Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:39

Uiteraard zullen de duimen draaien hier.

Ik mag vandaag 4x in mijn vingers laten prikken voor een dagcurve. Omdat ik wat zwaarder ben en een groot kind had als eerste, willen ze checken of ik geen suiker heb. Vorige keer was dat totaal niet het geval. Maar ja nu dus weer de hele dag prikken. Nuchter was in ieder geval normaal. Alleen nu ontbijten en dan over 1.5 uur weer en ontbijten is nog steeds echt vreselijk. Maar goed.

mywayzidaneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:01

Het is voor een goed doel RW hoe lastig het ook is. Anders kun je ook altijd nog koolhydraatarm gaan eten. Staan veel recepten op fb.
Ik moest 7 keer per dag prikken en 7 keer insuline spuiten. Als ik toen die tip had gekregen had het me veel gescheeld.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:47

Als er suiker uit was gekomen had ik het fijn gevonden om het te weten, want dan kan je er tenminste wat aan doen. Gelukkig was het allemaal normaal. Straks nog even groeiecho en afspraak bij de gyn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:18

Fijn dat het goed was.
Hoop dat de andere afspraken ook goed verlopen!

Welkom Moonprayer duim voor jullie!

Miesje spannend hou ons op de hoogte!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:24

Linnie, hoe gaat het met jou?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:16

Met mij gaat alles goed.
Morgenavond weten we het geslacht!
Spannend.
Baby was iets aan de lichte kant 102 gram vorige week.Ziekenhuis had er niks over gezegd maar de vrouw van de geslacht bepaling wel.
Moet morgen het streek ziekenhuis toch bellen om de afspraak te wijzigen, de 20 weken echo ( in academisch ziekenhuis) is ook precies op die dag en op de tijdstip van de controle.

er zit nu ook 5 weken tussen de 15 weken controle en 20 weken controle vind dat eigenlijk ook te lang.
Wij moeten tijdens de controle echt vragen gaan stellen.
Placenta blijkt ook onder te liggen.
ziekenhuis zei daar ook niks van.
vrouw van de geslachtbepaling wel.
Deze kan nog anders gaan liggen hoor.
Dit is onze eerste wij weten dat ook allemaal niet.
Maar toch puntjes wat ik allemaal graag had willen weten.
Beetje naief geweest steeds.

Over een week kan ik het geslacht pas openbaar bekend maken dan is al onze familie op de hoogte.

Hoe gaat het met de rest?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:24

102 gram voor 15 weken is niet heel raar toch?
Ligt je placenta voor de uitgang?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:37

Of ik ben in de war met het gewicht :+ ze vond de baby aan de dunne kant.
Maar ook dat kan nog makkelijk bij trekken.
Morgenavond kijken we de foto's op het sticky die we mee hebben gekregen.
Misschien staan daar ook wel gewichten op.

Ja bij de uitgang dus ik wil hier bij elke echo ook duidelijkheid over hebben.
Kan nog gaan meegroeien met de baarmoeder hoor.
ivm kans op bloedverlies en niet natuurlijk bevallen enz wil ik hier wel van op de hoogte blijven.

Als je niks vraagt zeggen ze ook niks weten we nu!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 29-11-16 20:44, in het totaal 3 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:37

Op 17 weken en 5dgn woog mijn zoontje 215 gr, dus denk dat 102 gr op 15 weken niet raar is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:39

Nee inderdaad dan klinkt het goed.
Ik ga morgen eens opletten met de foto's kijken!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:40

Placenta voor de uitgang is inderdaad wel van belang om te weten lijkt me. Ik heb overigens ook iedere keer zelf gevraagd hoe en waar de placenta lag, mijn ervaring is ook dat ze niet heel gul met informatie geven zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:34

Placenta kan nu nog schuiven. Bij een vriendin van ons zou er een geplande keizersnede komen ivm een voorliggende placenta en zij was inmiddels al ruim de 30 weken voorbij. Nu zijn ze aan het wachten tot het spontaan gebeurt, want de placenta ligt niet meer voor de uitgang.
Gewicht is nu nog weinig over te zeggen voor zover ik weet.
Hoeveel weken ben je nu precies. Dan kan je evt via google kijken wat een baby dan gemiddeld weegt op die termijn.

Wij hadden vandaag groeiecho, nu 24 weken en spruitje was nu ruim 600 gram en nog qua groei helemaal gemiddeld.
Ik heb nu over 4 weken weer een groeiecho, onze eerste was nogal een reus, dus ze houden dat nu wel wat meer in de gaten. Maar goed tot nu toe alles helemaal normaal. Hier de placenta bovenin en een beetje aan de voorkant. Maar daar trapt ie gewoon makkelijk doorheen. Zit genoeg kracht in al.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:27

Ben ik een van de enige die nog niet zwanger is? Er was een ander topic voor het kletsen over de zwangerschappen toch? Of ben ik nu heel hard?

Ik ben ongesteld geworden. Ik zou even niet weten waar ik de kracht vandaan moet halen om de iui weer in te gaan

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:36

wiebke schreef:
Ben ik een van de enige die nog niet zwanger is? Er was een ander topic voor het kletsen over de zwangerschappen toch? Of ben ik nu heel hard?

Ik ben ongesteld geworden. Ik zou even niet weten waar ik de kracht vandaan moet halen om de iui weer in te gaan

Wat naar Wiebke. Maar ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Iedere maand weer die teleurstelling is gewoon echt zwaar k*t.

Voor wat betreft de zwangeren, das natuurlijk wel het nadeel van meekletsen in een groep van mensen die zwanger willen worden. Er zijn er altijd die eerder zwanger zijn dan jij. En dan zijn het hier nog allemaal mensen die er heel lang over gedaan hebben. In de andere groep over zwanger worden, meldt zich zo nu en dan iemand die dan in ronde 1 spontaan zwanger is en of ze mee mag kletsen. Dat vind ik veel moeilijker. Maar het gebeurt nu eenmaal bij mensen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:47

Sterkte Wiebke, ik ben ook nog niet zwanger hoor. ;) Haal je straks ook geen kracht uit het weer bezig zijn met de IUI? Zonde om weer een syclus te moeten overslaan maar als het geestelijk niet gaat houdt het over.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:45

wiebke schreef:

Sterkte Wiebke, soms voelt het allemaal vreselijk machteloos en oneerlijk he :(:)

Geef de moed niet op!! Kun je je twijfels en onzekerheden niet in het ziekenhuis kwijt? Ik las ergens in je berichten dat je man een stuk ouder is dan dat jij bent brengt jullie dat ook niet een stap dichterbij bijv. IVF mocht je je zekerder voelen in die fase?

Wat betreft dit topic, ik snap je gedachtegang. Spullen is dit topic in 2014 gestart vanuit het zelfde perspectief waar jij in zit. Hoe rot het ook klinkt, gaf het mij steun en moed te zien dat een groot deel van de mee kletsende andere meiden binnen het topic wel zwanger raakte. Dat gaf hoop! Op dit moment is de verhouding een beetje scheef, in de zin dat er 'meer' zwangeren zijn dan meiden in een traject.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:52

Wanneer je alleen maar tegenvallers leest geeft dat ook geen hoop op een goede afloop bij jezelf idd.

Morgen mag ik weer naar het ziekenhuis voor een echo, ben alweer bijna een week aan het spuiten. Ben benieuwd hoe het er dit keer voor staat. :7

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:57

Spannend Cobiie!! Fijn dat het ziekenhuis direct doorpakt en jullie verder kunnen met ICSI!

Ga voor jullie duimen!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:00

wat erg miesjex dat het helaas is misgegaan.

ik ben eindelijk ongesteld geworden,klinkt raar, maar ik had en paar maanden helemaal geen cyclus. dan word het sowieso niks. hopelijk vanaf nu gewoon regelmatig. dan weet ik elke maand waar we aan toe zijn. vind het stiekem toch spannend. al is de kans super klein. je hoopt toch he

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:02

@wiebke... ik ben ook nog niet zwanger. (Na ivf poging en cryo)
Probeer positief te blijven. De meeste die hier meekletsen hebben al een hele weg afgelegd... bekijk het positief 'er is hoop' ... ook voor jou (en mij:-) )

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:17

Wiebke je bent niet de enige hoor, hier na een jaar ook nog niks.
Hoewel ik nu wel een aantal dagen over tijd ben... Test was wel negatief....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:30

Klopt er is een andere topic maar iedereen bleef hier kletsen.
Het begon niet te lopen.

Ik zal in ieder geval hier niet meer over mijn zwangerschap praten.
ik snap dat het soms hard over komt en mensen hier verdrietig van worden.
Je emoties gaan alle kanten op.

Er is denk ik wel een verschil tussen melden dat het gelukt en erover door praten.

Cobiie spannend zeg!!
Hou ons op de hoogte en blijf in vertrouwen!

Miesjex op de hoeveelste dag heb je getest?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:02

Miesje, hopelijk geeft een nieuwe test wel positief nieuws.

Moonprayer, op naar een nieuwe poging. :P

Hier een echo gehad, alles zag er goed uit. Dit keer niet 1 ei die veel groter is dan de rest, dus hopelijk gaan we met wat minder stress deze poging door. :+
Maandag weer terug om te zien hoeveel er netjes aan het groeien zijn. Een stuk of 5 zagen er wel mooi uit, wie weet komen er nog wat bij.

Linnie en RW, sterkte met jullie zwangerschappen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:43

Ik snap wel dat het voor de gene waarbij er nog geen succes is heel rot is om de zwangerschapsverhalen van anderen te lezen. Zo zat ik ook altijd in een ander topic waar de een na de ander zwanger werd maar het lukte hier maar niet.
Zal er dus wat meer rekening mee houden en ik blijf uiteraard voor iedereen duimen op een positief resultaat.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:16

Ik lees hier regelmatig mee, heb echt bewondering voor wat jullie allemaal doorstaan/meemaken

Ik twijfel of ik me hier mag melden...
Maar toch even mijn verhaal kwijt
Ben in febr 2014 gestopt met de prikpil. Cyclus kwam vrij snel op gang en vanaf april was ik steeds 3 tot 6 weken achter elkaar ongesteld en dan 1 week niet. Omgekeerde wereld dus. Toen gemeld bij de huisarts, Die stuurde me door naar gyn en van daar uit clomifeencitraat gekregen om de eisprong op te wekken en regelmatigheid te krijgen
Uiteindelijk na een aantal maanden zwanger en in juli 2015 bevallen van een zoontje

Nu ben ik in september opnieuw gestopt met de prikpil maar alles blijft uit.
Cyclus komt maar niet op gang. Wel constant het gevoel dat het komt (rommelige buik, steken, etc) maar ook wel misselijk en moe. Dus voor de zekerheid 2 weken geleden een test gedaan maar ben dus ook niet zwanger

Hoe lang moet ik wachten tot die cyclus op gang komt?
En gaat het dan nu wel vanzelf?

Ik weet dat ik niet mag klagen want heb een fantastisch mannetje die met een heel klein beetje hulp verwekt is. Maar toch

Als ik nou een cyclus had, dan weet je iig waar je aan toe bent. Maar al die gemixte signalen van mijn lichaam.. bah