Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 21:04

Het is met een reden dat je erheen mag om te revalideren

En het is met een reden dat andere er ook zijn om te revalideren.

Je bent niet alleen, ja ze zullen een ander "probleem" hebben waaraan ze moeten werken.
Maar mijn ervaring is in een revalidatie centrum dat je toch veel met jezelf bezig bent ipv wat een ander doet.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 23:27

Wat naar dat je je zo onzeker voelt. Als je durft, mag je ook best aangeven dat je niet alles kunt. Ze kunnen dan misschien ook beter inschatten hoe ze je kunnen helpen.
Het is heel wat, wat je allemaal te verduren krijgt, dus het is ook niet gek dat dit extra onzekerheid geeft. Take care!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:10

Hopelijk gaat de aansturing en het aanvoelen van het 1 en ander door de oefeningen wel een stuk verbeteren.

En ik vind er helemaal niks raars aan hoor, of het nu onzekerheid is of het gewoon niet nodig vinden dat iedereen half je kont inkijkt met van die standaard bikini's die overal in kruipen.... gewoon lekker wat meer bedekkends dragen als je het om welke reden dan ook prettiger vind voelen om iets meer bedekt te zijn :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 21:29

Bedankt! Ja, de afgelopen maanden waren niet makkelijk en vind het nu ook lastig. Maargoed, nog nog even doorzetten en dan word het sowieso beter en duidelijker. En moet idd gewoon aangeven wat gaat en wat niet.

Als die eerste keer met iedereen er maar op zit, dan gaat het verder vast prima :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:49

De eerste is altijd spannend. Daarna ga je echt wel je weg vinden en wordt het niet altijd makkelijk maar het voelt dan toch anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:52

hagelslag schreef:
Het is met een reden dat je erheen mag om te revalideren

En het is met een reden dat andere er ook zijn om te revalideren.

Je bent niet alleen, ja ze zullen een ander "probleem" hebben waaraan ze moeten werken.
Maar mijn ervaring is in een revalidatie centrum dat je toch veel met jezelf bezig bent ipv wat een ander doet.

Dit heb ik ook zo ervaren.
Het is geen sportschool met sportschool typetjes die naar je kijken als je niet in hun standaard past.

Maar alle leeftijden en maten die er zijn om op welke manier ook gezonder te worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 15:13

Ja idd, als ik straks de fysio etc een keer gezien heb en een beetje weet wat ik kan verwachten, dan word het vast beter :j

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 16:58

Hoe is je eerste revalidatiedag gegaan?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:19

Petpa is me voor.
Hoe was het vandaag?
Je zal wel total loss zijn.
Maar de eerste dag zit erop
Kanjer *\%/*

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 19:50

Het ging prima! :D Nog niet zoveel gedaan, bij de fysio alleen gesprek en moest twee keer 10 meter lopen. Wel even het reactievermogen van de fysio getest door bíjna te vallen. Maar met kruk lukt het best goed om te blijven staan als ik struikel.

Met de psychomotorisch therapeut overgegooid met een bal, met een kast voor me en dikke mat achter me en ook over vanalles gekletst. En hij heeft me het zwembad laten zien... :=

Heb wel aangegeven dat ik dat wel een ding vind. Dat ik het opzich wel wil, maar dat ik dat niet makkelijk vind. Hij zei dat als het echt veel stress geeft ik dat niet moet doen, maar hij wel denkt dat het nuttig is voor me, omdat vallen in het water natuurlijk niet echt kan en oefenen dan wel makkelijker is. Maar hij was er volgende week niet, dus moest er maar even over nadenken en dan zou hij er dan op terugkomen. Konden het dan evt een keertje proberen.

Naja, voelde me echt wel heel goed bij hem (en de fysio) en heb al wel een beetje besloten het iig te willen proberen. Ik zou alles doen om te zorgen dat het beter gaat, voel me goed bij de therapeut.. Dan moet ik het nu ook doen.

Maandag weer fysio en psychomotorische therapie en vrijdag ook beide weer.

Moe ben ik zeker. Tijdens het overgooien al een keer moeten zitten en daarna thuis nog even gelegen. Moest ook nog naar de dierenarts met m'n hond en die moest blijven.. Dus ik slaap vanacht goed :=

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:05

Klinkt goed. En als zwemmen beter is zou ikndat echt aanpakken.

Bij de decathlon verkopen ze zwemshirtjes en ook vrouwen zwembroeken. Als je je niet prettig voelt in badpak trek je dat toch lekker aan?

Ik loop ook in een uv zwemshirtje rond :j bij mij met name omdat ik niet verbanden mag maar voor bedekken van je lijf is het ook super geschikt. Je hebt strakke modellen maar ook lossere wijde modellen (blauwe van 10 euro geloof ik)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:10

Klinkt positief!

En idd bij decathlon, niet duur en veel opties

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 20:27

Klinkt wel positief!

En zwemmen... heel fijn dat de fysio daarin jouw keuze respecteert. Maar als het lukt kan het wel heel fijn zijn. Het water geeft ook weerstand aan je bewegingen dus je voelt meer en tegelijkertijd ben je inderdaad niet meteen uit balans. Dat hielp mij bv enorm toen ik na een enkelbreuk aan het herstellen was. En je bent toch al allemaal dingen aan het doen die kilometers buiten je comfortzone liggen, en die doe je super, dus wie weet!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:14

Klinkt goed! Blij te lezen dat je eerste dag zo meegevallen is. En meteen je onrust over het zwemmen uitgesproken, toppertje +:)+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 02:27

Ja, het is me echt 100% meegevallen :j Heb me echt weer druk gemaakt om niks. Dacht ook echt dat ik vandaag weer flink m'n best moest gaan doen aan te geven wat gaat en wat niet en had me voorgenomen dat ook echt te gaan doen.. Maar dat was totaal niet nodig. De fysio ging meteen een stoel voor me halen zodat ik kon zitten op de gang waar ik ook moest lopen en ik had m'n tas in de behandelkamer laten staan omdat we daar nog terug zouden komen, maar ik moest maar wachten en zij ging hem voor me ophalen. En de psychomotorisch therapeut was precies zo.. Ik had niet eens door dat ik na een tijdje overgooien tegen de kast was gaan staan en me vast was gaan houden, pas toen hij dat zei en vroeg of ik even wou zitten dacht ik: Oh ja, ik ben eigenlijk best moe := En of het ging lukken om mee te lopen naar het zwembad..

Voelde ergens een beetje ongemakkelijk, maar ook wel een opluchting.. Dat ze het ook gewoon zien, als ik het zelf niet eens door heb. Dat ik ze niet hoef te overtuigen. Dat gevoel was de afgelopen tijd zo sterk en daar heb ik het echt moeilijk mee gehad. En nog.

Ik heb wat besteld bij Decathlon. Had bij bonprix een badpak gezien met langere broekspijpen en dat leek me wel wat, maar zo strak bij m'n buik hoeft van mij niet. Toen zag ik een tankini met iets langere broek, maar ik wil niet dat m'n blote buik mogelijk zichtbaar kan worden :') En nou zag ik bij Decathlon een badpak, met broekspijpen én tankini.. Dus geen blote buik als dat ding omhoog gaat en iig een deel van m'n benen bedekt. Broekspijpen zijn wel te kort eigenlijk.. Maargoed, desnoods doe ik daar dan nog wel een langere zwembroek overheen. Heb iig iets besteld om te proberen en heb nog tijd genoeg om wat anders te regelen.

Zo'n shirt met een broek iets boven m'n knieën was misschien een betere optie geweest, maar dat las ik te laat. Toen had ik dit al besteld. Maargoed, ik hijs mezelf morgen eerst maar in dat andere ding, misschien valt dat ook wel mee.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:15

Fijn dat je eerste dag een positieve was. De eerste behandeling(en) staan vaak in het teken van zoeken naar wat lukt en wat niet, maar het is wel fijn als je daarbij niet enorm over je grenzen wordt gepusht natuurlijk. Dat jij onbewust gebruik ging maken van die kast enzo, laat ook zien wat de stand van zaken is.

Heel goed dat je hebt aangegeven dat je het zwembad toch een beetje een ding vind en dat de peut daar ook begrip voor toonde. Kan me voorstellen dat bij die insteek de stap om het toch te proberen al een stukje kleiner is. Goed dat je wat zwemspul hebt besteld waar je je hopelijk minder ongemakkelijk in voelt.

Zo'n therapie bad is lekker warm en ondanks de badpakdrempel, in mijn tijd had je nog geen tankini's en dat soort spul (oma spreekt, hihi) vond ik het uiteindelijk wel heel fijn om in het water bezig te zijn.

Ik hoop dat je vandaag positief bericht krijgt ook je hond, verder toch maar wat proberen uit te rusten het weekend en opladen voor maandag.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:30

Een badjas meenemen scheelt denk ik ook. Eenmaal in het water ziet niemand echt wat. Het stukje naar het bad toe lopen lijkt me het lastigst als je onzeker bent om bekeken te worden. Dus vraag dan of iemand je badjas aanpakt en je direct het water in kan gaan. Neem je misschien nog een stukje van de drempel weg. En het zou fijn zijn als je uiteindelijk je wat prettiger in je lijf gaat voelen en die onzekerheid wat kwijtraakt. Als mensen het niet aanstaat wat ze zien kunnen ze ook hun hoofd draaien en niet kijken, niet jouw probleem wat een ander denkt, dat is van hun (makkelijk gezegd, i know, maar dit zeg ik zo tegen mezelf en dat helpt wel )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:45

Voor mij is lichaams schaamte iets dat ik niet ken hoewel ik een grote kreukel ben. En kan daar ook niksover zeggen kwa tips. Maar het lijkt me gewoon geen fijn gevoel :knuffel:

Maar fijn dat je je een stuk vertrouwer en fijner voelt nu je de eerste keer hebt overleefd. :j op naar de vooruitgang *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 10:47

Wat fijn dat het klikt met je therapeuten en dat het goed voelt voor je. En ook knap dat je het hele zwemmen wel aan wilt gaan. Schouderklopje voor jezelf hoor!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 10:55

Wat klinkt het zorgzaam daar, heel fijn! Dat is precies wat je verdient, dat mensen zien dat je al ergens aan het inleveren bent zelfs als je dat zelf nog niet doorhebt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 15:39

Ja, dat hij er begrip voor heeft en direct aangeeft dat het niet hoeft, dat geeft me een fijn gevoel.. Weet natuurlijk wel dat ze me sowieso niet bij kop en kont pakken en tegen m'n zin in dat bad mikken, maar heb wel snel dat gevoel en dan durf ik helemaal niet meer :')

Maar voelde me echt heel erg op m'n gemak. Hij zei ook dat het niet standaard met anderen is, maar sowieso maximaal 5.

Badjas meenemen is wel een goed idee ja! Minder onzeker zijn zou beter zijn idd. Probeer ook steeds tegen mezelf te zeggen dat het niet boeit wat anderen evt vinden, maarja ondertussen boeit het me gewoon wel heel veel, dus dat helpt niet echt haha :+

Oja, hond was gisteren gelukkig al weer thuis. Hij moest een paar uur daar blijven omdat hij onder narcose zou moeten voor foto's terwijl hij een zwaar hartprobleem heeft en 16.5 jaar oud is. Maar uiteindelijk was hij zo braaf dat hij niet onder narcose hoefde en gelukkig bleek hij een ontsteking te hebben die met 10 dagen AB opgelost zou moeten zijn.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:10

"Moet" je maandag het zwembad in?
In dat geval ga ik duimen dat je bezorging van de Decatlon morgen bezorgd wordt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 17:18

Nee, maandag nog niet gelukkig. De therapeut van gisteren is er volgende week niet, dus dan heb ik maandag iemand anders en vrijdag ook weer een andere. Daarna is hij er weer en wisselt dat niet meer. Dus wacht liever tot hij terug is.

Tijdens het typen van dit bericht kwam de pakketbezorger. Dus meteen even gepast.. Oke, dat valt mee _O- Broek had heel iets langer gemogen, maar ik denk dat ik hier in best durf. Zou bijna een foto plaatsen, bijna :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 17:26

Flauw ^) Ik geloof er namelijk niks van dat jij er gek uitziet in een badpak :n :+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:33

Ik ook niet. Ik denk dat TS er in dezelfde zwemkleding beter uitziet dan ik en ik zit maandag is mijn blote gat in de sauna. Oké, ook echt alleen in de sauna en vooruit, onder de douche, verder heb ik braaf een badjas aan.