Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:56

Proficiat +:)+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:00

En dit soort reacties bedoel ik :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:07

Ik moet zeggen dat het gefrustreerde karakter van sommigen mij ook weerhoudt om de discussie echt voort te zetten. Ook omdat hij eindeloos is. Wat ik eerder al zei, iedere partij wordt geschaad door de verwachting of keuze van de ander ("iedereen moet gevaccineerd worden" versus "vaccinatie levert mij schade op") dus je komt toch nergens.

Vanuit beide partijen overigens, in zowel kamp provaxx vind ik dat er echt vervelende sneren zijn als in kamp anti-vaxx. Merk dat ik mezelf daardoor ook laat uitlokken tot niet serieus discussiëren of gefrustreerde uitingen, omdat sommigen echt in mijn allergie komen. Iemand als foei zetten kan dan wel (heb ik ook gedaan), maar dan mis je ook een deel van de discussie helaas wat het minder makkelijk maakt.

Wat ik wel jammer vindt, want ik vind de zienswijze van o.a. quera wel echt heel interessant en zou bepaalde dingen die zij aangeeft (o.a. gescheiden enten en aangepast schema) echt wel willen toejuichen. En ik denk dat kritisch kijken naar vaccineren en open en geïnteresseerd met elkaar kijken welke mogelijkheden er zijn om iig een deel van de groep naar elkaar te trekken echt heel belangrijk zijn in het huidige klimaat. Dat, of 1 van de 2 partijen moet ineens door schade en schande wijs worden (danwel een dramatische uitbraak van ziektes, danwel de bekendwording dat een vaccinatie schuldig is aan een berg doden). Maar er zijn er ook echt een paar bij die totaal op een andere planeet leven t.o.v. hoe ik naar de wereld kijk en dan kom je toch niet dichter bij elkaar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:09

Wat was het nut van jou laatste reactue? Wat moet ik daar op antwoorden? Super dat jij zo snel wel iets kunt opzoeken?

Ik zal mij verantwoorden waarom dat bij mij niet ging, ik was een poging aan het doen om mijn jongste eren te geven, terwijl ondertussen een crissis kreeg en dan mijn jongste zijn eten uit mijn handen sloeg.
Sorry, dat ik dan niet direct iets kan opzoeken en vandaar mujn reactie van proficiat, ik kan dat niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:13

secricible schreef:
Ik moet zeggen dat het gefrustreerde karakter van sommigen mij ook weerhoudt om de discussie echt voort te zetten. Ook omdat hij eindeloos is. Wat ik eerder al zei, iedere partij wordt geschaad door de verwachting of keuze van de ander ("iedereen moet gevaccineerd worden" versus "vaccinatie levert mij schade op") dus je komt toch nergens.

Vanuit beide partijen overigens, in zowel kamp provaxx vind ik dat er echt vervelende sneren zijn als in kamp anti-vaxx. Merk dat ik mezelf daardoor ook laat uitlokken tot niet serieus discussiëren of gefrustreerde uitingen, omdat sommigen echt in mijn allergie komen. Iemand als foei zetten kan dan wel (heb ik ook gedaan), maar dan mis je ook een deel van de discussie helaas wat het minder makkelijk maakt.

Wat ik wel jammer vindt, want ik vind de zienswijze van o.a. quera wel echt heel interessant en zou bepaalde dingen die zij aangeeft (o.a. gescheiden enten en aangepast schema) echt wel willen toejuichen. En ik denk dat kritisch kijken naar vaccineren en open en geïnteresseerd met elkaar kijken welke mogelijkheden er zijn om iig een deel van de groep naar elkaar te trekken echt heel belangrijk zijn in het huidige klimaat. Dat, of 1 van de 2 partijen moet ineens door schade en schande wijs worden (danwel een dramatische uitbraak van ziektes, danwel de bekendwording dat een vaccinatie schuldig is aan een berg doden). Maar er zijn er ook echt een paar bij die totaal op een andere planeet leven t.o.v. hoe ik naar de wereld kijk en dan kom je toch niet dichter bij elkaar.

Nou dat dus!
Ik wil helemaal niet alle vaccinaties omdat sommige naar mijn mening echt onzin zijn.
Maar als ik alles kan scheiden zou ik sommige echt wel willen vaccineren ;) op onze eigen tijd dan wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:14

Jullie nemen internet veel te serieus :D

*kruipt weer terug*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:15

dromertje2 schreef:
Wat was het nut van jou laatste reactue? Wat moet ik daar op antwoorden? Super dat jij zo snel wel iets kunt opzoeken?

Ik zal mij verantwoorden waarom dat bij mij niet ging, ik was een poging aan het doen om mijn jongste eren te geven, terwijl ondertussen een crissis kreeg en dan mijn jongste zijn eten uit mijn handen sloeg.
Sorry, dat ik dan niet direct iets kan opzoeken en vandaar mujn reactie van proficiat, ik kan dat niet.

Je blijft hameren om een onderzoek die ik allang geplaatst heb. Maar zelf ben je tot nu toe in het gehele topic nergens mee gekomen. Ja meeroepen met anderen.. en ja dat irriteert me mateloos, als ik een vraag stel gelijk zonder antwoord te geven met een tegenvraag komen..

benangelique

Moderatoropmerking:
Een discussie als deze is eindeloos en daardoor soms beladen. Laten we elkaars mening wel respecteren, zonder persoonlijk een ander aan te vallen. Alleen op die wijze blijft een goede discussie behouden

dromertje2

secricible schreef:

Ik kan quera zienswijze ook apprecieren, zij ziet het nut van vaccineren nog in.
Tegen een aangepast vaccinatie schema ben ik niet tegen, zolang men maar vaccineerd tegen de gevaarlijkste ziektes zoals polio, mazelen, en dat men later dan tegen rode hond vaccineerd kan ik ook nog begrijpen.
Waar ik niet tegen kan zijn leugens en onwaarheden die verteld worden.

Als je niet wilt vaccineren ok, maar erken dan ook dat je meewerkt aan een slechtere groepsimmunuteit met de bijhorende schade en consequenties voor andere mensen hun kind of familieleden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:20

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Je blijft hameren om een onderzoek die ik allang geplaatst heb. Maar zelf ben je tot nu toe in het gehele topic nergens mee gekomen. Ja meeroepen met anderen.. en ja dat irriteert me mateloos, als ik een vraag stel gelijk zonder antwoord te geven met een tegenvraag komen..

Scrol dan door het topic, daar staan diezelfde artikels al.
Ik vind het nutteloos om artikelen te blijven herhalen die hier al staan. Als jij die tijd hebt, doe jij dat maar, ik heb die tijd niet.

Heb ik dan over je onderzoek gelezen over complicatie op allergische reactie nij vaccinaties?
Mijn excuses dan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:25

De discussie is allang het raam uit , elkaar de vlooien afvangen lijkt eerder te gebeuren. Ik ben voor vaccinaties maar vind het gescheiden vaccineren zoals Quera aangeeft een nog veel betere optie zoals ik tien pagina`s eerder al aangaf. Misschien goede zaak om al die poep en plas verhalen buiten de deur te houden. Want het is wel bewezen dat de hygiëne van nu veel allergieën bij mensen kan veroorzaken. Juist omdat alles zo schoon is, mensen die op reis gaan naar smerige landen worden van een slokje water doodziek terwijl de plaatselijke bevolking nergens last van heeft. Het zal ongetwijfeld voor veel meer zaken gelden echter wilde ik het er niet op aan laten komen door niet te enten en maar hopen dat ze niets aan de doorgemaakte ziektes over zouden houden. Het is niet alleen mazelen, ook polio, bof enz. Stel je voor dat je kind alle ziektes krijgt, dan is het naderhand beresterk en immuun of flink gehandicapt. Risico was mij veel te groot, en vooral in deze hygiënische tijd moet je flink uitkijken, immuunsystemen worden veel te weinig geprikkeld dus kan een ziekte als mazelen veel heftiger uitpakken dan veertig jaar geleden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:35

Maar iedereen heeft het over gescheiden vaccineren dat dat beter zou zijn. Terwijl diverse immunologen aangeven dat niet gesplitst vaccineren effectiever is en een uiteindelijk veel mindere belasting us op het immuunsysteem.

War ik vaak vindt is dat men zelf een gevoel heeft van dat lijkt mij niet fijn en dus denkt dat wil uk niet. Terwijl als je dat onderzoekt het met een goede reden gebeurd en je onderbuik gevoel niet klopt.
En dan kan je eigenwijs zijn en zeggen toch ben ik het. Niet eens of dat omderzoek zal wel niet kloppen. Maar dan kan je toch niet serieus genomen worden in een discussie. Als je onderbuik gevoel laat prevaleren boven wetenschappelijk bewijs.
Of verhalen uit derde of voerde hand.

Zelfde als beweren dat vaccinaties niet levenslang immuniseren. Dat is gewoon incorrect blijkt ook uit onderzoek. In vrijwel
Alle gevallen ben je levenslang geimmuniceerd na vaccinatie.

Net als betere weerstand door het doorlopen van de ziekten. Het is bewezen dat je weerstand en enkele jaren door verzwakt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:40

Wat ik ook raar vind dat men bij bijvoorbeeld voeding bij kinderen wel de who normen volgt en uitbrengt dat dat te volgen betrouwbare richtlijnen zijn, maar bij vaccinatie laat men die richtlijben van diezelfde who normen links laat liggen. Terwijl recent nog verschenen is dat ze bezorgd zijn voor de lagere groepsimmuniteit.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:43

_lautje_ schreef:
Maar iedereen heeft het over gescheiden vaccineren dat dat beter zou zijn. Terwijl diverse immunologen aangeven dat niet gesplitst vaccineren effectiever is en een uiteindelijk veel mindere belasting us op het immuunsysteem.

War ik vaak vindt is dat men zelf een gevoel heeft van dat lijkt mij niet fijn en dus denkt dat wil uk niet. Terwijl als je dat onderzoekt het met een goede reden gebeurd en je onderbuik gevoel niet klopt.
En dan kan je eigenwijs zijn en zeggen toch ben ik het. Niet eens of dat omderzoek zal wel niet kloppen. Maar dan kan je toch niet serieus genomen worden in een discussie. Als je onderbuik gevoel laat prevaleren boven wetenschappelijk bewijs.

Zelfde als beweren dat vaccinaties niet levenslang immuniseren. Dat is gewoon incorrect blijkt ook uit onderzoek. In vrijwel

Net als betere weerstand door het doorlopen van de ziekten. Het is bewezen dat je weerstand en enkele jaren door verzwakt.

Ik wil niet alle ziektes vaccineren. Dus daarom gescheiden. Ik zie werkelijkwaar het nut van hep b bij een baby bijvoorbeeld niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:47

_lautje_ schreef:

Daar volg ik je helemaal in mee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:51

dromertje2 schreef:
quera schreef:
[quot="dromertje2"]

Scrol dan door het topic, daar staan diezelfde artikels al.
Ik vind het nutteloos om artikelen te blijven herhalen die hier al staan. Als jij die tijd hebt, doe jij dat maar, ik heb die tijd niet.

Heb ik dan over je onderzoek gelezen over complicatie op allergische reactie nij vaccinaties?
Mijn excuses dan.[/quote]
Maar dat is makkelijk... mij vragen naar onderzoeken... en mag alles zelf uitzoeken.
Nogmaals artsen branden zich er niet aan om het op vaccinaties af te schuiven.

En ik wacht met smart op onderzoeken van je. Aangezien je zegt dat ze hier in het topic staan zouden ze zo te vinden moeten zijn.
Merk dat heelveel.. zodra iemand iets aan jou vraagt moet diegene dat uiteindelijk maar zelf opzoeken of er is iemand anders die dat voor je doet..waarop jij dan ja en amen kan zeggen.
Het geeft niet als je bang bent voor de kinderen die niet gevaccineerd zijn. Maar zeg dan niet dat je je verdiept hebt er in. Want ik heb nog geen enkel echt onderzoek gezien wat je hebt geplaatst. Oja of je moet het de volgende keer bij je arts navragen.

Nogmaals geeft niet. Maar doe alsjeblieft niet of je je er enorm in verdiept hebt..

Ik ben hier meerdere goede! Artikelen tegen gekomen. Van zowel pro als anti. Daar pak ik Mn dingen uit.
Maar het jammere is dat er hier weinig grijs gebied is. Allebei loodrecht tegenover elkaar :( zo kom je er nooit uit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:56

Bee, ik denk dat we er nooit in uitkomen omdat dit is wat fundamenteel verschilt.

Ik moet geen artikelen hier plaatsen om te bewijzen dat ik er over nagedacht heb. Dat kan ook op andere manieren.
Daarom moet ik ook niet toegeven.
Ik zou het fijn vinden dat je niet doet alsof ik dom ben, ik me er niet in verdiept heb.
Dat zeg ik ook niet van jou.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:57

Voorlopig is het alleen ja en amen weer ;)

En meer ga ik er niet meer over zeggen nu.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:07

quera schreef:
dromertje2 schreef:
Heb toch al met zwaar gehandicapten kinderen gewerkt die zo zijn geworden door koortsstuipen. Weer iets wat niet zo ongevaarlijk is.

Ik vroeg om een wetenschappelijk onderbouwd antwoord.

https://www.kinderneurologie.eu/ziekteb ... sstuip.php
Goh hier wordt gezegd dat met een typische koortstuip er geen hersenbeschadiging optreed.
En de bronnen staan onderop ;)

Ik ga niets uitpluizen voor je. Aangezien ik morgen geopereerd wordt en mijn energie even anders moet verdelen.

Ik wacht nog op jouwe wetenschappelijke onderzoeken over gehandicapt en overlijden door mazelen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mazelen
Mazelen is wereldwijd 1 van de belangrijkste oorzaken van kindersterfte.

Complicaties:
medicinfo schreef:
Complicaties mazelen
Mazelen kan tot complicaties leiden. Hieronder staan de complicaties van mazelen genoemd, inclusief hoe vaak ze voorkomen.

Oorontsteking: bij 5 tot 10 % van de patiënten.
Bronchitis: bij 5 tot 10% van de patiënten.
Longontsteking: bij 1 tot 5 % van de patiënten.
Hersenontsteking bij 0,1% van de patiënten (1 op de 1000). Ook enkele jaren na de mazelen kan nog een vorm van een hersenontsteking ontstaan.

Longontsteking of hersenontsteking kunnen leiden tot de dood of ernstige handicaps.

Bron:
https://encyclopedie.medicinfo.nl/mazel ... 8f30e83608

Uitbraken mazelen en doden in Europa:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b8bd39af9/
https://www.rivm.nl/mazelen/mazelen-in-europa
https://www.ad.nl/den-haag/ggd-bevestig ... ~ac99b552/
https://www.skipr.nl/actueel/id35594-gr ... uropa.html

@Repelsteel en quera - tuurlijk zijn er meer dingen die invloed hebben op je weerstand, dat ontken ik niet. Maar dat doet niks af aan de besmettelijkheid van een virus. Al woon je in het schoonste land ter wereld en eet je supergezond - je kan nog steeds gewoon een virus oplopen. Je gaat er alleen minder snel aan dood als je in een ontwikkeld land woont.

Gescheiden vaccineren vind ik prima als het ervoor zorgt dat mensen vaccineren. In principe is dit vooral een maatregel om bezorgdheid bij ouders weg te nemen - puur medisch of qua immuniteit heeft het geen enkel voordeel. Ik zo er niet voor kiezen - moet je nog veel vaker met je kindje naar die enge prikarts.

Klopt, de discussie is zwart wit. Nogmaals vind ik het lastig begrip te hebben omdat er zoveel onwaarheden worden gezegd. Dingen die al vele malen door de wetenschap onderuit zijn gehaald blijven hardnekkig verspreid worden als zijnde feiten. Ze zijn gewoon niet waar en ja, ik vind dat heel lastig. Ik wil geen onnodig ziek kind.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:11

Mij maakt het niet uit als ik vaker naar de ‘enge prikarts’ moet hoor :D
Dat hoor ik vanuit pro vaxxer ook vaak.

‘ o je vaccineert niet omdat je de prikjes zo zielig vind’.

Uhh nee :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:16

_lautje_ schreef:

Heb je een onderzoek waar in staat dat je je leven lang geimmuniseerd bent? Aangezien de vaccinaties nog niet zo oud zijn?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:55

Nu geen tijd
Om te speuren op pubmed. Maar even RIVM erbij gepakt
Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:57

Maar de vaccinatie bestaat nog niet eens levenslang?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:01

Sinds 1976 opgenomen in rvp. Dus dat is ruim 40 jaar. Over het algemeen wordt aangenomen dat als je na 20 jaar nog antistoffen hebt het levenslang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:14

https://academic.oup.com/jid/article/208/1/10/796786

Waning of Maternal Antibodies Against Measles, Mumps, Rubella, and Varicella in Communities With Contrasting Vaccination Coverage

Results. The estimated duration of protection by maternal antibodies among infants in the general population, most of whom were born to vaccinated mothers, was short: 3.3 months for measles, 2.7 months for mumps, 3.9 months for rubella, and 3.4 months for varicella. The duration of protection against measles was 2 months longer for infants born in the orthodox communities, most of whom had unvaccinated mothers. For rubella, mothers in the orthodox communities had higher concentrations of antibodies as compared to the general population.

Conclusion. Children of mothers vaccinated against measles and, possibly, rubella have lower concentrations of maternal antibodies and lose protection by maternal antibodies at an earlier age than children of mothers in communities that oppose vaccination. This increases the risk of disease transmission in highly vaccinated populations.