[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:32

Ja, als je lichter gaat werkt dat inderdaad niet met gewone kleurshampoo of spoeling. Dan moet er echt bleek in zitten. Een vriendin van mij is van donkerbruin naar lichtbruin gegaan en die heeft daarvoor de allerblondste verf gebruikt, omdat daar sterke bleek in zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:47

Hmm, deze shampoo werd me in ieder geval aangeraden door iemand die er 'verstand' van heeft. Bleken zie ik sowieso niet zitten omdat m'n haar daar niet goed tegen kan.
Nou ja, in het ergste geval is er dus geen verschil te zien := Maar van origine ben ik wel blond, dus hopelijk trekt de kleur er toch een klein beetje in.

Edit: deze is het http://www.drogisterij.net/verzorging/h ... nt=default
Alleen dan niet goudblond maar blond.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:49

Bleken moet je sowieso doen als je lichter wil gaan. Over een lichte kleur kan je een donkere shampoo gooien en dat klampt zich dan als een verflaagje vast aan je haar. Maar als je donker licht wil maken, moet je het toch echt bleken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:50

Hmm, dan gaat het over want bleken is echt een crime.
In de zomer word het door de zon wel een stuk lichter.
Ik ga het morgen iig proberen. Het was 14 euro per pakje en ik heb er 2, dus zonde om te laten staan :x

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:00

Wat gebeurt er met je haar als je goud/asblond haar met zilvershampoo wast? :o Dat stond ik me gisteren af te vragen onder de douche haha. Wordt het dan ook minder gelig?

Afgelopen weekend heb ik de haarshow van kapper Mackinder in de Xpo in Kortrijk (Belgie) gehad.
Het kapsel wat ze bij mij wilde knippen vond ik iets te extreem (aan 1 kant helemaal kort, als bij een man zeg maar, en dan spiraalsgewijs steeds langer naar de andere kant van mijn hoofd. Iets te extreem voor mij, dus de oplossing was: een pruik! De pruik hebben ze in hetzelfde kapsel geknipt als ze mijn eigen haar wilden knippen.

Ik ben de middelste. De foto is niet zo duidelijk, met een telefoon en backstage gemaakt, in de loop van de week krijg ik denk ik meer foto's van de catwalk dan zal ik een duidelijkere plaatsen. :) Voor eventjes vond ik het wel leuk, maar na een uur was ik het kapsel wel zat haha.

Afbeelding

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:13

Ik vind het een gaaf kapsel hoor! Ik wil het misschien ook laten knippen, maar ik twijfel heeeel erg!

Dames, even een vraag aan jullie. Had hem al eerder gesteld maar geen antwoord.. :P
Ik wil mijn haar een tintje donkerder. Ik heb nu middenasblond/strawberry blonde, en ik wil het graag weer verven vanwege uitgroei.. Nu zat ik te denken aan middenblond of aan de Mixing Colours Amandelblond.

Dus bij deze, welke denken jullie dat het beste geschikt is voor mij?
Dit is mijn haarkleur nu, met een beetje bewerking.. Heb geen andere foto!
http://oi49.tinypic.com/2u70qbq.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 182360e102

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 23c2c4cd08

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:33

Ziet er gaaf uit Frummels, ben benieuwd naar meer foto's. Had het misschien zelf wel zo laten knippen :))

Cayenne het kan zijn dat er in je verf waterstofperoxide in zit, ik kan zo 1,2,3 geen ingredienten lijst vinden. Maar dan zou je haar wel lichter kunnen worden. (wat ook slecht is voor je haar, misschien nog wel slechter dan ontkleuren)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:07

_Micha_ schreef:
Ziet er gaaf uit Frummels, ben benieuwd naar meer foto's. Had het misschien zelf wel zo laten knippen :))

Cayenne het kan zijn dat er in je verf waterstofperoxide in zit, ik kan zo 1,2,3 geen ingredienten lijst vinden. Maar dan zou je haar wel lichter kunnen worden. (wat ook slecht is voor je haar, misschien nog wel slechter dan ontkleuren)

Even gekeken en er zit idd waterstofperoxide in.
Dat is dus erg slecht voor je haar? -O-
Maar je haar reageert er dus wel op?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:16

Nou je bent niet van plan om van donkerblond naar witblond te gaan (wat mijn plan was) en dat met een haarverf pakje te doen. Ik heb dat wel gedaan en mijn haar leeft ook nog steeds. Het is niet super voor je haar (maar welke verf is dat nu wel) als het goed is zou het wel moeten oplichten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:24

Bedankt. Ik ben van mezelf wel blond (was toen ik klein was echt spierwit maar in de loop van de jaren is het donkerblond geworden, in de zomer middenblond wanneer ik veel in de zon loop), dus ik hoop dat het daarom al compenseert. Ik wilde in eerste instantie goudblond doen, maar ik kreeg het advies dat niet te doen omdat het dan geel kan worden wanneer je roodfactor (?) in je haar hebt, en daar ben ik niet helemaal zeker van.

Ik heb trouwens 2 pakjes a 150 ml, maar op het pakje staat dat er al extra in zit en het ook genoeg is voor lang haar. Mijn haar is best lang (maar niet heel dik). Toch verstandig om 2 pakjes te doen? Of misschien toch bij 1 laten?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:41

ik zou met 1 pakje beginnen en kijken hoe je uitkomt? als het niet genoeg is kun je altijd nog het 2e pakje gebruiken.
ikzelf gebruik wel liever te veel dan te weinig.
mn pa heeft het een maandje geleden bij mij geverfd en die vond ook dat 1 verpakking wel genoeg was voor mijn haar en dat alles na het eerste pakje wel helemaal nat was.
maar toch achterop heeft het blijkbaar niet goed genoeg in de verf gezeten (ik heb ook wel veel haar, vooral achterop, komt geen eind aan) want daar was het echt lichter dan aan de voorkant/bovenop.
gisteren dus het 2e pakje er maar ingesmeerd, en dan vooral op de delen waar het de vorige keer niet goed genoeg is geverfd, nu is het beter:)

maar ik heb voor mijn haar dus nu al (had het vorig jaar kort geknipt en het is nu halverwege mn oude lengte) niet meer genoeg aan 1 pakje. mijn haar is nu op schouderlengte, niet heel dik maar ik heb wel erg veel haar.

maar ik zou zeggen, begin met 1 en kijk hoe ver je komt :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:42

Dank je, en wat hip dat jouw vader het gedaan heeft :D
Ik zou het eerst zelf doen, maar m'n moeder gaat het toch doen. Ik durfde het niet aan :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:00

haha ja mn vader verft altijd het haar van mn moeder :P

zelf doen kan ik ook niet. heb het wel een keer zelf gedaan met van die foam-shizzle , dat ging nog wel aardig. (maar evengoed zag je wel verschil tussen de voor en achterkant, net als nu mn vader het gedaan had eigenlijk).

gewoon handschoentjes aan (wij doen altijd met keukenhandschoenen ipv die plastic rotdingen die er bij zitten) en goed je haar opdelen.
dus wel systematisch te werk gaan. want anders merk ik dat je wel snel delen over het hoofd ziet. en vooral niet te zuinig doen met je verf (als je toch 2 pakjes hebt..).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:04

Die zooi is nogal duur vond ik (2 pakjes ala 28 eurie) dus ik wilde proberen over te houden, maar zo te lezen toch maar alles gebruiken.
Zelf doen durf ik misschien wel bij uitgroei, maar nu nog niet :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:08

misschien red je het wel met 1 pakje :)
gewoon met 1 beginnen, kijken hoe ver je komt, en als het niet genoeg is kun je als de eerste op is altijd nog het 2e pakje mixen/bijmaken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:44

Kleuren heb ik totaal geen verstand van dus daar kan ik niemand mee helpen helaas. :(

Morgenmiddag is het zo ver, dan ga ik eindelijk naar de kapper uit school!
Ik heb allerlei kapsels in mijn hoofd, maar ben heel erg bang als k daar zit dat ik alleen de puntjes laat knippen.. Maar wil toch wel eens wat anders ik loop al mijn hele leven met hetzelfde kapsel rond. :+

Dit is een beetje mijn idee, wat denken jullie, zal dat mij staan?

Zo is mijn haar nu:
(beetje onduidelijk sorry)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8912_n.jpg

En zo wil ik het graag:

http://4.bp.blogspot.com/_4gWt13Wkt6w/S ... o1_400.jpg

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:21

Ik denk dat het heel leuk bij je zou staan! Vind het nu ook leuk, maar als je zegt tijd voor verandering zou ik zeker dat model laten knippen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:06

Ja aan de ene kant ben ik heel blij dat mijn haar wat langer wordt, maar ik merk omdat ik erg fijn en dun haar heb dat het bijna transparant lijkt te worden. Als ik het los draag en het niet elk uur borstel, worden het strengetjes en zie je heel goed hoe weinig haar ik eigenlijk heb. Dus denk dat het ook wat voller lijkt als ik het korter laat knippen! En het is natuurlijk sneller droog smorgens, minder shampoo nodig en nog meer fijne bijkomstigheden. En als ik het niet leuk vind, dan groeit het wel weer aan. (ook al duurt dat bij mij wel weer een jaar of meer haha).
Ik ga het denk ik maar gewoon doen! :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:08

hier nog zo'n leuke korte blonde wavy bob:
http://media-cache-ec1.pinterest.com/55 ... 27c54b.jpg

maar je moet je wel bedenken dat dit niet een 'wakker worden, 2x met je hoofd schudden en klaar'- kapsel is. die 'nonchalante' slag in deze kapsels kost je denk ik toch best wat werk.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:18

Frummels, wat ben je een prachtige meid! Ik denk ook dat dat kapsel je erg goed zal staan. Je hebt daarvoor echt een mooie vorm van hoofd :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:22

Zwitsal: dat is ook een gaaf kapsel zeg! <3
Ik heb gelukkig van mezelf een natuurlijke slag, maar moet smorgens heel veel aan mijn haar doen omdat het erg pluizig en droog is. (Ik ben een kwart surinaams dus mijn haar heeft een beetje een identiteitscrisis).
Denk inderdaad niet dat je zo een soort gladde slag zo 1,2,3 uit de mouw schudt, maar vind het ontzettend mooi.

Dankjewel Davinia_, lief van je! :o
Ben wel een beetje nerveus hoor, ik heb mijn haar nog nooit echt 'kort' gehad..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:23

Ik verf altijd zelf m'n haar en nu zei dat kapper dat er een groene gloed overheen zit.. Ze heeft me gadviseerd het nog donkerder te verven enzo. Vind het toch wel spannend! In de zomer wil ik graag bruin met blonde highligts erin. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Want lichter is bijna niet te doen, maar hoe zit het met highligts dan?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:28

Toen ik mijn haar donkerder had, heb ik steeds lichtere plukjes er in laten zetten als een soort coupe soleil en dan net zo vaak bijwerken tot je je eigen kleur terug hebt of het de kleur is die je wilt. Maar weet natuurlijk niet of dat de bedoeling is bij jou..
Als er een groene gloed in zit na het verfen smeer ik er altijd een klein potje tomatenpuree in, twintig minuutjes in laten trekken en goed uitspoelen en wassen. Meestal werkt het na 1x en anders de volgende dag nog een keertje herhalen dan is het er bijna altijd wel uit. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:31

Ja, dat zou een optie kunnen zijn, maar helaas heeft m'n haar naast groen ook nog eens 3 andere kleuren :+ Het was dus eigenlijk compleet mislukt, haha. Ik heb nu soort van die balken in m'n haar.
Highligts wil ik denk ik wel bij de kapper laten zetten, ben bang dat ik dat zelf niet kan.
Vind dit bijvoorbeeld heel mooi:
http://media-cache-ec4.pinterest.com/60 ... 4759c7.jpg
Vorig jaar was ik nog zeer lichtblond, nu word ik middenbruin :oo Maar ben inmiddels al wel wat donkerder hoor, beetje tussen lichtbruin/donkerblond in.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:40

Nou, mijn haar is nog aan het opdrogen maar de kleurshampoo heeft zeker wel gepakt, holy crap :=
Het is te licht hahahaha _O-