Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:39

Kom op jongens/dames laat je niet gek maken! Het komt heus wel goed want jullie hebben goed getraint.

Jezelf kapot lopen lijkt me verschrikkelijk, wel fijn dat er gewoon een middeltje voor is

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:11

Come on Daan! We kunnen het. Rustig starten, genieten van de omgeving. Geen dingen anders doen qua kleding etc. Als je ooit 1x je bovenbenen hebt opengelopen dan heb je het dus vaak genoeg niet gehad. Ik zou daarom gewoon voor een shortje gaan.

@s1993, ik neem om die reden een Imodium voordat ik aan een lange duurloop begin O:).

Na de marathon naar de pedicure, mijn voeten zijn ook alles behalve zomerproof :7.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:16

s1993 schreef:
Greetje, vind jij iets niet tellen als 'echte sport' als iemand minder competitief is?

Ik vind het voor de sportbeleving het jezelf willen verbeteren, je grenzen verleggen ,de strijd met een ander of je zelf aangaan essentiële onderdelen. Maar dat is geen waarde oordeel over diegene die niet competitief bezig zijn. Dan kun je evengoed sportief bezig zijn. (en zelfs als iemand niet sportief bezig is heb ik daar geen waarde oordeel over).
Zelf fiets ik heel veel. Als ik een grote ronde ga maken probeer ik zo snel mogelijk te fietsen Maar ik train niet gericht om mijn tempo te verhogen. Ik zie dat zelf dus niet als sporten maar voor mij is het dan actief/sportief bezig zijn. Het een is niet beter dan het ander maar de beleving is wel heel anders. En ik haal uit echt sporten dus veel meer voldoening dan enkel sportief bezig te zijn. Je ervaart het positieve van het sportief bezig zijn pus je ervaart de toegevoegde waarde die competitief je sport benaderen heeft (vooral ook mentaal gezien!)
wat dat betreft sta ik dus lijnrecht tegenover de hele mindfull hype. Niet alles hoeft de hele tijd leuk, gemakkelijk, ontspannend en zonder stress te zijn; misschien moeten we juist binnen de kaders van het sporten leren omgaan met stress, druk, teleurstelling om zo mentaal sterker te worden om relaxed in de stress van alle dag te staan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:30

Ik kan je wel volgen Greetje. Zelf wil ik ook met hardlopen bijvoorbeeld wel een trend zien dat het beter gaat, maar ik zou nooit iets hoeven winnen. Dat zit gewoon niet in mij. Als ik ook andere mensen zie die graag willen winnen laat ik die er het liefst zo snel mogelijk langs. En ik kan ook niet met zulke mensen samen sporten. Betekend niet dat ik ze dan niet als persoon mag! Maar we zijn met iets anders bezig en gaan ons tijdens het sporten aan elkaar irriteren.

Het hele mindfull gedoe ben ik ook helemaal niet van. Er zijn dingen die de moeite van het onthouden simpel niet waard zijn. Lang niet alles wordt ook mooier of beter van aandacht.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:04

Ik volg je ook. Het verschilt natuurlijk per persoon. Ik wil altijd vooruitgang hebben, net iets sneller als de vorige keer, of iets langer als de vorige keer, niet alleen met hardlopen maar ook met andere sporten. Ik wil altijd een beetje verbeteren. Soms gaat dat helaas niet, door het weer, of de ondergrond, of mijn gezondheid, maar het is wel het streven.

Ik sprak laatst iemand die zei, de tijd dat je loopt maakt niets uit, zolang je maar lekker hebt gelopen en genoten hebt. Nou genieten van het lopen doe ik nog steeds niet, nooit, maar juist de overwinning daarna dat ik het gehaald heb en het liefst in een knappe tijd, dat is wat mij voldoending geeft. Winnen hoef ik overigens zeker niet, daar train ik ook lang niet genoeg voor dus dat zou onrealistisch zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:40

Ik heb gister trouwens 2 km hardgelopen :+ . Had een paar van die challenges gedaan (planking - chacha slide, squads- bring sally up) en losstaande handstand geoefend.. Dat soort dingen omdat het knetterhard hagelde en onweerde. Daarna ging het hardlopen dus écht heel slecht

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:02

Haha wat een onderbouwing Greetje. Ik noem het allemaal gewoon lekker sporten hoor :)) Waarom iets moeilijk maken wat zo makkelijk kan zijn.. maar ieder z'n ding natuurlijk.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:42

Neem je dat bij elke lange duurloop Plien? Misschien moet ik daar ook maar eens naar kijken... Ik heb geen last van diarree oid, echt wel prima ontlasting alleen het wil er dan gewoon graag uit -O-

Klinkt leuk Anne! Ik vind samen lopen ook wel fijn, ga zelf 1x per week naar de atletiek en daar is het niveau echt niet laag, ik moet daar wel aanpoten ~~}> Al zijn daar ook mensen tussen die alles gewoon lekker op hun eigen tempo doen.

Heldere uitleg Greetje +:)+ Ik zit er denk ik een beetje tussenin, ik wil voornamelijk 'lekker lopen' en genieten maar vind het af en toe leuk om mezelf uit te dagen. Daarom probeer ik wekelijks met de vereniging te lopen maar ben ik in mijn trainingen ook flexibel in waar ik zin in heb en loop ik graag op gevoel :) Ik plan ook weinig wedstrijden in, áls ik er een loop wil ik daarop wel een tijd lopen die voor mijn doen goed is, maar om daar lange tijd heel specifiek voor te trainen vind ik dan weer minder, dat kost me mentaal veel energie.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:59

Overigens vind ik het wel heel leuk om mezelf uit te dagen en het motiveert me ontzettend als ik zo nu en dan een PR loop :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:01

Wat vinden jullie van hardlopen met spierpijn?

Ik heb nog best spierpijn van eergister (lees: ik loop als een kreupele de trap op en af). En twijfel of ik vanavond moet gaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:02

Ik vind het ook leuk om aan mijn snelheid te werken en tijdens een wedstrijd voor een PR te gaan. Inmiddels heb ik me er wel bij neergelegd dat je niet altijd een PR zult lopen en vind ik wedstrijden ook gewoon leuk. Toen ik net begon met lopen was iedere training bij mij een wedstrijd; of ik wilde sneller lopen of meer afstand. Gelukkig heb ik dat nu niet meer :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:02

Steffi ik zou dan niet lopen maar bijvoorbeeld een rondje wandelen. En volgende keer iets minder of rustiger doen, voorzichtig opbouwen nadat je een tijd niet hebt gelopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:04

Ik loop gewoon met spierpijn eigenlijk.. ligt eraan hoe erg de spierpijn is. Let vooral op hoe ik me verder voel en rusthartslag.

Als je nog aan het opbouwen bent misschien een extra dag rust inlassen inderdaad.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:05

Ik denk dat ik dan vanavond een rustige wandeling ervan maken om mijn spieren wel beetje los te krijgen. Denk eergister iets te hard van stapel gelopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:05

Als je spierpijn hebt, moet je zeker wel gaan bewegen maar niet voluit gaan. Alleen klinkt de spierpijn wel heftig bij jou, misschien kan je dan beter wat gaan wandelen?
Wat heb je allemaal gedaan, heb je bewust iets overdreven of komt het door een gewone training? Voor een gewone training heb je teveel gedaan denk ik.

Van mezelf weet ik goed door welke spierpijn ik gewoon heen moet en welke spierpijn rust moet hebben, maar dat vind ik bij een ander niet te zeggen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:06

Ik heb 7 maanden niets aan hardgelopen gedaan en ben eergister weer voor het eerst begonnen Sintara, daar zit de spierpijn in.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:21

Zeker niet gaan hardlopen maar lekker stukje wandelen of fietsen.

Ik heb helaas die fout enorm vaak begaan, door trainen met spierpijn, onder het mom van hup, niet zeuren gewoon doorgaan. Maar heb daardoor wel de boel overbelast en dan ben je verder van huis. Vooral nu je pas net weer begonnen bent lekker rustig opbouwen :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 16:23

Ja ik ben normaal ook zo hoor Anne.. Maar nu ik erover nadenk heb ik zoiets van: Spierpijn zit er niet voor niets :=

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:03

Ik ben me er ook veel bewuster van geworden. Loop nu al 2 maanden met een tennisarm, en baal daar gigantisch van, en weet dondersgoed dat het mijn eigen schuld is. Nu kan ik nog veel trainen zonder mijn arm teveel te belasten, maar als ik eens een blessure aan mijn been krijg kan ik meteen weinig meer. Dus ik ben zuiniger geworden op mijn lichaam haha.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:25

Daan, is het geen optie om een langere korte tight ( :o? ) aan te trekken? Dan heb je toch je knieën bloot (daar word ik altijd zo ontzettend warm!) maar geen last van schurende bovenbenen. Zo'n eentje dus, ik ben de meest rechtse in't geel;
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:23

Anne_bento ik snap niet dat jij het lopen vol kan houden als je er niet van geniet. Ik zou het dan al lang opgegeven hebben.
Ik kan echt genieten van het hardlopen in de natuur. Altijd maar sneller of verder willen, dat levert mij teveel stress op.
Met het paardrijden had ik altijd wel dat ik steeds beter wilde worden. Nu heb ik dat veel minder.

Ik loop ook gewoon met spierpijn. Doe dan wel wat rustiger aan.

Net drie kwartier krachttraining gedaan (egym) en dan morgen en zaterdag rust. Zondag de ijsselloop van 15km. Hoop dat mijn verkoudheid dan bijna weg is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:30

Sintara schreef:
Gisteren de obstaclerun Amersfoort gedaan!
De obstakels waren heel leuk, maar het was niet zo goed georganiseerd. Er deden veel teveel mensen mee, te kort op elkaar.
Bij een van de obstakels een half uur moeten wachten, bij een ander zelfs 50 minuten |( . Uiteindelijk zijn we bij deze in wisselploegjes de kroeg ingegaan. Geeft toch niet echt een hardloopwedstrijd gevoel ofzoiets.

Pfoe daar zit je echt niet op te wachten. Vervelend

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:36

Piekosjj schreef:
Daan, is het geen optie om een langere korte tight ( :o? ) aan te trekken? Dan heb je toch je knieën bloot (daar word ik altijd zo ontzettend warm!) maar geen last van schurende bovenbenen. Zo'n eentje dus, ik ben de meest rechtse in't geel;
[ Afbeelding ]

Ik ben als man net zo blij dat het warm genoeg is om in korte broek te lopen. Die lange (strakke) broeken voel ik me echt uiterst ongemakkelijk in.

Ik heb verder helaas geen tips tegen schuren *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:40

Daan_O en plien91: heel veel succes jullie ook. Hier zaterdag startnummer halen en zondag gaan we ervoor. De temperatuur ben ik wel super bang voor..

Steffiiy: weet lekker rustig opbouwen.

Felicxa: nette tijd.

Arzil: beterschap.

Hwn: gewoon lekker gaan lopen en genieten en tijd loslaten.

Daan_O: heb je geen decatlon in de buurt? Ik gebruik van daar antiwrijvingscreme en hierdoor geen schuurplekken meer dus lekker korte broek aan. Echt een aanrader. En anders dikke laag vaseline.

Anne_bento: veel plezier zaterdag.

Hier gaat de camelbag mee met de marathon. Mn eigen drinken lekker mee, kan geen heel bekertje leeg drinken achter elkaar dan geheid steken. En lekker makkelijk voor Mn gelletjes ook. Straks nog een 5 km rondje (enige dag hardlopen deze week) en dan zondag de marathon... zenuwen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:03

Michiel, ik hoop ook snel weer in shorts te kunnen lopen! Ondanks dat ik geen man ben ( :+ ) vind ik tights ook niet comfortabel. Word er echt helemaal gek van dat ze altijd zo ontzettend naar beneden trekken op de knieen! Ik heb van de winter in NL ook van feb tot nov in shorts gelopen, heerlijk! Maar dat kan (ik) hier gewoon niet. Van het weekend zag ik een man met shorts in het bos, en dat was ook de eerste die ik heb gezien dit jaar.

SV, onze loopstyle en niveau trekt echt ontzettend gelijk geloof ik! Lekker van het lopen genieten in de natuur, en qua tempo en afstand lopen wij ook heel erg hetzelfde heb ik het idee.

Zojuist weer terug van een kort, relaxed rondje; 5k in 30 minuten. Ondanks dat ik geen tempo-focusser ben, ben ik er toch wel een beetje trots op dat ik na al die jaren het eindelijk voor mekaar heb om lekker comfortabel op 10 km/h te kunnen hardlopen! M'n fitness gaat steeds een stapje omhoog :)