Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:46

Alleen weten ze niet hoe lang die antistoffen in het bloed blijven. Dat is wel een dingetje natuurlijk :P

En ze kennen ook de immuunrespons op die vaccins nog niet zo heel goed. Dus het wordt allemaal afwachten.
Maar al doende leert men ! :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:47

Ik denk dat Janssen Janssen snel gaat aanvragen en als dan AZ ook gewoon normaal gaat voldoen aan leveringen kan het hier in een keer wel heel snel gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:50

Janssen heeft zijn studie ook al helemaal klaar volgens mij, dus dat is er weer ééntje inderdaad.
Alleen zitten die dan weer met ' maar ' 66% effectiviteit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:55

Pandora2 schreef:
Janssen heeft zijn studie ook al helemaal klaar volgens mij, dus dat is er weer ééntje inderdaad.
Alleen zitten die dan weer met ' maar ' 66% effectiviteit.

Maar ze stellen ook dat het voor de ernstigste symptomen van covid-19 voor 85 procent zou beschermen! Het gaat er vooral om dat mensen niet meer in het ziekenhuis belanden of er aan overlijden. Als ze ziek worden en het alleen nog maar gaat lijken op een flinke griep en men herstelt weer, is dat ook al flinke winst!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:59

sureido schreef:
Toch zien ze het trouwens in Nederland wel positief in want de festivals schieten opeens als paddenstoelen uit de lucht, allemaal na 1 augustus, dat wel.

Ik heb al wat kaartjes gekocht :D

Daar kan ik me echt nog niks bij voorstellen. Ik heb nog niks gekocht, want heb er een hoop van vorig jaar die doorgeschoven zijn naar dit jaar :D

Je maakt mij al dolgelukkig als ik weer gewoon met mijn kinderen normaal bij mensen op bezoek kan. Hapje eten, wat drinken. Niet krampachtig rekening houden met aantallen of dat er al bezoek is geweest die dag dus mag niet meer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:59

Voor mij is dat prima hoor, die 66%. Ik bedoel maar dat ze eerst ook nog moeten indienen en dat het EMA het dan ook nog moet bestuderen en goedkeuren.

Geen idee of alles iets langer zal duren bij een lagere beschermingsgraad, maar Pfizer en Moderna hebben ook best wel een hele tijd in beslag genomen eer het goedgekeurd werd en die zitten een pak hoger.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:02

Vayo schreef:
sureido schreef:
Toch zien ze het trouwens in Nederland wel positief in want de festivals schieten opeens als paddenstoelen uit de lucht, allemaal na 1 augustus, dat wel.

Ik heb al wat kaartjes gekocht :D

Daar kan ik me echt nog niks bij voorstellen. Ik heb nog niks gekocht, want heb er een hoop van vorig jaar die doorgeschoven zijn naar dit jaar :D

Je maakt mij al dolgelukkig als ik weer gewoon met mijn kinderen normaal bij mensen op bezoek kan. Hapje eten, wat drinken. Niet krampachtig rekening houden met aantallen of dat er al bezoek is geweest die dag dus mag niet meer.

Er zijn ook best wat nieuwe dingen zoals carnaval kruikenstrand, vele hanteren ook 10€ aankoopkosten en dan de rest betalen als het 100% zeker doorgaat. Die €10 maakt me ook niets meer uit!

Ik denk wel dat als de getallen weer zo gunstig als vorige zomer zijn, er met sneltesten wel veel mogelijk is. En dan is er natuurlijk wel echt al veel geprikt.

Alleen het kaartje kopen maakt me al blij tbh :+

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:08

Mijn concert in mei is verzet naar november. Ik ben wel opgelucht want kon in mei helemaal niet maar was vergeten te annuleren :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:19

AZ is ook goed gekeurd. +:)+

Maar hier dus ook maar bescherming van 60%? :=

AstraZeneca-vaccin goedgekeurd door Europese medicijnwaakhond - https://nos.nl/l/2366493

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:21

Dat is goed nieuws !
60% inderdaad. Was eerst toch wel wat meer of vergis ik mij ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:25

Dus AZ heeft nogal wat erbij op gezet. 60 % dan is Janssen nog beter. Regering mag wat mij betreft het J en J vaccin toestaan onder noodverordening. Prikken met die hap en zorgen dat we de verspreiding van andere varianten voorblijven.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:28

Hebben ze die weinige testen en mindere respons bij oudere personen misschien mee in rekenschap genomen ?
Geen idee of dit zo werkt hoor, misschien l*l ik maar wat af :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:32

En niks gezegd over 65+ minder effectief dus blijft de strategie hetzelfde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:34

We zijn echt verwend met de mrna vaccins :o 60% is geen spektakel maar wel redelijk. Volgens mij was de hogere uitkomst met andere doseringen maar daar is nig niet voldoende uitkomst van.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:34

62 % was bekend toch
Want kwam deze foto gisreren al tegen

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:35

Valt in het niet bij de geweldige bescherming van mRNA vaccins. Maar voor de o zo begeerde groepsimminiteit kan dit ons goed helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:36

Pff 62% gewoon de slechtst beschermende voor het grootste deel van de bevolking inclusief die met een slechtere gezondheid en risicogroep. -O- en niet bekend of hij tegen de mutaties beschermd joepie

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:38

besita schreef:
62 % was bekend toch
Want kwam deze foto gisreren al tegen

[ [url=m/xXvNjx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké, ik was dus in de war met wat anders. Een mens kan het soms niet meer volgen :')

62% is nog altijd deugdelijk natuurlijk.
Het griepvaccin is maar 50% en daar roept ook niemand over als ze 'm halen :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:40

bigone schreef:
Dus AZ heeft nogal wat erbij op gezet. 60 % dan is Janssen nog beter. Regering mag wat mij betreft het J en J vaccin toestaan onder noodverordening. Prikken met die hap en zorgen dat we de verspreiding van andere varianten voorblijven.

Inderdaad kom maar door voor de mensen die hier mee akkoord zijn en zich nu al ermee willen laten vaccineren. Mij zou dit niet tegenhouden, ik zou hem zo nemen. Kan niet, want ben al gevaccineerd maar toch

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:41

karuna schreef:
Pff 62% gewoon de slechtst beschermende voor het grootste deel van de bevolking inclusief die met een slechtere gezondheid en risicogroep. -O- en niet bekend of hij tegen de mutaties beschermd joepie

Dit was het hoogst haalbare voordat mRNA technologie bestond.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:42

Vayo schreef:
bigone schreef:

Inderdaad kom maar door voor de mensen die hier mee akkoord zijn en zich nu al ermee willen laten vaccineren. Mij zou dit niet tegenhouden, ik zou hem zo nemen. Kan niet, want ben al gevaccineerd maar toch

Beter dit dan niks. Als ik kon kiezen nam ik een Pfizer. Maar helaas is dat niet mogelijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:43

Als ik zou kunnen kiezen, wacht ik op Sanofi - GSK.
Maar die hebben al in hun fase 2 strubbelingen, dus dat gaat 'm niet worden denk ik :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:44

Hoorde dat sputnik ook naar ema gaat

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:45

Pandora2 schreef:
Maar die hebben al in hun fase 2 strubbelingen, dus dat gaat 'm niet worden denk ik :=

Is die dan de moeite waard om jezelf daarvoor nog een half jaar langer op te sluiten?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:48

Loretta schreef:
Pandora2 schreef:

Is die dan de moeite waard om jezelf daarvoor nog een half jaar langer op te sluiten?

Ik had nooit binnen 1 jaar een vaccin verwacht
Dus ging al uit van net zo een jaar als vorig jaar

Dus wat dat betreft ben ik tevreden met thuis zitten