Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 18:38

Wat een typische afstand, 5.6km.

Ik heb nog twee hele mooie foto's gevonden van de freedom run.

Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:11

Jouw arm is wel een kunstwerk zeg <3 Mooie foto!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:15

O ja prachtig! Love je tattoo!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:27

Koekie73 schreef:
germie schreef:
Sta ik hier ineens op met een pijnlijke heup. Geen idee waar dat vandaan komt, maar niet van het hardlopen (dat heb ik al 2 weken amper gedaan omdat het de laatste 2 weken van de Garmin Coach betreft). Maar ik baal er goed van, zeker met het oog op die halve marathon. En ik snap dus echt niet waar het vandaan komt. Gewoon mee opgestaan, nu sudderde het wel een paar dagen al wat, maar ik kan me geen activiteit herinneren waar het door kan komen. Baal echt flink. Met beweging wordt het wel beter.

Heb je niet gewoon raar gelegen, Germie? Hopelijk is het snel over.

Ik heb na ruim 10 dagen een kleine rondje gelopen. Dat ging met mijn gekneusde hand eigenlijk wel weer. Heb lekker op gevoel gelopen, genoten van de niet-zo-hoge-temperaturen.
Morgen de training oppakken. Heb voor een 5.6 km loopje ingeschreven over 9 weken. Ik loop nu 4 km dus hoop dat ik het ga redden (met name door pijntjes hier en daar)

Ik hoop het, dat het puur van raar liggen komt. Maar ik ben een rugslaper en ben ook op m'n rug wakker geworden. Volgens anderen beweeg ik in m'n slaap amper. Dus ik verwacht het niet, maar hoop het wel.
Het gaat nu ik de hele dag wat meer gestaan en gelopen heb wel beter dan vanmorgen met opstaan. Maar wel raar dus. Na de 4 mijl van zaterdag heb ik eigenlijk niet meer gelopen, alleen warming ups, wat 'LAUF ABC', en cooling down. Dus niets waar ik ook maar iets buiten adem van raak. Daarom ook zo raar.

Mooie foto's SV.

5.6km is wat raar, maar in ons dorp is het 5.4. Dus het gebeurt wel vaker dat je wat 'rare' afstanden hebt.

Heeft er iemand een wedstrijdlicentie? want dan schijn je soms gunstiger startwaves te hebben?
Laatst bijgewerkt door germie op 26-09-24 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:28

Ik heb er een germie, maar eerst maar eens flink vlotter lopen voordat je vooraan wilt staan :D

Prachtige foto SV!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:31

Wat gaan jullie weer hard!

Vervelend zoiets Muurp! hopelijk valt het mee.

Je kan altijd meer dan dan je denk lisitano. Dus als je denkt dat je 5:55 kan (en wil), gewoon proberen, niks te verliezen uiteindelijk.

Ik gebruik tegenwoordig ook van die energyblokjes met caffeiene erin. Stuk fijner dan gelletjes! En als er bananen liggen op de route, pak ik er altijd 1.
Ik drink alleen water, de rest verdraag ik niet.
na een run heb ik nooit honger, dat komt pas uren later vaak. Zeker als ik diep ben gegaan heeft me lijf echt even nodig om te herstellen.
voor het rennen kan ik prima eten zolang het geen avond eten is. Denk toch net iets te warm.

Samantha_ schreef:
Ik had vorige keer als afwisseling biggetjes in m’n vest gedaan. Dat is dus 1 plakkerige grote big geworden. :D
_O-

hwn schreef:
Wow, hoe doe je dat toch, zo fris en ontspannen op de foto tijdens een loopwedstrijd, of was je pas gestart? Ik ben getagd op een foto van mijn wedstrijd van zondag, en ik zag er wel 60 jaar oud uit (ben 50). Heb hem toch maar gedeeld op FB, want beter zal het wel niet meer worden.
haha nee was dus echt bijna op het einde. Mar had voor mijn doen op het gemak gelopen en het publiek en de muziek was zo leuk dat ik echt gewoon goed over de finisch kwam.

Spannend Suliko! hoop dat je jezelf niet bezeerd maar wel fijn dat je stukjes kan lopen.

Toffe foto ook iirrssjjee!

Goed bezig MarlindeRooz

IMAY1990 wauw.... geen woorden voor hoe slecht ik dat vind. De kosten zin al gemaakt, ja klopt, maar uhm er lopen 80.000 mensen mee. compenseer er dan 4500...

Hier dus zondag de ten miles van TIlburg gepland maar ben er nog steeds niet over uit wat ik ga doen. Vandaag weer niet gaan lopen omdat ik te weinig energie heb. |o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:53

lies_sparkle schreef:
Ik heb er een germie, maar eerst maar eens flink vlotter lopen voordat je vooraan wilt staan :D

Prachtige foto SV!

ik zeg ook niet dat ik het nu wil. Maar het wordt aangeprezen als gunstiger starten. Dus tja, kennelijk kun je soms je startpositie legaal 'kopen' door een wedstrijdlicentie te nemen. Daarom vroeg ik me dat dus af. En als je zo'n licentie hebt, dan mag je er ook gebruik van maken reglementair natuurlijk. Dan doe je als loper niets fout.
Die wedstrijdlicentie is voor iedereen die bij de atletiekunie is aangesloten en er 1 wil hebben (en dus 27 euro betaalt) zo te lezen. Daar gaat het niet om snelheid, dat ding is voor iedereen te koop die bij een club zit en dat wil.
Ik zit niet bij een club overigens, dus kan er nu ook geen kopen. Ik zit me gewoon af te vragen of je dan 'voordeel' hebt bij een wedstrijdlicentie, want zo wordt het wel aangeprezen. Bij de knzb heb je er als open water zwemmer niet zo veel meer aan, want tegenwoordig mag je ook zonder startvergunning aan knzb open water wedstrijden meedoen en met de prijzen aan de haal gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 21:03

Samantha_ schreef:

Thanks!

Ik neem aan dat je die bovenaan mijn bovenarm bedoelt.
De vogel is een putter met een takje lavendel in zijn pootjes en is mijn nieuwste. In januari overleed mijn soort van oma (91 jarige vriendin van mijn ouders die ik mijn hele leven ken). Op haar sterfdag zaten er 3 putters in de lavendel in onze tuin. Daarna heb ik ze nooit meer gezien. Dat vond ik een heel mooi symbool ter nagedachtenis aan haar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:39

Supervixen schreef:
Samantha_ schreef:

Thanks!

Ik neem aan dat je die bovenaan mijn bovenarm bedoelt.
De vogel is een putter met een takje lavendel in zijn pootjes en is mijn nieuwste. In januari overleed mijn soort van oma (91 jarige vriendin van mijn ouders die ik mijn hele leven ken). Op haar sterfdag zaten er 3 putters in de lavendel in onze tuin. Daarna heb ik ze nooit meer gezien. Dat vond ik een heel mooi symbool ter nagedachtenis aan haar.

Mooi symbool zo. Dan geeft het je ook nog een extra betekenis.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:51

Hele mooie sfeerplaatjes zo supervixen! Mooie nagedachtenis, de putter, aan je extra oma <3

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga de 50 kilometer van eind oktober verplaatsen naar eind november (Utrechtse Heuvelrug Ultra trail van Trail Events). Met ook een slag om de arm om november, maar die kan ik dan tot eind oktober nog cancelen als het nodig is. Nu ik een week mijn enkel iets meer belast, voel ik hem wat meer, hij is nu drie weken later ook nog steeds iets verdikt op de plek waar het mis is gegaan. Het belasten gaat heel goed, maar ik voel ook dat herstel nog tijd nodig heeft. Ik ga het rennen rustig opbouwen op recht asfalt de komende twee weken, dan voelt het niet realistisch om vier weken later al 50 kilometer onverhard te lopen. De komende maand blijft het nog een zwakke plek, het risico dat ik er van vermoeidheid doorheen klap bij zo'n afstand en de schade nog groter is, is het me niet waard.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 23:30

Ik kan mijn laatste bericht niet meer aanpassen, ik lees net over Tara Dower, zij heeft vijf dagen geleden de Fastest Known Time overall verbroken op de Appalachian Trail. In 40 dagen en 18 uur, met gemiddeld zo'n 87 kilometer per dag, heeft ze het vorige record van Karel Sabbe met 13 uur verbeterd. _/-\o_
3500 kilometer is de route met 16x de mount everest erin aan hoogtemeters en de route staat bekend om hoe onbegaanbaar en pittig de paden zijn. Wat een beest! En zo fantastisch dat steeds meer vrouwen in de ultra wereld zich vestigen met records die ruim de records van de mannen verbreken. <3

Hier kun je erover lezen: https://www.runnersworld.com/news/a62330229/tara-dower-appalachian-trail-record/

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 06:33

Ja geweldige prestatie! Ik had het gezin inderdaad.

En heel slim dat je je 50km hebt verplaatst. Doe je goed.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:47

Gaaf he suliko! Ik vind dat soort uitdagingen echt heel fascinerend!

Ik volg een man op insta die de PCT aan het lopen is.. en hij loopt nu al 135 dagen. Ontzettend fitte kerel en loopt echt giga afstanden dag na dag. Waanzinnig om te volgen.

Verstandig dat je de 50km verzet hebt! :j

Jouw tattoo’s zijn echt heel gaaf SV! Komt er nog een hyena ter nagedachtenis aan jullie laatste vakantie? Die zag ik namelijk wel heel veel voorbij komen! :D

Heb jullie allemaal braaf bijgelezen maar momenteel weinig zelf toe te voegen.
Blessure aan mijn lies bleek spiergerelateerd.. gisteren hopelijk laatste fysio gehad en dit weekend weer eens de schoenen aantrekken voor een wat langere afstand. Kijken hoe dat voelt.
En anders wordt mijn geplande 39 km eind oktober ook een kortere afstand helaas..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:05

Wauw nu vind ik m nog mooier, mooi eerbetoon aan je oma!

Wat een prestatie inderdaad Suliko! En goed dat je de wedstrijd hebt verplaatst. Even nog wat rust.

Ik heb vanochtend m’n rondje alweer gehad, was 6:55 buiten. Wel donker zeg.
Was even 5 km vogels kijken, nu rust, en zondag de 30 van Almere. Is volgens mij vrij kleinschalig, de 30 start als eerste, en als ik de startlijst zo zie zijn het maar 200 mensen. Gok dat de mensen voor de andere afstanden er dan ook nog niet zijn, die start is 1:15 later. Wel een kids run vlak na mijn start.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:29

Slim Suliko!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:20

MarlindeRooz schreef:
Leuke foto Iris!
En lopen door Rotterdam lijkt me ook niks. :=

Ik dacht gisteren ik doe eens gek. Ik ga kijken hoe ver ik kan rennen. Deed tot zover 3km interval.

[ Afbeelding ]

Ben echt heel trots en blij want ik kán het dus wel.

Goed zo!

Ik heb gisteren een rustige 5k gelopen, even de Dam tot Dam eruit lopen. Het ging eigenlijk best goed :)

Qua gelletjes en maag: ik vind dit van Natusport goed binnen te houden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:25

De vergoeding is karig inderdaad, maar ik geloof wel wat ze zeggen. Want die kosten zijn al gemaakt. Ik zou ook echt balen hoor, maar je doet er toch niks aan dus het is zo zonde van de tijd.

Germie, als je zo principieel bent moet je ook niet instemmen met de algemene voorwaarden. En wat moet je met een medaille als je ‘m niet gelopen hebt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:26

Verstandig Suliko!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:50

Ik heb mezelf een cadeautje gegeven om de teleurstelling van de D2D te verwerken. Een Fusion half tight. Wel de mannen versie want ik wild at ie zo dicht mogelijk bij mijn knieen komt, en het is echt de perfect mix van een hoge taille en lang genoeg zijn om niet omhoog te kruipen over mijn dijen zegmaar. Ik heb een Nike trail tight en die is net te kort voor mij om me er comfortabel in te voelen maar deze is perfect qua lengte en blijven zitten en hoog sluiten...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 18:25

-Namiro- schreef:

Ik volg een man op insta die de PCT aan het lopen is.. en hij loopt nu al 135 dagen. Ontzettend fitte kerel en loopt echt giga afstanden dag na dag. Waanzinnig om te volgen.

Jouw tattoo’s zijn echt heel gaaf SV! Komt er nog een hyena ter nagedachtenis aan jullie laatste vakantie? Die zag ik namelijk wel heel veel voorbij komen! :D

Eh ja daar ben ik wel over aan het nadenken inderdaad :'). Nog nooit zoveel hyena's gezien, meer dan 30.
Ik denk na over een hyena met een baobab boom, dat was naast leeuwen een beetje het thema van de vakantie. Alleen een leeuw wil ik niet, dat vind ik te standaard.

Doe je goed IMAY, soms moet je jezelf iets leuks gunnen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:47

Mooi kado Imay!
Ik ben ook nog erg blij met m’n fusion.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:28

Supervixen schreef:
-Namiro- schreef:

Eh ja daar ben ik wel over aan het nadenken inderdaad :'). Nog nooit zoveel hyena's gezien, meer dan 30.
Ik denk na over een hyena met een baobab boom, dat was naast leeuwen een beetje het thema van de vakantie. Alleen een leeuw wil ik niet, dat vind ik te standaard.

Doe je goed IMAY, soms moet je jezelf iets leuks gunnen.

Haha SV! Wat tof!! :j

Daar ga je geen spijt van krijgen Imay! Hier echt alleen nog maar Fusion broeken..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:56

Onlangs een uitstapje gemaakt naar Saysky maar Fusion blijft de beste broek <3 Ik heb alle varianten inmiddels. Goed cadeau dus!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:53

Mooi cadeau voor jezelf Imay.
Verstandige keuze Suliko, fijn datje een andere run heb waar je naartoe kan werken. Is toch fijner dan alleen afzeggen.
Nu het hier toch over broeken gaat, iemand tips voor fijne hardlooponderbroeken? Mijn huid is niet zo blij met mijn katoenen broeken :o

Ik ben op vakantie in Spanje dus was al bang dat er niet veel meer van het lopen zou komen. Wel elke dag tot nu toe 12-15 km gewandeld met flink wat hoogteverschil soms. Vandaag even een momentje voor mezelf gepakt en gaan lopen langs de rivier die door de stad loopt. Supermooi, op het einde alleen in een druk gebied zigzaggend tussen de toeristen door. Maar voor het eerst 5 km gelopen zonder wandelen in 34 min. Voelde fijn :D .

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:06

Heeft iemand ook de dikkere (winter) Fusion C3? Is dat een aanrader voor de winter straks?

Eef_Bam lekker bezig! En wat heerlijk vakantie. Hoe warm is het daar?

@SV heel bijzonder jouw tattoo

Ik heb voor het eerste stukken van 8 en we minuten gelopen vandaag. Merk wel dat ik de laatste minuten dan iig geen gesprek kan voeren :P maar ik heb best fijn gelopen.
Ik ben niet de snelste loper maar ik ga nu een beetje richting de 5 km. Een paar weken geleden had ik niet gedacht dat ik 10 min. Zou volhouden :o

Afbeelding