Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Cer schreef:Stille meelezer.. maar persoonlijk vind ik het wel een beetje lelijk worden..
Dat je het niet met Germie eens bent, kan... Maar dat jullie dan zo op de man banketstaaf moeten doen, is dat nou nodig??
Ik vind ook dat er een paar paniekvogels tussenzitten.. en betweters..die het behandelen alsof de halve wereldbevolking eraan gaat...
mensen die supermarkten leegkopen, ontsmettingsmiddelen verzamelen etc.. is dát dan wat je moet doen?
Nja, tussen zeggen ‘het is niet waar’ en zoveel paniekzaaien zit natuurlijk nog heel veel![]()
Gepaste bezorgdheid lijkt me wel op zn plek. We hebben het over een pandemie.
Ladybird schreef:safina schreef:Hier het verhaal van een vrouw uit Helmond. Zij kwam besmet terug van haar wintersportvakantie in het Italiaanse Trentino. Ze zit in isolatie. Ze vond het virus wel meevallen, ze is er niet heel ziek van geweest.. Waar ze pas echt ziek van werd, waren alle veroordelende reacties op social media. https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... acfc309a6/
Bizar he? Ik snap ook echt niet waarom mensen altijd voor veroordelend en hard moeten zijn op Social media. Tuurlijk is dat een andere discussie, maar hee, waarom zal je mensen aanvallen die het coronavirus hebben opgelopen. Ik snap dat echt niet.
BeFunny schreef:Cer schreef:Stille meelezer.. maar persoonlijk vind ik het wel een beetje lelijk worden..
Dat je het niet met Germie eens bent, kan... Maar dat jullie dan zo op de man banketstaaf moeten doen, is dat nou nodig??
Ik vind ook dat er een paar paniekvogels tussenzitten.. en betweters..die het behandelen alsof de halve wereldbevolking eraan gaat...
mensen die supermarkten leegkopen, ontsmettingsmiddelen verzamelen etc.. is dát dan wat je moet doen?
Nja, tussen zeggen ‘het is niet waar’ en zoveel paniekzaaien zit natuurlijk nog heel veel![]()
Gepaste bezorgdheid lijkt me wel op zn plek. We hebben het over een pandemie.
Ja. Om de zoveel jaar hebben we zo iets.
Ik heb zelf nog Q koorts gehad.
Maar die enorme hype en mensen angst aan jagen slaat echt wel alles hoor.
Er heerst een virus waar men griep verschijnselen van krijgen en waar het als net griep mensen aan dood kunnen gaan. Het stoort mij enorm dat je over de griep helemaal niet zoveel hoort terwijl dat ook levens eist. En meer dan bij dit virus.
Die hele hype is gevaarlijker dan het virus zelf. En sommige bedrijven profiteren ervan maar het is bangmakerij. Een storm in een glas water.
Artsen roepen nou ook op alleen maar te bellen als je hoge koorts hebt of het heel benouwd hebt. Anders gewoon thuis uitzieken. Dus ze vinden het registreren ook niet meer zo belangrijk. Die hype gaat er dan ook wel weer vanaf eerdaags.
Eleeke schreef:HopeMyDay schreef:Een collega van mij komt vandaag weer naar het werk nadat hij vorige week op vakantie geweest is in Noord-italië. Ik moet echt zeggen dat ik er niet gerust op ben. Hij is zelf (nog niet) ziek maar dan nog.. hem op minimaal 2 meter afstand houden gaat hem niet worden.. We werken in een klein team en staan vaak met zn 3en op 1 vierkante meter.
Bij ons moet iedereen die daar (of in een ander risico gebied) is geweest 2 weken thuis blijven.
germie schreef:Hardleers? Nee, nuchter. Niet meer en niet minder. Dat hoeft niet ontkracht te worden, ik weet gewoon waar ik voor sta en ben geen meeloper. Dus ja, ik ben hierin erg goed, gelukkig maar, trots op mezelf. Dan hebben jullie nu weer wat om op te schieten, ga je gang, ik lach er gewoon om, want op bokt mag je mensen wel beledigen, maar ik beledig niemand, maar je mag beledigd worden. Er zijn ook genoeg nieuwsberichten die zeggen er is weinig aan de hand, die zijn hier ook allemaal al gepost. Maar die worden lekker genegeerd, ga je gang, ik blijf gewoon de boodschapper van mijn mening, want over mijn eerlijke mening heb ik wel het laatste woord. Wil je het niet meer lezen? Dan moet je me negeren. Zo simpel is het. Ik negeer ook wat mensen.
Het is gewoon bewezen dat het een variant is van de al bekende coronavirussen. Misschien wat andere eigenschappen, maar het behoort tot die groep, dus er zijn meer overeenkomsten dan verschillen. Je mag het volgen en je mag schrikken van een nieuwe variant, maar die paniekzaaierij van nu is echt bullshit. Overkomt het je, dan overkomt het je. Niet meer en niet minder. Er zijn gisteren meer dan 18 griepgevallen bijgekomen, er zijn mensen gestorven aan kanker, enz. De mens wil nu eenmaal op alles grip houden. En dat gaat niet altijd.
Ik ga me eens verdiepen in beleggen. Vind daar niets aan, maar misschien wordt het nu interessant.
germie schreef:Als je het gewoon door laat gaan, dan krijg je meer weerstand, ja, ook wat doden, maar dan komt het menselijke ras er sterker uit.
Shiloh schreef:germie schreef:Als je het gewoon door laat gaan, dan krijg je meer weerstand, ja, ook wat doden, maar dan komt het menselijke ras er sterker uit.
Niet perse. Niet elke ziekte ben je langdurig immuun tegen. Daarom zijn vaccinaties soms maar enkele jaren geldig.
Van het coronavirus in het algemeen is bekend dat de antilichamen zo’n 4 maanden aanwezig blijven. Daarna kun je in theorie dus weer gewoon ziek worden. Van een langdurige weerstand tegen coronavirus is dus geen sprake. Of dat ook voor deze variant geld is afwachten.
verootjoo schreef:Blacky94 schreef:Maar realiseren jullie je dan wel dat diezelfde groepen tijdens de influenza net zo goed meer risico lopen?
Ik bedoel hier, wederom, niet mee dat we dan maar niks meer aan corona moeten doen maar ik vind wel dat we het ook een beetje in perspectief moeten blijven zien.
Waarom steeds die vergelijking met influenza
Het is geen influenza, het is een ander virus. Van influenza is het hoe en wat wel bekend, van covid-19 niet. Er is niet bekend hoe zich dit gaat ontwikkelen, wat de gevolgen op lange termijn zijn, of het nog gaat muteren naar een gevaarlijker virus.
Niemand heeft nog een flauw idee in welk perspectief we het moeten zien.
Daarnaast gaat het totaal niet om hoe snel mensen er dood van gaan, maar ook dat de gezondheidszorg een grote uitbraak niet aan kan. Als het echt uitbreekt en er moeten veel mensen naar het zkh zal daar geen ruimte voor zijn, laat staan personeel. En daarnaast geeft het een supergrote ontwrichtende impact op de maatschappij als er veel mensen niet gaan kunnen werken.
Mensen denken teveel vanuit hun eigen ego (ik ga er toch niet dood aan) terwijl dat in deze het minst belangrijke is.
germie schreef:Ik vind het gewoon triest als mensen anderen veroordelen die wel op vakantie gaan naar een gebied waar het niet is, want dat is er gebeurd bij die 900 studenten.
Citaat:Een collega van mij komt vandaag weer naar het werk nadat hij vorige week op vakantie geweest is in Noord-italië. Ik moet echt zeggen dat ik er niet gerust op ben. Hij is zelf (nog niet) ziek maar dan nog.. hem op minimaal 2 meter afstand houden gaat hem niet worden.. We werken in een klein team en staan vaak met zn 3en op 1 vierkante meter.
Citaat:Bij ons moet iedereen die daar (of in een ander risico gebied) is geweest 2 weken thuis blijven.
Citaat:Laten we hopen dat dat bij mij op het werk ook zo gaat. Nu is hier de richtlijn dat je pas thuis moet blijven zodra je ziek bent (en dan met koorts, hoesten etc.).
germie schreef:Shiloh schreef:
Niet perse. Niet elke ziekte ben je langdurig immuun tegen. Daarom zijn vaccinaties soms maar enkele jaren geldig.
Van het coronavirus in het algemeen is bekend dat de antilichamen zo’n 4 maanden aanwezig blijven. Daarna kun je in theorie dus weer gewoon ziek worden. Van een langdurige weerstand tegen coronavirus is dus geen sprake. Of dat ook voor deze variant geld is afwachten.
Ja, maar het is wel zo dat dit soort virussen vaker rondwaren en als je de eerste ronde overleeft je wel de sterkeren overhoudt. Dus uiteindelijk versterkt ziekte ook het ras. Klinkt dat hard bij de mens? Ja, maar we zijn feitelijk gewoon een zoogdiersoort he.
Shiloh schreef:germie schreef:Als je het gewoon door laat gaan, dan krijg je meer weerstand, ja, ook wat doden, maar dan komt het menselijke ras er sterker uit.
germie schreef:En ook over dat corona virus, nee, het is gewoon een variant van het al bekende 'human coronavirus' (waar meerdere varianten van zijn). Dat is geen foutieve informatie, het is ook niet onjuist. Het is iets anders dan de andere varianten, he, daarom zijn het varianten he. Ik schrijf nergens dat het exact hetzelfde is. Dus he, goed lezen is ook een kunst. .
Magrathea schreef:Hangt ook van je sector af he. Kan me indenken dat wanneer je met voedsel of zwakke mensen werkt je echt geen enkel risico wil nemen.
germie schreef:Shiloh schreef:
Ja, maar het is wel zo dat dit soort virussen vaker rondwaren en als je de eerste ronde overleeft je wel de sterkeren overhoudt. Dus uiteindelijk versterkt ziekte ook het ras. Klinkt dat hard bij de mens? Ja, maar we zijn feitelijk gewoon een zoogdiersoort he.
BeFunny schreef:Lang niet alle mensen met een lage weerstand worden ingeënt tegen influenza. En die inenting is ook niet zonder risico's. Influenza kan net zo gevaarlijk zijn misschien wel gevaarlijker. En kont jaarlijks soms een aantal keer per jaar zelfs voor en wat we weten is dat daar ook mensen aan overlijden. Maar weten we ook niet of je de weerstand daarna een soort sluimerstand krijgt.
Er wordt enorm veel geroepen door mensen die zelf de zenuwen in hebben door alles wat er geroepen wordt.
De mensen in NL die zijn zijn hebben allemaal een gebied bezocht of zijn in contact geweest met mensen die in zo'n gebied zijn geweest als familie van.
Aan het virus overlijd minder dan 2 procent de rest knapt er van op. Dat zijn de cijfers. En dat is wat we concreet weten.
Cer schreef:Moeten die mensen nou wel of niet thuisblijven![]()
Volgens het RIVM dus niet
Cer schreef:Oh nee de mens is geen zoogdier..
Doe niet zo geshockeerd gelijk...
Ik snap dat het er bot staat, maar ergens is het wel zo.. of niet?
Die belasting op de maatschappij komt denk ook gedeeltelijk van mensen die heel niet in een risicogroep vallen en toch paniek maken met een hele sloot desinfectiemiddelen en eten voor een maand in huis halen..zodat mensen die het wél nodig hebben, er niet meer aan kunnen komen... dat snap ik niet..