welk boek ben je nu aan het lezen over add? Vind dat ook altijd wel leuk om te lezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Change_ schreef:Peppertree, zijn er meerdere hier geintresseerd in biologie?
welk boek ben je nu aan het lezen over add? Vind dat ook altijd wel leuk om te lezen
Ik mag in juni op voor toelatingsexamen voor opleiding docent bio
Peppertree schreef:Ok, dus dat is nog steeds niet echt duidelijker. Er staat me iets van bij dat er laatst nieuwe ontwikkelingen waren op dat gebied en dacht dat Lifaya daarom nu moest testen. Maar eigenlijk is het dus nog steeds zoals het was: onduidelijk?
Dat je alleen bij de aanvraag voor een nieuw rijbewijs moet aangeven dat je ADD hebt en je dan waarschijnlijk een keuring moet doen? En dat niemand nu eigenlijk weet of het handiger is om het juist wel of juist niet aan te geven? Dat je juist wel medicatie moet slikken of juist niet, aangezien zowel het middel als de kwaal de rijvaardigheid kunnen beinvloeden?
Handig
Sonja_vR schreef:ritalin , concerta en vergelijkbaren hebben idd als werkzame stof ook een amfetamine , alleen het verschil is de kern, die is anders dan bij amfetamine.(stof heet dan methylfenidaat)
dexamfetamine heeft trouwens een ander werkingsmechanisme dan ritalin etc lees ik , het bevorderd de afgifte van dopamine en noradrenaline terwijl methylfenidaat remt de afbraak van die stoffen.
maar laat je alsjeblieft niet tegen houden doordat er een stof in de medicatie zit die ook in middelen voor "recreatieve" doeleinden zit, het is hetgeen je met de stof doet, niet waar een stof voor gebruikt kan worden.
Poess91 schreef:Amaryllis schreef:Hee peppertree die volgorde van lezen ken ik
Haha! Zo las ik eerst 't begin van peppertree, toen dit, toen dacht ik: huh toch maar even de rest lezen haha