Enjoy_s schreef:Hebben jullie n og wat lekkere gezonde gerechten voor in de avond met evt, kip,vis en groenten? ongeveer 400-450 calorieen?
Iets met kabeljauw.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonjoy schreef:Hier twee dingetjes die ik ga maken in mijn tussenweek, even overgetypt uit mijn eigen receptenboekjeDeze maaltijden zijn ongeveer 300 calorieën. Ik ben sinds een paar dagen ook helemaal verslaafd aan Pintereset (http://www.pinterest.com). Kun je ook duizenden recepten op vinden. Als je zoekt op bijvoorbeeld 'clean eating' of 'healthy salad' vind je hele gezonde dingetjes. Van avondmaaltijden tot ontbijt, echt álles staat er op. Super leuke site! Haal er ook veel inspiratie uit wat betreft kleding, gezonde leefstijl, inrichting etc..... je kunt zo gek niet bedenken of het staat er op!
Gevulde omelet
Benodigdheden
- 1 eetlepel olijfolie
- 1 ei
- Champignons (rauw)
- Komkommer
- Prei
- Spinazie (rauw, dus hele blaadjes)
- Cherrytomaatjes
- Gember en zwarte peper
Bereidingswijze
- Klop het ei los en bak een omelet (evt. met wat zwarte peper en gember)
- Weeg de groentes naar smaak af (Max. 300 gram totaal)
- Wok de prei en champignons in een beetje olijfolie en breng het op smaak met zwarte peper en gember.
- Leg spinazie op de omelet en vervolgens leg je hier de gewokte prei&champignons bovenop.
- Snij de cherrytomaatjes en komkommer in stukjes en leg deze er ook op de omelet. Even dubbelvouwen, doorsnijden en klaar!
Tilapia met tomaat & courgette
Benodigdheden
- 150 gram tilapia filet
- 4 tomaten
- courgette
- 1 eetlepel olijfolie
- Peper
- 1 theelepel paprikapoeder
Bereidingswijze
- Snijd de vis in blokjes en marineer deze met 1/2 eetlepel olie, peper en 1/2 theelepel paprikapoeder.
- Snijd de tomaten en courgette in blokjes.
- Wok in een 1/2 eetlepel olie de vis gaar (circa 7 minuten)
- Vervolgens wok je de tomaat en courgette mee. Het meewokken hoeft niet persé, het is maar net wat je lekker vind. Je kunt de groentes er ook rauw bij leggen
Klaar!