Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

gigil schreef:
Ik ben toen door mijn man naar het ziekenhuis gebracht, de wond bloedde bijna niet doordat alles door was,wel zaten de stukken vlees aan de binnenkant van mijn vest

Hahaha sorry, dat laatste stuk klinkt inderdaad als een slechte horrorfilm :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

leintje_ schreef:
denisesilver schreef:
Ze hadden mij zodanig veel ketamine gegeven dat ik niks heb gemerkt :')

Ik werd vlak voor de ambulancerit wakker toen ik keta had gehad, kan me er nog wat flarden van herinneren. Was vooral heel slap aan het banketstaaf, dat weet ik nog wel. :') De ambulanceverpleegkundige vond me iig heel grappig.

Bij mij legde ze steeds een hand op mijn arm, en ik had het koud. Dus steeds als ze die hand weghaalden, probeerde ik te volgen. Maar ik weet niet of ik daadwerkelijk mijn hand optilde, of dat ik dat dacht :+
Heb wel nog de vraag van de ouwe rot aan de stagiaire beantwoord. Dat ging nog wel ondanks de fentanyl en de ketamine :')

Ah lekker, dat vlees aan je jas :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Jeeeemig Bellatrix, sterkte voor je collega! Wat een freak accident.

En gigil das ook een flinke jaap zeg %) moest stiekem wel een beetje lachen om het vlees aan de binnenkant van je vest := best mooi genezen!

denisesilver schreef:
Ze hadden mij zodanig veel ketamine gegeven dat ik niks heb gemerkt :')

Mijn eerste en enige ritje met de ambu was nadat ik over de kop geslagen was met de fiets en het asfalt goed gekopt had, kan me er níks meer van herinneren :') flauw.

Had toen een flinke hersenschudding en een heel blauw gezicht, zag er echt niet uit haha.

Afbeelding

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

denisesilver schreef:
leintje_ schreef:
Ik werd vlak voor de ambulancerit wakker toen ik keta had gehad, kan me er nog wat flarden van herinneren. Was vooral heel slap aan het banketstaaf, dat weet ik nog wel. :') De ambulanceverpleegkundige vond me iig heel grappig.

Bij mij legde ze steeds een hand op mijn arm, en ik had het koud. Dus steeds als ze die hand weghaalden, probeerde ik te volgen. Maar ik weet niet of ik daadwerkelijk mijn hand optilde, of dat ik dat dacht :+
Heb wel nog de vraag van de ouwe rot aan de stagiaire beantwoord. Dat ging nog wel ondanks de fentanyl en de ketamine :')

Ik was op het begin enorm aan het dissociëren, voelde echt alsof ze de hele tijd met me aan het slepen waren en gesprekken 10m bij me vandaan waren, terwijl iedereen gewoon naast me stond. Als ik antwoord gaf had ik ook het gevoel dat ik 10m verderop stond, heel vreemd. Ik hoorde ook alleen dingen, heb geen herinneringen van dat ik iets zag.
In de ambulance werd ik een beetje wakkerder en toen zag ik ook wel dingen. Heb zitten keuvelen met de verpleegkundige: verteld dat ik ook HBO-V heb gestudeerd, maar was gestopt. Zei nog tegen hem: "Dit is vast ook niet wat je had verwacht toen je vanmorgen wakker werd." Om me direct te beseffen dat dit precies is wat hij verwacht als hij aan het werk is en een ongeluk krijgen niet is wat ík had verwacht.
Toen mijn bloeddruk werd gemeten, was ik heel blij dat het goed was: "Ooooh geen shock!" En toen moest de vpk lachen :')
Toen de vpk de overdracht wilde toen in het zkh, zei ik heel adrem: "Wel de waarheid vertellen!" En toen moest iedereen op de spoed lachen :').
Wat een ervaring was dat. Wel een stuk beter dan de morfine en oxycodon die ik daarna kreeg :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:38

leintje_ schreef:
denisesilver schreef:

Ik was op het begin enorm aan het dissociëren, voelde echt alsof ze de hele tijd met me aan het slepen waren en gesprekken 10m bij me vandaan waren, terwijl iedereen gewoon naast me stond. Als ik antwoord gaf had ik ook het gevoel dat ik 10m verderop stond, heel vreemd. Ik hoorde ook alleen dingen, heb geen herinneringen van dat ik iets zag.
In de ambulance werd ik een beetje wakkerder en toen zag ik ook wel dingen. Heb zitten keuvelen met de verpleegkundige: verteld dat ik ook HBO-V heb gestudeerd, maar was gestopt. Zei nog tegen hem: "Dit is vast ook niet wat je had verwacht toen je vanmorgen wakker werd." Om me direct te beseffen dat dit precies is wat hij verwacht als hij aan het werk is en een ongeluk krijgen niet is wat ík had verwacht.
Toen mijn bloeddruk werd gemeten, was ik heel blij dat het goed was: "Ooooh geen shock!" En toen moest de vpk lachen :')
Toen de vpk de overdracht wilde toen in het zkh, zei ik heel adrem: "Wel de waarheid vertellen!" En toen moest iedereen op de spoed lachen :').
Wat een ervaring was dat. Wel een stuk beter dan de morfine en oxycodon die ik daarna kreeg :')

:') _O-

Ik vraag me wel af of hij verwacht had iemand met skeelers met gebroken bovenbeen aan te treffen :=

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Dat misschien niet, dat had ik zelf namelijk ook niet ingecalculeerd :'). Sleutelbeen, polsen, misschien een lendenwervel, maar een verbrijzeld dijbeen op mijn 28e.. nee die had ik niet zien aankomen :')
De volgende dag had ik 3 snijwonden aan de zijkant van mijn been en de chirurg een poedersuiker, omdat de operatie niet ging zoals gepland. Daar begon de ellende al _O-

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Bellatrix schreef:
Collega is over een stoeptegel gevallen waar de poot van een parasol stond. Vraag mij niet hoe maar er kwam een giga winkelhaak uit voort.

Het is een heftige foto.

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Hier met hechtingen.

[ Afbeelding ]

Oefff wat moet dat pijn doen en man wat diep!! Wat zal ze onwijs geschrokken zijn

Hopelijk gaat die goed genezen en heeft ze geen blijvende schade ( ik ben leek op dit gebied) maar hij oogt mij onwijs diep

denisesilver

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:35

Herkenbaar, Leintje! Ik had na toedienen van de fentanyl echt een out of body experience. Had na de val gelijk migraine, dus heb constant mijn ogen dicht gehad. Heb op de spoed wel vijf keer gezegd dat ik een hele stoute pony had, toen ze opmerkte dat ik zo rustig was, en of ik vaker was gevallen :+

Oxy wilden ze mij ook meegeven, maar ik heb een behoorlijke verslavingsdrang. Zit in de familie. Dus dat leek me geen goed idee.

Ai, lekker blauw, Warboel. Kan me voorstellen dat je niks meer wist :=