Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:56

Maar ik heb er echt geen tijd voor vanwege school en paarden. Daar buiten om heb ik net wat tijd voor vrienden of vriendinnen en af en toe even m'n rust pakken, want dat heb ik nodig. Daarom heb ik dus m'n abbonement ook opgezegd. En ik eet al redelijk gezond, met af en toe een uitzondering natuurlijk dus dat zou ik niet echt aan kunnen passen :P
Niet dat ik perfect ben oid, absoluut niet maar ik pas me er al heel erg op aan dus meer maakt het niet echt fijner oid. Ik hoop iig dat als ik aankom het maar een kilo of 2 is, en verder een beetje hetzelfde ritme te houden. :)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:46

Ugh hier gaat het slecht met mn huid, en niet zo'n beetje ook echt een flink stuk erger dan in mn vakantie.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:53

Door de pil kun je wel aankomen hoor en dan niet eens perce door meer eten, mischien ligt het er ook aan hoe gevoelig jou lichaam ervoor is en hoe zwaar de pil.

Ik kwam van de diane echt aan zonder meer te gaan eten ( toen van 50 naar 60 ofzo bij 1.70, inmiddels gestopt omdat het door zou blijven gaan en ik daar geen zin in had haha en weer terug naar 55 gezakt( met moeite)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:57

Oei.. Daar ben ik dus een beetje bang voor haha. Ik weeg nu 58/59 met mijn 1.75 en vind 't zo wel prima, aangezien ik ook hele brede heupen heb.

Emr :(:)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:57

*Ego post* Pff.. dacht ik er vanaf te zijn. Krijg ik ineens een paar bulten erbij. -O- :r Fijn ook, morgen m'n eerste schooldag op een nieuwe school. :roll:

Emr :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:58

:(:) Blanket, misschien even stomen, een rusrtig maskertje en goed op tijd gaan slapen?

Mijn huid is nu rustig, dus ik mag niet klagen.. Hoop dat ik ervan af kan blijven.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:22

Ik ben ook iets bijgekomen door de pil, maar mijn hongergevoel is niet veranderd hoor. Ik denk dat ik gewoon ietsje meer vocht vasthoud? Er kwam bij mij 3 kg bij. Ben een tijdje gestopt en zijn er ook exact weer afgegaan. Nu begonnen met nuvaring sinds anderhalve week, ben een halve kilo 'bijgekomen', maar kan ook gewoon beetje dagelijkse fluctuatie zijn :P

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:19

http://forum.viva.nl/forum/list_message/6334812 dit eerste maskertje helpt heel goed!! Voordat ik t maskertje op had gedaan, savonds, had ik een aantal beginnende puistjes en rode vlekjes, de ochtend erna was het voor een groot deel weg!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:24

Na een slecht weekend ga ik weer even aan het beautyfood. Veel groentes en mager eten :j

Ben afgelopen week ziek geweest, heb ong 2/3x per dag een bruistablet vit C genomen, mn huid knapte daar ook gigantisch van op :oo terwijl ik echt wel aan mijn 200 gram groente en 2 stuks fruit per dag kom..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:40

Het enige waar ik nu nog last van heb zijn vervelende witte puntjes op m'n neus, lijken wel te komen door verstopte porien.. Maar hoe krijg ik ze weg of voorkom ik ze?

Nog 'n beetje beterschap dressagelady!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:53

romeoluver schreef:
hallo weet iemand misschien of salicylzuur slecht is voor je huid??
ik wou dus namelijk 2improve gaan gebruiken alleen nu zegt mn moeder dat daar salicylzur in zit en dat
dat heel erg agressief is.. maar ik lees wel overal dat het helpt dus wat moet ik nu doen?

Dat zit in heel veel acneproducten, ondanks dat zuur misschien wat eng klinkt verwijdert het op een milde manier talg en dode huidcellen. Scrub is agressiever voor je huid :)

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:37

Oke, ik heb mu een product van dr van der hoog, en daar zit ook wat salicylzuur in.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:30

Woehoe! Ook nog ongesteld geworden.. -O-

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:58

Heeft een van jullie ook ervaring met BHA producten van Paula's Choice? Ik ben deze week met BHA 2% begonnen. Savonds gebruik ik AHA van Louis Widmer 5%. Hoop dat mijn acne ook snel wat rustiger word. Heb last van dikke ontstekingen die je niet uit kan knijpen en als ze bijna verdwenen zijn komen ze weer ergens anders omhoog. Als mijn huid aan de producten zijn gewent ga ik over op AHA 10%.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:39

Ja ik heb ook de BHA 2%. Ik gebruik hem maar één keer per week, dagelijks of zelfs om de dag was te heftig. Ik scrub nu nooit meer en mijn huid is er echt van opgeknapt.

Die dikke ontstekingen zijn echt zo naar he, zeker als ze steeds weer terugkomen... :(:)

Ondanks mijn ongesteldheid is mijn huid echt bijna perfect, het gaat steeds beter, hopelijk blijft het zo :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:49

Scrub ook nooit mijn huid. Is hartstikke slecht als je acne of puisten hebt. Maak je het alleen maar erger van.

Waarom is de BHA te heftig? Droogt het je huid uit? En heeft het wel effect als je het maar 1x per week gebruikt? Ben heel benieuwd of het voor mij gaat werken. Die dikke ontstekingen zijn idd heel naar. Er zat een op mijn kin en nu is hij net naast mijn hoog (bij mijn neus zeg maar) op gekomen -O- leuk plekje. Wel fijn dat je huid bijna perfect is!! Gebruik je verder nog speciale producten of gewoon zo mild mogelijk?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:21

Ik merk wel effect als ik het één keer per week gebruik, maar je moet gewoon rustig opbouwen en kijken wat jouw huid aan kan en wat voor jouw huid werkt. Mijn huid werd er niet echt droog van, maar meer heel dun had ik het gevoel, wondjes werden heel gevoelig bv.

Verder gebruik ik niet echt speciale producten, ik heb de wasgel van Zarqa (Young) en een goedkope tonic van Essence (Pureskin). Ik had eerst ook een tonic van Zarqa maar die was echt te uitdrogend. Verder heb ik nu dagcreme van Youth Code Luminizer, het serum. En verder smeer ik soms een beetje benzoylperoxide op (opkomende) puistjes.

Ik slik sinds ongeveer een jaar ook MSM. Meer voor mijn haar eigenlijk, maar misschien heeft dat ook geholpen, als je erop googled zijn er wisselende verhalen, de een beweert dat de acne is genezen door MSM, anderen beweren juist door MSM acne te hebben gekregen. Ik weet niet of er enig verband is verder. Het schijnt ontstekingen tegen te gaan dus in die zin zou het kunnen werken, maar durf er verder niets over te zeggen. Volgens mij is er mbt acne en MSM ook niets wetenschappelijks bewezen.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:11

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen..

Sinds een paar maanden heb ik een rood vlekje midden op mijn wang zitten van zo'n 1 bij 2 cm groot/klein. Het vreemde is dat hier steeds heel veel kleine pukkeltjes op komen, en steeds weer nieuwe.. De rode vlek blijft zitten en wordt eerder groter als kleiner. -O-
Ik wil er graag vanaf maar ik weet niet hoe! Verder is mijn huid relatief rustig momenteel... Mijn moeder stelde de huisarts voor maar dat vind ik eigenlijk wat te drastisch nog. Komt iemand dit bekend voor? :)

Alvast bedankt!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:27

Ayo, het is ook de bedoeling dat je huid er dunner van word. Daarom mag je ook niet in de zon met aha of bha producten en moet je een hoog factor gebruiken om je huid te beschermen. Doordat de huid dunner word kan alles beter aangepakt worden. Net als littekentjes en pigmentvlekken. Die kunnen dan verdwijnen doordat de huid opnieuw word aangemaakt.

Zijn MSM grote capsules? Ga er vanavond eens wat meer info over zoeken.

Goldith, hoe lang zit die rode vlek er al?

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:37

@Glossi, Vanaf april/mei ongeveer. Ik had goede hoop dat de vlek met het verdwijnen van de pukkeltjes ook zou verdwijnen maar helaas..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:52

Dat is wel erg lang al.. Als ze niet weg gaan zou ik er een dermatoloog naar laten kijken hoe het kan dat het zo lang duurt en wat die vlek precies is. Zou er zelf wel even achteraan gaan. Gewoon voor de zekerheid.

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:10

Hmmm dat is dan misschien het beste inderdaad, toch maar eens langs de huisarts/dermatoloog als het niet wegtrekt. Bedankt voor het meedenken!!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:25

Hey hey,

ik ben weer terug, ik heb al eerder gereageerd, en omdat het toen zo goed ging, had ik het topic verlaten...
maar de tijden zijn weder gekeerd... :(

Het gaat weer super slecht met mijn huid... vaak onderhuidse bultjes, en vaak veel ... maar dan heb ik het probleem
dat ik ze openkrab in mijn slaap, en of als ik stres en het niet door heb...

Ik reinig nu heel goed met Lush omdat dat het enige is dat nog een beetje remt...

Maar ik word hier zo zo zo onzeker door... ik vind me zelf zo tja lelijk... voor al ook door de lidtekens etc...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:35

Ik heb me er een hele tijd ook onzeker door gevoeld, maar nu heb ik er schijt aan.
Ik ga gewoon naar zwembaden, draag gewoon topjes en nog nooit heb ik er een opmerking over gehad dat mijn rug onder de littekens en pukkels zit. Ik denk altijd maar zo: als iemand er een probleem van maakt kijken ze maar een andere kant op.

Je doet er al genoeg aan en mensen moeten je maar accepteren zoals je bent, met of zonder puistjes! :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:43

hier gaat t ineens ook weer minder...en ik weet echt niet Hoe..
baaaal wel...