Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:41

Tancreda4 schreef:
absque_dubio schreef:
Haha nou het waren rare dagen. :+
Tot ieders verbazing ben ik negatief getest. Ik heb dus een flinke griep met net zulke smaak en reuk verlies als bij Corona. Dus mocht iemand dat ook krijgen: het hoeft dus geen Corona te zijn!
Zelf nu uitzieken, maar toch wel blij dat ik vanavond even naar mn pony’s gebracht kan worden. :D

En toch vind ik zoiets lastig. Ik ken iemand die zelfde klachten heeft, koorts erbij. Negatief getest. Huisgenoot na paar dagen kriebel keel. Positief. Persoon die zij voor ze ziek was had gezien, positief. Ik vind het dan bijzonder dat de ziekste van de 3 en met de meeste corona klachten negatief is, en de rest om dr heen in haar 1.5 meter bubbel positief. Zou het iig zelf niet zo fijn idee vinden.

Zouden de minder klachten dan vals positief zijn? Of degene met de heviger ziekte verschijnselen vals positief? Dat vraag ik mij oprecht af...

Beterschap voor alle zieken!!

Op het werk zijn er 8 van 9 bewoners positief 1 heeft geen klachten en nog steeds niet. Sommige andere ook weinig in eerste instantie maar nu toch koorts, meerdere komen er ook zeker te overlijden.

Ik had (heb) zelf minimale klachten en ben ook negatief.

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:46

Hier ook negatief. Toch wel fijn want schrok een klein beetje van het niet kunnen ruiken wat uiteindelijk misschien 1 dag duurde :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:50

Ik vind het een lastig iets.. ik heb niemand in mijn omgeving die ik kan bedenken met klachten of die een positieve test heeft ontvangen.
Nu kom ik gelukkig sowieso niet veel in contact met mensen en op het werk minimaal 2 meter ruimte van elkaar en maar 4 directe collega’s. Dus ik denk dat ik de tweede test laat voor wat het is. Gewoon nu verstandig blijven denken en handelen. Of het nou een gewone goede griep of Corona is; ik wil het beide niet overdragen.
Jullie zitten me wel bang te maken zeg. := Maar ook deze griep wil ik niet overdragen, ben er goed ziek van.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:29

Zo ik ben toch blij wakker geworden. Gister merkte ik al dat ik aan het opknappen was, maar had ik nog wel af en toe koorts. Vandaag voel ik me kiplekker. Op 1 ding na.. benauwdheid bij inspanning. Maar goed nu twijfel ik dus heel erg wanneer ik mag gaan beginnen met tellen voor de 24 uur klachten vrij want zoals ik op internet lees kunnen bepaalde klachten zoals benauwdheid en verlies druk/smaak nog heel lang aanhouden. Dus ik ga straks maar eens even de ggd bellen om te kijken wat die ervan zeggen.
Ik hoop dat ik snel weer naar buiten mag want dan kan ik gewoon in alle rust een beetje klussen in ons huis waar we over 3 weken in moeten.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:39

Pascalle90 schreef:
Zo ik ben toch blij wakker geworden. Gister merkte ik al dat ik aan het opknappen was, maar had ik nog wel af en toe koorts. Vandaag voel ik me kiplekker. Op 1 ding na.. benauwdheid bij inspanning. Maar goed nu twijfel ik dus heel erg wanneer ik mag gaan beginnen met tellen voor de 24 uur klachten vrij want zoals ik op internet lees kunnen bepaalde klachten zoals benauwdheid en verlies druk/smaak nog heel lang aanhouden. Dus ik ga straks maar eens even de ggd bellen om te kijken wat die ervan zeggen.
Ik hoop dat ik snel weer naar buiten mag want dan kan ik gewoon in alle rust een beetje klussen in ons huis waar we over 3 weken in moeten.

De benauwdheid komt vaak later. Ik zou wel voorzichtig doen .
Ben je benauwd als in kortademig?

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:08

Ja als ik ga lopen kortademig en vooral bij dieper inademen prikkeling van de luchtwegen en dus hoesten.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:24

Pascalle90 schreef:
Ja als ik ga lopen kortademig en vooral bij dieper inademen prikkeling van de luchtwegen en dus hoesten.

Dan zou ik rustig aan doen en thuis blijven
Sterkte

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:36

absque_dubio schreef:
Ik vind het een lastig iets.. ik heb niemand in mijn omgeving die ik kan bedenken met klachten of die een positieve test heeft ontvangen.
Nu kom ik gelukkig sowieso niet veel in contact met mensen en op het werk minimaal 2 meter ruimte van elkaar en maar 4 directe collega’s. Dus ik denk dat ik de tweede test laat voor wat het is. Gewoon nu verstandig blijven denken en handelen. Of het nou een gewone goede griep of Corona is; ik wil het beide niet overdragen.
Jullie zitten me wel bang te maken zeg. := Maar ook deze griep wil ik niet overdragen, ben er goed ziek van.

Dan zal het idd wel meevallen, in mijn geval zat ik met Corona thuis en mijn vriend met symptomen naast me, dan zou griep wel te toevallig zijn he?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:38

Ja en toch hebben wij met 3 man corona, en mama is al 2x negatief getest (die dacht ook dat het vals negatief zou zijn dus nog een keer getest) terwijl ze ook wel echt wat klachten had.

Benauwdheid moet wel over zijn voordat je klachtenvrij bent; rivm geeft dit als lijstje;

"Symptoomvrij van COVID-19: geen koorts, geen diarree, geen spierpijn, geen keelpijn, geen benauwdheid, geen neusverkoudheid. Symptomen zoals door patiënt en/of behandelaar herkenbaar bij hooikoorts, astma, chronische hoest om andere redenen vallen niet onder symptomen van COVID-19. Moeheid, anosmie, dysgeusie en postvirale hoest spelen geen rol bij de definitie van symptoomvrij. Deze klachten kunnen een paar dagen tot weken langer aanhouden, zoals bekend is bij andere virale verwekkers, zonder dat nog sprake is van besmettelijkheid."

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:55

Maar die benauwdheid kan nog wel heel wat weken of maanden duren. Ik mag toch aannemen dat ik niet al die tijd besmettelijk ben.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:46

Wat is het toch een raar virus. Begon zondag een beetje te hoesten, maandag steeds beroerder en toen smiddags positief getest. Heel erg misselijk geweest, niet kunnen eten, veel rugpijn en hoofdpijn en gisteren koorts. Vannacht drama, zeiknat van t zweet en hoofdpijn. Voel me het ene moment wel oke, andere moment helemaal waardeloos. Sinds vandaag heeft de vermoeidheid me gevonden, moet bijkomen van 10 minuutjes douchen. Moest echt weer even gaan liggen, daarna aankleden en kortademig op de bank. Heel bizar, zulke vage en wisselende klachten..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:31

Ik moet even een drempel over geduwd worden :')
Ik ben sinds vanmiddag weer aan het hoesten en weet wel zeker dat het niks is, alleen het weer voor de klas staan (ben inmiddels al 3x getest in totaal), maar toch maar beter wel testen toch? :') (ik heb zó'n hekel aan die testen...)

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:32

Sheran schreef:
Ik moet even een drempel over geduwd worden :')
Ik ben sinds vanmiddag weer aan het hoesten en weet wel zeker dat het niks is, alleen het weer voor de klas staan (ben inmiddels al 3x getest in totaal), maar toch maar beter wel testen toch? :') (ik heb zó'n hekel aan die testen...)

Jep beter wel. Ik was vrijdag nog negatief en maandag positief getest dus je weet het nooit..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:33

Sommige mensen zitten wekelijks bij de teststraat dus doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:13

Ok bedankt _O-
Morgen 09:00 word ik getest. Zucht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:14

Sheran schreef:
Ok bedankt _O-
Morgen 09:00 word ik getest. Zucht :')

Goedzo, you go girl! Topper!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:26

Succes maar weer!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:59

M1994 schreef:
Wat is het toch een raar virus. Begon zondag een beetje te hoesten, maandag steeds beroerder en toen smiddags positief getest. Heel erg misselijk geweest, niet kunnen eten, veel rugpijn en hoofdpijn en gisteren koorts. Vannacht drama, zeiknat van t zweet en hoofdpijn. Voel me het ene moment wel oke, andere moment helemaal waardeloos. Sinds vandaag heeft de vermoeidheid me gevonden, moet bijkomen van 10 minuutjes douchen. Moest echt weer even gaan liggen, daarna aankleden en kortademig op de bank. Heel bizar, zulke vage en wisselende klachten..

Ik heb even geen tijd om alles terug te lezen. Maar ben jij positief getest? Ik heb precies dezelfde klachten.
Vanacht wakker geworden, moeten overgeven, intens aan het zweten en bijna flauwgevallen. Vanochtend ging het beter, wel erg zwak. Maar gewoon naar werk gegaan, ik dacht immers dit zijn geen corona klachten... en ik had geen verhoging!! Kom ik net thuis, gaat het eigenlijk beter, alleen intense rugpijn en hoofdpijn. Meet ik net mijn temperatuur 38.1... alleen toch vind ik het ontzettend vage klachten. Dacht in eerste instantie dat ik iets verkeerd gegeten had

Oeps sorry niet goed gelezen, positief dus!! :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:03

Elinexx schreef:
M1994 schreef:

Ik heb even geen tijd om alles terug te lezen. Maar ben jij positief getest? Ik heb precies dezelfde klachten.
Vanacht wakker geworden, moeten overgeven, intens aan het zweten en bijna flauwgevallen. Vanochtend ging het beter, wel erg zwak. Maar gewoon naar werk gegaan, ik dacht immers dit zijn geen corona klachten... en ik had geen verhoging!! Kom ik net thuis, gaat het eigenlijk beter, alleen intense rugpijn en hoofdpijn. Meet ik net mijn temperatuur 38.1... alleen toch vind ik het ontzettend vage klachten. Dacht in eerste instantie dat ik iets verkeerd gegeten had

Ze zegt het gewoon in dat bericht dat ze positief is.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:05

Ja daar kwam ik net achter. Zie gewijzigde post.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:29

Maakt niet uit! Ja vond het ook geen typische corona klachten, maar was in contact geweest met iemand met corona.. Vrijdag zelfs nog negatief getest maar maandag zo ziek geworden dus daarom voor de zekerheid maar nog een keer gegaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:31

Hoe komen jullie eigenlijk allemaal in contact met iemand met corona? Is dat dan door contactberoepen, contactsport of via huisgenoten? Vroeg me af hoe dat werkt, omdat je in principe natuurlijk van iedereen afstand houdt en je pas gebeld wordt als je langer dan een kwartier binnen 1,5m bent geweest...

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:35

In dit geval via werk.. Is heel vaag gegaan maar collega 1 was woensdag negatief getest. Vrijdag bleek collega 2 positief dus collega 1 nog een keer getest en ook positief.. Maar had die dag nog met collega 1 gewerkt en samen op kantoor gezeten. Denk toch een gevalletje van na elkaar in dezelfde gespreksruimtes zitten/niet genoeg geventileerd?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 21:40

Mijn vriend & broer raakte besmet op hun sport-training. Inmiddels 5 mensen besmet in het team. Dit was dus de week voordat dit verboden werd, dus een beetje ironisch :+

Ik kreeg het dus door mijn vriend, lagen nog samen in bed toen hij 's ochtends wakker werd met klachten. Was niet echt een verrassing dat ik het ook had _O-

Ze weten overigens niet de bron, dus bij wie het "begon" bij de training.

Ik ben overigens niet gebeld dat ik in de buurt was. Mijn vriend moest iedereen zelf informeren want de GGD had daar geen tijd voor (logisch). Gelukkig had mijn vriend maar 5 mensen gezien (4 huisgenoten & 1 client).

Van die mensen hebben uiteindelijk 2 mensen corona gekregen; ik en zijn zus. Beide al in quarantaine dus wij hebben het niet meer doorgegeven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:06

Elinexx schreef:
Ja daar kwam ik net achter. Zie gewijzigde post.

Hoop dat je niet in direct contact met je collega’s hebt gestaan.
Geen kritiek maar we zijn een half jaar met Corona bezig , ben je dan niet alerter ?