ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:09

een adhd'er een grote meeting laten organiseren :+ :+ :') :D
Ik ken mn eigen valkuilen inmiddels en ik weet ook dat ik in organiseren écht heel slecht ben 8-)

Maar ik ben er wel voor in! *\o/*

Anoniem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:15

Ik ben juist wel weer goed in organiseren. Maar dat komt omdat ik het al vanaf kinds af aan heb geleerd. Mijn ouders die organiseren al 8 jaar survivaltochten. Dus dan rol je er zo bij in.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:44

Ik ben goed in alles waarbij andere mensen betrokken zijn want ik heb een enorm verantwoordelijkheidsgevoel :') dus dan regel ik het wel allemaal, hoe zwaar het ook is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:11

milo schreef:
een adhd'er een grote meeting laten organiseren :+ :+ :') :D
Ik ken mn eigen valkuilen inmiddels en ik weet ook dat ik in organiseren écht heel slecht ben 8-)

Maar ik ben er wel voor in! *\o/*

zolang het maar organiseren voor een ander is gaat het prima :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:17

Heeft iemand de uitzending van Zembla gezien? Over waarom zoveel kinderen een etiket krijgen opgeplakt. Eerste deskundige en moeder beginnen meteen al: 'Ja, jongetjes zijn nu eenmaal druk, dus je mag ze geen etiketje opplakken, want ze kunnen met die eigenschappen nog steeds iets betekenen voor de maatschappij.'

Ik word zo agressief van dit soort dingen :7 En toch kijk ik het :')

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1337700

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:19

Ik wilde het gaan kijken! Maar vergeten. Dus thanks, ga het even doen.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:27

Mijn hemel.... Net komt die ene doos die vind dat ADHD geen ziekte is haar mening verkondigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:32

ik vond in sommige dingen wel een kern van waarheid zitten. Ik ben ooknniet zo pro-labeltjes... Erkenning voor het feit dat ik concentratieproblemen heb zou voor mij net zo waardevol zijn (en voor de hulpverlening ook ) geweest als er meteen maar een 'hersenafwijking' aan te plakken.. Ik heb daar echt vaak twijfels over omdat ik het verband dus niet zo vanzelfsprekend vind.

anyway, een ander goed punt vond ik ookk wel dat het best slecht isbdat je pas begeleidinkunt krijgen op het moment dat je een etiketje hebt. Imo zounhet toch beter te zijn om kinderen met zwakkere vaardigheden eerst een boel extra begeleiding te geven, en als dat niet wérkt dán verder te zoeken naar een onderliggende stoornis. Nu gebeurt het andersom en heb je de stoornis nodig om aanspraak te kunnen maken op de begeleiding.
Daarnaast denk ik echt niet dat het goed is voor een kind dat 'ie levenslang aan een bepaald labeltje vastzit. Denk dat vooral jonge kinderen dat nog miet echt in een perspectief kunnen zien enzich er misschien achter gaan verschuilen ipv. er aan te gaan werken.

Maar dat gezegd hebbende, vond ik dat er niet te zuinig aan werd gedaan met cliché's strooien en open deuren intrappen, dus zelfs voor mij ( die nog wel enigszinsnin het uitgangspuntnvan het programma kan komen) zaten er behoorlijk tenenkrommende stukjes in :')

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:37

Hier ook tenenkrommend. Bij mij op de basisschool ( ben 26) zat geen enkel kind met ADHD. Geen labeltjes. Er was niets mis met mij, ik was gewoon vervelend, een stoorzender en luisterde niet. Groep 3,4 en 6 heb ik bijna het hele jaar met mijn tafeltje en stoeltje op de gang doorgebracht...

Wat had ik graag een labeltje willen hebben! Veel erger is het namelijk om je hele jeugd te horen : "Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast." Of: "Het zit er wel in, maar het komt er niet uit" of "Ze is gewoon lui".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:51

Piloetje schreef:
Hier ook tenenkrommend. Bij mij op de basisschool ( ben 26) zat geen enkel kind met ADHD. Geen labeltjes. Er was niets mis met mij, ik was gewoon vervelend, een stoorzender en luisterde niet. Groep 3,4 en 6 heb ik bijna het hele jaar met mijn tafeltje en stoeltje op de gang doorgebracht...

Wat had ik graag een labeltje willen hebben! Veel erger is het namelijk om je hele jeugd te horen : "Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast." Of: "Het zit er wel in, maar het komt er niet uit" of "Ze is gewoon lui".

rapporten vol :roll: ik ken het , van mij hadden ze dat stickertje best op mijn 6de mogen plakken :j had een hoop gesodemieter gescheeld als er gewoon het 1 en ander gedaan had kunnen worden om mij te helpen bij de les te blijven ipv afdoen met clichés en ik nu op mijn bijna 33ste nog eens een opleiding mag gaan starten op passend niveau ipv tot nu toe zwaar onder mijn niveau vast te moeten lopen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:20

meelezer duikt even uit de meeleeshoek ;)
Als ik jullie zo lees ben ik heel blij dat we onze dochter (nu 8) vorig schooljaar hebben laten testen.... Ik kreeg van de juf van vorig jaar ook de indruk dat zij vond dat ze haar best niet deed.... terwijl wij zeker wisten dat er 'iets' moest zijn waardoor het niet lukte.... Nu heeft ze het 'stempeltje' ADD. Ik hou niet van stempeltjes, maar het heeft wel veel meer begrip opgeleverd, vooral ook op school. Ze heeft nu een superjuf, en nu gaat het veel beter. Natuurlijk is ze nog steeds snel afgeleid, en heeft ze soms last van dat haar hoofd zo vol zit, maar in elk geval kan ze nu al op jonge leeftijd leren hoe ze er mee moet omgaan....

Bedankt voor het delen van jullie verhalen :) Daardoor leer ik het beter begrijpen ;)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:09

Precies! Ik vind het zeer nuttig dat diagnoses op jonge leeftijd al worden gesteld. Ik ben er op tegen jonge kids al ritalin te geven. Maar het is wel super zinvol om van kinds af aan de vaardigheden die je van nature niet beheerst te trainen. Als ouders en leraren je op de juiste punten pushen, en weten wanneer je iets dus echt niet kan. Dat scheelt een hoop op latere leeftijd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:33

Als ze bij mij het op jonge leeftijd ondekt hadden had mijn leven nu er anders uitgezien denk ik.

Ben nu ook een gelukkig mens hoor..dat is het niet.

Maar ik had het label wel graag gehad.(of beter,...de erkening. Niet lui, niet vervelend)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:34

Piloetje schreef:
Precies! Ik vind het zeer nuttig dat diagnoses op jonge leeftijd al worden gesteld. Ik ben er op tegen jonge kids al ritalin te geven. Maar het is wel super zinvol om van kinds af aan de vaardigheden die je van nature niet beheerst te trainen. Als ouders en leraren je op de juiste punten pushen, en weten wanneer je iets dus echt niet kan. Dat scheelt een hoop op latere leeftijd.

Mijn kind krijgt op jonge leeftijd al medicatie. Anders houd hij het op school niet bij. Terwijl hij juist zo slim is.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:25

Ik vind medicatiegebruik alleen ingewikkeld gezien het product, maar niet om de werking. Het had heel veel onnodige dingen kunnen voorkomen inderdaad.
Alsnog vind ik het lastig, gezien ik nogal tegen de medicijnindustrie ben en ik wel mooi afhankelijk ben van troep waarvan ik de exacte samenstelling en bijwerkingen op langere termijn niet ken en er een bedrijf heel veel geld aan verdiend.. ach ja. Het is laat, ik ga slapen :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:40

milo schreef:
Ik vind medicatiegebruik alleen ingewikkeld gezien het product, maar niet om de werking. Het had heel veel onnodige dingen kunnen voorkomen inderdaad.
Alsnog vind ik het lastig, gezien ik nogal tegen de medicijnindustrie ben en ik wel mooi afhankelijk ben van troep waarvan ik de exacte samenstelling en bijwerkingen op langere termijn niet ken en er een bedrijf heel veel geld aan verdiend.. ach ja. Het is laat, ik ga slapen :P

Ik werk in de medicijnenindustrie. Snap nooit zo goed waarom mensen zo tegen de medicijn industrie zijn. Nou ja ik snap het wel...door foutieve berichten in de media. Maar mensen kunnen zelf toch ook nadenken?
Danzij de medicijnindustrie kunnen dokters mensen beter maken. Dankzij medicijnen kunnen mensen een dragelijker leven lijden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:53

Voor de goede orde...ik stond ook niet te trappelen om Mika medicatie te geven.
Vond het een hele stap.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:40

Ik ga het gewoon wagen die meeting.
Schrijf je in:
1. Franka75

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:22

franka75 schreef:
Schrijf je in:
1. Franka75
2. Milo

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:24

NatasjavE schreef:
milo schreef:

Ik werk in de medicijnenindustrie. Snap nooit zo goed waarom mensen zo tegen de medicijn industrie zijn. Nou ja ik snap het wel...door foutieve berichten in de media. Maar mensen kunnen zelf toch ook nadenken?
Danzij de medicijnindustrie kunnen dokters mensen beter maken. Dankzij medicijnen kunnen mensen een dragelijker leven lijden.

Dat is het doel van de dokters. Van de industrie is geld maken en dat gaat heel ver. Weten dat er bijwerkingen aanzitten en deze verzwijgen, mensen afhankelijk maken etc. Ik heb teveel docu's gekeken over die nare 'wereld orde' zaken..

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:39

milo schreef:
franka75 schreef:
Schrijf je in:
1. Franka75
2. Milo
3. Melaniepk

Een "ADD je doet het er maar mee" meeting ? :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:06

Of ik kom naar de meeting hangt voor mij heel erg van de dag en plaats af dus ik kan me zo niet inschrijven :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:16

franka75 schreef:
Schrijf je in:
1. Franka75
2. Milo
3. Melaniepk
4. Reusje0504

Een "ADD je doet het er maar mee" meeting ? :))

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:24

Reusje0504 schreef:
franka75 schreef:
Schrijf je in:
1. Franka75
2. Milo
3. Melaniepk
4. Reusje0504
5. Klaaswoeba

Een "ADD je doet het er maar mee" meeting! :))

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde wat betreft dag (plaats niet zo erg, zelfs Limburg lijkt me wel is leuk :P) maar ik kan niet speciaal voor deze meeting van het eiland af komen en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat we nog voor 26 mei iets geregeld krijgen.. :)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:36

franka75 schreef:
Schrijf je in:
1. Franka75
2. Milo
3. Melaniepk
4. Reusje0504
5. Klaaswoeba
6. Nickolay

Een "ADD je doet het er maar mee" meeting! :))