Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:15

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:23

Ah, de Nederlandse versie. Die heb ik ook jarenlang gefietst, maar vond hem de laatste jaren wat tegenvallen. Ze hadden moeite om de nodige vergunningen te krijgen, de Belgen waren al die fietsende Nederlanders een beetje zat. Hierdoor waren een aantal leuke beklimmingen niet meer opgenomen in de route. Heb vorig jaar de Belgische versie gefietst, de dag voor de officiële wedstrijd. Hier zitten die beklimmingen wel in. Nadeel is alleen dat je op de officiële route rijdt, drukke wegen dus die die dag niet zijn afgezet. Af en toe had je het idee dat de vouw uit je broek werd gereden.

België heeft overigens ook nog de versie Tilff-Bastogne-Tilff. Ik weet niet hoe die is, heb hem nog nooit gereden.

Mocht je toch de versie van Le Champion doen, raad ik je aan om je overnachting bij Van Der Valk in Maastricht te doen. Is zoveel beter dan die in België.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:43

@Romyv, 10 april is het gebeurd dus nu 7 weken geleden. Ik heb er een week redelijk op kunnen lopen met 1 kruk maar na een avond uitgaan doet het weer heel veel pijn dus dit gaat echt nog lang duren helaas.
Knap gedaan hoor, die thriatlon, ik had het je niet nagedaan ;)

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:47

Vandaag groen licht gekregen van de fysio en meteen weer op de fiets gestapt! Wat een heerlijk gevoel *\o/*

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:52

Hahaa wat super! Gefeliciteerd, geniet er van, het is technisch weer :+

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:21

Had al eerder hier iets gepost over het werideweekend. Ben er dus afgelopen weekend geweest. Was ontzettend leuk. Leren waaierrijden en sprinten van Roxanne Kneteman en Marianne Vos. Een clinic van Loes Gunnewijk over het gebruik van typologie tijdens het coachen en een clinic van Sanne van Paasen over voeding.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:16

Cool, heb met sanne van paasen keertje getraind, zn leuke meid!!!!!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:53

Ja dat is echt een leuke meid. Ga binnenkort ook een mtb-clinic bij haar volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:19

Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ben sinds kort ook weer begonnen met mountainbiken. Paar jaar geleden een poos gedaan maar kwam er de laatste jaren niet van, maar nu toch weer de mountainbike uit de schuur getrokken :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:01

Vorige week op de mountainbike een rondje gedaan. Veel weg. Helaas weinig bos in de directe omgeving dus eerst maar conditie trainen en wat kilometers in de benen krijgen.

Hier mijn rondje:

Afbeelding

Morgen een klein rondje op de gewone fiets gepland.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:10

Lekker stukje :)

Ik heb gisteren even 30 km over voornamelijk harde zandpaden gefietst. Maar vandaag maar weer eens bos in geweest de baan op 25 km gedaan :j . Zaterdag maar weer een rondje.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:46

1500 kcal!??? Pfff zit ik na een 1/8ste triathlon wedstrijd op 90%+ nog niet :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 05:59

Daphne, fiets je meestal vanuit Groningen? Als je een rondje alleen op de weg doet kunnen we wel eens samen gaan. :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:45

Die calorieën kloppen niet gok ik. Vond het ook vrij veel. Haha. :=

Ja. Ik fiets vanuit Groningen, woon dichtbij het stadspark. Goed plan om eens samen te fietsen. Ik ben nog wel echt beginner en stop wel af en toe om even te drinken en bij te komen of een route te zoeken. Haha.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:49

Geeft niks hoor. Ik woon aan de andere kant van de stad, maar kan wel die kant op komen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:53

Hebben jullie ook al zo veel last van muggen in het bos? Pff ik was gisteren in het bos stopten op den duur even om wat te drinken. Echt hele zwermen muggen ben tich keer gestoken zat ook zo weer op de fiets :')

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:23

Yvank_ schreef:
Hebben jullie ook al zo veel last van muggen in het bos? Pff ik was gisteren in het bos stopten op den duur even om wat te drinken. Echt hele zwermen muggen ben tich keer gestoken zat ook zo weer op de fiets :')

Ik heb vooral last van die irritante zwermen vliegjes die in mn mond komen ^)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:00

Hallo dames,

Ik ben ook weer terug vanuit Zuid-Frankrijk. Daar lekker twee rondjes gefietst a 50km per stuk.
En jawel, ik ben de mont-ventoux op gefietst. En natuurlijk een fotootje om het te bewijzen :)

Afbeelding

*\o/*

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:19

Wauw mooie fiets!! En knap hoor!
Staat bij ons volgend jaar op de planning!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:00

Haha nee, de kcal kloppen echt niet! Heb je een 1 voor je gewicht gezet?
Gaaf Musli!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:03

Hé, er staat een nieuw bord op de Ventoux. Het oude bord met al die stickers is weg zag ik van de week op de foto van een vriendin. Toen stond er alleen nog maar een paal. Lekker klimmetje hè MuSli?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:15

Ja, het was een mooi klimmetje. Ben blij dat ik 'm af kan vinken van het lijstje.
Hoef ik dat in ieder geval niet nog een keer te doen :') _O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:25

KarinvdM schreef:
Haha nee, de kcal kloppen echt niet! Heb je een 1 voor je gewicht gezet?
Gaaf Musli!

Volgens mij heb ik dat niet eens ingesteld. :=
Ag gaat mij meer om het bijhouden van de snelheden en de afstand. Verder is het een erg handig app.

Mooie foto kwam voorbij! Knap hoor zo'n berg befietsen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:13

Ahhh musli , heldin! ! Super gaaf!!!

Hoe was het? Ik heb best wel in de bergen gefietst maar dit is wel het echte werk... Ben zo benieuwd naar je verhalen!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:33

Ik heb heerlijke rondjes gefietst. Ik moet zeggen dat ik na een rondje van circa 800hm, helemaal niet door had dat ik die meters gemaakt had. Ik zag het eigenlijk pas op de Garmin achteraf. Veel genoten van het uitzicht en dan voelt het blijkbaar heel anders... En weinig wind daar, terwijl ik hier in de Zaanstreek juist altijd flink tegenwind fiets, dat scheelt!

De Mont-Ventoux tsja, bikkelen. Vooral echt kapot gaan, maar als je dan boven bent, ben je zo ontzettend trots op jezelf. Super gaaf! En dan natuurlijk de kers op de taart: afdalen! Heb daar een snelheid van 76,8kmh gehaald. En dan heb je niet eens het gevoel dat je echt zo hard gaat, was echt zo ontzettend tof om te doen! :j :):)

Ik had gekozen voor een zwaar bewolkte dag, vroeg vroeg, omdat ik heel slecht met warmte om kan gaan. Dus dit was ideaal. Had ik het op een 'gewone' dag gedaan, dan had ik het niet gehaald. Dan was ik waarschijnlijk voortijdig gestopt.