dromertje2 schreef:T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om repelsteel zelf.
Maar door de reacties op repelsteel denken sommige ook laat maar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:dromertje2 schreef:T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om repelsteel zelf.
Maar door de reacties op repelsteel denken sommige ook laat maar
dromertje2 schreef:T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om [naam] zelf.
Anoniem schreef:dromertje2 schreef:T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om repelsteel zelf.
Als je persoonlijk een probleem met mij hebt dan zet je me toch onder de foeiknop.
Heb ik ook een tijdje met jou gedaan toen je alleen maar rare onzin reageerde op wat ik postte.
Waar het om gaat, is dat er nu zo vaak MAZELEN in het nieuws is, dat het niet meer uitmaakt of het vals alarm is of niet.
De angst propaganda die ze ermee voeren werkt op de mensen in.
De dreiging lijkt steeds groter te worden met al die meldingen in het nieuws. Daarbij wordt er terloops steeds weer even met het vingertje naar de niet vaccinerende mensen gewezen.
Ik zeg NIET vaccinerende mensen want er zijn maar vrij weinig anti vaxxers. De meeste mensen die niet vaccineren vinden dat iedereen zelf moet weten wat een ander doet.
Maar de dreiging wordt in het nieuws herhaalt en herhaalt, daarbij wordt in het bericht ook steeds de zogenaamde oplossing herhaalt, vaccineren.
Dergelijke propaganda is gewoon hersenspoelen.
Of de berichten waar zijn of niet waar zijn maakt dan helemaal niet meer uit.
De beeld en angstvorming staat al, ook al blijkt later dat het vals alarm was.
dromertje2 schreef:Het is geen propeganda, er zijn wereldwijd, maar ook in Nederland en België veel meer uitbraken om dat de vaccinatiegraad minder wordt. Dat is gewoon bewezen, punt. Dat er dan nu 1 niet juiste melding is, doet dazr niets vanaf.
Jij doet eigenlijk hetzelfde, twijfel zaaien of al die meldingen wel kloppen. En daar schuilt juist het gevaar, mensen nemen dat over en zo daalt de groepsimmuniteit nog meer.
quera schreef:Maar over het immuunsysteem en natuurlijk doorlopen en vaccineren is toch bekend dat je door natuurlijk doorlopen levenslang beschermd bent en dat dit met vaccineren nog niet bekend is of een beperkte duur heeft.
Dus ja natuurlijk doorlopen is beter dan vaccineren daar in.
Fijnstof is niet goed voor je dat is algemeen bekend. Hierdoor kan de weerstand minder worden waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.. dit kan een simpel griepje zijn of de mazelen of noem maar op.
Daarbij is ook bekend dat hygiëne zeker helpt om de ziekte beter door te komen als je er mee te maken hebt.
dromertje2 schreef:quera schreef:Maar over het immuunsysteem en natuurlijk doorlopen en vaccineren is toch bekend dat je door natuurlijk doorlopen levenslang beschermd bent en dat dit met vaccineren nog niet bekend is of een beperkte duur heeft.
Dus ja natuurlijk doorlopen is beter dan vaccineren daar in.
Fijnstof is niet goed voor je dat is algemeen bekend. Hierdoor kan de weerstand minder worden waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.. dit kan een simpel griepje zijn of de mazelen of noem maar op.
Daarbij is ook bekend dat hygiëne zeker helpt om de ziekte beter door te komen als je er mee te maken hebt.
Als je sterft of gehandicapt er door wordt, heb je natuurlijk veel aan je betere immuniteit.
En die kans is gewoon vele malen groter dan schade ( allergische reactie) door vaccinatie.
Hoeveel kans is er op overlijden doir vaccinatie, Quera?
quera schreef:De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 10000 gevallen. In ontwikkelingslanden sterven naar schatting zo’n 250 kinderen per dag aan mazelen. Mazelen kan voorkómen worden door vaccinatie. In Nederland wordt sinds 1976 gevaccineerd tegen mazelen. (Bron: RIVM)
Hoe denk je dat die 250 kinderen komen te overlijden in ontwikkelingslanden?
Dat zal oa te maken hebben met hygiëne.
tmr001 schreef:[naam] schreef:
Als je persoonlijk een probleem met mij hebt dan zet je me toch onder de foeiknop.
Heb ik ook een tijdje met jou gedaan toen je alleen maar rare onzin reageerde op wat ik postte.
Waar het om gaat, is dat er nu zo vaak MAZELEN in het nieuws is, dat het niet meer uitmaakt of het vals alarm is of niet.
De angst propaganda die ze ermee voeren werkt op de mensen in.
De dreiging lijkt steeds groter te worden met al die meldingen in het nieuws. Daarbij wordt er terloops steeds weer even met het vingertje naar de niet vaccinerende mensen gewezen.
Ik zeg NIET vaccinerende mensen want er zijn maar vrij weinig anti vaxxers. De meeste mensen die niet vaccineren vinden dat iedereen zelf moet weten wat een ander doet.
Maar de dreiging wordt in het nieuws herhaalt en herhaalt, daarbij wordt in het bericht ook steeds de zogenaamde oplossing herhaalt, vaccineren.
Dergelijke propaganda is gewoon hersenspoelen.
Of de berichten waar zijn of niet waar zijn maakt dan helemaal niet meer uit.
De beeld en angstvorming staat al, ook al blijkt later dat het vals alarm was.
Dit heeft niks met propaganda te maken en is geen angstzaaierij. Feitelijk nemen mazelen toe nu de vaccinatiegraad daalt, overal in europa. Dit is gewoon nieuws. Vind je dat hier niet over bericht moet worden? Moet het in “de doofpot” dan ofzo?
dromertje2 schreef:Ik wacht ook op antwoord? Je kan zo zelf je antwoord vinden want dat is er wetenschappelijk.
Omgekeerd is dat al moeilijker.
tmr001 schreef:quera schreef:De kans om te overlijden bij patiënten met mazelen is in Nederland kleiner dan 1 op de 10000 gevallen. In ontwikkelingslanden sterven naar schatting zo’n 250 kinderen per dag aan mazelen. Mazelen kan voorkómen worden door vaccinatie. In Nederland wordt sinds 1976 gevaccineerd tegen mazelen. (Bron: RIVM)
Hoe denk je dat die 250 kinderen komen te overlijden in ontwikkelingslanden?
Dat zal oa te maken hebben met hygiëne.
Wederom onwaar - dit heeft ermee te maken dat we in de Westerse Wereld de complicaties (longontsteking of oorontsteking bijvoorbeeld) veel beter kunnen behandelen, en helemaal niet met de hygiene. Wellicht een idee om je wat in te lezen over hoe de mazelen zich verspreiden.
dromertje2 schreef:Heb toch al met zwaar gehandicapten kinderen gewerkt die zo zijn geworden door koortsstuipen. Weer iets wat niet zo ongevaarlijk is.
Ik vroeg om een wetenschappelijk onderbouwd antwoord.