4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:32

@Travel_me, in principe zou ik kunnen lopen (20 min), maar ik loop nog met krukken dus dat is echt nog te ver helaas. Vorige week ben ik 5 keer geweest, dus het is opzich prima. Dat was alleen wat teveel van het goede helaas. Deze week ga ik 3 keer en eigenlijk is dat toch prima aangezien ik geen benen mag trainen.
Het smaakhuis heeft dus nieuwe producten die geproefd moeten worden, bv. een nieuwe vla van mona. En dan proef je een paar happen en dan moet je je mening geven. Meestal zijn het iets van 10 producten en na een sessie van ongeveer 25 minuten krijg je dan 10 euro.
Door mijn heup kan ik voorlopig nog niet werken en daarnaast heb ik het vrij druk met mijn studie. Maar zo krijg ik ongeveer 20,- per week om mijn auto van te betalen.

Balen dat het een vermoeiende dag was, verstandig om dan vanavond lekker rust te nemen :) Eetsmakelijk alvast!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:39

Kimmie; jammer van je eetbui, daar buiten wel een super net lijstje hoor

Travel_me; haha ik eet vrij regelmatig pasta omdat ik veel avonddiensten werk. Is nog lekker om op te warmen.

Linoleum; fijn dat je rugpijn niet erger is geworden! Kan je ook weer lekker bewegen.

Castilja: lastig inderdaad als je moeizaam verzadigd raakt. Ik heb het met momenten dat ik onstilbare trek heb; andere dagen zit ik gewoon vol na een warme maaltijd..

Mara; welkom terug! Fijn dat je zo’n goede vakantie heb gehad. En dat het resultaat qua gewicht goed is! En wat je zei, als je schrikt van bikini foto’s kan wat extra’s geen kwaad :)

Joanne; jammer van de weegschaal, maar je instelling is goed! Zal binnenkort vast weer ineens naar beneden gaan hoor. Blijf volhouden!

Taifoen: balen dat je niet kan sporten als je daar zin in heb! En af en toe een ongezond dagje moet kunnen (mezelf even indekken _O- )

@kimmie en linoleum; ja ik vond ze wel lekker! Had ze nu van de ah, 4 stuks maar waren erg goed te doen :j

Ik heb vandaag ook een beetje ongezonde dag. Nu moet ik ook zeggen dat dit de komende week wel gaat zijn aangezien we vakantie hebben. Normaal is mijn vriend de halve week maar thuis en eet ik voornamelijk gezonder als hij niet thuis is :') hij lust veel groentes niet, of vind het niet zo lekker....
Vandaag ook veel aan het klussen geweest (en dan na te gaan dat we eigenlijk zouden trouwen vandaag, leuke vervanging dit hahaha) nu nog maar een paar maanden geduld hebben en hopen dat het dan wel kan (ivm Corona)
Maar goed, mijn lijstje dus voor vandaag;
O: 250 gr appel kaneel kwark
L: 2 witte bolletjes met een kroket en frikandel uit de airfry.
T; kinder bueno ijsje
A; kip loempia, 6 aardappelkroketjes en 3 bladerdeeg met spinazie/feta hapjes.
T; stukje appeltaart.

Morgen op wedstrijd, moet pas om 19.00 rijden dus eten daar dan wat; zal dus ook weer ongezond worden. Dus overdag wat meer rekening mee houden. Heb ook weinig in huis, morgenochtend boodschappen doen :)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:07

Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden over de weegschaal :D
Dit topic en mijn eigen motivatie maken het wel heel makkelijk om gewoon door te gaan. Baal er nog wel een beetje van maar het kost me verder eigenlijk helemaal geen moeite om gezond te (blijven) eten dus dat scheelt enorm!
Toch blijf ik twijfelen over hoe vaak ik me moet wegen omdat het zo kan wisselen. Ik wilde eens per twee weken aanhouden, als ik dat niet aanhoud voor mezelf weeg ik het liefst iedere dag :o wat houden jullie aan?

Mara: Dat valt inderdaad erg mee +2 kilo! Fijn dat je er zelf ook tevreden over bent.

Tanja: Balen dat je afhankelijk bent van vervoer van anderen. Zijn er geen oefeningen die je thuis kunt doen met wat gewichtjes ofso?
Smaakhuis klinkt wel echt super leuk!

Kim: Fijn dat je wel weet waar je eetbui vandaan kwam.
Je zou altijd zelf eiwitpoeder kunnen kopen? Al ben je natuurlijk nog studente dus weet niet of je het er voor over hebt. Ik woon ook nog thuis maar koop al m'n eten zelf.
Balen van je buikpijn maar wel een nette lijst! En ohh lekker sushi! <3

Leoni: ahh wel heel lief van die ene jongen uiteindelijk! Dan is het je energie ook wel waard (wel pijnlijk voor je schouder :') )
En vanavond vooral zitten blijven op de bank hoor!! ~~}>
Ik denk dat we allemaal ook meteen weten welke huisgenoot je bedoelt met 'de stomme'. _O-

Lis_ol: lekker, geniet van je vakantie!! Dan komt de rest daarna wel weer :)
Wat balen dat jullie bruiloft vandaag niet door kon gaan.. maar dat houd je dan in ieder geval nog te goed!
En succes op wedstrijd morgen!

_______

Hierbij alvast mijn lijstje van vandaag:

O: 200 gram magere kwark, 10 gram eiwitpoeder, 20 gram havermout
T: eiwitshake
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
T: smart bar
A: wortels, kabeljauwfilet, salade en gebakken aardappeltjes
T: 150 ml magere yoghurt

B: 1 paard rijden, 30 minuten racefiets

Fietsen ging niet zo goed met m'n knie :+ dus maar weer naar huis gegaan en de fiets n keer gepoetst haha, dat komt er anders ook nooit van.

Misschien dat ik vanavond nog wat lekkers eet, heb iig nog wat kcal over.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:00

@Linoleum, Ik vind warme havermout ook 100x lekkerder dan koude! Ik raad echt aan ook eens een havermouttaartje te proberen, zooo lekker!

@Taifoen, Wauw 5x is inderdaad flink wat als je benen al moet overslaan! Ik denk dat je je lichaam goed doet met een tandje minder zodat je ook voldoende rust pakt. Grappig dat smaakhuis, ik had er nog nooit van gehoord. Helaas zit het hier niet in de buurt, maar ik heb me wel aangemeld voor het ipanel :D

@Kimmie, Herkenbaar verhaal van de chocola. Toen ik nog thuis woonde kwam ik ook overal om
me heen verleidingen tegen en dan zit het soms sneller in je mond dan je wil helaas.. Super lekker lijstje had je wel!

@Travel_me, Heeel verstandig om een avondje thuis te blijven. Is het ook gelukt? :')

@Lis_Ol, Hmmm trouwen of klussen, bijna vergelijkbaar :+ Gelukkig wel iets om naar uit te kijken! Herkenbaar dat ongezonder eten als je samen bent. Nu maak ik door de weeks vaak onze eetkeuzes wat betreft diner en overdag trekken we ons eigen plan. Maar in het weekend als mijn vriend meebeslist wordt het vaak toch ongezonder.. Ach, balans vinden is het toverwoord :) Veel succes vandaag!

@Joanne, Fijn dat je gemotiveerd blijft :D Ik woog altijd eens per week, maar ik werd veel te obsessief. Nu wil ik eigenlijk eens per maand aanhouden maar sta stiekem tussendoor toch nog eens op de weegschaal. Het zal gemiddeld eens per 2 weken zijn denk ik dus.

Hier gisteren lekker een dagje met veeel groente en fruit, had ik echt behoefte aan. Ook weer fijn kunnen sporten en mijn squatrecord van voor de vakantie nog steeds kunnen aanhouden. Zo nog een klein rondje op de racefiets! Lekker om weer aan de slag te zijn :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:16

@Taifoen: Ah ja nee dan is het begrijpelijk idd.
Oh ik had nog nooit van zoiets gehoord, maar zit hier ook niet in de buurt helaas

@Lis: Ja zeker! Oh dat is dan wel een rare dag ja dan. Klussen ipv trouwen XD
Succes vandaag!!

@Joanne: Ik in principe iedere dag wel, maar hecht der niet meer veel waarde aan. Kan mij er dus ook niet druk om maken als ik het vergeet net als vanochtend.
Jij hebt mooie lijstjes :)

@Mara: Jaaa ik ben de hele avond thuis gebleven :) Wel veel gedaan qua wassen en opruimen, maar niet gewandeld :)
Goed bezig! Heerlijk idd om weer lekker bezig te zijn :)

-----------------------
Ik heb vanochtend weer lekker getraind. We gingen deadliften en dat ging goed. We moesten naar 90% van 1 RM en dan 2 herhalingen doen. Alleen wel zo dat je techniek nog goed was, want anders moest je lichter. Dat ging helemaal prima :) Mijn 1 RM wist ik niet, maar wel 10 kg zwaarder gepakt dan de laatste keer. Trainer gaf aan dat het ong je lichaamsgewicht is of 1,25 van je lichaamsgewicht. Ik was sterk volgens hem dus moest boven mijn lichaamsgewicht pakken en dat ging heel goed :)

Daarna echt zware wod met 5 rondjes (iedere 4 minuten een rondje)
12x deadlift (heel licht want gewicht moest bij iedere oefening hetzelfde zijn)
12 x power clean
12 x front rack reversed lunges.

Zat echt te kloten met mijn power cleans, maar qua tijd wel goed. Moest heel erg op techniek letten en dan maar langzamer zijn.
Mijn schouders zijn helaas nu echt overleden. Naast de blauwe plekken bovenop, beginnen er nu ook plekken aan de voorkant te komen. Plus ook nog onder mijn sleutelbeen... Topppppp
En straks nog hele middag werken. Echt geen zin in.

Lijstje:
O: eiwitshake
L: Havermout, whey, amandelmelk, aardbei, frambozen, blauwe bessen, banaan, granola, pindakaas
A: meergranen triangle met 2 hamburgers, cheddar, tomaat, komkommer, avocado en tuinkruiden dressing
T: Magere kwark met blauw bessen, banaan, whey en gepofte tarwe

Totaal: 2246
B: 1 uur Crossfit, 1 uur wandelen en 5 uur horeca werk

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:00

@m9ara, ja ik had vandaag ook echt nog veel spierpijn in mijn borst van donderdag. Dus een keer of 3 is beter indedaad! Na vandaag weer even 2 rustdagen.
@Travel_me, jij hebt altijd mooie lijstjes, leuk om te zien wat je allemaal in de havermout/kwark doet. Ga ik ook een keer proberen :D
@Joanne1997, er zijn wel oefeningen die ik thuis kan doen, maar ik denk dat 3-4x per week sporten in de sportschool wel voldoende is voor mijn bovenlichaam haha :') Ga maar weer splitten, zodat ik niet steeds dezelfde spiergroepen train.
----------------------------------------------------------
O: 200 gram magere kwark met een banaan.
T: kiwi en mandarijn.
L: pistolet met cranberry paté, 2 cracotte's met eiersalade en een glas versgeperste sinaasappelsap.
T: smaakhuis.
A: poke bowl met tempeh en caramel cornetto.
T: paprikachips en glas dubbelfris.
Totaal: 1550. Oeps misschien niet het beste qua eten, maar wel netjes qua kcal! Ik ga vanavond bij mijn zus eten en daarna gaan we wat spelletjes doen (met een bakje paprikachips erbij). Waarschijnlijk ook nog een biertje erbij, maar heb gelukkig lekker gesport vandaag!
B: 60 min sportschool, en gok 7000 stappen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:05

@Taifoen: Dankje! Ik hou echt van flink vullende havermout XD
Oeh poke bowl moet ik ook weer eens gaan eten :)
Veel plezier vanavond!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:30

Goeeeedemorgen babes.
Pfoe ik had eergisteren en gisteren na 1,5 week gezond eten ingepland dat ik ongezond "mocht" eten; was vooral alcohol maar ook smoeltjes enzo. Heb het alleen in de avond op een feest een beetje bont gemaakt met een schaal borrelnoten voor m'n neus, maar yolo. Had ook bijna 'n uur op de crosstrainer gestaan en een uur gefietst dus het is wel oke. Had volgens mijn Garmin 900 kcal verbrand :') Vandaag zal ik in totaal ook dik 2 uur op de fiets zitten (zo heerlijk als je dingen op moet halen en nog geen rijbewijs hebt :+ ).
Ik denk dat ik vanavond ook voor de Poke Bowl wil gaan! Ik zie het boven me twee keer staan en meteen geïnspireerd :') Deze ziet er wel fijn uit: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... kebowl-kip

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:44

Oh heerlijk die poke bowl. Heb hem ook opgeslagen. Ik heb besloten om vanaf vandaag te beginnen met bulken. Ik merk dat ik nu echt wat kracht mis in mijn trainingen en ik vind mezelf eigenlijk wel slank genoeg. Ik zal hier dus nog maar sporadisch meepraten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:51

Gaaf Jip, ben benieuwd hoe het bevalt!!!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:46

@Cstilja: Oei ja poke bowl! Echt heerlijk! Ik doe altijd met rijst, kip, komkommer, avocado, mango en soms kikkerewten plus tuinkruiden dressing. Echt heerlijk! :) Lekker aan het bewegen jij vandaag.

@Jip: Ben ook erg benieuwd! Hoeveel calorieën wil je gaan zitten uiteindelijk?

-------------------
Ik ben echt gesloopt XD 2 zware trainingsdagen gehad en gister daarna ook nog giga drukke week, dus ga straks heerlijk in bad even chillen. Even ontspanning zoeken. Vandaag ook wat te lang blijven hangen na de training (een uur XD) en moest nog langs de jumbo, dus had mijn ontbijt pas om 13.00 op.

Lijstje:
L: havermout, whey, amandelmelk, banaan, frambozen, granola en pindakaas
A: nacho's met cheddar, gehakt, tomaat en quacamole
T: tosti geitenkaas

Totaal 2258
B: 2 x uur wandelen en 1 uur en kwartier Crossfit

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:35

@leoni: lekker ontspannen! Lekker lijstje heb je trouwens.

Ik ga voor nu op trainingsdagen op 2400 calorieën zitten en op rustdagen 2100. Kijken hoe dat gaat en als ik naar boven of naar beneden moet merk ik dat vanzelf.

Ik heb vandaag een rustdag. Training ging gister heel slecht doordat ik nog niet voldoende hersteld was. Morgen weer krachttraining dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.

Lijstje voor vandaag:
O: 350 gram magere kwark met 20 gram fruit&noten muesli en een banaan
T: cappuccino
L: 3 gebakken eieren, 125 gram roma tomaatjes, 20 gram ongebrande amandelen en 2 vijgen
T: cold brew koffie mokka
A: roerbak met gamba’s, groenten en rijst
T: cheesecake, eventueel nog volle kwark

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:13

Oh hoe was die poke bowl Castilja? Ik ga m ook opslaan en binnenkort is maken.

Ben ook benieuwd hoe het je bevalt Jip, maar fijn om te lezen dat je wel tevreden bent qua slankheid! Succes!

Leoni; oeh heerlijk lijstje! Vooral je avondeten <3

Hier een weekendje ‘ongezond’ gehad. Op wedstrijd gister gegeten dus lekker friet met een snack erbij :Y)
Vandaag ook gereden maar wel thuis gegeten. Dus mijn lijstje van vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel
T; plak cake (kreeg ik vd buren)
L: hard broodje met filet americain en ei
A; 60 gr rijst met sperziebonen saté saus (met gehakt, ui en paprika)
T; toastjes met oude kaas salade

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:30

@Jip: Dankjewel! Oehhh cheesecake! Zooo lekker :)

@Lis: Dankjewel! Jaa dat was echt heerlijk! Neem het maar af en toe, want giga veel calorieën. Alleen op een dag dat ik lunch en ontbijt combineer mag het wel :)
Hoe ging je wedstrijd?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:43

@Travel_me, Oei dat van je schouders klinkt minder fijn.. Dan is het wel een nadeel dat je niet zelf je training er omheen kan bouwen. Geniet van je avondje relaxen :D

@Taifoen, Hoe was je avond nog? Ook je ‘cheats’ klinkt alsof het prima in je dag te passen is :)

@Maanlicht, Ik ben mega benieuwd hoe deulk je gaat bevallen! Zowel wat betreft hoe je lichaam gaat veranderen als hoe veel verschil je merkt qua kracht. Hopelijk plaats je af en toe nog een update :D

@Castilja, Af en toe een keer de remmen los is mentaal ook gewoon nodig (tenminste, voor mij persoonlijk). Geen man overboord dus, zeker niet met die beweging :D Nog gekker misschien, maar ik heb zelfs het idee meer progressie te boeken met een goede cheatday af en toe. Onderbouwen kan ik het alleen niet :')

@Lis_Ol, Hoe ging je wedstrijd?:D Af en toe een frietje is heerlijk!

Hier gisteren onverwacht uit de bocht geschoten. Ik had een zakje chocoladepepernoten gekocht om over deze week verspreid te eten. Na een bezoekje aan vrienden met de nodige wijntjes (waar ik het wel bij een paar chipjes heb gehouden), is thuis gelijk heel de zak leeggegaan.. Resultaat weer een rotgevoel en kotsmisselijk.. 8)7 Zo raar hoe goed ik dat weet, maar vooral na wat wijn toch weer in de val trap..

Vandaag wel lekker een terrasje gepakt, maar overdag weinig gegeten, dus niet al te extreem uitgekomen. Rest van deze vakantieweek weer vol goede moed werken aan het niet overeten :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:24

Lief dat jullie het vragen!
Mag opzich niet klagen; had vorige week besloten gewoon M2 te gaan starten terwijl het eigenlijk nog niet echt bevestigd is :’)
Maar toch met een 2e plek en een winstpunt thuis gekomen :) 1 proef ook 179 dus die was wel heel zuur. Maar nu gaan we toch even door trainen de komende 5 weken en dan pas weer starten haha.

Zonde Mara van je snoepen na wat wijntjes! Al zijn die chocolade pepernoten ook wel echt heel verleidelijk..

Mijn (verwachte) lijstje voor vandaag;
O; 150’gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr noten, 200 ml optimel
L: 2 witte bolletjes met rosbief
T; 150 gr witte druiven, blikje redbull sugarfree
A: 2 pita broodjes met 200 gr shoarma vlees met ijsbergsla en knoflook :y)
T: misschien nog een ijsje

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:24

Lief dat jullie het vragen!
Mag opzich niet klagen; had vorige week besloten gewoon M2 te gaan starten terwijl het eigenlijk nog niet echt bevestigd is :')
Maar toch met een 2e plek en een winstpunt thuis gekomen :) 1 proef ook 179 dus die was wel heel zuur. Maar nu gaan we toch even door trainen de komende 5 weken en dan pas weer starten haha.

Zonde Mara van je snoepen na wat wijntjes! Al zijn die chocolade pepernoten ook wel echt heel verleidelijk..

Mijn (verwachte) lijstje voor vandaag;
O; 150’gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr noten, 200 ml optimel
L: 2 witte bolletjes met rosbief
T; 150 gr witte druiven, blikje redbull sugarfree
A: 2 pita broodjes met 200 gr shoarma vlees met ijsbergsla en knoflook :Y)
T: misschien nog een ijsje

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:41

Mara: Zo te zien ben je al weer helemaal terug in je ritme! Fijn dat je blij bent om het gezond eten en sporten weer op te pakken.
Maar chocoladepepernoten zijn ook echt enorm lekker!! Niet te doen om daar mee te stoppen met eten als je er eenmaal aan begint haha. Maar wel heel erg rot voor je dat je er een vervelend gevoel aan over gehouden hebt.

Leoni: Wat rot van je schouders, zuinig zijn op jezelf! Hoop dat je lekker hebt kunnen relaxen in bad.
Je hebt twee keer echt heerlijk avondeten op!! Wat ook zeker mag met alle beweging die je hebt gehad.

Tanja: Fijn lijstje en fijn dat je qua kcal goed uitgekomen bent!

Castilja: zo lekker aan t bewegen geweest weer jij! En af en toe even flink uit de bocht vliegen is ook wel eens lekker _O-

Maanlicht: succes met je bulk!! Ik lees mee in het andere topic en ik ben heel erg benieuwd wat het voor je lichaam gaat doen. Leuk als je hier sporadisch een update plaatst / mee kletst!
Fijn lijstje! Cheesecake <3 <3

Lis_Ol: Lekker lijstje! Ah 179 is echt enorm zuur.. gefeliciteerd met je winstpunt in de tweede proef! Hopelijk heb je fijn commentaar gekregen waarmee je verder kunt gaan trainen.
Mooie planning voor vandaag heb je gemaakt!

_____
Zo ik ben weer terug na een weekend ongezond eten ontwijken :+ en dat is redelijk goed gelukt haha.
Zaterdagavond uiteten geweest, tapas gegeten. Ik had nog 1300 kcal over voor die dag en geloof niet dat ik daar overheen ben gegaan. Je mocht twee gerechtjes per rondje en heb er vaak maar één genomen. Zat goed vol maar zeker niet te vol.
Zondag was mijn vriendin jarig en ben daar de hele dag op de verjaardag geweest.
Zeker geen goed lijstje maar in ieder geval niet over mijn kcal doel heen gegaan (en van de chips/borrelnootjes/bitterballen afgebleven *\o/* ) dus dat is fijn.
Vanmorgen allebei de paarden alweer gereden en vanavond hopelijk nog een rondje op de racefiets. Ook vind ik het heerlijk om na zo’n weekend weer gezond te eten :D

Lijstje zaterdag:

O: Havermouttaartje met het recept van Mara (Linoleum, als je nog op zoek bent naar inspiratie voor warme havermout is dit zeker een aanrader!! Zo ontzettend lekker :9
T: beschuit met muisjes
L: boterham met pindakaas, boterham met kaas, 100 ml magere yoghurt (ging bijna over de datum)
A: tapas bij Gossimijne

B: 70 minuten racefiets, 30 minuten wandelen

Lijstje zondag:

O: 2 pannekoeken, cappuccino
L: stuk rijstevlaai
A: wraps met zalm, mini worstenbroodje
T: 125 ml melk, 20 gram havermout

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:36

@Mara: Ja klopt, want we hadden nu aantal keer dit soort oefeningen en dus telkens nog blauwere schouders, maar het is bijna weg. Mijn buddy ook tegen coach: Hallo wat heb je met haar schouders gedaan? :') Hij: Uh ja jullie kozen voor 50 herhalingen ipv 40... Hahah okee dat was ook weer waar XD
Jammer van de pepernoten, dat is de reden dat ik die dingen gewoon niet haal. Ik had laatst bbq snack and jacks. Tsja dat moet gewoon in een dag op ofzo...

@Lis: Hmm die 179 is wel zuur ja, maar wel super goed dat je toch met een winstpunt en 2e plek thuis kwam :D
Oh ijsjes... Heb daar ook meteen zin in XD Kan ook wel met dit weer.

@Joanne: Jaa ze zijn nu gelukkig al een stuk beter. We moesten back squaten en in de wod kwam niks op mijn schouders, dus gok dat de blauwe plekken morgen of overmorgen weg zijn :D
Thanks! Ja ik trainde 2 dagen in de ochtend en heb die dagen ontbijt en lunch gecombineerd. Top want zo hield ik ruimte over voor wat uitgebreider avondeten :)
Wauw echt netjes bezig met zo'n weekend! Echt top!
Ik had vandaag ook havermout uit de oven. Dit keer met pindakaas, banaan en blauwe bessen. Echt te lekker :)

----------------------
Vandaag ben ik vrij en dat vind ik totaal niet erg. Heb best nog wel wat spierpijn in mijn armen van dit weekend. Plus vanochtend getraind. Eerst handstandwalk oefenen. Blijft lastig, want wil te snel gaan lopen. Daarna back squat. Dat was mooi (en gezellig... Oeps, leek net een theekransje in onze hoek :D)

Daarna als wod mocht je kiezen tussen aantal herhalingen. Ik koos voor de meeste, maar dan wel met gewichten teruggeschaald.
-25 box jumps
- 15 knee raises
- 25 wall balls
- 15 power cleans
-25 wall balls
-15 knee raises
-25 box jumps

Bij clean had ik wat te licht gekozen, zat zaterdag echt te klungelen daarmee. Dus dacht pak hetzelfde gewicht. Maar had meer gemogen, want ging gewoon goed vandaag. Bij de wallballs was ik donderdag echt slecht bezig, dus een lichtere bal en nu ging het helemaal prima. Dus volgende keer weer gewoon de zwaardere. Nu was ik als eerste klaar, dus moet wel zwaarder volgende keer.

Daarna echt te lang blijven hangen... Oeps, begint een gewoonte te worden XD Ik had nog niet ontbeten, maar had totaal geen honger. Wel een hap van een paar body en fit repen geprobeerd, want die gingen we reviewen XD

Lijstje:
T: Hapje van paar energierepen
O: Havermout uit de oven met pindakaas, banaan en blauwe bessen.
L: spelt pannenkoeken met banaan, frambozen en griekse yoghurt
A: Quinoa schotel met paprika, courgette, kip en cashewnoten
T: 2x knackebrod met chocopasta (normaal doe ik met pindakaas, maar al teveel vetten)

Totaal: 2256
B: 1 uur wandelen, 1 uur Crossfite

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:32

@m9ara, ik heb echt een hele leuke avond gehad! Daarna nog met een paar vrienden wat gedronken, die cheats paste niet echt meer in mijn dag haha :+
@Lis_ol, wat goed dat de M2 gelijk werd beloond met een 2e plek en een winstpunt!
@Joanne, fijn dat het weekend goed is gegaan! Tapas is zo lekker :9
@Travel-me, waren de B&F repen nog een aanrader?

Vanochtend heb ik mij weer gewogen en ben ik 2,2 kg lichter dan een week geleden. Ik heb wel wat minder kcal genuttigd elke dag, maar van het weekend niet mega gezond gegeten, dus ik gok dat het voor een groot deel vocht is. Maar goed, alsnog lekker motivatie! :j

Ik ben net op controle geweest bij de chirurg, nu 6 weken geleden dat ik geopereerd ben. Hij was tevreden dus ik mag in de laatste week van september dan eindelijk echt starten met revalideren! Tot die tijd lekker blijven wandelen, fietsen in de sportschool en upperbody trainen :D

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram magere yoghurt met muesli en cappuccino
L: 2 meergranen wraps met tomatenpuree, tomaat, paprika, geitenkaas, walnoten, honing en geraspte kaas
T: kiwi en mandarijn
A: woknoodles met wokgroente, woksaus en 2 eieren
T: 200 gram magere kwark met 2 oreo koekjes
Totaal: 1600 kcal
B: 8000 stappen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:26

Jaa zeker! Vooral de Barbarian blueberry cheesecake was favoriet. En die van de Action zijn ook best lekker :)
Zoooo lekker hoor! Ja een deel is vocht inderdaad, maar dat moet je ook kwijt. Dus wel echt mooi dat de weegschaal zo lief was :)
Oehhhh aftellen dus! Die wraps klinken echt lekker!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:58

@Lis_Ol, Al met al een knappe prestatie dus!

@Joanne, Qua sporten ben ik weer helemaal terug in het ritme ja! Eten gaat nog een beetje gek omdat ik nog vakantie heb, maar dat komt volgende week zeker goed :) Super leuk dat het havermouttaartje je goed bevalt! En ook knap dat je dit weekend binnen je doelen bent kunnen blijven. Vereist toch wat discipline! Goed bezig :D

@Travel_me, Klopt helemaal, als ik geen vakantie heb haal ik dat soort dingen daarom ook zeeeker niet in huis. Nu wilde ik het wel riskeren :') Heb je steeds een vaste groep die blij hangen? Dan is het alleen maar gezellig dat jullie hecht worden :D

@Taifoen, Wauw 2,2kg is een flinke sprong. Mega goed nieuws van je revalidatie! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe lang gaat het ongeveer duren?

Hier vanochtend al vroeg paardgereden en een korte krachttraining gedaan en daarna een dagje naar het strand geweest. Hele fijne dag dus! Ook een dagje laag in kcal, wat wel fijn is aangezien mijn buik echt van slag is na die pepernotenaanval :Y)

Lijstje:
O: 40gr havermout met 100gr blauwe bessen, 7gr whey vanille en 100gr magere kwark
L: Stokbroodje met 50gr zuivelspread light, 125gr kastanjechampignons en 30gr blauwe kaas
T: 2 handjes druiven, 150gr kibbeling
D: Pasta met tomaat, pistache en citroen
Totaal 1545 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:31

Ah ja beter idd XD Ik heb geen vakantie dit jaar dus dat scheelt XD
Ja ongeveer wel een vaste groep. Niet iedere dag zijn dezelfde er, maar er zijn wel een aantal die ook 6x trainen en je dus vaker tegenkomt. Erg leuk :)
Oh heerlijk naar het strand! Perfecte dag ook daarvoor :) Mooi lijstje! En oehhh kibbeling, dat heb ik al te lang niet gehad

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:20

Mara, even kort tussendoor. Wat voor schaal of kom of iets dergelijks gebruik je voor het havermouttaartje?

Morgen even uitgebreide bijleespost!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:54

linoleum schreef:
Mara, even kort tussendoor. Wat voor schaal of kom of iets dergelijks gebruik je voor het havermouttaartje?

Morgen even uitgebreide bijleespost!

Ik heb zo’n stenen mini pannetje dat geschikt is voor de oven, dus die gebruik ik altijd! Ik denk dat elk kleinere schaaltje dat in de oven kan prima is om te gebruiken!