Wat de reden is weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik heb er verder ook geen contact over gehad met mijn uroloog. Wel laat ik steeds mijn urine testen en ja, ik heb gewoon altijd blaasontstekingen en ik denk dat dat ook de oorzaak is van het bedplassen. Misschien idd toch m'n blaas niet helemaal leeg na katheteriseren.
Ik heb toch een beetje geleerd om het meeste wat erbij komt gewoon zonder zeuren te slikken. Vooral ook omdat ik voor de sier wel onder behandeling ben van een uroloog, maar dat is meer op papier. Ik kan niet bellen bij problemen. Dus dan moet ik naar mijn huisarts om te vragen waarom ik in bed pis terwijl die na 6 jaar nogsteeds totaal geen idee heeft wat ik mankeer. Ik kreeg een jaar geleden nog verbaasde blikken toen ik vertelde over mijn neurostimulator en toen vroeg de huisarts waarom dat niet in mijn dossier stond
En dat bleek afgelopen weken ook weer. In December had ik flinke blaasontsteking klachten, dus urine naar de huisarts gebracht en een zakje fosfomycine gekregen. De klachten werden alleen niet beter, dus opnieuw gebracht en toen is het op kweek gezet. Toen opnieuw een zakje fosfomycine gekregen. En toen, 8 Januari, werd ik wakker met hartstikke veel pijn in mijn onderbuik en in mijn rechterzij.. Bleek ook bloed te plassen.
De huisarts dacht aan een niersteen, dus ik heb een injectie gehad tegen de pijn en mijn urine werd opnieuw op kweek gezet ''Voor de zekerheid''. Die nacht daarop begon ik als een gek te klappertanden en beven, maar had ik nog geen koorts. 'S Avonds was mijn temperatuur 40,5. Ik kon bijna niet meer lopen van de pijn overal en de duizeligheid, had vreselijke hoofdpijn, was misselijk en moest overgeven. Dus maar naar de HAP gegaan, waar de arts me niet aangeraakt heeft en alleen na kort praten mij Nitrofurantoine voor wou schrijven. Toen ik zei dat ik daar allergisch voor ben kreeg ik Trimetoprim, waarvan ik zelf al twijfels had omdat bijna elke kweek die als resistent staat.. Volgende dag daarover contact opgenomen met mijn huisarts en die was het met me eens en gaf me ciprofloxacine. En ze was verbaasd toen ik zei dat ik aan het begin 2 keer fosfomycine had gehad, terwijl de eerste keer al niet hielp... Het bleek dus geen niersteen, maar een nierbekkenontsteking.
Ik voel me gelukkig beter, zeker nog niet goed, maar ook in dit geval heb ik me weer ontzettend poedersuiker gevoeld. En niet alleen doordat ik me zo ziek voelde, maar zeker ook omdat mijn huisarts dus al vanaf december aanklungelde en de Uroloog gewoon zegt; Ga maar naar je huisarts. Nouja, de telefoniste, want de uroloog kreeg ik niet eens te spreken.