Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:54

WillemYntJee schreef:
wollie2004 schreef:
Ik heb eerder al aangegeven dat ik niet weet of het compressiesokken zijn, maar dat het wel sokken zijn speciaal voor hardlopen (en ook wandelen) en dat ze naadloos zijn...

Dat zijn gewone hardloopsokken :-)

Weer wat geleerd :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:07

Hebben jullie trouwens ook als je hebt hardgelopen ook de rest van de dag veel minder zin in (veel/lekker) eten? Ik eet echt veel minder op een dag dat ik gerend heb. Ja wel gewoon goed ontbijt lunch en avondeten, maar veeel minder zin in tussendoortjes. Gek eigenlijk, je zou denken toch dat je extra honger krijgt van de geleverde inspanning?

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:24

Ik heb mijn compressiesokken wel onder mn 3/4 broek. Sluit precies aan :') maar zie me er in september niet echt in gaan in mn shorts _O-

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:37

Wou gister hardlopen, maar ben na het avond eten zo misselijk/overgeven/buikpijn dat dat niet zo'n heel goed idee leek :Y)

Ga vanavond even een uurtje in de sportschool sporten. Deze week wat minder hardlopen en zondag heb ik de cascaderun van 5 mijl :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:49

Ik wilde ook gister gaan maar ik was zo vreselijk moe dat ik niet gegaan ben :o Heb nu examens op school dus dat vergt nogal wat energie..

Nu wel weer beter Horse_xx? Vervelend!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:18

Warboel schreef:
Ik wilde ook gister gaan maar ik was zo vreselijk moe dat ik niet gegaan ben :o Heb nu examens op school dus dat vergt nogal wat energie..

Nu wel weer beter Horse_xx? Vervelend!

Ja nu gaat het weer goed. Ik kan niet tegen vis en ik had dus vis gegeten met het idee ah kan wel een keertje, niet dus :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:18

Oef eerst rondje gelopen na zondag, deed toch nog wel wat zeer hoor!
4 km op 7,3 km/u lekker langzaam dus!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:43

Eliine schreef:
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je hem verplicht binnen 30 min zou moeten lopen? Of is het een speciale wedstrijd oid? Al moet het wel haalbaar zijn hoor, zeker als je nu al begonnen bent.

Die compressiesokken he, dat klinkt wel heel fijn! Maar ehh hoe doe je dat in de zomer dan? :o onder je korte broek? :=

Het lijkt me dat je prima later binnen kunt komen, anders zouden maar heel weinig mensen mee kunnen doen. De prijsuitreiking zal eerder zijn voor de echte snelle renners?

Eliine schreef:
Hebben jullie trouwens ook als je hebt hardgelopen ook de rest van de dag veel minder zin in (veel/lekker) eten? Ik eet echt veel minder op een dag dat ik gerend heb. Ja wel gewoon goed ontbijt lunch en avondeten, maar veeel minder zin in tussendoortjes. Gek eigenlijk, je zou denken toch dat je extra honger krijgt van de geleverde inspanning?

Klopt, dat is een voordeel van sporten. Als je dat van je lijf vraagt en je gezond bezig bent vraagt je lichaam ook naar gezond voer waar je iets aan hebt. :) Op snackjes kun je niet preseteren.

Horse: vervelend! Geen vis meer dus. :(:)
Gaat het goedkomen dit weekend met de 5 km?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:43

KarinvdM schreef:
Dat kan met een App op je telefoon (looptijden.nl/runkeeper/Endomundo etc), met een hardloop horloge en je kan je route ook nakijken op http://www.afstandmeten.nl

Nou moe, ik heb de route die ik gisteren gelopen heb met Calados runner nog eens nagemeten op http://www.afstandmeten.nl (kende ik niet) en nu is het opeens 6 km ipv 2,6 .... ?
Dat scheelt nogal wat. En het stomme is : geen idee welke nu klopt haha. Ik hóóp de langste natuurlijk ;-)
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 16-04-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:45

Hannahfrouk: ik gebruik de app van NikePlus. Echt een aanrader!
Die houdt keurig je afstand en tijd bij.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:05

Bedankt voor de tip! Heet dat dan ook 'NikePlus"?
Ik ga de volgende keer Calados nog een keertje proberen op hetzelfde rondje, volgens mij had ik na installatie eerst mijn telefoon opnieuw moeten opstarten, had ik niet gedaan. Ben benieuwd waar hij dan mee komt.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:07

Bij mij heet hij 'Running', en in de App store 'Nike Plus Running'.
Houdt ook mooie statistiekjes van je vorderingen bij.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:38

Heb ik ook Eline, apart maar wel fijn om eens niet de hele dag aan eten te denken!

Die compressiesokken zijn een goede tip, ga eens kijken of dat betaalbaar is!

Die colorrun amsterdam kost €29,50 inschrijfgeld... Denk dat ik dat liever bij mn vakantie leg :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:39

elinebakker schreef:
Heb ik ook Eline, apart maar wel fijn om eens niet de hele dag aan eten te denken!

Die colorrun amsterdam kost €29,50 inschrijfgeld... Denk dat ik dat liever bij mn vakantie leg :=

ik wou daar zooooog graag aan mee doen, maar midden in mn examens ga ik gewoon niet redden :'(

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:18

Ik ben weer terug van het rondje rennen met een vriendin!
We zijn gewoon wat gaan lopen richting het dorp en toen kwamen we er achter
dat we al een beetje te ver waren en hoefden we nog meer 1 keer 3 min te lopen,
dus hebben we op de terugweg nog een stukje van de volgende les (les 8) eraan geplakt.
Was allemaal prima te doen! We hebben uiteindelijk 4,2 km gelopen in 28 min.
We komen er wel! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:19

Belachelijk he die 30 euro?? Ik ben afgehaakt.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:34

Dat is echt idioot veel te veel geld!
Mja zal wel om de naam en de hype zijn.. Dam tot dam was niet een zo duur!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:44

ik vind het niet belachelijk als je ziet wat je ervoor krijgt, maar het is wel veel geld als je het er niet voor over hebt :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:56

T enige wat er extra bij zit tov een normale hardloopwedstrijd is die zweetband en tijdelijke tattoos?
Ze doen t altijd laten overkomen alsof t heel wat is dat bijv je startnummer er bij in zit. Alsof ik daar ook nog is voor ga betalen.
Dam tot dam betaal je 22 EUR maar loop je wel 16 km!
Rotterdam was uit m'n hoofd 17,50 en dan zijn dit al de duurdere lopen.
En je krijgt tenminste een medaille!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:00

elinebakker schreef:

Zo duur waren mijn compressie sokken ook :=

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:18

Oef vinden jullie het goed dat ik niet alle berichten ga lezen, jullie kletsen heel wat af.

Ik las iets over compressiesokken van de Lidl, die heb ik ook. Ze bevallen mij ook super. Ik heb 2 paar zo uit mijn hoofd. Ik draag ze ook onder een 3/4 broek en dan lijkt het net een lange broek. Ik zie er toch al niet heel aantrekkelijk uit in mijn hardloopkloffie, dus dan kunnen die sokken er ook wel bij.

Ik heb gisteren ook nog even gelopen. Ik heb gelopen op mijn hartslag, die heb ik tussen de 140-150 gehouden, maar daar werd ik niet echt moe van. Ik hen zo zo'n 40 min gelopen en toen heb ik er nog een rondje bijgedaan waarbij ik op mijn normale tempo heb gelopen. Al met al een uurtje onder de pannen geweest.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:43

Chanelle14, dat is toch heel netjes? Kan me voorstellen dat je tevreden bent.

Egnie, zoiets heb ik nou ook. Als ik in de sportschool loop, moet je altijd je leeftijd instellen en zo. Maar als ik dan iets harder ga lopen, begin dat apparaat meteen te roepen van 'je hartslag is gevaarlijk hoog'. Terwijl ik dan iets heb van: niks aan de hand. Ik snap sowieso niet hoe dat zit met hartslag en maximale hartslag. Lijkt me toch dat als je intervaltraining doet, je hartslag dan ook omhoog gaat en echt wel boven de 160 (waarbij dat apparaat dus gaat piepen). Ik denk trouwens dat als je niet echt moe wordt bij een hartslag tussen 140-150, je al best goed in conditie bent ... of zie ik dat verkeerd?

Vinden jullie nou ook dat mensen zich verkijken op het lopen van een 5 km? Ik ga eind mei met een bedrijvenloop meedoen in Zutphen (Hanzeloop). Wij doen de 5 km. Nu zijn er mensen die in reactie daarop zeggen, dat je een 5 km wel vrijwel ongetraind kunt lopen (m.a.w. stelt niets voor ...). Nou moet ik héél eerlijk zeggen, dat ik - toen ik weer begon met hardlopen een tijd terug - ook een beetje dacht van: och, een 5 km, da's niet zo ver. Maar toen ik het eenmaal moest lopen, vond ik het wel vies tegenvallen!

(ik lees trouwens alles hoor, maar kan niet zo snel overal op reageren).

Ik heb nu een 'compressiebroek' aan, haha klinkt sportief he, maar daar mag je ook van maken dat ik me vanmorgen in een eigenlijk wat te kleine spijkerstretchbroek heb gewrongen (maar hij past weer! *\o/* )
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 17-04-13 08:49, in het totaal 2 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:47

Mensen verkijken zich op alle afstanden. Hoe vaak je bij wedstrijden wel niet ziet dat mensen er keihard vandoor stuiven om vervolgens na 500 meter al weer met hun tong op hun knieën lopen.
Als je een beetje sportief bent kun je 5 km best ongetraind lopen denk ik, maar verder echt niet en t is nog slecht voor je benen ook!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:51

Moet wel zeggen, dat het me dan toch stiekum een tikkeltje irriteert. Dan krijg ik meteen zoiets van; "ok, we zien je wel bij de start dan *\o/* " (en bij de finish -O- ).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:11

Sommige mensen kunnen dat inderdaad ongetraind (op de een of andere manier komen vooral mannen daarmee weg, frustrerend genoeg). Maar of het verstandig is?
De Hanzeloop doe ik trouwens ook mee, lijkt me een heel mooie loop.

Gisterenavond weer een flinke ronde gelopen, o.a. door het bos. Mijn app weigerde dienst, dus ik heb zonet via afstandmeten bekeken hoe lang mijn route zou zijn geweest. Maar niet alle paden die ik heb genomen staan daar dus op :n Maar toen ik de afstand invoerde snapte ik wel waarom ik het zo zwaar heb gehad, ik was voor mijn doen snel, en dat gecombineerd met de hogere temperatuur (daar heb ik dus echt last van, kwestie van wennen)... Nou ja, nu ben ik vast helemaal klaar voor zondag (10km op de Enschede marathon).