Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 20:14

@peerappel
Jaaa het begin is gewoon echt -O-
Na 4 maand kregen wij met Miranda iets meer de draai erin.
En ondanks dat het nu echt heel makkelijk lijkt. Ben je alsnog 24/7 met haar bezig.

@sollekenoah
Jaaaa gewoon meenemen _O- worden ze makkelijker van ben ik van mening _O-
En hoe meer Miranda buiten is geweest hoe lekkerder ze slaapt :Y)

Zal ik jullie mijn geheim recept verraden voor een perfecte slaap??? =:)

Spoiler:
Oké men neme een baby die zelf al ‘s avonds begint te bunkeren tijdens het laatste flesje _O- (dit deed ze daadwerkelijk in het begin toen ze rond 9 op bed ging en dan doorsliep tot ongeveer 5-6 uur.
Dan een pamper voor de nacht en e voila _O-

Geintje geen idee wat de geheime formule is.
Wel hebben wij vrij snel een bepaald ritme aangenomen qua naar bed gaan.
Baby’s zijn niet dom.
Dus altijd richting het zelfde tijdstip haar klaar maken voor op bed,schone luier pyjama aan en dan flesje en na bed.
Zodra als dat ze ‘s ochtends dan wakker werd kreeg ze ook zo snel als mogelijk de fles.
Soms sliepen we daarna nog een uurtje of 2 en soms niet.

Uiteindelijk ging ze zelf richting het 6 uur a half 7 wakker worden.
En heb ik uiteindelijk haar bedtijd elke keer een kwartier na voren kunnen trekken zodat we ongeveer in een maand tijd van 9 uur op bed gaan richting 7 uur op bed zijn gegaan.
Ohja en het maakte voor haar absoluut verschil om een pampers voor de nacht om te krijgen ipv een goedkopere.

Ik heb nu voor het eerst een pampers nightpants om.
Hiervoor altijd nachts de premium protection.
Maar die houd het inmiddels eigenlijk net niet…..
We gebruiken voor Miranda een combinatie qua luiers.
9 van de 10 x weet je wanneer ze nr 2 gaat doet. Dus dan krijgt ze een goedkopere om en daarna krijgt ze de pampers om….
De hele tijd een goedkopere resulteert bij haar in uitslag. Dus dat is niet fijn….

Maar ook vandaag was ik weer zooooo blij met haar <3
Het hooi werd geleverd, de boer laadt het af. En hij komt met z’n trekker niet in het “kleine” schuurtje.
Dus de buurvrouw met de kleine shovel heeft daarna de balen in de schuur gezet.
Maar toen de balen werden neergezet is ze tevreden geweest.
Daarna nog ga half uur bezig geweest met de balen op z’n plek zetten… toen heeft ze 1x gejammerd.
Maar dat was terecht.
Ze had het te warm en dan gaat ze huilen.
Zoooo fijn dat ze dat doet.
Dus jasje uit en daarna was het weer oké.

En qua slapen is het denk ik echt puur geluk.
Nu zijn er ook wel nachten die niet altijd heel top gaan.
Maar goed, die neem ik voor lief…. Ze doet het verder super dus dikke prima.

Ohja voor wie nog even hard wil lachen.
Ze had een paar weken terug een beetje moeilijke avonden.
Waarschijnlijk te veel last van haar tandjes. Maar dat resulteerde in een gefrustreerde Miranda die wel wou slapen maar het lukte niet en dus ging huilen. Logisch ze duimt zich normaal in slaap dus dat deed auw.
Waarom ik haar dus in slaap heb gewreven.
Maarja deze ouwe oma knakt als de paasei.
Dus hoe the fiets kom je dan weer uit je benarde positie.
Je zit echt al een half uur op je knieën naast haar bedje.
Als je gaat op staan klinkt het hele “knak”orkest.

Dus ik ben daadwerkelijk kruipend op handen en voeten eruit gegaan om vervolgens in het halletje als een oudje omhoog te komen _O- lang leve mijn rug _O-
Dus ehhhh ja. Het gaat niet altijd even goed :Y)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:27

RIP Hagelslag! Maar alles voor je kindje, hè! :') Wat doet je kleine meid het goed, zeg! Volgens mij is ze een heel relaxed kind.

Ik heb al een tijdje niet gereageerd en meegelezen en wat gaan de kinderen opeens hard!

Solleke_Noah, wauw, het loopkarretje is gewoon al in gebruik! Sterkte met de slaapregressie...

Eske, die baby's kunnen soms heel creatief worden als het gaat om kruipen en tijgeren, blijkt maar weer. :') Fijn dat je zoontje zo goed groeit.

Mylittlejoy, heerlijk hoor, een doorslaper! Grote vent, met zijn vaste voeding!

Onze meid is weliswaar klein van stuk, maar blijft ons telkens verbazen. Een nieuwe week betekent ook een nieuwe vaardigheid aangeleerd. Op dit moment zit ze zelfstandig rechtop, kruipt ze de kamer rond en trekt ze zich op tot staan. Het is echt een lekker kind, zo makkelijk en vrolijk. We genieten ontzettend veel van haar. Ik maak me wel een heel beetje zorgen om haar grootte en gewicht. Ze is nu nog geen 7,5 kg en laatst was ze nog geen 70 cm lang. Vaste voeding vindt ze niet echt interessant en de borst blijft heilig. Ze is natuurlijk wel heel erg in de weer met van alles en dat kost ook veel energie. Volgende maand mogen we nog een keertje terug naar het CB voor haar gewicht en lengte.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 08:19

@Solleke_Noah, ik hoor inderdaad vaker dat mensen pas bij 6 maanden beginnen. Mijn dochter toont wel heel veel interesse, hapt enthousiast en "eet" ook echt. Dus ze is er opzich wel aan toe, maar ze heeft tijd genoeg!
Wat leuk dat loopkarretje! En hij staat er ook al bij!
@hagelslag, Miranda is nog steeds een heerlijk kind volgens mij! Maar het blijft natuurlijk een flinke bezigheid, zo'n baby :') Het begin was inderdaad taai, maar als er wat meer een ritme in komt is het inderdaad veel leuker. Ze doet het daar ook veel beter op!
@Adamootje, ze gaat zo hard! Echt al optrekken, wow. Maar ik besefte me ook dat we gewoon al het einde van het jaar naderen en dan komen de eerste verjaardagen steeds dichterbij... Jammer van de vaste voeding, maar wel fijn dat bv nog steeds lukt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 09:58

Ik heb beeldmateriaal gezien van Hagelslag kruipend op haar knieën langs de ledikant!!!! :') :')

Hier ook lang geleden.. inmiddels gaat het met ons ook een stuk beter.
Kirsten is over de 7 maanden inmiddels en weegt een kg of 9.

Eet met de pot mee wat ze heeeeerlijk vind en kruipt wat af..ook trekt ze zich op en gaat ze staan..

Leuk om weer even te lezen hoe het bij iedereen gaat <3

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 12:21

Leuk om te lezen dat het goed gaat met alle grote baby’s :') Wij proberen de medicatie af te bouwen voor de reflux. Verder ontwikkelt Aron zich goed. Probeert te kruipen maar tijgert ook veel want dit gaat sneller. Trekt zich overal aan op. Vind alles lekker wat niet zijn fles is, krijgt alles weg ondanks dat zijn tanden nergens te bekennen zijn (hij is nu bijna 9 maand). Meer mama’s die dagelijks gluren of er een tandje onderweg is?
Ohja en moet niet vergeten te vertellen is dat dat Aron echt groot is. Zit al in maat 86, niks geen baby meer

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 12:48

Herkenbaar...kirsten 7 maanden maat 80 :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 18:14

7 maanden en maat 68 hier. Madame heeft twee ondertandjes nu. Verder heb ik nog geen andere doorkomende tandjes gespot.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:39

Wat leuk weer leven in het topic!

@hagelslag wat een heerlijke foto's! En mooi hahaha op handen en voeten de kamer uit :')

@Solleke_Noah wat leuk die ontwikkelingen! En jammer van de slaapregressie, wel herkenbaar hoor. Schattige foto ook.

@mylittlejoy wat heerlijk die nachten! Wat cute dat ie als een vent hele verhalen verteld.

@PeerAppel wat lastig zeg die reflux! Hopelijk wordt het snel minder erg.

@Adamootje leuk hè die ontwikkelingen! Hoe komt het dat je je zorgen maakt over haar grootte en gewicht? Mila was vorige week (met bijna 8 maanden, 6 dagen ervoor) 7,2 kg en 68,2 cm wat prima is. Volgens mij is jouw dochtertje 3 weken jonger toch?
De curve ziet er bij ons zo uit (WGO curve ivm borstvoeding):
Afbeelding

@Jolliegirl wat fijn zeg om te horen dat het met jullie weer beter gaat! En ook al zo'n grote baby.

@AvHdG woow maat 86, wat groot al zeg! En dat tandjes gluren is herkenbaar hoor. Hier nog geen gespot.

Met ons gaat het ook goed! Heerlijk om 3 dagen in de week te werken zodat ik de avonden en overige dagen een leuke moeder ben ;)
Mila doet het goed, is nu 8 maanden en was vorige week dus 7,2 kg en 68,2 cm. Is een fijn meisje en past nog lekker in maat 62, zo nu en dan wat kleding in maat 68 wat nog wat ruim valt.

Afbeelding

We volgen op advies van de lactatiekundige de kleintjes methode, dus pas met ruim 6 maanden begonnen met vast voedsel. Van tevoren keek ze het eten ook al uit je mond, maar ze keek ook m'n autosleutel uit m'n hand dus dat zegt niet zoveel haha. Ze doet het wel ontzettend goed, krijgt overal wel wat van binnen en vindt het zelf ontdekken en bepalen heerlijk. Wel een grote kliederzooi elke keer maar goed, je moet er iets voor over hebben :+

Afbeelding

Ze heeft een hele tijd best goed geslapen (1 à 2 keer wakker per nacht) maar is inmiddels al ruim 2 maanden minimaal 4x maar meestal 6-7x per nacht wakker. Je raakt eraan gewend zullen we maar zeggen :7

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 19:24

En ik had noooooooiiiiiitttt iets mogen zeggen over Miranda haar slaapjes _O-
Zondag avond was het drama.
Maar oké, het is zoals t is. T was zoals het was.
Gister avond was ik ook weer even bang dat ik uit de slaapkamer moest kruipen -O-
Maar uiteindelijk hoefde het niet….

Ik koester elke nacht/avond waar ze goed slaapt!

Ik weet ook dat het echt puur geluk is dat Miranda zo lekker slaapt!

@adamootje
Bizar is dat soms hea. Bij Miranda was het echt een hele tijd zoooo duidelijk, elke maandag had ze weer iets ontdekt….(ze is op een maandag geboren).
Nu is het niet meer zo maandag gebonden. Maar het is zo bizar…. Ze doen een middagdutje worden wakker en ineens is weer iets nieuws.
Maar het is ook prachtig om te zien wat ze ontdekken en leren.

@peerappel
Jaaa regelmaat/ritme is echt best belangrijk….
Daar doet Miranda het ook echt goed op. Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat na de klok omstelling -O-
Daar ben ik wel even huiverig voor.
Een beetje uit haar ritme of een dagje naar Ameland of wat dan ook gaat heel prima. Ook als ze dan niet haar normale ritme heeft qua slaap. Maar de dagen erna is ze blij met haar redelijk vast ritme.

@jolliegirl
Wil jij wel even vergeten dat je beeldmateriaal hebt gezien _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Maar oké…. T was ook eigenlijk te grappig _O- _O- _O-
En ik heb het al vaker gezegd, het is fijn te horen dat jullie ook de juiste draai hebben gevonden.

@avhdg
Ohhhhh het alles lekker vinden behalve de fles klinkt zooooo herkenbaar.
Hoe lukt het met medicijn afbouwen?
Miranda gaat al richting maatje 86….
En is inmiddels ook bijna 9 maand. Maar zij heeft wel al tandjes. 2 beneden 4 boven(die tegelijkertijd kwamen).

@naomi_jortje
Ahhhh niet fijn dat de nachten een tijd goed waren en nu weer minder -O-
En ehm ja kliederboel….. zoooo herkenbaar.
Maar die slabbetjes met armen zijn goud waard.
Ik heb 6 stuk voor Miranda _O- zodat ze ook in de winter makkelijk zijn qua drogen/wassen.
Oh maar nog maatje 62/68 das wel zoo cute <3
Ik verbaas mij elke x als ik Miranda uit bed til hoe groot ze wel al niet is.

Vandaag kwam de dierenarts langs om Layka te enten….
Layka is inmiddels een beetje bejaard (26).
Dus naja Miranda kan gewoon lekker dichtbij staan als Layka een prikje krijgt _O- de dierenarts vond het een beetje spannend _O-
Totdat ze de hartslag van Layka luisterde…. En tot de conclusie kwam. Ehm ja oké….. ze is echt super chil er rustig.
Ehmmmm Jup….. t is Layka _O-
En Miranda moest nog even Layka vasthouden tijdens t wachten….

Afbeelding

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 14:48

Ah, Miranda is nu al een paardenmeid!

Naomi, ik geloof dat onze meiden ongeveer even lang en even zwaar zijn. Ik maak me lichte zorgen omdat mijn zoon zo'n 2,5 kg zwaarder was toen hij net zo oud was als mijn dochter nu. Verder zit madame al ruim 3 maanden in maatje 68 (en dat zit nog steeds prima), terwijl mijn zoon met 6 maanden maatje 74 had. Ik ben het kortom niet gewend dat mijn kind zo klein en fijntjes is. Mijn man en ik zijn ook allebei vrij groot. Maar goed, ik ben benieuwd wat het CB er over anderhalve week over te zeggen heeft. Volgens de grafiek lijkt ze wel gewoon haar lijntje te volgen. Ze drinkt in ieder geval over het algemeen goed, al heeft ze er op de opvang soms minder zin in. Ook de vaste voeding gaat steeds beter.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 14:55

Ieder kind heeft eigen tempo. Zolang lengte en gewicht met elkaar matchen zou ik me geen zorgen maken.

Hier helaas een flink ziek kind met 40 graden koorts...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 16:26

Inderdaad, zo lang er goed wordt gegeten en ze er goed uitzien, zou ik me weinig zorgen maken. Mijn dochter heeft ook heel lang in 68 gezeten destijds, terwijl de kleine nu richting 74 gaat met bijna 8 maanden. Oftewel, hij zit ook nog in 68 (beetje afhankelijk van hoe groot t valt).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 09:37

Ik heb mij laatst ook zorgen gemaakt omdat Miranda ineens best dun geworden was…. Maarja… tandjes.

Heeft iemand ervaring met het niet willen slapen in de ochtend? En dat al met 9 maand?

Miranda haar slaapjes zijn normaal echt heilig.
Nachts slaapt ze ongeveer van 7 tot 6-7.30
Met slechts heel soms even wakker.
Normaal ging ze slapen als we de paarden hadden gevoerd en 500 meter met de honden gingen lopen.
Vaak rond half 10 dat ze dan weer een slaapje deed van z30-45 minuten.
Dan ging ze rond half 1-1 weer op bed.
En de namiddag slaap was al een hele tijd iets wat ze niet meer hoefde. Heel soms als ze echt moe was sliep ze nog wel 20-30 minuten.
Maar eigenlijk al 4 week minimaal niet meer.

Maar nu weigert ze al 5 dagen haar ochtendslaapje.
Gister heeft ze hem wel gedaan en toen was haar middagslaapje “slechts” 1 uurtje ipv 1.5-2 uurtjes.

Is er rond 9 maand duidelijk een slaapregressie of slaapt Miranda al zoveel dat ze hem waarschijnlijk niet nodig is ‘s ochtends

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 09:54

@Adamootje Ah ik kan me voorstellen dat het vergeleken met je zoontje een groot verschil is. Maar zolang de curve niet zwaar af gaat buigen zou ik me niet te druk maken. Mila zit dus zelfs nog in maatje 62.

@Jolliegirl Ah dat is niet fijn, beterschap!

@hagelslag ja maar Mila slaapt sowieso maar weinig dus dat is niet zo'n goed vergelijkingsmateriaal :')