Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Yasmine_ schreef:Wat mij betreft mag iedereen van 16 zich melden. Het probleem zit mij meer in het feit dat het hier voornamelijk over gezondheid gaat, en daarbij iets afvallen op een zonde manier. Met die lengte zo een doel hebben is ongezond, hoe je het ook wend of keert.dat is niet eens gemeen bedoeld naar haar, enkel beschermend. Het topic dan binnen stormen om het voor haar op te nemen snap ik dan ook helemaal niet? Hier wordt (misschien hard omdat ze het niet wil horen) verteld dat dit puur ongezond gedrag is op die leeftijd.
Verder weer welkom nieuwtjes
Ik las iets over dat Cambridge dieet met maaltijd vervangers van N(?)
En dit samenvoegen met nu al fitness? Als alleen sporten te langzaam gaat, maar niet sporten lijkt mij niet gezond. Puur een vraag uit interesse? Hoe zie jij je eetpatroon als je weer op gewoon voedsel over kan gaan? Ben je niet bang dat het er meteen weer aankomt, zeker omdat je dan pas wilt starten met sporten. Zoals ik het lees lijkt het een beetje op crashen..
NWDynamite schreef:Ik ga tijdens dit dieet niet trainen en dan bedoel ik zware krachttraining. Ik ben met dit dieet al eens bijna 25 kg afgevallen dus ik weet wel aardig hoe ik weer over moet gaan op gewoon eten. En dit gaat ook onder begeleiding. Ik ga over twee weken wel gewoon weer cardio doen hoor maar geen zware gewichten trainen.
En na dit dieet is het weer een kwestie van veel groenten, fruit en eiwitten etc. Ik heb mezelf de laatste tijd gewoon erg laten gaan en ben daardoor aangekomen maar ik weet wel hoe het moet, stom is dat heh haha
Greetje63 schreef:NWDynamite schreef:Ik ga tijdens dit dieet niet trainen en dan bedoel ik zware krachttraining. Ik ben met dit dieet al eens bijna 25 kg afgevallen dus ik weet wel aardig hoe ik weer over moet gaan op gewoon eten. En dit gaat ook onder begeleiding. Ik ga over twee weken wel gewoon weer cardio doen hoor maar geen zware gewichten trainen.
En na dit dieet is het weer een kwestie van veel groenten, fruit en eiwitten etc. Ik heb mezelf de laatste tijd gewoon erg laten gaan en ben daardoor aangekomen maar ik weet wel hoe het moet, stom is dat heh haha
Maar de essentie van een dieet is toch blijvend gewicht verliezen en niet afvallen om dan vervolgens weer aan te komen. En is het niet zo dat bij alle dieeten anders dan een blijvend gezond ander eetpatroon aan leren leidt tot het zogenaamde jo jo effect? Juist het mentaal verweerbaar maken tegen allerlei voedselverleidingen is de hele essentie van blijvend op gewicht te geraken en dat leer je niet met een dieet om af te vallen wat je vervolgens niet de rest van je leven vol kunt houden.
Spreek niet uit eigen ervaring hoor maar wat ik om me heen zie. Zelf nooit een dieet gevolgd, zelf me ook nooit laten gaan in die zin dat ik enorm aankwam. Alleen moeten soms de touwtjes even wat strakker. gewoon mijn eigen voedingspatroon maar dan even wat strikter. En op deze manier gaat het bij mij ook altijd maar om hooguit 2 kilo en kan ik mijn voedingspatroon gewoon op dezelfde voet voortzetten als die 2 kilo eraf gaat.
Pas achteraf kun je concluderen of een dieet werkt , als je een paar jaar na het dieet toch weer aangekomen bent (en dan heb ik het niet over een of twee kilo) dan heeft het dieet gefaald. Persoonlijk zou ik er dan niet nog een keer in trappen. Want onderzoek heeft ook uitgewezen hoe meer dieeten een persoon gevolgd heeft hoe groter het percentage terugval.
Hier gaat het nog steeds goed. Lijstjes plaatsen heeft voor mij niet zo veel zin want die zijn heel saai en weinig inspirerend maar voor mij werkt het prima. Bij deze nog een keer mijn lijstje bij gisteren.
ochtend 3 boterhammen, 1 met kaas , 2 met hagelslag, glas roosvicee ferro
middag 3 boterhammen, 1 met kaas, 2 met hagelslag
avond; vol bord met in dit geval aardappels , wortels , snijbonen, sla/tomaat, varkensfilet lapje
later op de avond yoghurt met muesli en een sinaasappel
_sharonnn schreef:Wat ik eruit haal is dat je gaat crashen en dan probeert dat gewicht te behouden. Ik snap Greetje wel
IsaCalixa schreef:Ik denk dat ik ook maar een beetje mee ga lezen in dit topic![]()
Ben zelf sinds vorige week weer begonnen met hardlopen. Ik neem voor om dit twee keer per week te gaan doen. (Niet vaker, aangezien ik ook al 1x per week een andere sport doe).
Ik wil ook iets gezonder gaan eten, hoop wat meer groente aan mijn maaltijden toe te kunnen voegen. En minstens 1 stuk fruit op een dag, om mee te beginnen. En wat minder chips/chocolade etc.
Heb ook wel eens geprobeerd om echt mijn hele eetgewoonten om te gooien, maar dat was echt een straf en ik ben nou eenmaal meer een vlees/kaas liefhebber dan groente/fruit
EskeGirl schreef:IsaCalixa schreef:Ik denk dat ik ook maar een beetje mee ga lezen in dit topic![]()
Ben zelf sinds vorige week weer begonnen met hardlopen. Ik neem voor om dit twee keer per week te gaan doen. (Niet vaker, aangezien ik ook al 1x per week een andere sport doe).
Ik wil ook iets gezonder gaan eten, hoop wat meer groente aan mijn maaltijden toe te kunnen voegen. En minstens 1 stuk fruit op een dag, om mee te beginnen. En wat minder chips/chocolade etc.
Heb ook wel eens geprobeerd om echt mijn hele eetgewoonten om te gooien, maar dat was echt een straf en ik ben nou eenmaal meer een vlees/kaas liefhebber dan groente/fruit
Probeer de kleine dingen te veranderen
Een appel ipv een stuk chocola
Gezonder/magerder broodbeleg
Geen suiker in thee (als je dat al doet)
Kan heel veel schelen!
EskeGirl schreef:Ik heb een vader die al sinds groep 1 van de basisschool mijn lunchpakketje smeert. Je kan wel gewoon fruit mee naar school nemen, of anders havermoutrepen of mueslirepen maken en meenemen: doe je zo in je tas en nog gezond ook!
Yonker schreef:Ik wil me hier ook even melden.... Ben van plan om als ik straks wat eetlust (door wat stress en verdriet even geen eetlust) heb toch weer gezonder te gaan eten. Moet echt veel kwijt eigenlijk en heb er ook aan zitten denken om te gaan shaken... maar dan ben ik heel bang weer heel veel terug aan te komen en je moet toch je eetgewoonte aanpassen.
gribaldi schreef:Wat zijn jullie concrete doelstellingen ?
Yonker schreef:Ik wil me hier ook even melden.... Ben van plan om als ik straks wat eetlust (door wat stress en verdriet even geen eetlust) heb toch weer gezonder te gaan eten. Moet echt veel kwijt eigenlijk en heb er ook aan zitten denken om te gaan shaken... maar dan ben ik heel bang weer heel veel terug aan te komen en je moet toch je eetgewoonte aanpassen.