2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:50

:):) Nice!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:47

Lekker bezig! ik vanmorgen -3.3 totaal! zo blij! *\o/* op naar de 5!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:48

Netjes!!

Ik ben 10 kilo aangekomen denk ik :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:55

_O- dat zou wel knap zijn!
Ik had dat gevoel vorige week ook na een week slecht eten. maar na 3 dagen weer in het normale ritme zat ik weer op wat het daar voor was! En nu dus weer wat extra! grotendeels vocht wat je vast houdt zeggen ze toch na een paar keer uit eten enzo?

Ik merk dat als ik overdag 'weinig eet' (te weinig voor mijn calorieendoel) dat ik dan s'avonds honger krijg en ga snaaien.. Ik probeer dus nu gewoon net iets meer vullende dingen te eten. Kwark in plaats van 6 rijstewafels etc. Zodat ik s'avonds minder honger heb!

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:59

Netjes!! **\O/**

Ik kom hier over een een paar weken wel weer ;( het gaat niet zo best jammer genoeg.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:19

Vervelend Nachocheese! Moeite met eten oid?

Britt_Sisi: *\o/*

Nies: dat zal wel meevallen toch? :')

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:22

urosa schreef:
Vervelend Nachocheese! Moeite met eten oid?

Britt_Sisi: *\o/*

Nies: dat zal wel meevallen toch? :')

Ja , vanaf donderdag tot zondag naar Winterberg geweest. Had mezelf zo voorgenomen om lekker te skiën, dus te sporten en gezond bezig te zijn. Helaas bakte ik weer niets van het skiën omdat ik een bange banaan ben. En mezelf dus volgepropt met van alles en nog wat omdat ik ‘zo zielig’ ben dat ik te bang ben om te skiën :\
En nu nog steeds bezig met zielig zijn, want net begonnen met afstuderen.
En vind het dan zo lastig om de knop weer om te zetten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:27

De ronde van insturen, week 7, is van 12 t/m 18 februari. Sta je al op deze lijst en blijft de informatie kloppen, dan hoef je alleen je huidige gewicht door te geven. Sta je nog niet op deze lijst of moet er iets aangepast worden, geef dan a.u.b. weer het hele rijtje door bij de volgende weging (dus Startgewicht, streefgewicht, stardatum en huidige gewicht week 7).

En dan kan er prachtig nog de definitieve grafiek van vorige ronde bij:

Afbeelding

Ik moet deze week nog op de weegschaal gaan staan. Vorige week was echt heel slecht, de afgelopen 2 dagen was het beter. Ik ga dus maar een beetje aan het eind wegen, dan ben ik hopelijk weer meer richting mijn laatste gewicht (ik was eerste 2kg voorbij mijn startgewicht, en toen gelukkig al weer afgezakt naar mijn startgewicht). En daarna weer zelf er aan vasthouden.

Ninthe is ondertussen dik een week geleden gecastreerd en ze heeft nu antibiotica omdat het toch licht ontstoken bleek bij de controle. Komende maandag zou het helemaal op orde moeten zijn en ook de laatste cm van haar wond dicht moeten groeien. Wel mag ze nu weer gewoon los lopen en dus (met mate) van en op de bank springen. Ze blijft er vandaag goed af, dus ze ligt al de hele dag zonder rompertje of kap. Straks als ik Noa ga uitlaten krijgt ze wel even een kap om, alleen laten lijkt me uiterst onverstandig (als ze er wel aan wil zitten kijkt ze me namelijk eerst even vanuit haar ooghoek aan en als ik dan terugkijk, legt ze snel haar kop weer neer).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:29

Nachocheese schreef:
Netjes!! **\O/**

Ik kom hier over een een paar weken wel weer ;( het gaat niet zo best jammer genoeg.

Volhouden meis, al probeer je alleen maar gelijk te blijven dan scheelt het al. We juigen voor iedereen, niet alleen voor de knallers. En je bent echt niet de enige waarbij het niet echt lekker gaat. 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit is helemaal niet gek.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:55

Nachocheese: ik ben het eens met Mizora, het vervelende gevoel komt niet persé door het 'slechte' eten, maar omdat je de afspraak met jezelf hebt verbroken en dat geeft frictie. Iedereen heeft wel eens een baal dag of een baalweek. Maar dit kun je elk moment omzetten door weer opnieuw te proberen gezond te eten en je grenzen qua sporten te verleggen. Leer van jezelf te houden, los van je gewicht. En gezond te eten en sporten omdat je goed voor je lijf wilt zorgen en de beste versie van jezelf wil zijn! Dan zul je zien dat steeds minder baaldagen gaat krijgen. :(:)

Mizora: ik wil er ook wel bij, moet ik dan per PB nu wat insturen of pas 18 februari? Hopelijk herstelt Ninthe goed en is de ontsteking bij de controle weer weg!

Ik moet morgen met mijn kat naar de dierenarts, loopt al langere tijd wat mank en heeft kale plekken op zijn rug. Hopelijk valt het mee.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:12

Ja, gewoon nu per pb wat insturen. Er is gekozen voor een weegweek in plaats van een weegdag omdat iedereen op een ander moment weegt. Het handigste is om gewoon een vaste dag te nemen, maar je kan er gerust wel eens wat mee smokkelen. Het enige effect is dan dat het er minimaal 8 en maximaal 20 dagen tussen de weegmomenten zitten in plaats van consequent 14 dagen (de ene keer zondag en de andere keer maandag en visa versa)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:37

Mizora schreef:
Ja, gewoon nu per pb wat insturen. Er is gekozen voor een weegweek in plaats van een weegdag omdat iedereen op een ander moment weegt. Het handigste is om gewoon een vaste dag te nemen, maar je kan er gerust wel eens wat mee smokkelen. Het enige effect is dan dat het er minimaal 8 en maximaal 20 dagen tussen de weegmomenten zitten in plaats van consequent 14 dagen (de ene keer zondag en de andere keer maandag en visa versa)

Bedankt, duidelijk! Stuur mijn gegevens dan zaterdag even per PB dat is mijn weegdag,en die valt nog mooi in week 7.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:33

Britt_Sisi schreef:
_O- dat zou wel knap zijn!
Ik had dat gevoel vorige week ook na een week slecht eten. maar na 3 dagen weer in het normale ritme zat ik weer op wat het daar voor was! En nu dus weer wat extra! grotendeels vocht wat je vast houdt zeggen ze toch na een paar keer uit eten enzo?

Ik merk dat als ik overdag 'weinig eet' (te weinig voor mijn calorieendoel) dat ik dan s'avonds honger krijg en ga snaaien.. Ik probeer dus nu gewoon net iets meer vullende dingen te eten. Kwark in plaats van 6 rijstewafels etc. Zodat ik s'avonds minder honger heb!

Oké het zijn er 3 :+ zal inderdaad ook flink deel vocht zijn. Maar goed voor de lijn is carnaval sowieso niet. Ik voel me ook echt dik en ongezond. Blij dat het weer klaar is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:39

Hier is het ook weer tijd om op te gaan letten.
Carnaval is weer voorbij, dus we kunnen er weer tegen aan!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:07

Ik ben de afgelopen 6 weken toch nog 1,5 kg afgevallen :)en ongeveer 1% vet eraf gekregen. Beetje jammer dat dit meer had kunnen zijn, maar ik ga gewoon door en blijf streng tegen mijzelf praten dat ik toch heel graag in een mooie witte jurk wil.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:31

Nies: haha ach,gelukkig is het maar 1x per jaar. Wel leuk gehad?

Lovelys: is toch een mooi getal? Beter eraf dan erbij haha. Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie trouwen? Wij gaan 31 augustus ttouwen <3

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:12

Urosa, hahah ja het is prima. Het is alleen jammer dat mijn brein dan denk ; oh tijd om te schransen *\o/*

Dat is zo frustrerend en irritant. Maargoed het gaat er langzaam af :)

Ik ga waarschijnlijk 28 juli trouwen

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:32

Ik ben stiekem al 20 december begonnen en best wel tevreden dat ik nu op - 3,4 sta *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:48

Lovelys: ik heb daar vooral in het weekend wat meer moeite mee. Vooral omdat mijn vriend heel erg van het snacken is. Doordeweeks ben ik alleen thuis en is er niks aan de hand. Leuk, een maandje eerder dus!

TemptationV: goed bezig!!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:20

Grrr ik heb sinds afgelopen (wandel)weekend steeds zo ontzettend veel honger! Echt onstilbaar. Super irritant. Ik blijf eten. -O- Nuttige tips zijn welkom. Eiwitten omhoog is wat ik morgen ga proberen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:21

Drink je voldoende? En slik je iets van vitaminen/mineralen bij? Hoeveel eiwit eet je tot nu toe ongeveer?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:38

Ik heb vandaag ook enorme honger..

Normaal als avond eten eet ik 1.5 wrap en zit ik echt propvol. Nu heb ik er 2 weggewerkt en nog steeds trek. Net nog maar een bakje kwark op.. Maar ook al rijstwafels met pindakaas en een sneetje brood. Allemaal na het eten, snap er niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:40

Dan ligt het niet aan mij := , had vanmiddag al zin in ijs en de smaak bijna in mijn mond en rammel steeds . Heb een rol rijstwafels naast mij staan die kaan ik langzaam weg

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:27

Ooh zou er iets in de lucht hangen? :=

Mizora, ik drink voldoende, voornamelijk groene of kruidenthee, en slik magnesium. Ik hou al een tijdje niet bij wat ik eet, maar heb vorige week de khd weer wat laten liggen (ik at echt teveel brood) en neem ipv daarvan wat meer fruit en groente. Nog steeds ook wel brood en aardappels/pasta, maar minder.

Morgen eens invullen op mfp en dan kijken of ik genoeg eiwitten in mijn schema kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:44

Heb nu ook zin in cola, lekker ijskoud glas met een paar ijsklontjes (ik vind cola vaak vies en zoet maar he :+ )