Eleeke schreef:jullie zitten dus net als In Nederland op 10.000 besmettingen per dag ...
Frankrijk heeft 4x zoveel inwoners als Nederland.
Bij ons is het dus zo erg als 40.000 besmettingen per dag in Frankrijk
Dat zet het wel in perspectief ja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Eíndelijk bállen![]()
Te laat maar![]()
In dit geval was het goede voorbeeld naast de deur en de cijfers in NL mínstens zo slecht dus anders kon eigenllijk niet maar toch ... per middernacht vandaag alles dicht is echt een héél moedig besluit.
Ik hoop voor allen dat het werkt en dat iedereen in staat is om kerst & nieuw een ´als vanouds´ sfeer te geven in kleiner familieverband en de rest per google-meet (als Google weer in de lucht is).
Sterkte en positiviteit toegewenst allemaal.
Ladybird schreef:Ik ben toch ook op dit moment wel in paniek hoor, maar vooral omdat ik weer de structuur kwijt raak die ik net weer opgebouwd heb. Ik snap het, maar tis echt poedersuiker. en er zijn nog zoveel dingen onduidelijk. De autist in rent in paniek rondjes.
pmarena schreef:Nou dat scheelt, we hadden onze kerstplanning al zo ingericht dat we het met 2 volwassenen per keer redden. En zou wel fijn zijn als tandarts deze week niet wéér uitgesteld wordt want we zijn nu al meer dan een jaar niet meer geweest....
Sakura789 schreef:Dat begrijp ik.Denk dat we alle plannen on hold zetten voor kerst. Gezellig samen er wat van maken. Dagen gebruiken om even uitgebreid in de keuken te staan en dingen te bakken/koken. Hopelijk kunnen we nog een lange wandeling in de omgeving maken.
Ninx schreef:Ik vermoed dat de restschade veel groter gaat worden dan de geringe mortaliteitscijfers van dit virus.
Ninx schreef:Huertecilla schreef:Eíndelijk bállen![]()
Te laat maar![]()
In dit geval was het goede voorbeeld naast de deur en de cijfers in NL mínstens zo slecht dus anders kon eigenllijk niet maar toch ... per middernacht vandaag alles dicht is echt een héél moedig besluit.
Ik hoop voor allen dat het werkt en dat iedereen in staat is om kerst & nieuw een ´als vanouds´ sfeer te geven in kleiner familieverband en de rest per google-meet (als Google weer in de lucht is).
Sterkte en positiviteit toegewenst allemaal.
Doe maar feestelijk....
De meeste mensen die om die lockdown hebben geroepen genieten van een pensioen, een vast salaris (zolang de overheidspot strekt) of een uitkering.
Iedereen die voor zichzelf werkt, een restaurant, winkel, of ander zelfstandig beroep heeft gaat geen slingers uithangen. De kans dat vele duizenden mensen zonder inkomen of zonder werk en/ of met een faillissement te kampen krijgen is enorm. Best zorgwekkend wanneer daar veel pecunia vandaan komen voor de verstrekte steunpaketten van alle werknemers die nu thuis zitten en zo'n lockdown niet heel vreselijk vinden...
Zelf zou ik liever eens iets aan de gezondheid van de Nederlander doen, preventiever te werk gaan, en de zwakken in bescherming nemen met maatregelen op maat.
We hebben al een golf meegemaakt, en we hebben zelfs alweer afgeschaald qua zorg (IC capaciteit).... hoe dan?!
En waarom nog steeds geen ingrepen om de gezondheid te bevorderen (per direct groenten & fruit vrij van btw maken, vlees/ alcohol en sigaretten duurder maken, toegang tot buitensport betaalbaarder maken, etc... we kunnen zoveel doen om die weerstand op te krikken. Maar we sturen iedereen naar binnen waar ze op hun krent nog dikker, nog ongezonder worden en nog minder weerstand krijgen).
Ik vermoed dat de restschade veel groter gaat worden dan de geringe mortaliteitscijfers van dit virus.
Sakura789 schreef:pmarena schreef:Nou dat scheelt, we hadden onze kerstplanning al zo ingericht dat we het met 2 volwassenen per keer redden. En zou wel fijn zijn als tandarts deze week niet wéér uitgesteld wordt want we zijn nu al meer dan een jaar niet meer geweest....
De tandarts is toch al heel lang weer open?
Denk dat we alle plannen on hold zetten voor kerst. Gezellig samen er wat van maken. Dagen gebruiken om even uitgebreid in de keuken te staan en dingen te bakken/koken. Hopelijk kunnen we nog een lange wandeling in de omgeving maken.
pien_2010 schreef:Ladybird schreef:Ik ben toch ook op dit moment wel in paniek hoor, maar vooral omdat ik weer de structuur kwijt raak die ik net weer opgebouwd heb. Ik snap het, maar tis echt poedersuiker. en er zijn nog zoveel dingen onduidelijk. De autist in rent in paniek rondjes.
Liefje, blijf ademhalen. Ga even rustig zitten. Drink een glaasje water. Even proberen het overzicht te overzien→ jaja dat is nu net zo moeilijk.
Maak een lijstje wat je nodig hebt en ga dat dan halen of nog doen.Je kunt het!
Echwel schreef:Ik zou donderdag naar kapper,,, gooi tondeuse van man er maar overheen binnenkort.
Verder vraag ik mij af waarom het nu zo idioot druk is hier in het dorp, boodschappen blijft toch mogelijk
tienus63 schreef:Hotels lijken vooralsnog wel open te mogen blijven, maar zij mogen niet langer eten en drinken serveren.
Wellicht dat parken en huisjes ook open mogen blijven.
Kinderopvang blijft alleen open voor kinderen van ouders met vitale beroepen.
2 personen op bezoek en met 2 personen buiten het gezin/huishouden buiten.
Fysio en tandarts mogen vooralsnog ook doorgaan.
https://nos.nl/l/2360591
Eleeke schreef:Sterkte Saskia. Heb je een partner met wie je dit samen kan doen?
Ben benieuwd of wij nog op "vakantie" mogen.
We hadden deze zomer alvast voor oud en nieuw een huisje op een vuurwerkvrij park in Limburg gereserveerd. Met een hond die zo panisch is voor vuurwerk dat hij een maand lang weigert nog naar buiten te gaan ( ook als we hem volproppen met medicijnen ), leek dat ons een goed idee.
Inmiddels is er straks toch geen vuurwerk, dus het is niet zo erg als het niet doorgaat.
Sheran schreef:Waarom laten ze het de laatste tijd eigenlijk steeds van tevoren uitlekken? Dat is toch alleen maar best irritant (veel speculatie) en zorgt voor een run op winkels enzo, wat je dus eigenlijk niet wil hebben?