[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:31

Klinkt als een goed plan Ayasha, en idd als je het twee keer herhaalt met 1 of 2 weken ertussen kan je behoorlijk zeker zijn. Hier in NL hebben we tests die standaard per 2 verpakt zijn, misschien bij jullie ook wel? Scheelt weer in de kosten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:35

Prelude is per 2 te kopen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:39

Ik lees nu dat je rond de 20ste ongesteld had moeten zijn, dan ben je dus bijna 2 weken over tijd. Dan zou je dus in theorie inderdaad wel eens een test kunnen proberen en na één week herhalen als je zeker wilt zijn.

Maar gezien je toch wel wat bloedverlies hebt gehad is de kans gewoon heel erg groot dat je spiraal veroorzaakt dat t niet doorzet. Maar kan me ook voorstellen dat je graag zeker bent hoor :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:42

Mja ik wil ábsoluut geen kinderen (mag ook niet overigens maar dan nog)...

Had het er ook al met mijn vriend over en die reageerde dan weer wel heel fijn van "Als het zo is moet je wel nadenken wat je wil..." waarop ik meteen "beëindigen natuurlijk!" en toen kreeg ik heel lief de reactie "en het trauma daar van dan?" :+:
Hij heeft meer oog voor mijn gevoelens dan ik zelf zo nu en dan. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:45

Ik zelf ook niet, vandaar dat ik begrijp dat je graag zekerheid wilt. Ik word helemaal niet meer ongesteld en kan daar ook wel eens kriegelig van worden. Dan denk ik 'straks ben ik ineens zwanger zonder het te merken'. Maargoed, je moet er op een gegeven moment op durven vertrouwen, maar dat is lastig.

Wel fijn dat je zo'n lieve vriend hebt die je zo te lezen goed steunt erin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:48

:j het helpt denk ik dat ie wat ouder is en niet gillend weg rent bij het idee van verantwoording nemen. _O-

Voor hem "hoeft het niet zo". Hij zei gisteren zelfs dat als ik echt zeker was dat ik geen kinderen wilde, dat ie "er dan ook wel een knoop in wilde laten leggen" :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:04

Dat zei mijn vriend ook ja, maar gezien hij 31 is ben ik bang dat ze hem te jong vinden. Zeker omdat hij dus geen kinderen heeft. (eigenlijk belachelijk dat je hierover niet zelf mag beslissen, maargoed). Ik ben 28 als deze spiraal die ik nu heb vervangen moet worden en 33 als die tweede uitgewerkt is. Mijn vriend is dan tegen de 40 en dan is het wellicht een ander verhaal.
En anders komt spiraal nummer 3 :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:07

Vriendlief is 31 (wordt 32 dit jaar)
Zijn ze er bij mannen niet soepeler in?

Maar vind het dan wel weer een beetje "sneu" voor hem... En eigenlijk is zijn reactie van gisteren wel weer goed voor mijn zelfzekerheid, zijn oprechte logica was "we gaan trouwen, als jij geen kinderen wilt, waar heb ik het dan nog voor nodig?" :+
Ergo: die is echt van plan bij mij te blijven. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:13

S is echt een topman :+:

Je zou inderdaad nu al kunnen testen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:19

Haha, mijn vriend heeft exact hetzelfde :j
Hij is ook de vent waarmee ik heel oud wil gaan worden en hij ook met mij geloof ik :D Maar voor mij hoeft hij nu ook nog niet zoiets te gaan doen. Het gaat prima zo met die spiraal en stiekem is het ook best fijn om niet meer ongesteld te worden etc. Dus als het pas over een jaar of 10 gebeurd vind ik dat ook prima. Mijn vent wordt overigens ook 32, bij mannen doen ze niet per se moeilijker/makkelijker, maar er wordt wel gekeken of je al kinderen hebt. Zo nee, dan zijn ze vaak terughoudend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:21

Terwijl dat "knoopje" bij de man toch nog relatief goed ongedaan te maken valt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:31

Dat meende ik ook Jans maar niet met zekerheid natuurlijk...

Mars: same here, ik wil ook echt oud met hem worden.. Het is maar goed dat ie af en toe nog een typsiche mannen-actie heeft want anders zou ik zweren dat hij te perfect is om waar te zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:43

Ayasha schreef:
Vriendlief is 31 (wordt 32 dit jaar)
Zijn ze er bij mannen niet soepeler in?

Maar vind het dan wel weer een beetje "sneu" voor hem... En eigenlijk is zijn reactie van gisteren wel weer goed voor mijn zelfzekerheid, zijn oprechte logica was "we gaan trouwen, als jij geen kinderen wilt, waar heb ik het dan nog voor nodig?" :+
Ergo: die is echt van plan bij mij te blijven. :+:

Zoals die van jou reageert zou die van mij ook reageren. :j
Enige is dat hij niet staat te springen om die knoop erin, maar dat zou ik ook niet accepteren.
Ook een oudere vriend trouwens, nu 32. :+

Hier van vanmorgen meerdere brieven op de post gedaan naar een aantal gynaecologen.
Heb adressen gevonden op een of andere beoordelingssite en nu op zoek naar een arts die bij mij wil steriliseren.
Op zoek naar de speld in de hooiberg..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:44

Herstellen van de sterilisatie bij de man heeft maar een kans van 50% op succes, dus vandaar dat ze er bij mannen zonder kinderen wat terughoudend mee zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:45

Voor hem maakt het niet uit. Ik ben degene die moeilijk doet. :')
Ik zal hem niet tegen houden maar ik wil het ook niet van hem vragen. Het moet zijn beslissing zijn, niet de mijne.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:51

Hier idem.
Ik had gelijk zoiets van steriliseren die hap, en hij moest wel even slikken.
Hij weet dat ik het voor mezelf doe en niet voor hem, dus nu vindt hij het wel ok.

InekeH87, bij de vrouw volgens mij 70% afhankelijk van de methode.
Essure is lastiger, daar is 0% zwanger doorheen geworden omdat het weefsel door de veertjes heen groeit.
Echo na x aantal tijd en dan kijken ze of het goed is, is het goed dan ben je voor de rest van je leven veilig.
Normals sterilisatie gebeurd wel dat het toch nog gebeurd.
Stopjes kan ook nog, maar dan is na verwijderen het weefsel zo beschadigd dat het nog lastig is.
Klemmetjes kan ook nog.

Verschil met Essure, stopjes en Laprascopie is dat Essure en Ovublock zonder narcose kan en de laprascopie niet.
Essure kan zonder verdoving, stopjes/ovublock volgens mij ook. Alleen Ovublock valt er wel eens uit.
Laprascopie is wel een operatie en heb je wel napijn van natuurlijk, maar zover ik weet is Essure de meest veilige methode.
Maar met al die andere is de kans ook echt heel klein, tenzij je een wonderlijf hebt.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:59

Ja bij de vrouw is het afhankelijk van de methode meer kans, maar de ingreep is zwaarder dan bij de man.
Lage succespercentage van 50% bij de man komt doordat er bij een aantal mannen na sterilisatie antistoffen tegen de spermacellen worden gevormd, deze mannen zijn dus ook na een geslaagde hersteloperatie niet meer vruchtbaar.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:59

goh ik zou denken: je zet voor de zekerheid wat in de vriezer, kun je, als je toch veranderd van gedachten en je de verkeerde 50% hebt, toch nog van je man/vriend zwanger zijn.

Maar het is wel een erg grote stap en veranderd heel veel. En idd, moet echt een eigen, vrije keuze zijn.

Wel fijn dat jullie vriend (Ayasha en Mars) er zo open en gemakkelijk over zijn. Geeft je ook opties voor later en rust dat het eventueel een mogelijkheid is.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:04

Mars schreef:
Ik zelf ook niet, vandaar dat ik begrijp dat je graag zekerheid wilt. Ik word helemaal niet meer ongesteld en kan daar ook wel eens kriegelig van worden. Dan denk ik 'straks ben ik ineens zwanger zonder het te merken'. Maargoed, je moet er op een gegeven moment op durven vertrouwen, maar dat is lastig.

Wel fijn dat je zo'n lieve vriend hebt die je zo te lezen goed steunt erin.

Dat probleem had ik dus! Kwam er achter toen ik een miskraam kreeg.

Als je 2 testen doet moet het wel goed zijn denk ik. Ik heb die van de kruidvat nooit gebruikt, altijd clearblue.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:16

InekeH87 schreef:
Ja bij de vrouw is het afhankelijk van de methode meer kans, maar de ingreep is zwaarder dan bij de man.
Lage succespercentage van 50% bij de man komt doordat er bij een aantal mannen na sterilisatie antistoffen tegen de spermacellen worden gevormd, deze mannen zijn dus ook na een geslaagde hersteloperatie niet meer vruchtbaar.

Ah dat is het dus. :)
Bij vrouwen is de ingreep wel zwaarder inderdaad, maar dat heb ik er voor over als ik er dan vanaf ben. :)
Lijkt me echt een verademing, als ik ergens geen stress over wil hebben is het dat wel.

Volgens mijn vader gaat de ingreep wel, behalve dat hij niet voldoende verdoofd was in eerste instantie wat au deed. :(:)
Maar de dag erna is het volgens hem alsof je een gigantische schop in je kruis hebt gekregen.

Bij vrouwen moeten ze bij laprascopie toch je buik opblazen.
Maar bij Essure hoeft het geen fluit voor te stellen, veertjes erin plaatsen en klaar.
Kan zonder verdoving en is binnen een half uur gepiept, de een heeft er pijn van de ander hooguit wat zeurderig gevoel en dat is dat.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:28

@moonfish, Essure, wat is dat? Is dat hetzelfde als een spiraaltje dan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:32

Essure is een methode met twee veertjes.
Die brengen ze vaginaal in en plaatsen ze in je eileiders, dat weefsel gaat vergroeien in het veertje en dan sluit het zich.
Na een aantal weken of maanden moet je op controle en kijken ze via een echo of het goed dicht is gegroeid.
Voor die tijd moet je dus nog gewoon aan de voorbehoedsmiddelen.

De een heeft er niets van, de ander heeft wel pijn.
Je hoort wel eens dat de menstruatie de eerste keer pijn kan doen omdat de boel nog niet volledig dicht is.
Verschilt, maar ze zeggen dat het pijnloos is en zonder verdoving bij de voorlichting.
Op internet wel ervaringen gelezen van mensen die wel pijn gehad hebben, maargoed dan is nog de vraag hoeveel dat niet hebben.
Als iets goed verloopt plaats je ook meestal geen recensie.

Essure is heb ik gelezen nog nooit iemand zwanger mee geworden.
Het eigen weefsel vergroeit erin, dus geen klemmetjes of stopjes die los kunnen laten of eileiders die spontaan herstellen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:38

Essure is niet helemaal 100% veilig. In de 7-jaars follow up-studie in frankrijk zijn 58 zwangerschappen na Essure plaatsing gemeld, 1,09 op de 1000 vrouwen raakt zwanger. Is al heel wat beter dan de pil, maar er is dus nog steeds een kleine kans. Deze zwangerschappen waren na de controle of de veertjes goed zaten.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:41

In Nederland zijn er tussen 2002 en 2008 tien zwangerschappen gemeld na plaatsing van de essure en controle of ze goed zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:45

Dan stond er dus foute info op die site, maargoed uitsluiten kan je het nooit tenzij je de hele handel eruit laat halen natuurlijk.