Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:19

Ik heb je een PB gestuurd, Stef! Ik moest echt even nadenken waarom LadyMadonnen hier 'vanuit het niets' iets plaatste over een gehaald certificaat. Het blijft bij mij dus nog niet echt hangen. :o

Ik heb vanmorgen mijn donkere mat/glans nagels alweer weten te beschadigen. Morgen maar weer wat nieuws erop, lompe ik! :(

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:57

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:02

Net na weken eens de Vinylux van m'n tenen gehaald.
Gaat er moeizaam af door mijn ribbels. :P
Maar geen paarse nagels. :n

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:06

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:12

Hoe kun je die jelly nagels het beste maken? Eerst de glitters, dan de jelly lak(?) En dan de kleur ofzo? Ik snap van de internet beschrijvingen even helemaal niets en ook niet wat er precies bedoeld wordt.. (afgezien van base en topcoats)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:13

ooh en die stempels zijn ook leuk ( ik zie opeens allemaal nieuwe dingen op nagelgebied ( nou ja, voor mij nieuw .... ) ) ! Konad het beste merk ?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:17

Danique, bedoel je die jelly sandwich?

Zo ja.. Dan zou ik beginnen met 1 laagje van een jellylak en even aankijken hoe dekkend-ie is.
Daar zit nogal verschil in. Ik heb 2 Nfu Oh's staan van de Jelly Syrup en dat zijn échte jelly's. Dus pas dekkend na een laag of 5,6.
Je hebt bijvoorbeeld ook jelly's van China Glaze die met 3 laagjes al prima dekkend zijn. En dan heb je ook nog crelly's (creme/jelly) die nog minder laagjes nodig hebben.

Vond een foto van een experimentje die ik had gemaakt.
Ben begonnen met 2 laagjes zwarte jelly, toen 1 laagje glitter.
Bij de linker zitten er nog 2 laagjes zwarte jelly overheen, bij de rechter 1 laagje.
Dit is wel eentje van Nfu Oh, dus zéér weinig dekking.

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:45

Thanks!! Ik ga zeker even kijken! Zou je misschien witte nagellak eronder kunnen doen om het meer dekkend te krijgen in minder laagjes? Of zou zwart dan bijvoorbeeld meer grijzig worden..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:52

Zou ik zelf niet doen. Als je niet zoveel laagjes wilt op het begin en je hebt bijvoorbeeld een zwarte jelly, zou ik beginnen met een dekkende zwarte creme. Daar 1 of 2 laagjes van, daaroverheen je glitter en daaroverheen dan je jelly in aantal laagjes naar keuze.

Als je een roze jelly hebt, zou ik dus ook geen zwart of wit doen, maar een dekkende creme in dezelfde tint, of in ieder geval zo goed mogelijk matchend.
Succes!

Ik ben ff naar het strand met woefie :).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:34

Oke, dankjewel!

Veel plezier op het strand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 08:41

Het hele punt van een jelly gebruiken is juist dat hij niet dekkend is ;)
Als je een cream gebruikt voor een sandwich, dan zie je niks van de glitter.

Het beste kun je gewoon 2 laagjes jelly, laagje glitter, laagje jelly doen.
En inderdaad, als je je onderlaag wel 100% dekkend wil, dan is de tip van Yv perfect :D

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:41

Ik kom weer even langsvliegen tijdens de verhuizing, ik heb mijn skinfood lakje binnen *\%/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:13

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:30

Is de kleur van Gurantuan echt zo grauw? Ik had in mijn hoofd dat-ie veel feller was!
Of is dat alleen bij de matte variant?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:38

Klopt! Die glitterlaag heeft heeeel lichtjes een grijze kleur (helaas). Je kunt zien dat het niet helemaal netjes is want bij mijn nagelriemen zie je nog wel een klein beetje de originele kleur. Maargoed, tis wel lekker vrolijk! 8-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:39

Nieuw Konad plaatje ;)
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:03

Konad is echt leuk ! beste ervoor is ook de konad lak neem ik aan ?? Of gaat het ook met gewone lak ?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:21

@maris. Gewoon de basislak/onder kleur maakt niet uit welke lak je gebruikt, dit kan zelfs niet eens met stempellak.
Om te stempelen heb je een lak nodig met veel pigment (om het maar even zo te noemen) dus een hele dekkende, niet waterige lak.
In principe kun je met elke lak die daaraan voldoet stempelen, met wat waterige lak ook hoor, maar dan wordt, zeker op een donkerdere kleur, de stempel minder zichtbaar.
Het kan wel eens moeilijk zijn een geschikte stempellak te vinden, de zwart en wit van konad stempelen in ieder geval goed.
De goud en zilver van konad is daarentegen veel te waterig, terwijl de zilveren striper van essence weer goed stempelt (een mooie duidelijke afdruk achterlaat).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:30

Dank je wel voor je advies. Dan ga ik eerst maar eens voor een witte stempellak van Konad.
En dan zoek ik ook nog een mooie witte lak voor French manicure ..... heeft iemand daar ook nog tips voor ?

edit; je kan de witte randjes van French manicure ook stempelen geloof ik he ? Is dat mooier ???

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:36

Je kunt ook een konad plaatje kopen met french randjes :) dit vergt wel de nodige oefening, ik had er niet het geduld voor.

Ik heb veel die van de hema gebruikt(uit de hand, niet stempelen), ziet er uit als gewone nagellak maar heeft een striper kwastje. Wel een budget versie en houdt ook niet erg lang. Merkte wel als ik er een glitter topcoat op deed dat het beter bleef zitten en gaf ook nog eens een leuk effect.

Tip: wil je het stempelen proberen, ga naar de action.
Voor iets meer dan een euro een mini stempellak (wit, dekt goed), imagesplate, stempel en schrapper (deze is beter dan die van konad, want is volledig plastic. Bij konad is het schrapdeel ijzer en maakt krassen op je imagesplate).

haha ik was het precies aan het typen over het french stempelen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:40

Thanks ! dan maar even naar de hema ( de action zit hier helaas niet echt in de buurt ) voor een wit lakje voor French manicure.
French manicure stempelen lijkt me wel super gemakkelijk ivm scherpe lijntjes. Maar het moet wel lukken natuurlijk.....

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:43

Essence heeft ook wel fijne stempellak.
Ik gebruik een oude pinpas om de lak van het plaatje te schrapen, beschadigd het plaatje niet van.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:44

Ik vond het heel moeilijk om hem recht te krijgen. Ook omdat het zo'n dikke gravering is in vergelijking met andere figuurtjes moet je je schrapper goed schoon houden en precies de juiste druk uitoefenen om geen 'gaten' te maken in de lak in het gegrafeerde deel, maar hard genoeg drukken om de overtollige lak weg te schrappen.

zo'n pakketje van de action kan denk met de briefpost mee, als je wilt kan ik nog wel even bij de action kijken. Ik heb er minimaal 3 in de buurt. Een schrapper en stempel setje kost al snel 4.95, dus zou je alleen daarop al aardig besparen + wat ik net zei over de konad vs. Action schrapper.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:49

xLindy91 schreef:
Essence heeft ook wel fijne stempellak.
Ik gebruik een oude pinpas om de lak van het plaatje te schrapen, beschadigd het plaatje niet van.

Ik vond de essence stempellak juist niks (wit). Maar komt misschien omdat ik altijd konad gebruik.
pinpas heb ik idd ook eerst gedaan, tot ik de action schrapper had :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:34

De krassen op je plate maken niet uit, deze zijn biet diep genoeg om van invloed op je stempel te zijn.
Ik heb inmiddels met verschillende merken plates gewerkt, en Konad staat toch echt op 1. Essence vind ik hopeloos, is niet diep genoeg.