Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:40

Oww op die manier PW. Dan is dat geen goed idee nee.
Wel fijn dat het zo goed klikt dan met jullie :j

Het is idd druk hier nu :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:09

Goedeavond allemaal,

Ik was net even met mijn vriend meegeweest naar duitsland, naar de winkel. Maar ik voelde me zo opgelaten daar, heel veel druk op de borst, echt heel vervelend.

Ik maak me heel erg druk om mijn werk nu, ik ben bang om mijn baan weer te verliezen.. Mag ik vragen of jullie thuiszitten en hoe lang al?

Ik ga morgen naar de fysio hier in het dorp, die geeft ook haptonomie, en ik wil denk ik toch maar naar de HA.. Hebben jullie dat ook dat je je er aan wilt houden, maar het uiteindelijk toch niet doet? Wat is voor jullie een stok achter de deur?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:24

Ik zit ook thuis idd. Nu vanaf februari alweer.
Dat iets willen en het dan niet doen herken ik ook heel erg!
Mijn stok achter de deur is mn vriend. Vooral als ik afspraken heb. In het huishouden is ie niet zo strikt gelukkig.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:37

Jij ook succes met je opdracht Kimmey!

Enne, luister naar je zelf :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:27

Angela_ schreef:
Goedeavond allemaal,
Ik ga morgen naar de fysio hier in het dorp, die geeft ook haptonomie, en ik wil denk ik toch maar naar de HA.. Hebben jullie dat ook dat je je er aan wilt houden, maar het uiteindelijk toch niet doet? Wat is voor jullie een stok achter de deur?

Wat bedoel je precies hiermee? Dat je dingen uitstelt/vermijd?
Tja wat is mijn stok achter de deur? Ik wacht tot het echt niet meer gaat en dan moet ik wel...
En wat dingen als huishouden betreft: doe ik gewoon niet :+ (ik maak er een grap van, maar leuk is het natuurlijk niet)
Wat jij in de winkel had, had ik vanmiddag toen ik met een vriendin in de stad was. Echt heel vervelend.

Ik zit trouwens vanaf januari 2008 thuis. Heb pas te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd.

Kimmey schreef:
Stiekem hoop ik dat het weer wegtrekt ;)
Ik ga nu maar aan de slag, morgen moet mijn opdracht af zijn

Dat is ook zoiets wat veel hier herkennen: Hard zijn voor jezelf. Té hard zijn voor jezelf, vaak tegen beter weten in.
Succes met je opdracht

Ik ben trouwens nog steeds erg gespannen. Mijn hartslag is ook weer veel te hoog. Krijg hem ook niet naar beneden met mijn ademoefening. Misschien dat het mediteren zo helpt. Ik word hier echt zo moedeloos van....
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 06-05-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:29

Heb trouwens nog even een praktische vraag voor de mensen die in de ziektewet zaten en geen contractverlenning kregen:
Hoe gaat dat in z'n werk met het UWV enzo? Wat moet je daar verder zelf voor regelen? Het geeft me een hoop spanning allemaal.
(Voel me wel heel dom dat ik het vraag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:46

Ïk heb vorig jaar hetzelfde gehad, en als het goed hoef je helemaal niks zelf te regelen. Je krijgt een oproep om bij de verzekeringsarts te komen en die maakt afspraken met je. Je krijgt vanaf dat moment een ziektewetuitkering.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:50

Dus als het goed is krijg ik gewoon bericht?
Ik vind het allemaal zo spannend en eigenlijk best wel eng, moet je weer je hele verhaal doen...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:25

Hoi allemaal,

het gaat echt snel nu hier, sorry kan ff niet alles bijlezen.

Kimmie succes , maar luister goed naar je lichaam.

Angela klinkt bekend ben vanmiddag bijn jankend het bedrijf uitgelopen, er stonden mensne in mijn kantoor een discussie te voeren , ben gewoon weggelopen. heel stom ik heb een best klein kantoor waar we met 2 zitten in het gebouw , maar ik kan sinds maandag de deur niet dicht doen, ben bang dat ik er niet uit kan..

Pw, snap dat je het eng vind , maar je krijgt gewoon bericht en dan regelen ze het verder met je. Niet druk maken komt goed.

Civ, geen sorry geeft niks!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:27

Hoe is het met jou dan?

Ik heb net gemediteerd in de hoop wat rustiger te worden. Maar werd er helaas alleen maar gefrustreerder van.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:36

Hier is het pieken en dalen, voel me door de situatie met mijn ex best onzeker en alleen dat gevoel alleen te blijven is moeilijk, ik kan prima alleen zijn , maar ik begin nu te begrijpen dat ik het echt moet loslaten, en dat valt zwaar het is nu echt over, maar beter voor me. Ik ben 26 en mijn ouders wonen in Duitsland , maar door dat gedoe met mijn vader ben ik ook gewoon bang, ik mis ze! klinkt stom , maar ik ben nu gewoon emotioneel vatbaar voor elk probleem.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:47

Ik vind dat niet stom hoor. Begrijp het wel dat je emotioneel vatbaar bent voor veel dingen. Wel vervelend dat de situatie je zo onzeker maakt. Onzekerheid kan slopend zijn merk ik...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:50

Ik vind het gewoon erg dat ik maar bleef vechten voor iets wat er blijkbaar niet was, en dan mijn ouders niet in d ebuurt voel me nu gewoon verlaten...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:05

Dat kan ik me voorstellen. Sterkte :(:) (veel meer kan ik niet zeggen)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:09

Dat is meer dan genog PW, thanks ben blij dat je er nu even bent! voelt dan net niet helemaal alleen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:16

Heel veel sterkte Daijano! Je woont overigens niet ver van mij vandaan. ìk woon net onder boxmeer.

Ik heb net een gesprek met mijn vriend gehad, en dat lucht op. Ik heb met hem afgesproken dat ik nu wel helemaal voor herstel ga, en voor die tijd alleen maar aan mezelf denk en pas ga werken wanneer ik er klaar voor ben. Morgen moet ik van hem een afspraak maken bij de HA. Ik moet nu sterkt zijn, dan is hij er ook voor mij en zal me steunen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:22

Thanks Angela!

In de buurt, sorry ben nog beetje buitenland,.. boxmeer is brabant toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:28

jep, of woon jij in de provincie zeeland?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:29

Pollewoppy schreef:
Dus als het goed is krijg ik gewoon bericht?
Ik vind het allemaal zo spannend en eigenlijk best wel eng, moet je weer je hele verhaal doen...

Sorry, ik kom even zo binnenvallen. Alsjealsjealsjeblieft bel enkele dagen nadat je contract afgelopen is naar het UWV of hun dat ook hebben doorgekregen. Niet elke werkgever doet dit, ook al zijn ze dit verplicht. Gewoon ter controle, dan weet jezelf dat het goed gaat :) En ben je nog op tijd mocht je zelf wat aan moeten leveren.

iig sterkte voor iedereen die het nodig heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:31

Tja, bij het UWV moet je er echt achteraan zitten.. Dat is waar..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:31

Ja indd, maar dat is niet ver van brabant , ik werk in de moerdijk.
Autorijden vind ik heerlijk, plek van rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:32

Ow, hihi, ik dacht het plaatsje zeeland, Boxmeer is dus helemaal aan de andere kant van het land!

Ik vind zelf autorijden ook heerlijk, maar als iemand anders aan het stuur zit kan ik zomaar ineens in paniek raken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:35

Vanavond naar mn paardje geweest, ze was erg braaf. We hebben haar nog gelongeerd en ik heb er een goed gevoel bij. Ze was braaf dus ik heb het ook maar even gedaan, het was goed zo, volgende keer weer meer. Er is weer veel gepost zie ik.

Daijano, wat rot zo met je ouders. Zou mijn ouders niet willen missen, hoe komt het dat jullie zover uit elkaar wonen? Heel veel sterkte :(:)

Angela_ schreef:
Mag ik vragen of jullie thuiszitten en hoe lang al?
Zelf zit ik vanaf oktober thuis en vanaf januari zonder werk. Ook als ik niet ziek was geworden dan was mn contract niet verlengd, toch wel fijn om te weten want ze zijn bereid een goede referentie te geven.

Pollewoppy schreef:
Hoe gaat dat in z'n werk met het UWV enzo?

Je werkgever moet jou ziek uit dienst melden, hier krijgt hij formulieren van die jullie beide moeten ondertekenen. Daarna moet je al je gegevens opsturen naar het UWV en gaan ze kijken of je recht hebt op een uitkering etc. Bij mij duurde het 8 weken voordat ik geld kreeg, heb alles 3x opgestuurd. Wel kreeg ik dan in 1x alles gestort, dat was wel erg fijn.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:36

Dat heb ik ook, heel erg een ander controle t egeven.

maar ik ga mijn bedje opzoeken, welterusten allemaal!
En bedankt voor de steun

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:54

Ik zal ook mn bedje eens opgaan zoeken, slaap lekker iedereen. Dat hoop ik ook te doen, neem mn bolletje (kat) maar mee want alleen is ook niks. Weltruste :Z