahah Yonker, hier precies hetzelfde probleem _O- Zodra ik ontbijt begin mn honger.. Ontbijt ik niet kan ik rustig tot half 3/4 zonder eten :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:53

Grappig dat herken ik juist niet, zonder ontbijt durf ik niet eens van huis weg. Ga me dan helemaal rot voelen!

Ik kan me trouwens wel indenken dat met meerdere keren een klein hapje het makkelijker is voor je vertering :j Steeds een beetje lijkt me makkelijker te doen dan 3x heel erg veel. Voelt alsof je de kraan geleidelijk open zet of in eens heel hard. Bij de laatste heeft mijn wasbak het dan ook moeilijker :+

Hier geen planning, wel een ontbijtje met banaan-ei pannekoek :j Even wennen weer, maar was erg lekker!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:09

Nou ja ik heb opzich wel altijd trek sochtends... behalve de laatste weken dan :Y)
Heb vandaag ook nog niks op.. behalve een glas water :=

Die banaan-ei-pannekoekjes vind ik erg lekker :9