Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:38

dromertje2 schreef:
T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om repelsteel zelf.

Maar door de reacties op repelsteel denken sommige ook laat maar :)

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:52

Ja, dat is spijtig maar mijn inziens richt je je pijlen op de verkeerde. Je moet ze richten naar diegene die het veroorzaakt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:57

Weet je wat het jammere is.. in sommige links staat echt wel goede informatie. Maar omdat het dan van repelsteel komt moet er maar banketstaaf over gedaan worden. Waardoor oa ik ook denk weet je laat maar. Ik ga er dan geen energie insteken. Want Mn kop wordt toch afgebeten bij alles wat ik plaats.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:59

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Maar door de reacties op repelsteel denken sommige ook laat maar :)

Dat vind ik dus lastig... “de antivaxxers” voelen zich steeds heel aangevallen. Aan de andere kant wordt er wel keer op keer gevaarlijke non-informatie verspreid die simpelweg niet waar is. Er worden verbanden gelegd die niet kloppen (ziekte door verminderde weerstand door fijnstof of slechte hygiene), onzin over de werking van het immuunsysteem (het is beter een ziekte “natuurlijk” te doorlopen). Dit zijn dingen die pertinent gewoon onwaar zijn. Hoe moet je daar dan mee omgaan? Want je mag er eigenlijk niks van zeggen. Bij dit soort kritische (wetenschappelijke) tegengeluide wordt er afgehaakt en weer lekker verder gediscussierd op de gesloten facebookgroepen waar men straffeloos deze fakenews en onzinverhalen kan verspreiden. En ondertussen wordt empirisch wetenschappelijk onderzoek niet geloofd en blijven mensen niet gehinderd door enige vorm van kennis hun conclusies trekken. Ik vind dit erg gevaarlijk en pleit voor beter voorlichting en het eindeloos herhalen van de feiten.
Laatst bijgewerkt door nps op 16-04-19 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:00

dromertje2 schreef:
T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om [naam] zelf.

Als je persoonlijk een probleem met mij hebt dan zet je me toch onder de foeiknop.
Heb ik ook een tijdje met jou gedaan toen je alleen maar rare onzin reageerde op wat ik postte.

Waar het om gaat, is dat er nu zo vaak MAZELEN in het nieuws is, dat het niet meer uitmaakt of het vals alarm is of niet.
De angst propaganda die ze ermee voeren werkt op de mensen in.
De dreiging lijkt steeds groter te worden met al die meldingen in het nieuws. Daarbij wordt er terloops steeds weer even met het vingertje naar de niet vaccinerende mensen gewezen.
Ik zeg NIET vaccinerende mensen want er zijn maar vrij weinig anti vaxxers. De meeste mensen die niet vaccineren vinden dat iedereen zelf moet weten wat een ander doet.

Maar de dreiging wordt in het nieuws herhaalt en herhaalt, daarbij wordt in het bericht ook steeds de zogenaamde oplossing herhaalt, vaccineren.
Dergelijke propaganda is gewoon hersenspoelen.
Of de berichten waar zijn of niet waar zijn maakt dan helemaal niet meer uit.
De beeld en angstvorming staat al, ook al blijkt later dat het vals alarm was.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:06

Maar over het immuunsysteem en natuurlijk doorlopen en vaccineren is toch bekend dat je door natuurlijk doorlopen levenslang beschermd bent en dat dit met vaccineren nog niet bekend is of een beperkte duur heeft.
Dus ja natuurlijk doorlopen is beter dan vaccineren daar in.

Fijnstof is niet goed voor je dat is algemeen bekend. Hierdoor kan de weerstand minder worden waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.. dit kan een simpel griepje zijn of de mazelen of noem maar op.
Daarbij is ook bekend dat hygiëne zeker helpt om de ziekte beter door te komen als je er mee te maken hebt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:08

Het is geen propeganda, er zijn wereldwijd, maar ook in Nederland en België veel meer uitbraken om dat de vaccinatiegraad minder wordt. Dat is gewoon bewezen, punt. Dat er dan nu 1 niet juiste melding is, doet dazr niets vanaf.
Jij doet eigenlijk hetzelfde, twijfel zaaien of al die meldingen wel kloppen. En daar schuilt juist het gevaar, mensen nemen dat over en zo daalt de groepsimmuniteit nog meer.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:09

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

Als je persoonlijk een probleem met mij hebt dan zet je me toch onder de foeiknop.
Heb ik ook een tijdje met jou gedaan toen je alleen maar rare onzin reageerde op wat ik postte.

Waar het om gaat, is dat er nu zo vaak MAZELEN in het nieuws is, dat het niet meer uitmaakt of het vals alarm is of niet.
De dreiging lijkt steeds groter te worden met al die meldingen in het nieuws. Daarbij wordt er terloops steeds weer even met het vingertje naar de niet vaccinerende mensen gewezen.
Ik zeg NIET vaccinerende mensen want er zijn maar vrij weinig anti vaxxers. De meeste mensen die niet vaccineren vinden dat iedereen zelf moet weten wat een ander doet.

Maar de dreiging wordt in het nieuws herhaalt en herhaalt, daarbij wordt in het bericht ook steeds de zogenaamde oplossing herhaalt, vaccineren.

Dit heeft niks met propaganda te maken en is geen angstzaaierij. Feitelijk nemen mazelen toe nu de vaccinatiegraad daalt, overal in europa. Dit is gewoon nieuws. Vind je dat hier niet over bericht moet worden? Moet het in “de doofpot” dan ofzo?

Ik ben erg benieuwd hoe je dit uitlegt als “hersenspoelen”. Weet je goed wat propaganda betekent?
Laatst bijgewerkt door nps op 16-04-19 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:09

De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 10000 gevallen. In ontwikkelingslanden sterven naar schatting zo’n 250 kinderen per dag aan mazelen. Mazelen kan voorkómen worden door vaccinatie. In Nederland wordt sinds 1976 gevaccineerd tegen mazelen. (Bron: RIVM)

Hoe denk je dat die 250 kinderen komen te overlijden in ontwikkelingslanden?
Dat zal oa te maken hebben met hygiëne.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:10

dromertje2 schreef:
Het is geen propeganda, er zijn wereldwijd, maar ook in Nederland en België veel meer uitbraken om dat de vaccinatiegraad minder wordt. Dat is gewoon bewezen, punt. Dat er dan nu 1 niet juiste melding is, doet dazr niets vanaf.
Jij doet eigenlijk hetzelfde, twijfel zaaien of al die meldingen wel kloppen. En daar schuilt juist het gevaar, mensen nemen dat over en zo daalt de groepsimmuniteit nog meer.

Nee

Er wordt direct mazelen op geplakt terwijl later blijkt dat dit niet zo is.

Mensen lezen het eerste en onthouden ook alleen het eerste. Namelijk: weer mazelen opgedoken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:11

quera schreef:
Maar over het immuunsysteem en natuurlijk doorlopen en vaccineren is toch bekend dat je door natuurlijk doorlopen levenslang beschermd bent en dat dit met vaccineren nog niet bekend is of een beperkte duur heeft.

Fijnstof is niet goed voor je dat is algemeen bekend. Hierdoor kan de weerstand minder worden waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.. dit kan een simpel griepje zijn of de mazelen of noem maar op.
Daarbij is ook bekend dat hygiëne zeker helpt om de ziekte beter door te komen als je er mee te maken hebt.

Als je sterft of gehandicapt er door wordt, heb je natuurlijk veel aan je betere immuniteit.
En die kans is gewoon vele malen groter dan schade ( allergische reactie) door vaccinatie.

Hoeveel kans is er op overlijden doir vaccinatie, Quera?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:15

dromertje2 schreef:
quera schreef:

Als je sterft of gehandicapt er door wordt, heb je natuurlijk veel aan je betere immuniteit.
En die kans is gewoon vele malen groter dan schade ( allergische reactie) door vaccinatie.

Hoeveel kans is er op overlijden doir vaccinatie, Quera?

Nogmaals die is niet bekend omdat er gezegd wordt.: komt niet door vaccinaties, we houden het op wiegendood ;)
Er zijn ( bijna ) geen artsen die hun vingers er aan durven te branden om vaccinaties als doodsoorzaak aan te wijzen.
Maar alle ouders die na de vaccinatie met een veranderd/ overleden kind zitten die moeten het er maar mee doen.

En in een heel klein geval overlijd je of raak je gehandicapt.
Hoeveel kans is die handicap eigenlijk? Door de mazelen zelf? En hoeveel kans is overlijden door mazelen?
En dan mazelen zelf he? Niet complicaties..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:18

quera schreef:
De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 10000 gevallen. In ontwikkelingslanden sterven naar schatting zo’n 250 kinderen per dag aan mazelen. Mazelen kan voorkómen worden door vaccinatie. In Nederland wordt sinds 1976 gevaccineerd tegen mazelen. (Bron: RIVM)

Wederom onwaar - dit heeft ermee te maken dat we in de Westerse Wereld de complicaties (longontsteking of oorontsteking bijvoorbeeld) veel beter kunnen behandelen, en helemaal niet met de hygiene. Wellicht een idee om je wat in te lezen over hoe de mazelen zich verspreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:18

tmr001 schreef:
[naam] schreef:

Dit heeft niks met propaganda te maken en is geen angstzaaierij. Feitelijk nemen mazelen toe nu de vaccinatiegraad daalt, overal in europa. Dit is gewoon nieuws. Vind je dat hier niet over bericht moet worden? Moet het in “de doofpot” dan ofzo?

Die vals alarm berichten van de laatste tijd zijn propaganda.
Eerst je facts checken toch?
Blijkbaar mag de journalistiek schreeuwen wat ze willen. Vals alarm hier en vals alarm daar.

Ik vraag me af hoe het met de besmette baby's gaat.
Ik hoop dat het goed met de gaat en dat ze allemaal weer gezond zijn/worden zonder complicaties.

Voor dat alle pro-vaxxers zo begaan zijn met de maatschappij en de zwakkeren, valt het me nogal tegen dat niemand zich in het topic dit nog heeft afgevraagd en er over begonnen is.
Ook raar dat de nazorg van het nieuws zich nu stil houdt over hun toestand. Of is het alleen interessant nieuws wanneer iets niet goed afloopt?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:20

Daarom zeg ik ook oa ;) het heeft inderdaad niet alleen met hygiëne te maken.

Ik weet prima hoe ze zich verspreiden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:21

Hoeveel kinderen zijn er gehandicapt echt door een vaccinatie? Niet door een complicatie van een reactie op een vaccinatie.
Want insulten doen op koorts door vaccinatie, is ook een complicatie van se koorts.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:22

dromertje2 schreef:
Hoeveel kinderen zijn er gehandicapt echt door een vaccinatie? Niet door een complicatie van een reactie op een vaccinatie.
Want insulten doen op koorts door vaccinatie, is ook een complicatie van se koorts.

Dat is de vraag verplaatsen.
Waar blijft je antwoord?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:24

Ik wacht ook op antwoord? Je kan zo zelf je antwoord vinden want dat is er wetenschappelijk.
Zo zijn er wetenschappelijke bewijzen en onderzoeken genoeg dat autisme niet door vaccinatie ontstaat. Maar dar wordt toch niet geloofd, dus ga ik hier ook geen moeite insteken omdat op te zoeken terwijl mijn kinderen eten moeten krijgen.

Ik zal volgende week als mijn jongste gevaccineerd moet worfen, naar de info vragen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:27

dromertje2 schreef:
Ik wacht ook op antwoord? Je kan zo zelf je antwoord vinden want dat is er wetenschappelijk.
Omgekeerd is dat al moeilijker.

Dit vind ik zo grappig :+
Ik vraag iets maar krijg direct een tegenvraag. En moet daar maar direct antwoord op geven.

Trouwens daar heb ik net al antwoord op gegeven. Alles wordt op wiegendood afgeschoven. En koortstuipen vind ik niet gehandicapt raken ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:29

Mij hoor je ook niet over autisme :+
Ik denk dat autisme aangeboren is. En soms kan dat zich openbaren doordat het getriggerd wordt door een vaccinatie. Maar openbaren zal het altijd als het er zit. Dus dat heeft voor mij niets met vaccineren te maken :(

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:31

Heb toch al met zwaar gehandicapten kinderen gewerkt die zo zijn geworden door koortsstuipen. Weer iets wat niet zo ongevaarlijk is.

Ik vroeg om een wetenschappelijk onderbouwd antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:33

tmr001 schreef:
quera schreef:

Wederom onwaar - dit heeft ermee te maken dat we in de Westerse Wereld de complicaties (longontsteking of oorontsteking bijvoorbeeld) veel beter kunnen behandelen, en helemaal niet met de hygiene. Wellicht een idee om je wat in te lezen over hoe de mazelen zich verspreiden.

Als ik jou was zou ik eens een jaartje mezelf ondervoeden met te weinig en eenzijdige voeding. Ga je dan ook een tijdje wassen in een vieze poel met water waar je ook je urine in laat lopen terwijl je dit doet. En laat je hele dorp hun vieze kleding met (poep plekken van de kleintjes) er ook in wassen.
Dan drink je daar nog even wat uit want je hebt nooit geleerd dat dat niet zo gezond voor je is.
En gooi je koelkast weg, want die heb je ook niet meer nodig.
Ik heb in Uganda gezeten en ik kan je vertellen dat wanneer jij zo gaat leven als de mensen daar in de sloppenwijken doen, de hygiëne wel degelijk uitmaakt of je sneller ziek(er) wordt of niet.
Alleen de diarree en uitdroging al heeft een behoorlijke impact op je weerstand.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:38

dromertje2 schreef:
Heb toch al met zwaar gehandicapten kinderen gewerkt die zo zijn geworden door koortsstuipen. Weer iets wat niet zo ongevaarlijk is.

Ik vroeg om een wetenschappelijk onderbouwd antwoord.

https://www.kinderneurologie.eu/ziekteb ... sstuip.php
Goh hier wordt gezegd dat met een typische koortstuip er geen hersenbeschadiging optreed.
En de bronnen staan onderop ;)

Ik ga niets uitpluizen voor je. Aangezien ik morgen geopereerd wordt en mijn energie even anders moet verdelen.

Ik wacht nog op jouwe wetenschappelijke onderzoeken over gehandicapt en overlijden door mazelen.

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:49

Ik heb daar al andere zaken over gevonden maar moet me nu bezig houden met mijn oudste.
Okido, ik wacht ook geduldig op die van u.
Veel succes morgen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:50

dromertje2 schreef:
Ik heb daar al andere zaken over gevonden maar moet me nu bezig houden met mijn oudste.
Okido, ik wacht ook geduldig op die van u.
Veel succes morgen.

Ik heb al een link geplaatst over koortstuipen ;)