[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:06

Mag ik me hier ook melden?

Ik heb in augustus een zwaar ongeluk gehad ( 3 rugwervels gebroken ) en ben sindsdien behoorlijk aangekomen. Ik wil heel graag 10 kilo kwijt. Fanatiek sporten zit er voor mij helaas niet in. Ik heb twee keer in de week fysiotherapie en sport daar licht onder begeleiding.

Ik ben ook ontzettend moe. Deels door medicatie die ik nog slik en omdat alles nog veel energie kost, maar ik denk ook voor een groot deel omdat ik niet gezond eet. In het begin kwamen mensen mij troosten met chocolade, VEEL chocolade, Mac Donalds etc. En omdat ik 6 weken verplichte bedrust moest at ik uit pure verveling ook alles op :').

Ik ben enorm chocolade verslaafd en ook brood is niet veilig bij mij :'). Ik wil dus eigenlijk even een tijdje geen brood eten, om het proces even een boost te geven in het begin. Nu vind ik het heel moeilijk om een broodvervanger te vinden. Hebben jullie misschien tips voor mij? Dat zou mij namelijk al enorm helpen.

Ook vind ik het heel moeilijk om avond maaltijden te bedenken/bereiden. Dus ook daar kan ik wel wat tips voor gebruiken...

Ik heb als jonge tiener anorexia gehad, en ik moet dus wel oppassen dat ik straks niet weer doorsla in het afvallen. Ik ben 19 jaar, 1.80 en weeg nu 80 kilo denk ik.

Ik sport dus twee keer per week licht en ga daarnaast 2 uurtjes per dag naar school. Verder doe ik eigenlijk niet veel. Ik probeer s'avonds een half uurtje te wandelen, maar ik vind het met sneeuw/gladheid eng om naar buiten te gaan in verband met mijn rug en dan blijf ik dus veilig binnen :').

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:08

Callum als je gezond blijft eten en bewegen moet je gewoon volhouden dan komt het vanzelf wel goed!

En hannahaapje was jij nou niet degene die zei dat je een heel jaar geen chips meer zou eten? :D kon je het toch niet laten?
Maarja als je er van eet zorg dan in ieder geval dat je er van genoten heb anders is het dubbelop zonde!.
En om het lijnen beter en sneller vol te houden kun je jezelf ook af en toe eens wat lekkers gunnen en daar tegen over doe je wat extra aan beweging.

Ik heb hier me weegmoment weer gehad en was 1,2 kg kwijt dus de teller staat nu op - 3,6.
Het is nog niet echt te zien, alleen bij me buik heb ik het zelf al door, maar mijn probleem gebied is echt mijn billen en benen. Dus ik hoop dat als ik genoeg afval dat het daar na een tijdje ook te zien is!. :P

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:19

Ja ik kon het niet laten. :') Vanmiddag heb ik nietsvermoedend mijn goede voornemen tegen meer mensen verteld. En vanavond dus al niet meer kunnen beheersen. Arrgh.

Sundral je bent welkom hoor. Wat goed dat je anorexia overwonnen hebt. Ik denk dat kwark, yoghurt, crackers, ontbijtkoek, beschuit, fruit enz wel de vervangers van brood zijn.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:35

Hannahaapje: Thnx. Moet zeggen, het blijft je achtervolgen. Als ik bijvoorbeeld misselijk ben, steek ik zo een vinger in m'n keel. Heb er nooit hulp bij gehad destijds en heb daar nu wel spijt van. In het begin van mijn 'ana tijd' at ik best veel. Brood, ontbijtkoek, toetjes zelfs. Echter sportte ik toen echt extreem veel en op den duur ging ik steeds minder en minder eten en als product A 100 calorieen bevatte en product B 98, koos ik product B want dat scheelde per keer dan 2 calorieen en per week scheelde dat dan weer zo veel.. Nou ja zo ging dat dus steeds verder tot ik niks meer at en in het ziekenhuis belandde met enorme kans op een hartstilstand. Ik woog destijds 48 kilo.

Heb je eventueel nog speciale merken die je aanraadt of maakt dat niet zo veel uit? Ik zal morgen eens wat gaan uitproberen! Het liefst vermijd ik momenteel even alles waar ik beleg op kan doen, want dat is echt funest voor mij.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:00

Wat naar zeg Sundral, heb je tijdens of na je ziekenhuisopname geen begeleiding gekregen?
Havermout of quinoa is ook een goede broodvervanger. Havermout heb ik van quaker. Ze hebben een lage glykemische index, wat wilt zeggen dat de suikers minder snel worden opgenomen in je bloed en je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Hierdoor heb je minder last van een suikerdipje.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:02

Op het cambridge forum had ik een mooie lijst gevonden met allerlei soorten crackers/broodvervangers met het aantal grammen en calorieën erbij. Zal even kijken of ik hem weer kan vinden :)

Edit: Found it! :D

± 17 gram
Vitalu Sesam : 70 kcal / 1.4 gram vezels
Vitalu Volkoren : 49 kcal / 1 gram vezels
Vitalu Voltarwe : 53 kcal / 1.2 gram vezels
Vitalu Kaas& kruiden : 69 kcal / 1.4 gram vezels
Vitalu Meerzaden : 66 kcal / 1.4 gram vezels
Vitalu Tarwe : 66 kcal / 1.3 gram vezels

± 7 gram
Cracottes Naturel : 26 kcal / 0.3 gram vezels
Cracottes Volkoren : 25 kcal / 0.6 gram vezels
Cracottes Vital : 25 kcal / 0.7 gram vezels

± 7 gram
Rijstwafel Naturel : 27 kcal / 0.4 gram vezels
Rijstwafel 4 granen : 27 kcal / 0.5 gram vezels

± 5 gram
Rijstcrackers : 17 kcal / -

± 10 gram
Bolletje Knackebrod Sesam : 43 kcal / 0.3 gram vezels
Bolletje Knackebrod Volkoren : 42 kcal / 0.7 gram vezels
Bolletje Knackebrod Goudbros : 42 kcal / 0.3 gram vezels

± 12 gram
Finse ronde(Bolletje)Sesam : 48 kcal / 0.7 gram vezels
Finse ronde(Bolletje)Volkoren : 40 kcal / 1.8 gram vezels
Finse ronde(Bolletje)Meergranen : 41 kcal / 1.9 gram vezels

± 10 gram
Wasa knackebrod Lijnzaad : 35 kcal / 1.5 gram vezels
Wasa knackebrod Sesam : 55 kcal / 0.5 gram vezels
Wasa knackebrod Volkoren : 35 kcal / 1.5 gram vezels
Wasa knackebrod Sport+ : 50 kcal / 3.5 gram vezels
Wasa knackebrod licht gewicht : 30 kcal / 1.5 gram vezels

± 13 gram
Wasa Runda Hearty Rye : 40 kcal / 2 gram vezels

± 10 gram
Wasa thin crisp original : 35 kcal / 1.5 gram vezels

± 10 gram
Beschuit Naturel : 41 kcal / 0.2 gram vezels
Beschuit volkoren : 37 kcal / 0.8 gram vezels
Beschuit meergranen : 40 kcal / 0.8 gram vezels
Beschuit 10 zaden : 43 kcal / 0.6 gram vezels
Beschuit vitaal : 37 kcal / 0.4 gram vezels

± 6 gram
Matzes Naturel : 23 kcal / 0.3 gram vezels
Matzes Volkoren : 20 kcal / 0.7 gram vezels

± 20 gram
Cream crackers : 95 kcal / 0.6 gram vezels

Ter vergelijking:
± 35 gram
Snee volkorenbrood(Gem.) : 75 kcal / 2.3 gram vezels

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:21

Dianta: Ik vond het zelf allemaal wel mee vallen, alleen mijn mams werkt in de zorg en ik zag inmiddels helemaal blauw en kreeg circulatievlekken op mijn benen en dat hebben mensen die dood gaan ook. Op dat moment trok ze me aan m'n haren mee naar het ziekenhuis en ik ben daar toen direct opgenomen. Ze hebben mij daar meer gehouden omdat ik hartbewaking nodig had ( ik had een hartslag van 25 ) en om te zorgen dat ik niet meer zou afvallen ( iedere dag in je ondergoed op de weegschaal ). Mijn mams wilde heel graag dat ik me daarna liet opnemen in een anorexia kliniek, maar ik wilde dat zelf niet. Ben nog twee keer naar een dietiste geweest maar dat vond ik toen ook onzin. Zoals ik al zei, achteraf heel veel spijt van. Ik zal eens gaan kijken naar havermout van Quaker, klinkt wel goed!

Bonjoy: Wow thanks!! Daar heb ik echt heel veel aan!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:48

Graag gedaan! :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:38

Welkom Sundral :).

Ik ging net even op de weegschaal staan, en wat schetst mijn verbazing: onder de 70 :).

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:09

Whoo, kijk aan Rubyred!

Sundral, heftig verhaal zeg! Hoeveel kilo wil je er nu af?

Hannahaapje, aaaaaaaaaaaah wat jammer!! Ik moet ook bekennen, ik heb me gisteren onpasselijk gegeten aan bijna een hele zak chips. Verdorie, dat op de 22ste van december terwijl ik al een jaar zonder deed!

Hier gaat het echt helemaal mis, krijg het niet terug opgepakt.
Vandaag een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Het regent hiet al de hele dag, maar vanmiddag gaat mijn regenpak aan en mijn laarzen en ik ga echt ff een uur lopen, moet echt ff :=

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:37

balen dais maar idd hup regenkleding aan en gaan met die banaan.

wow sundral sterkte ermee pas op dat je niet in je oude patroon vervalt als je gaat afvallen nu.

thnx davina ik hou ook zeker vol. is soms moeilijk maar het scheelt dat ik me erg goed voel nu ik anders eet. ik heb ook slaapapneu en daarvan is bekend dat mensen die dat hebben heel slecht afvallen ivm met een stofje dat wel of niet wordt aangemaakt door slaapgebrek.

we houden stug vol. deze keer wil ik gewoon dat het lukt.

net weer gehoepeld gaat steeds beter, dus blijf veel wandelen, loop gemiddeld 15 km per dag, en elke dag 3 minuten hoepelen en dat opbouwen naar 20 met extra krachtoefeningen erbij. en paardrijden ookal is het alleen beetje stappen eneen klein drafje.

en dan bidden dat er ergens een omslag komt in mijn gewicht en vetpercentage.
ben nu ook wel ongesteld dus dan is wegen enzo niet heel handig. maar kan melden dat ik me normaal helemaal vergrijp aan de chips en chocola en dat ik dat nu niet heb gedaan, dus ondanks alles trots op mezelf, maar stiekum ook wel wat jaloers als ik zie dat jullie wel afvallen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:53

Sundral: Ik heb ook in het ziekenhuis gelegen (niet om zo'n zelfde soort reden) en toen heb ik twee meisjes en een vrouw met anorexia leren kennen, twee ervan een paar weken lang. Hierdoor heb ik geleerd dat het een ziekte is die echt heel ernstig en serieus is. Ik vond het ontzettend moeilijk om na te gaan wat er nou in hun hoofd om ging af en toe, dus zoek ik er nog weleens wat over op.

Dais, ik had dus ook een zak op... :') Oh jee, wel weer oppakken he, het afvallen. Bij mij helpt het om dingen over gezond afvallen op te zoeken op internet.

RR (rubyred :P) goed zo, onder de 70 !!!

Veel succes callum. Dat wandelen en hoepelen klinkt heel goed. 15 km per dag! :oo Wat balen dat je misschien slecht afvalt door slaapgebrek.

Dat water drinken was een goeie tip. :) Niks erbij, niks eraf, ondanks het zout van de chips. Vanmiddag ga ik flink wandelen door de stad met familie (jaaa dit keer gaat het écht door). Sporten betekend trouwens voor mij niet eens kcal verbranden ... Het is gewoon lekker om aan het werk te zijn en het belangrijkste, zoveel afleiding hebben dat je niet eens tijd hebt om aan eten te denken, laat staan het op te eten. :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:44

Net even lekker ouderwets een uurtje tae bo gedaan!. En 20 minuutjes een dance workout op youtube en even buikspieren er bij gepakt. Verder vandaag nog even een flink stuk (uurtje 1,5 uur) met de honden wandelen en nog even een uurtje paardrijden en dan denk ik dat ik het wel weer leuk vind voor vandaag. Misschien nog een stukje hardlopen (+/- 4km) met de grote hond als die nog zin heeft.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:36

Heb vanmiddag kleding gekocht. Opeens overal grote maten (42, 44, 46). Die waren er veel te weinig voor ik begon met afvallen. :') En nu zijn ze er opeens terwijl ik ze niet meer nodig heb.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:42

hannahaapje schreef:
Heb vanmiddag kleding gekocht. Opeens overal grote maten (42, 44, 46). Die waren er veel te weinig voor ik begon met afvallen. :') En nu zijn ze er opeens terwijl ik ze niet meer nodig heb.

42-44 en soms 46 zijn nog reguliere maten hoor in kledingwinkels ;) Ik werkte namelijk in een kledingwinkel bij de inkoop voor normale maten en daar is bij de meeste merken 46 nog regulier ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:47

Hier gaat het vandaag nog best goed op 6 zelfgebakken chocoladekoekjes na!
Vanmiddag ook een uur gelopen maar het ging niet lekker. Alsof die hele zak chips aan vet door mijn lijf stroomde. Bah.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:48

Aah okee. Bij het opruimen van me kledingkast kwam ik een jurk tegen die ik in groep 8 (12 jaar) heb gedragen. Maat 40, en ik weet zelfs nog dat die krap zat. :') Daar word ik echt somber van. Aan de andere kant. Heb nu een t-shirt aan maat S. :)
Goed dat je toch nog gelopen hebt Dais ook al ging het niet lekker.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:40

Welke calorieteller gebruikten de meesten hier ook alweer? :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:52

Hier vandaag nog een redelijke dag, juist 's avonds wat te veel brood, maar heb me niet volgestopt, wat mn bedoeling is om een normaal eetpatroon te ontwikkelen.

Vanmiddag rosbief met aubergines en gekookte patatjes, superlekker! En dacht ook dat rosbief zeer mager ees is?

En vanmorgen Weetabix (2) met magere melk.

Tussendoortjes fruit en verse tomatensoep :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:58

hannahaapje schreef:
Haha als het maar lekker was. :) Ach, in 6 kipnuggets zitten denk ik minder kcal dan bijv een bigtasty/1955/hoe het ook allemaal heet. (Sinds de zomervakantie niet meer geweest lol)

Nee echt?? Bijna 2000 kcal in een hamburger? Wow :p

Weet nu wel niet wat een BigTasty precies is, als ik ga naar McDo of Quick neem ik altijd een Giant of cheeseburger ofzo.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:20

Magli: die 1955 is ook een soort hamburger... Maar er zitten toch wel een hoop calorieën in zo'n ding.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:54

Gekookte patatjes? :')

Nee wacht, ik bedoelde niet dat de big tasty 1955 kcal bevat. :P
Ik bedoelde het meer zo: bigtasty/cheesburger/*naam hamburger*/*nog een naam hamburger*/hoe het ook allemaal heet (<--- etc).

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:31

mijn rijbroek begint losser te zitten :D Helaas gaat de komende week de sportschool dicht ivm kerst en oud en nieuw dus ik heb besloten dagelijks een uur met de honden te gaan wandelen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:38

Ik paste vandaag ook weer in een van mijn 'oude' spijkerbroeken :D

Afbeelding

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:47

Goedemorgen,

HOe gaan jullie kerst proberen door te komen zonder af te vallen of aan te komen? Ik ga morgen bij mijn ouders eten en overmorgen bij schoonouders!
Mijn ouders hebben vooraf groentesoep, hoofdgerecht konijn met groenten(zuurkool/rode kool/salade) en na maak ik zelf chocoladetruffels met ijs.
Groentesoep is gelukkig caloriearm, beetje vlees van het konijn heb ik ook nodig is gezond met groenten geen probleem lijkt me! Nagerecht sla ik zelf wel over!
Bij schoonouders krijg ik vooraf carpaccio, als hoofdgerect een tongfilet(vis) en ook daar maak ik zelf een nagerecht met chocolade maar die sla ik ook over! Ben van plan deze dagen licht te ontbijten en tussen de middag crackers met filet american ofzo te eten!
OVerigens neem ik savonds of tussendoor niks lekker want wil met geen mogelijkheid aankomen.......

HOe gaan jullie dit aanpakken?