Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:03

Ik hoop het ook

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:02

Goed bezig Maatje987.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:26

Ik ben gisteren helaas door mijn rug gegaan, vandaag wel weer iets beter.. Mijn PT geappt en ga vanavond gewoon heen.. We gaan kijken wat wel en niet lukt, dat is dan wel weer fijn aan PT.
Mede-eigenaar van de sportschool is ook fysio, dus daar ga ik deze week ook heen. Hij kan dan ook een keer meekijken met de training.. Mijn rug blijft een probleem ondanks het sporten en ook extra aandacht hiervoor. Nu dus kijken of een andere fysio helpt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:28

Vanochtend rondje milon gedaan :)
Alleen crosstrainer niet volvermogen en tijd afgemaakt. Teen was gevoelig.
Vanmiddag mn andere teen :+

Balen Relaxed!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:29

Vervelend Relaxed. Hopelijk knap je snel op.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:33

Vervelend zeg!

Ik ga vanavond lekker grit doen, ik kan wel wat energie gebruiken :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:13

Na een paar weken wikken en wegen (of ik door zou gaan met m'n revalidatieschema bij een sportschool of het zou vervangen door een actieve sport) heb ik mij vanochtend toch maar ingeschreven bij een sportschool en ben ik ook maar meteen gegaan. Het viel allemaal reuze mee (ik was bang dat het er heel druk zou zijn en/of de cultuur mij niet zou bevallen). Maar ik baal wel een beetje van de apparaten daar. Die wennen uiteindelijk ook wel, maar volgens de website zouden ze het merk apparaten hebben staan dat ik al gewend ben.. dat is dus niet zo -O- dus ik kon bij elk apparaat opnieuw uitzoeken hoe ik 'm afgesteld wil hebben en bij sommige apparaten heb ik het gewicht zelfs moeten halveren, dat is toch wel een beetje een domper ;(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:59

Vandaag geweest rondleiding en wat uitleg gehad en paar apparaten gedaan mocht zelf ook nog wat dingen doen van wat ik wist en volgende week dinsdag nog een keer een afspraak en dan een echte training met de trainer en waarschijnlijk ook inschrijven

Is een erg leuke en fijne sportschool

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:58

Sinds vorige week van 2x pt naar 1x pt in de week gegaan. mijn blessure is nu (denk ik) helemaal weg. en kan het geld ook wel goed gebruiken. de andere 2x sport ik nu zelf.!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:00

M'n pfeiffer wordt opeens erger, dus sport wordt hem even niet... ik lees hier nog lekker mee, jullie zijn allemaal lekker bezig!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:32

Ben wel benieuwd hoe het nu met Jolien87 is.

Ik had een lekker sportdagje vandaag.
Lekker wat PRen gezet. I like.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:34

Goed bezig! Ik ga zo lekker hardlopen na alle tentamens <3

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:59

Needje schreef:
Ben wel benieuwd hoe het nu met Jolien87 is.

+1 :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:28

Ik meld me hier dan ook maar... aanstaande vrijdagavond 1,5 uur intake en ga daarna een proefmaand nemen. Kijken hoe het bevalt en of ik het volhoud. :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:11

Hop hop gas erop MR!! :D goed bezig!
Wij gaan vrijdag naar de fibo *\%/*

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:27

Jongens, hoe kan je de vetlaag wat steviger krijgen?(het is vroeg, ik kan het niet uitleggen. Ik heb namelijk geen overgewicht) Bij mij hangt alles, omdat ik deprimerend weinig spieren heb, maar ik zou er graag wat aan doen. Alleen push-ups lukken niet(buigen door mijn armen lukt niet :')) wat zijn de oefeningen voor buik en kont?
- ik loop trouwens niet bij een sportschool, maar ik las in een oud topic ook vraag het hier, dus tja, de sportscholen hier zijn me te druk en ik voel me erg ongemakkelijk met het idee schoolgenoten teben te kunnen komen

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:04

Tsja, als je weinig bespierd bent gaan dingen hangen :p
Als je je lijf in het algemeen wat strakker wilt krijgen kun je buiten sporten, lekker hardlopen, skeeleren, wandelen, fietsen, etc.
Als gewone push UPS niet lukken, kun je ze op je knieën doen of met je handen op een verhoging.
Er zijn wel allemaal apps met 10 minuten butt/ab workout waarbij je allemaal oefeningen krijgt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:48

Hoezo ongemakkelijk als je schoolgenoten tegenkomt? Als je goed op gewicht bent is gewoon lekker bewegen met een beetje extra inspanning vaak wel genoeg. Anders toch trainen met gewichten of je eigen gewicht. En wat hangt er dan?

Hier de boel op laag pitje, lijf heeft rust nodig. Loop nu al weken met snotter, protesterende darmen, hoesten en verhoging. En voel me gewoon wat slapjes met pijnlijke spieren. Vorige week een keer geweest en vooral schouder fysio oefeningen gedaan. Wel tuinwerk gedaan wat ook inspanning is. Vanmiddag ga ik licht benen doen en schouder fysio oefeningen. Dan twee weken rust nemen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:41

Ongemakkelijk omdat ik me snel aangekeken voel :’) en hangen als in alles, want ik lijk echt stukken zwaarder dan ik ben.

@liespower94 Ken jij toevallig een goede app?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 11:51

Hai! :wave:
Wat gaan jullie snel zeg, ik had nooit verwacht dat dit topic zo zou gaan lopen maar ik vind het fijn om te zien dat er in zo'n fijne sfeer ervaringen gedeeld worden. En er zijn zo te zien ook weer een boel nieuwelingen bij gekomen, welkom! :D

Ik heb me even een tijdje teruggetrokken, zowel uit dit topic als uit de sportschool. := Ik had andere zaken waar mijn energie naartoe ging maar nu zit ik weer in een rustiger vaarwater. Inmiddels heb ik per 1 april (geen grapje := ) een vaste fulltime aanstelling als groepsleerkracht, in plaats van parttime met tijdelijke uitbreiding. Dit heeft me ook veel rust gegeven en ik kan mijn energie nu ook weer op andere zaken richten. Zoals o.a. de sportschool. :o

Sinds vorige week heb ik de smaak weer helemaal te pakken. Er is ook iets nieuws: functional workout. Het schijnt iets redelijk bekends te zijn, maar kort gezegd is het een circuitje van 6 oefeningen waarbij je verschillende spiergroepen en conditie aanpakt. Iedere oefening doe je 45 seconden en dat voor 20 minuten.
Vorige week hadden we bijvoorbeeld sleetje duwen, jump squats, crunches, push ups, boxen of jump lunges en planken. Die voelde ik wel flink in de benen, zeker omdat ik de dagen daarvoor ook al Xcore had gedaan. Ik hoopte dus dat ik dit maandag eruit kon dansen met zumba maar dat maakte alles alleen maar erger. :') Dus dinsdag en woensdag heb ik rust gehad en straks ga ik weer na het werk naar Xcore.
Maandag wil ik voor het eerst bodypump doen maar dan 30 minuten om eens te kijken of het iets is.

Van de 6 kilo die ik kwijt was, zijn er weer 3 bijgekomen dus ik doe nu hard mijn best om die er weer af te krijgen en verder te gaan waar ik was gebleven.

Ik hoop dat ik vanaf hier weer wat actiever kan deelnemen aan het topic.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:07

Goed bezig Jolien!
je kan het!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:41

Goed bezig jolien! **\O/**

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:52

Kairos schreef:
Ongemakkelijk omdat ik me snel aangekeken voel :’) en hangen als in alles, want ik lijk echt stukken zwaarder dan ik ben.

@liespower94 Ken jij toevallig een goede app?

Heel herkenbaar, ik ga morgen burpee's leren en zie er als een berg tegenop... Het gevoel dat iedereen naar je kijkt... Brrrr....

Maar nu ga ik even in de schoenen van m'n trainer staan: iedereen is met zijn eigen ding bezig en zijn allemaal ooit begonnen, die kijken echt niet naar jou....

(Jaja, denk ik dan :') )

Circuit training doen ze hier ook, ik zit daar wel eens naar te kijken, en het ziet er leuk uit!
Hier op woensdag een groepje waar twee oudere dames in zitten, en dan lach ik me helemaal rot...
"Bep! Je doet het niet goed!"
"Wel waar Truus, jíj doet het niet goed!"
"nee Bep, John zegt dat het zó moet!"
:') :') :') :') :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:00

Hebben jullie trouwens tips tegen zere handen? Handschoentjes? Magnesium? Ik krijg ze van de stang met deadliften, en nu doe ik nog maar 3x20x30kg....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:03

LadyMadonna schreef:
Hebben jullie trouwens tips tegen zere handen? Handschoentjes? Magnesium? Ik krijg ze van de stang met deadliften, en nu doe ik nog maar 3x20x30kg....

stille meelezer; ik heb toevallig gister fitness handschoentjes gekocht bij de action - geen idee of het wat is maar ze zien er niet kwalitatief minder uit als spul van de decathlon bv - dus misschien is dat iets om te proberen? Voor dat geld - paar euro - kun je geen bult vallen toch xD Ik kocht ze voor het mountainbiken, maar misschien dat ik ze in de sportschool ook ga gebruiken tzt.