Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:56

Mijn dag gisteren:

O: 50gr allbran/125gr yoghourt/chocolade hagelslag
T: fruitpap + 10druifjes
M: 4bb (met gerookte forel)
T: 15druifjes
A: salade (komkommer/sla/paprika/tomaat/ui/notenmix) + 100gr biefstuk + 200gr gebakken krieltjes
T: 3zure snoepjes :+

Niet slecht, op die snoepjes na.. En een lekkere dag :9

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:13

Even reageren op e.e.a.

Welkom Amaretto! Ik heb ook zo'n moeder. Ben blij dat ik niet meer thuiswoon (al 8 jaar niet meer :P ). Mijn moeder maakte bijvoorbeeld op vrijdagmiddag voor het eten altijd nog een schaal gegrilde kippenvleugeltjes of -boutjes. En tussen de middag hadden we gerust kaas- of pizzabroodjes, bitterballen of gebakken eieren met spek. Heel lekker, maar niet echt goed voor de lijn.

Maaike moest nodig stofzuigen. Stamppot veldsla was ook met gebakken uitje, paprika en mais. Was erg lekker! :9 Ik had het ook nog nooit gegeten. Ik eet minstens eenmaal per week een recept van internet (meestal de AH). ;)

Tinkertje durft niet in bikini. Goh... neem dan een badpak. Ja, het spijt me, ik wilde er ook niet echt over beginnen, want je bent nog best jong, maar ik ga wel een beetje mee met Lein en Relaxed. Je trekt je wel erg veel aan van je klas zeg. En had je niet ergens gezegd dat de meesten in je klas 10 kilo zwaarder zijn? Dus waar maak je je nog druk. Echt... ik kan er echt niet bij hoe je je nu opstelt. Zal wel de onzekere puberleeftijd zijn.

Dianta neemt een hele tas thee. Ik neem vaak een bakkie koffie. :+

Lein_ schreef:
brennie85 schreef:
Ik heb dat ook altijd als ik aan het winkelen ben, je mensen met maatje mini twijfelen of ze de kleding willen kopen. Ik denk dat altijd als ik zo'n maat heb koop ik alles wat ik pas! Want nu pas ik heel veel dingen niet meer die ik thuis heb hangen en nieuwe kleding zoeken die en leuk staat en beetje hip is is een crime met mijn maat.

Haha ooo dit is zoooo herkenbaar :D
Eerst kocht ik ook alles wat ik leuk vond en paste meteen :P
Had laatst een stapel broeken in mn pashokje die allemaal paste...moest ik opeens kiezen, normaal kocht ik gewoon een broek die me paste want dat waren er nooit zoveel :o

Ook herkenbaar. Winkelen is niet zo heel slecht voor m'n portemonnee, want er is maar weinig wat mij echt leuk staat. Ga ik met tien kledingstukken de pashokjes in, ben ik blij als één ding me past en leuk staat. Als ik slank zou zijn, zou ik minstens drie keer zoveel kledingkasten moeten hebben. Ik zou alles kopen!

Over de schoenen:
Ik heb schoenmaat 38, maar als ik dan een leuk hakje draag, dan is dat weer geen gezicht met mijn vollere lichaam (vind ik zelf). Gelukkig is dat nu al wel een stuk beter en ik ga dan nu ook helemaal los! Ik draag nu pumps en sleehakken. Terwijl ik voorheen alleen platte schoenen aan had. Voel ik me echt een stuk vrouwelijker door!
Maar heb ook hetzelfde als Brennie, zie je leuke schoenen, moet je er snel bijzijn, want maat 38 is het eerste uitverkocht. *bummer*

Toen was ik bovenaan pagina 111 beland.... pfffffff, wat gaan jullie snel...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:19

Anna-Jelly schreef:
Lein en de rest, ik heb het ook andersom gehad hoor! Ik heb een verleden in eetproblemen en ben dus érg dun geweest, dat zag ik toen zelf niet trouwens, maar dan is het vinden van broeken ook een crime!
Nu heb ik maat 36 en dat is een mooi maatje en ik ben ook niet te dik, maar (mede door mijn verleden) ik voel me prettiger als er nog wat kilo's af gaan (ook weer om te zorgen dat mijn eetprobleem de kop niet op steekt, overigens alles in overleg met dieetiste).
Voelde me lichtelijk aangesproken, dus vandaar deze reactie ;)
Nu eet ik trouwens beter en gezonder dan ooit! En ik voel me er erg goed bij, dus ben stiekem trots op mezelf haha.

Nah, vind dit wel iets anders dan Tinkertje. Jij hebt goed uitgelegd hoe het zit, doet het onder begeleiding, en bent volwassen genoeg om je niet door je omgeving te laten beïnvloeden. ;)

@Tamara: succes vandaag!

@Bokkiej: dat is zeker een omslag zeg! Wat veel boterhammen! Ben erg benieuwd hoe het gaat en of het werkt!
SpikkelFire schreef:
Wat grappig dat je nu melk mag, ik mocht het absoluut niet! Kan er denk ik niet zo goed tegen. :)

Pfff heb 's avonds nog een boterham en 2 crackers op.. slecht. := maar wel nog een nectarine! :9

Zo zie je maar weer: zoveel dietistes, zoveel meningen en opvattingen. ;)

Ik wil juist ook minder brood gaan eten, maar tussen de middag een bakje pap met wat cruesli. Dat werkte vorige keer ook goed bij mij... maar nu ga ik weer twijfelen (ook door de uitleg van Maaike over bakkerszout en jodium).

Bij. :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:21

Mijn schema:
O: 1 vk met sandwichspread
T: ?
L: bakje danone met wat cruesli
T: fruit
A: tortilla taart (met mager gehakt, creme fraiche light en 20+kaas)
T: ? (wellicht nog iets van fruit)

Hmmmm >;) als ik het zo zie, is het nog wel erg karig... misschien zo nog maar een boterham eten...

annika_s

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:29

Mijn schema tot nu toe

o: 2 vkb 1 vruchtenhagel + 1 rosbief
t: peertje

verder weet ik het nog niet aangezien ik les heb tijdens lunchtijd, en mijn zusje vbandaag hoort of ze geslaagd is en het daarvan afhankelijk is of we uiteten gaan of niet :)

hihi wordt dus geupdated!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:29

Ik mocht idd ook (bijna) geen koolhydraten meer, werkt voor mij heel goed, de kilo's vlogen toendertijd ervanaf :j nu wat minder omdat ik toch nog 1 of 2 boterhammen per dag eet, maar probeer dat wel te minderen!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:52

Mijn motivatie om af te vallen is om wat mooier in mn bikini te passen en sowiezo strakker in mn vel.
Ik heb afgelopen maandag heerlijk geshopt (wat een rust tijdens tde wedstrijd haha!) en normaal zou ik het nooit kopen.. maar ik heb mn stoute schoenen aangetrokken en een kort mega druk jurkje gekocht! je ziet nog wel goed mn lovehandles, en voordat hij echt goed dicht kan(ritsje) moet er nog iets af. goede motivatie dus :D want ik vind hem erg mooi.:
Afbeelding
en de kleur is zo:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGTUDAXR.jpg

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:56

Waar zie jij lovehandles? >;) Ik mag in m'n handjes knijpen als ik ooit zo'n lijntje zou krijgen... :o

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:58

Ik hou mn hand er op :') maar alles zit zegmaar onder het jurkje gepropt, echt waar! en van de zijkant zie je ook een flink buikje, daarom een voor foto

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:59

Nou, ik vind het jurkje je al ontzettend goed staan! Ik zou je eigen onderschrift maar wat meer toepassen. ;)

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:06

Wat een leuk jurkje Marije! En gewoon een hele strakke hoge onderbroek aan (bangmaker) en je ziet niks meer van je lovehandles. Ik denk dat ik ook nooit meer zo'n lijntje krijg.

Mijn schema voor vandaag:
O: bakje vruchtenyoghurt met muesli, glas jus d'orange
* half uurtje paardrijden
T: plakje kruidkoek, cola light (dorst na het paardrijden) en veel water
L: 3 bruine boterhammen, met sandwich spread en iets zoets denk ik
T: fruitsalade, misschien nog een boterham
A: zelfgemaakte nasi met tofu reepjes en een gebakken ei
* 25 minuten hardlopen
T: geen idee

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:11

Hallo allemaal :D

Ik ga jullie verlaten maar... niet zonder foto! haha .

Van de week ga ik een foto maken voor jullie.

Mijn gewicht nu : 57 kg.

1,5 jaar terug was dat 68 kg :o

( Bij een lengte van 1.68 )

Heb nu een broekmaat 36 en dat is echt heeeel lang geleden :j

Owja.. btw , ik kom nog regelmatig even terug om te lezen hoe het bij iedereen gaat! *D

Veel succes nog iedereen!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:12

Dank je Tamara :)

Ik denk dat het per persoon een kwestie van uitvogelen is, hoe je het beste kunt afvallen! Ik at 2 boterhammen per dag en avond eten, verder niks maar kwam alleen maar aan en nu ik dus "zoveel" eet blijf ik afvallen!

Marije, leuk jurkje! Staat je nu ook al erg goed!

Melis heeft haar doel bereikt, gefeliciteerd! En inderdaad graag een voor en na foto ;)

Mijn dag:
O: 2 Kopjes groene thee, 3 vk bh; appelstroop + light jam
T: 2 Kopjes koffie, plakje volkoren ontbijtkoek
T: Glas water
L: 3 Vk bh; appelstroop + light jam, kop Optimel
T: 2 Kopjes groene thee, appel
A: Macaroni, beetje pudding
* 40 Minuten Zumba
T: 4 Kopjes groene thee

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:15

Dankje :D

Jaaa , ik schrok zelf van de foto's van 1,5 jaar terug :o

Ben egt super blij :D

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:16

@ Marije , idd een heel leuk jurkje! ik moet ook nog jurkjes kopen maar ik kan geen leuke vinden :P waar haal jij ze?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:18

57 kilo bij 168?dat is niet zo veel of heb ik het mis?
ik wook 69 bij 170 en dat was slank

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:19

Ik moet ook nog wat echte zomerkleding kopen, wil graag nog een spijkerrokje met een witte legging (tot op knieën) eronder. En ook iets van een jurkje, maar wacht nog even tot ik op gewicht ben. Zowiezo voor 17 Juli iets kopen omdat ik dan een week weg ga.

Ik heb dat ook met foto's hoor, als ik eens een eetdip heb dan bekijk ik een foto van 2 jaar terug toen ik erg mager was en dan weet ik weer dat ik goed moet blijven eten.

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:20

Diana_Mabel schreef:
57 kilo bij 168?dat is niet zo veel of heb ik het mis?
ik wook 69 bij 170 en dat was slank

Mijn BMI is nu gewoon 20 dus dat is helemaal goed! :)

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:23

Anna-Jelly schreef:
Ik moet ook nog wat echte zomerkleding kopen, wil graag nog een spijkerrokje met een witte legging (tot op knieën) eronder. En ook iets van een jurkje, maar wacht nog even tot ik op gewicht ben. Zowiezo voor 17 Juli iets kopen omdat ik dan een week weg ga.

Ik heb dat ook met foto's hoor, als ik eens een eetdip heb dan bekijk ik een foto van 2 jaar terug toen ik erg mager was en dan weet ik weer dat ik goed moet blijven eten.

Jaa , goed van je ! je moet wel gewoon goed blijven eten natuurlijk.
Ik pas mijn nieuwe rokje niet meer , dat is wel minder :(

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:23

Waar ga je 17 juli eigenlijk naartoe? ik ga 19 juli 11 dagen naar Lloret :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:31

Ik ga dan een week met een Humanitas kamp mee (dit zijn kampen voor kinderen die anders niet op vakantie kunnen), als begeleider. :) Is vrijwillig en heb er zin in! We gaan leuke dingen met de kids doen en 2 of 3x uit eten :oo

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:51

Tantjeuh, ziet eruit als een lekkere dag idd, van alles wat eet je zo..lekker!

Wauw marije, wat een tof jurkje! En hij staat je echt goed hoor :) !

Anna-Jelly, leuk joh, alleen uit eten is altijd zo'n punt.. Ik eet dan altijd wat ik lekker vind, niet wat wel/niet gezond is :o

Ik heb vandaag weer een goeie dag, eens kijken wat ik allemaal ga doen.

Dagplanning:
O: 2vk boterham komijnenkaas
L: 2vk boterham komijnenkaas & cracotte
T: Appel
Sky rijden,uurtje.
T2: Sinaasappel?
A: Even afwachten wat mn broer vandaag gaat koken :D

Heb gisteravond heerlijk gezwommen, wou vandaag hardlopen maar voel iets in mn kuit.. Wacht t even af tot vanavond en anders morgen maar. Vandaag rijd ik sky doe ik morgen Pellietje wel weer.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:39

staat goed Marije! En melis wat goed dat je je doel bereiktt hebt!!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:44

Melis deze is van de H&M!

Duke ik snap je opmerking niet helemaal? :o?
''Nou, ik vind het jurkje je al ontzettend goed staan! Ik zou je eigen onderschrift maar wat meer toepassen. ''

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:56

Think Fashion, Feel Gorgeous. Dus voel je mooi. ;) Want ik zie die lovehandles niet en vind je het jurkje nu al heel goed staan, gorgeous staan. ;)