Hier er weer 1 kg af. Begin steeds meer naar het eerste doel te gaan. Ik had verwacht dat het nu al een stuk lamgzamer zou gaan, maar ik zit gemiddeld nog steeds op 1 kg per week minder.
Roosch
Geplaatst: 03-10-20 13:09
ItsMe2 schreef:
Roos: wat goed! Maar als ik vragen mag, heb jij alleen cm’s gemeten? Of hoe heb je de voortgang bij gehouden?
Ik doe niet aan voortgang meten. ik wist ongeveer waar ik op gewicht mee startte, maar verder puur op hoe ik me voelde gewerkt. Grof geschat zou ik nu 25 kg kwijt zijn sinds februari.
Mijn kat is jarig. Daar moet je op proosten toch? #slechtweekend #maarohzoleuk
gaucho
Geplaatst: 04-10-20 17:56
Mijn moeder zou jarig zijn geweest... Beetje dubbel dus. Probeer er wel een soort van leuke dag van te maken samen met mijn broer. Die mocht het eten kiezen, buikspek is het geworden wordt voor mij een klein stuk en wat gezondere bijgerechten
Wel lekker actief geweest vandaag. Vanochtend driekwartier hardgelopen, pownie gereden en net nog een strandwandeling gemaakt.
Ook positieve dingen vandaag hoor. Stal genoot had wat video's gemaakt omdat ik voor het eerst wat trail oefeningen deed met mijn jonge pony. Was 1 van de eerste keren dat ik ernaar kon kijken zonder te denken dat ik er eigenlijk te zwaar voor ben.
veneri
Geplaatst: 04-10-20 18:26
Heb hier al eerder gereageerd dat ik een tijdlang keto heb gegeten maar daarmee stopte wegens eczeem. Na weer te zijn begonnen met keto 5 weken terug, ben ik in de eerste 2 weken 2,5kg (vocht vermoedelijk)afgevallen en sta sindsdien stil. Eczeem komt stiekem weer tevoorschijn. Ik stop ermee. Per vandaag. Ga gewoon normaal eten, gezonde keuzes maken, niet snacken tussendoor (of gezond snacken) en op de kcal letten en voldoende bewegen. Als het op die manier niet lukt om af te vallen, dan maar niet. Ik wil niet dat ik dag en dag uit alleen maar met eten bezig moet zijn.
gaucho
Geplaatst: 04-10-20 19:41
Gezonde keuzes maken, op de kcal letten en genoeg bewegen klinkt al als een prima plan Veneri.
ItsMe2
Geplaatst: 04-10-20 19:43
Gaucho: Roosch: Af en toe genieten moet ook kunnen. Veneri: goed dat je het weer oppakt!
Ik heb vandaag, op 1 stroopwafel na, een goede dag wat eten betreft!
Ik ben nu aan het rondkijken naar fijne vershoudbakjes. Heb mooie gezien van Lock & Lock, kunnen zowel in de vriezer, magnetron en oven. Mij lijkt het dan ideaal om in het weekend voor 5/6 dagen gezonde maaltijden te maken, in te vriezen en ‘s avonds op te warmen in de wokpan of oven. Magnetron ben ik niet zo’n fan van. Denk dat mij dat financieel ook scheelt ipv de manier waarop ik nu boodschappen doe, en dat is een mooie bijkomstigheid die ik op dit moment kan gebruiken.
En.. ik wil proberen het voorbeeld van Roosch te volgen. Géén weegschaal, maar de spiegel gebruiken en mijn gemoedstoestand niet van een getal te laten afhangen.
Hier twee slechte eetdagen achter de rug, dus vanochtend mezelf een dikke skup verkocht (scheelt jou weer je naaldhakken zoeken Roos) en vandaag netjes binnen mijn doel gebleven. Zo zonde om het doordeweeks goed te doen en dan alle caloriën die ik heb uitgespaard er in het weeekend weer bij te eten... Zo val ik natuurlijk nooit af. Mijn vriend trok net een zak chips open, dus uit zelfbescherming heb ik het bad aangezet en ga ik een beetje dobberen en een serie kijken. Nog even relaxen op zondagavond, heerlijk!
Ik wil ook pas weer op de weegschaal als ik kan zien dat er wat af is. Is beter voor mijn humeur en de mensen om mij heen.
gaucho
Geplaatst: 04-10-20 21:01
Ik vries niet voor 6 dagen eten in, maar plan inderdaad wel voor een week. Helpt mij goed voor de dagen dat ik weet dat ik weinig tijd heb zorg ik dan dat ik alleen iets hoef op te warmen of iets eet wat heel snel klaar is. Maak ook meestal dubbele porties zodat we 2* van 1 keer koken kunnen eten. Scheelt ook echt tijd.
Hier net nog blauwe kaas en vijgen gegeten, maar verder is het nu klaar Dan blijft het met alle beweging van vandaag nog best ok.
Roosch
Geplaatst: 04-10-20 21:12
Ik zal voor de zekerheid mijn naaldhakken zoeken. Scheelt ook weer 10 cm in lengte, die kan ik goed gebruiken. :D
Ik zit heerlijk aan een goeie borrel. Denk dat ik het weekend maar verleng. Lijkt me een goed plan. Foxy kijkt me streng aan..
Goed bezig Butterfly! Dan zijn er alleen maar goede dingen in huis! Ook leuk dat je elkaar dan kan ondersteunen. Al moet je niet schrikken als hij ineens als een speer gaat en jij niet, bij ons valt m’n vriend ook altijd veel sneller af als hij weer een keertje meedoet. Dat is nu eenmaal hun voordeel om man te zijn.
Ik lees over maaltijden voorbereiden en welke dagen je niet binnen je doel blijft. Bij mij werkt het sinds maart ongeveer zo: zondag weekmenu plannen en maandag boodschappen doen. Ma-do heel strikt mijn kcal invoeren via de app, vrijdag ‘eet wat ik wil dag’, za-zo zo goed als mogelijk kcal invullen. In het weekend ben ik vaak voor 2 maaltijd bij m’n ouders, daar let ik wel op wat ik eet maar ga ik geen kcal bijhouden.
Sinds ik plan wat we wanneer gaan eten, vind ik dat de stress rondom eten zoveel minder is geworden. Ik vul meestal ook gewoon de hele dagplanning al de avond van tevoren in, waardoor ik me gewoon aan m’n planning hou. Het is voor mij niet echt moeilijk meer om te doen. Veel recepten staan nu ook opgeslagen in de app en anders vul ik ze even in.
Leuke pony, Gaucho ! Ik kan niet wachten tot ik weer op een gewicht ben dat ik ook weer van mezelf mag opstappen. Hopelijk ergens begin 2021!
gaucho
Geplaatst: 05-10-20 09:07
Vulina schreef:
Wat is het precies?
Smoothie met boerenkool, mango, banaan, kokos eiwit poeder, amandelmelk en een beetje gojibessen smaaktopper.
Hier net toch gekookt ondanks de moeheid en geen zin (ik heb nog steeds niet alles gebakken wat ik moet bakken ) Vandaag broccoli ovenschotel gemaakt. Omdat ik geen broccoli wilde kopen maar de broccolirijst uit de vriezer eronder gegooid ipv broccoliroosjes.
Ook nog rijst met kip gemaakt voor de hondjes. 1 hondje eet wat slecht en was gisteren aan het kotsen. Zijn baasje vroeg vandaag of ik rijst met kip wilde maken voor hem (hond van mijn broertje, is heel veel hier).