Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:02

veerledec

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:13

Tarwekiemolie hoor je ook veel inderdaad. Wel opletten, het kan je cyclus in de war brengen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:32

veerledec schreef:
Tarwekiemolie hoor je ook veel inderdaad. Wel opletten, het kan je cyclus in de war brengen.

zeggen ze inderdaad. Alle ervaringen in mijn omgeving bleef de menstruatie compleet hetzelfde.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:42

Linnie, bedankt voor het aanbod. Ik wil het misschien gewoon zelf hebben, maar was wel erg benieuwd of je er iets aan gehad had.

Koude voeten heb ik vandaag voorkomen. Mijn warme fluffy sokken op de verwarming gelegd en daarna over mijn gewone sokken gedaan. Daarna voeten onder een dekentje en heerlijk warm. Die sokken van Ali Express ook :')

Tarwekiemolie gebruik ik ook. De eerste keer was ik direct zwanger, maar dat ging dus mis. Daarna geen succes meer gehad helaas.

Cobiie, ik hoop dat ze een goed plan hebben voor je. Gaan ze gelijk verder of moet je weer een cyclus afwachten?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:22

Voor mensen met koude voeten. Wollen sokken werken super!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:26

Kriebelt dat niet? Zal eens kijken of ik die kan vinden. Bij de decathlon zouden ze ze moeten hebben, dus das lekker dichtbij

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 06:27

En op de fb groepen lees je regelmatig over accupunctuur en naar een osteopaat gaan.
Wie weet heeft iemand hier daar ook nog wat aan.

Zelf had ik uit het boek aan eten:
bijenpollen,
Wortelsap, krillolie, noten eten en superfoods wisselde ik wat af.
Over op kokos olie.
En alles aten we vers.
Wortelsap is echt vies aan het begin.
Nu mee gestopt teveel Vit A is niet goed.
Nu multi mama, krillolie, elkendag wat noten, Vit D en tahin sesam pasta daar moet veel calcium in zitten.

Deed het eerst op brood maar je brood is niet weg te krijgen.
Neem nu een eetlepel en spoel het gelijk weg met water.
Ik neem bijna geen zuivel ivm koemelk allergie.
Calcium is toch belangrijk.
En ik heb de helft meer kans op zwangerschaps vergiftiging.
Las pas een artikel dat calcium dat kan helpen voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 17-11-16 06:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 06:28

Cobiie hou ons op de hoogte!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 08:58

Cobiie, ik weet niet wanneer je naar Zh moet deze week, maar veel succes.

Linnie, veel van de dingen die je noemt doe ik al. Niet vanwege zwanger worden, maar gewoon om wat bewuster te leven en ik vind koken zonder pakjes gewoon veel lekkerder. Ik vind alles altijd veel te zout en dat kun je zonder pakjes zelf bepalen. Alleen wortelsap en bijenpollen gebruik ik niet. Waar is dat dan voor?

Osteo ga ik al regelmatig naar toe. Ooit eens van een paard gedonderd en sindsdien heupklachten. Die regio wordt dus met enige regelmaat los gemaakt. Voor de pms wil ik acupunctuur graag proberen, maar wie weet kan dat ook wel voor zwanger worden dan.

En Lizzy, bedankt voor de wollen sokken tip <3 . Ik heb ze zaterdag gehaald en gister geen moment koude voeten gehad. Ml vond het maar wat en wat blij dat het geen geitenwollen sokken waren :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:56

Over de wortelsap kon ik niet zo snel vinden vanochtend.
Maar hier alvast foto's van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:02

Eedi, dank je.
Ik ben net weer bij het ziekenhuis geweest. We hoeven in principe geen wachtmaand te houden tenzij de eileiders bij de uitgangsecho niet rustig genoeg blijken.
We gaan nu voor ICSI, hopelijk wil dat wel lukken. Ook de artsen waren erg verbaasd dat ondanks de kwaliteit van de eitjes en sperma er niets bevrucht was.
De artsen zijn nog zeer positief mbt de ICSI kansen, dus we gaan er met goede moed weer tegenaan.

Het lijkt erop dat nu de ongesteldheid zich begint te melden, dus waarschijnlijk/hopelijk zaterdag weer terug voor een echo.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:18

Oh dat is dan weer fijn Cobiie! Nu duimen dat de icsi voorspoedig verloopt

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:29

Ik duim voor je Cobii!

Wij wachten ook op de menstruatie..altijd weer dat stomme wachtbankje..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:44

Duim heel hard voor jullie beide.
Spannende tijden!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 05:11

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 05:16

Misschien hebben meiden hier er ook wat aan.
Na de kliniek zijn wij door verwezen naar de afdeling gynaecologie in een streek ziekenhuis bij ons in de buurt.
Van de week hadden we een geslachtbepaling echo bij een ander bureau.
Zij kan veel uitgebreider kijken en betere apparatuur.
Die vrouw werkt zelf in Zwolle in het ziekenhuis.
Met icsi zwangerschappen word er aangeraden dat je met de 20 weken echo een guo indicatie aanvraagt.

Dat is een nog uitgebreidere echo dan de normale 20 weken!
Het streekziekenhuis had hier niks over gezegd.
Toen ik erover belde deden ze eerst ook alsof het niet nodig was maar ze wilde wel Zwolle bellen om het na te vragen.
Sommige artsen vinden het achterhaald omdat er een hele kleine kans is dat er afwijkingen zijn met icsi. Het is minimaal.
Maar het kans dus wel.

Als er iemand icsi doet en je raakt zwanger zorg dat je ook met 20 weken een guo indicatie krijgt als ze er niet over beginnen.

Tenminste wij gaan het wel doen omdat het een goed gevoel geeft.

http://www.spsao.nl/index.php?subonderwerp_ID=43

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:10

Die GUO ging hier automatisch, gewoon door de vk praktijk geregeld en is ons direct gemeld zodra we daar voor de intake waren. Misschien dat het uitmaakt dat onze vk praktijk samenwerkt met het ziekenhuis? Vreem dat ze dat bij jou 'vergeten' waren want ik begreep dat het standaard protocol is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:50

Ik weet het niet hoor dames.. maar ik voel me anders dan anders. Ik slaap veel, ben pukkeliger dan normaal en de afscheiding (sorry) ziet er ook anders, veel dikker, uit dan normaal. Uiteraard gaan mijn gedachtes uit naar een mogelijke zwangerschap, maar ik weet ook dat het vrouwelijk zwanger-willend-worden-lijf soms vreemde toeren uithaalt en totaal verkeerde signalen uitzend.

soms weet ik het echt even niet meer. En dan die stómme goedbedoelde adviezen: ja, denk er maar niet over na, dan lukt het wel. Laat het los, dan lukt het wel. Stop met behandelen, dan lukt het wel. Zoek een andere vent (haha wat grappig), dan lukt het wel. Je moet stoppen met koffie drinken, dan lukt het wel, en anders...neem je toch gewoon een hond? Die is ook altijd blij als je thuiskomt.

KAK ALLEMAAL HET LUKT NIET!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:51

pff. en ik ben nog op mijn werk ook. Totaal niet handig om nu te gaan janken.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:20

Ik zit niet in jullie schuitje, maar Wiebke ik wil je een dikke knuffel geven. Die "goed bedoelde" reacties doen vaak met zoveel pijn als horkende opmerkingen. Gelukkig weten die mensen vaak niet eens hoe het is om je zo ellendig te voelen. Pas als hun wat overkomt zullen ze het snappen. Ik weet niet of je iemand op je werk hebt die je verhaal kent. Als dat zo is zou ik zeggen spel je gevoel uit een deel het met iemand. Heel veel sterkte

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:42

Mensen weten soms niet meer wat ze moeten zeggen.
Je hebt een dikke knuffel nodig.
Kunnen jullie niet samen wat leuke dingen gaan doen?
Praten jullie ook over de gevoelens die jullie hebben me elkaar?
Je gedachten en gevoelens delen.
En even aan andere dingen denken.
Kan het lichaam ook wat ontspannen.
Dikke knuffel.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:13

@Egnie, ik werk in de gehandicaptenzorg.. onze bewoners voelen feilloos aan wanneer ik minder sterk ben en kunnen daar dan gemakkelijk misbruik van maken, verder zijn ze lief hoor! Ik wilde niet echt praten met een collega omdat dat mijn professionaliteit misschien in de weg zou kunnen staan tegenover de bewoners. De collega met wie ik de dienst draaide is namelijk ongewenst kinderloos. Ze heeft ook één keer een miskraam gehad en daarna de behandeling in gegaan.. maar het is nooit gelukt. Hier heeft ze het nog steeds moeilijk mee omdat de mensen om haar heen nu opa en oma worden. Ik vind het lastig om haar dan te 'confronteren' met mijn gedachtes.. ze vraagt altijd wel hoe het gaat en waar we staan in de behandeling :)

@ Linnie ik praat erover met mijn man maar niet voldoende. Gisterenavond zei hij: 'Het valt me op dat je veel meer op je telefoon bezig bent..'
ik legde hem uit dat dat voor mij ontspanning is, een beetje bokken, op pinterest bezig zijn, ASMR filmpjes bekijken op YouTube. Heel terecht vroeg hij waar ik dan allemaal zo druk mee bezig ben, of ik last had van stress (ik heb namelijk een pokerface waar je U tegen zegt) . Ik antwoorde dat ik wel met veel dingen bezig ben, heb het niet naar mijn zin op mijn werk, wil als ZZP'er aan de slag, hoe ga ik dat doen? Het hele baby-verhaal, de twijfel, de hoop, het verdriet, het onzekere.. eindig ik net als mijn collega kinderloos en alleen? Mijn familie die soms een pain in the ass kan zijn, mijn sociale vriendenkring die ik graag wil verbeteren / uitbreiden maar ik daar de skills niet echt voor heb omdat ik als kind geen vriendinnetjes had.. ben ik wel leuk genoeg om als vriendin te hebben?

Af en toe loopt mijn hoofd over en ik maak mijn man daar te weinig deelgenoot van. Lastig allemaal.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:14

Hallo allemaal, ik wil me op dit topic melden.

Het is een zwaar onderwerp, ben bang dat ik en mijn partner ook een lang traject in zullen moeten gaan als we een kindje willen. we weten dat hij zeer verminderd onvruchtbaar is getest. Ik heb uit mijn vorige relatie een superleuk gezond lief dochtertje, maar er is wel een kinderwens ontstaan tussen mij en mijn huidige partner. We zijn pas een jaar bij elkaar, en zijn rond de 30, we kijken het eerst een jaar aan zonder anti conceptimidddelen.

Ik wil meelezen, om zo ook ervaringen van anderen te lezen over evt, ivf en dergelijke.
Om zo een beeld te krijgen of we dat eventueel wel willen

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 07:58

Welkom moonprayer! Ik hoop voor jullie dat het zo lukken wil.

Hier nu 2 dagen over tijd en nog geen voortekenen dat het komt.. normaal voel ik dit wel. Duimen jullie mee dat het weg blijft :j

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 07:59

Was trouwens in juni hier voor 't laatst in het topic.
Wij zijn een tijdje afwezig geweest omdat we zwanger waren maar het helaas niet goed mocht gaan..