Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:38

Over sokken gesproken, ik las dat iemand compressie sokken had gekocht? Ik heb hardloopsokken van de Lidl en dat zijn ook compressiesokken. Ze zitten gewoon heel lekker en wat steviger om je kuiten dan een gewone kous. Wat voor nut/voordeel heeft dit? Wie weet daar iets over?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:39

Het zal de spieren en pezen extra ondersteuning bieden lijkt me?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:34

Volgens mij zijn compressie ( t woord zegt t al) kousen vooral om je bloedsomloop in je benen tijdens t rennen te stimuleren.

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:40

Goedemorgen!
Vanmorgen les 2 gelopen.. Had toch nog wel meer spierpijn overgehouden van les 1 dan ik had verwacht, kan de benen goed voelen. Maar vanmorgen ging het weer lekker. Nu met de hond gelopen, die vond het in het begin maar raar gedoe dat rennen ;) Maar uiteindelijk liep ze braaf mee.
Zijn er meer mensen die met een hond hardlopen? En hoe doen jullie dat?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:50

Wat een kilometers lopen jullie zeg. Hoe kan je dat eigenlijk meten, of is dit een blonde vraag? :')

Ik heb net mijn workouts in de tuin even gedaan. Dit doe ik altijd op mijn rustdagen. De bil, buik en been spiertjes trainen met squats en dergelijke.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:11

Ik loop wel eens hard met de hond als ik bij mijn ouders ga hardlopen :j . Ik doe haar gewone halsband en riem om en ze loopt altijd wel in het goede tempo mee. Los laten lopen doen mensen ook wel, maar waar ik dan hardloop mag het (officieel) niet, en daarnaast weet ik zo zeker dat ze niemand lastig valt :+ . Ik loop dan wel zo veel mogelijk over zandpaden (in het bos), want als ze lange tijden over asfalt moet draven dan loopt ze haar voetzooltjes kapot.

Edit: afstand meten doe ik met een GPS horloge van Nike, maar je hebt ook websites waar je je route kan uitzetten en die meet dan welke afstand je gelopen hebt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:15

_Sannee schreef:
Wat een kilometers lopen jullie zeg. Hoe kan je dat eigenlijk meten, of is dit een blonde vraag? :')

Dat kan met een App op je telefoon (looptijden.nl/runkeeper/Endomundo etc), met een hardloop horloge en je kan je route ook nakijken op www.afstandmeten.nl

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:23

Ik heb hardloopsokken, weet niet of ze hetzelfde zijn als compressiesokken, maar ze zijn wel erg fijn en naadloos zodat je geen blaren kunt krijgen door de naden, dat had ik eerder namelijk wel vrij snel.
Moet zeggen dat mn nieuwe schoenen ook veel beter zitten en hier dus ook minder blaren door krijg.

Heb me net ingeschreven voor de 5km cityrun op Koninginnendag in Roermond, nog meer zuiderlingen hier die daaraan meedoen?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:37

KarinvdM schreef:
_Sannee schreef:

Dat kan met een App op je telefoon (looptijden.nl/runkeeper/Endomundo etc), met een hardloop horloge en je kan je route ook nakijken op http://www.afstandmeten.nl

Wat leuk! Ik ben nu bezig met de App 'looptijden.nl' te downloaden.

Edit: moet dit perse met FaceBook gekoppelt zijn?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:19

Zo wat gaan jullie hard! Ben een paar dagen niet online geweest en heb meteen een boel bij te lezen. Goede tijden komen hier voorbij!
Ik heb gisteren les 21 gelopen na een week niets. Had nog spierpijn van springles de dag ervoor dus het was zwaar! Morgen nog een keer les 21 of meteen maar les 22
Ego edit: zag net op endomondo dat ik gisteren m'n record weer heb verbroken. 5 km in 32 minuten! *\o/* En dat terwijl ik ook nog heb gewandeld tussendoor (ik moest 10-10-12 met 2 minuten wandelen ertussen)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:19

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:40

ik heb ook van die sokken van de lidl :j zitten heerlijk :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:44

Ik zie mij toch nog niet lopen met zulke kousen onder m'n 3/4 tight. :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:45

ik heb lange broek erover hehehe dus zie je niets van :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:47

Ik loop met compressietubes van Herzog. Onder mijn 3/4 broek, maar ook onder mijn korte broek. Boeit me niet zoveel....ik kan blessurevrij lopen!
Heb trouwens vorige week in Spanje 22,6km gelopen. Voornamelijk heuveltje op en heuveltje af! Vandaag kom ik niet meer aan lopen toe, morgen waarschijnlijk ook niet. Donderdag wil ik niet, want vrijdag doe ik mee aan Singelloop hier in de stad. Zal wel lekker zijn, zo goed als vlak lopen, haha!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:49

Ik heb 2 paar, normale lange en korte, en dat gaat prima onder een 3/4 broek. (ze zijn niet zo kort als echte gympsokjes zeg maar, maar ook niet zo lang als normale lange... jaja lekker vaag)

Leuk Danseresje!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:07

wollie2004 schreef:
Ik heb 2 paar, normale lange en korte, en dat gaat prima onder een 3/4 broek. (ze zijn niet zo kort als echte gympsokjes zeg maar, maar ook niet zo lang als normale lange... jaja lekker vaag)

Leuk Danseresje!

Wat is het nut van korte compressiesokken?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:24

Ik heb eerder al aangegeven dat ik niet weet of het compressiesokken zijn, maar dat het wel sokken zijn speciaal voor hardlopen (en ook wandelen) en dat ze naadloos zijn...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:04

BusyMissy schreef:
Over sokken gesproken, ik las dat iemand compressie sokken had gekocht? Ik heb hardloopsokken van de Lidl en dat zijn ook compressiesokken. Ze zitten gewoon heel lekker en wat steviger om je kuiten dan een gewone kous. Wat voor nut/voordeel heeft dit? Wie weet daar iets over?

Dat was ik :D ik heb ze van asics en mennn..wat zijn ze me zondag goed bevallen.
Ik heb 5,6 km gelopen en geen centje mijn terwijl mijn schenen eerder nog wel eens protesteerden en ik ook 2 weken terug mijn achillespees voelde.
Bij de sportzaak zeiden ze dat dit het weefsel (botvlies ?) meer op zijn plek houd.
Ik had ook geen spierpijn achteraf.
Bij ons bij de lidl heb ik die sokken niet gevonden, die zullen wellicht een stuk goedkoper zijn :=

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:16

Poeh, ik had 5 pagina's om bij te lezen!
Ik ga vanavond weer lekker lopen, voor het eerst samen met een vriendinnetje.
Ik kom er net achter dat er in september een dorpsloop is in een dorp vlakbij mij, dus ik
denk dat ik daar naartoe ga werken! Ik weet alleen niet of ik het voor elkaar ga krijgen om dan
5,6 km te kunnen lopen, zou dat kunnen denken jullie? Ik ben nu bij les 6 van Evy. :))

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:20

natascha44 schreef:
BusyMissy schreef:
Bij ons bij de lidl heb ik die sokken niet gevonden, die zullen wellicht een stuk goedkoper zijn :=

Ze waren inderdaad niet duur € 3,99 per paar.

@chanelle, dat moet je met gemak kunnen halen hoor in september!

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:32

Ik moet het wel binnen een half uur kunnen lopen want het begint om 16.30 en om 17.00 is de prijsuitreiking. :o
En vorig jaar was de snelste er in 23 min.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:46

wollie2004 schreef:
Ik heb eerder al aangegeven dat ik niet weet of het compressiesokken zijn, maar dat het wel sokken zijn speciaal voor hardlopen (en ook wandelen) en dat ze naadloos zijn...

Dat zijn gewone hardloopsokken :-)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:49

@chanelle, Dan moet het in een redelijk vlot tempo ja. Maar september duurt nog even. Eind juni zou je dan in principe 5 km moeten kunnen lopen en dan heb je 2 maanden de tijd om je tempo wat op te schroeven.
Denk dat ook dit moet kunnen. Gewoon ervoor gaan! Je kunt meer dan je denkt, als je het maar echt wilt (en het met verstand opbouwt natuurlijk,want met een blessure kom je nergens..)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:52

chanelle14 schreef:
Ik moet het wel binnen een half uur kunnen lopen want het begint om 16.30 en om 17.00 is de prijsuitreiking. :o
En vorig jaar was de snelste er in 23 min.

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je hem verplicht binnen 30 min zou moeten lopen? Of is het een speciale wedstrijd oid? Al moet het wel haalbaar zijn hoor, zeker als je nu al begonnen bent.

Die compressiesokken he, dat klinkt wel heel fijn! Maar ehh hoe doe je dat in de zomer dan? :o onder je korte broek? :=