Dames ik ben op zoek naar een diffuser met zowel koude als warme stand maximaal 70 euro en met een grote diepe kom, niet een platte. Ik heb lang en veel haar, dus het moet er wel in vallen haha. Iemand met suggesties?
Ik heb trouwens cantu gel besteld, ben benieuwd hoe die is.
Aranel
Geplaatst: 08-06-24 11:34
Ik heb een föhn met diffuser van de action, was destijds nog geen tientje en die voldoet aan je eisen Echter is die wel jaren oud al dus ik weet niet of ze hem nog hebben.
Vandaag heb ik na het wassen voor het eerst de eigen CG lijn van mijn kapster geprobeerd. Ben best tevreden! Laatste tijd kreeg ik best wat pluis onderin na het wassen maar dat is nu echt een stuk minder.
Kimbers
Geplaatst: 08-06-24 13:12
Suzanne F. schreef:
Kimbers schreef:
Zodra je de gel eruit cruncht zakt je krul ook weg?
Ja
Is je haar dan wel volledig droog? Ik weet niet of je leave in gebruikt maar misschien is dit teveel voor je haar en doe je het beter zonder. Andere producten zou je ook kunnen proberen. Want wat is je haartype en welke producten gebruik je? Heb even teruggelezen en geloof niet dat wat je gebruikt cg proof is dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken voor beter resultaat. Puntjes knippen misschien?
Mooi aranel!
Anna79
Geplaatst: 16-06-24 16:20
Even een vraag aan de mede-krullers. Mijn haar krult heel mooi, maar het zit vaak maar 1 of 2 dagen goed, daarna zakt het op sommige plaatsen uit, pluist of wordt juist vet. Hoe doen jullie dat tussen de wasbeurten in? Ook merk ik dat er veel losse haren in mijn krullen zitten, maar borstelen maakt van mij een soort Tina Turner, hoe doen jullie dit tussen de wasbeurten in? Tijdens het wassen borstel ik het wel uit. Ik overweeg de CG methode of via de kapper de producten van Keune die heeft nu ook een goede krullenlijn. Hieronder een foto als het goed zit en de andere van hoe het na 2 dagen zit.
Iemand ervaring? Ook met een kortere sterke krul?
marleen_usar
Geplaatst: 16-06-24 16:44
Ik borstel mijn haar alleen als ik het was verder nooit, ik gebruik de producten van aunt Jacky, smorgens doe ik er curl la la in maar dat hoeft niet iedere dag.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 16-06-24 18:42
Toen ik het korter had ging ik het wassen als het niet meer zat, en opnieuw stylen.Nu doe ik een staart in. Ik hou het 2 dagen goed. Op de 3e dag gaat er dus een staart in tegenwoordig.
Kinke
Geplaatst: 16-06-24 19:26
je haar nooit droog borstelen Iedereen heeft verschillende technieken, 't is een kwestie van uitproberen. Voor mij werkt een heel klein beetje gel op natgemaakte handen en dan erin kneden en eindigen met het haar 'plat strijken' En nog een tip om producten te testen, er zijn sites waar je proefjes kunt bestellen. cgproefjes.nl bijvoorbeeld
Gewoon iedere ochtend je hoofd onder de kraan? Ik douche sowieso sochtends en dan gewoon spul in je natte haar en op laten drogen.
Linnie050
Geplaatst: 16-06-24 21:40
Ik spuit mijn haren elke dag met de plantenspuit.
En soms zit het gelijk en anders gel en schuim erin en weer kneden. Jij hebt kort haar zie ik en ik heb lang haar. Misschien met kort haar gewoon wassen? Smeer je de haarproducten ook op je hoofdhuid?
Op mijn werk moet ik mijn haren vast dragen dus zit het ook altijd in een staart.
Ik spuit mijn haar s ochtends nat met een plantenspuit en dan kam ik het met mijn vingers in model. Ik gebruik een kleine hoeveelheid schuim van andrelon. Het wordt snel vet dus ik doe er liever niet teveel in. Te vaak wassen is niet goed voor krullen toch? Dan een zachte shampoo nodig? Ik moet me daar nog wat in verdiepen
marleen_usar
Geplaatst: 17-06-24 10:02
Krul haar heeft heel veel vocht nodig, dus na het wassen geen gewone handdoek gebruiken maar een microvezel handdoek.
Mijn krullenkapper is met zwangerschapsverlof en ik kan pas over een maand daar terecht. Maar ik ben mijn (inmiddels aardig lange) haar spuugzat. Er moet gewoon een stuk vanaf. Ik zit erover te denken om weer eens naar een reguliere kapper te gaan. Wat denken jullie, ga ik daar spijt van krijgen of gewoon doen?
marleen_usar
Geplaatst: 25-06-24 12:40
Is er niemand die eerder kan?
JoT
Geplaatst: 25-06-24 12:52
marleen_usar schreef:
Is er niemand die eerder kan?
Ik heb eens wat rond zitten kijken, maar je betaalt of de hoofdprijs of ik zit aardig in de buurt van de afspraak die ik al heb staan.
Inmiddels heb ik besloten dat ik het er maar op ga wagen, ik kijk wel.
marleen_usar
Geplaatst: 25-06-24 17:54
Is het echt zo duur, ik betaalde iets van 30 euro.
Voor 30,- kan ik bij de gewone kapper niets eens knippen. Krullenkapper is bij mij 90,- (zijn wel lang bezig). Maar merk niet veel verschil. Maar is misschien omdat mijn kapper gewoon en krullen knipt, dus knipt mijn laagjes misschien sowieso al anders. Merk wel verschil in het föhnen/stylen, maar is alleen eerste dagen dan. Dus dat doe ik thuis zelf wel. Vind vooral normaal knippen fijner omdat ik geen zin heb om er 2 uur te zitten
Mijn kapper die niet specifiek krullen kapper is maar mijn krullen wel heel goed knipt zegt dat de goede producten minstens zo belangrijk zijn. Een slechte kapper kan krullen wel verpesten maar dat gebeurt niet zo heel gauw. Ik ga dus naar een gewone kapper die wel veel ervaring met krullen heeft. Ik betaal 25 euro voor een knipbeurt met stylen. Verder heb ik inmiddels wel diep in de buidel getast voor de verzorgingslijn voor krullen van Keune.
JoT
Geplaatst: 26-06-24 09:36
Ik betaal normaal gezien tussen de 70 en 80 euro, als ik er spullen bij koop dan ben ik natuurlijk duurder uit. In de buurt zat ik rond de 80 euro, maar er was ook een kapper die over de 100 euro rekent voor een eerste afspraak.
Ergens staat dat bedrag me wel tegen. Krullenkappers zijn in opkomst heb ik het idee, er is geen keurmerk voor ofzo, het is eigenlijk een persoonlijke ervaring. Eigenlijk wil ik gewoon wassen knippen, wat zooi erin en föhnen hoeft van mij nog geneens eigenlijk. Dat hoeft van mij geen vol uur te duren en dan vraag ik me wel af waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen een reguliere kapper en een krullenkapper.
Zelf heb ik slag in mijn haar en als ik het was, dan sheamoisture er doorheen doe en vervolgens mouse dan komt mijn haar toch richting de krul Dit is dan ook de reden dat ik naar een krullenkapper wil, maar welke? Ik woon in Berkel en Rodenrijs