Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:50

De mensen die al naar bed zijn al welterusten :evaw:

Billy_boy, het verschil dat je hier ontopic moet plaatsen, is dat dit topic in mensenwelzijn staat. Alleen in de huiskamer mag je offtopic plaatsen.
(Is daar wel een ontopic eigenlijk? := )

Vandaar dat ik ook niet meer veel mee kan posten, alleen de mensen een hart onder de riem kan steken en soms vertellen hoe ik me voel.

Ook jij veel sterkte :(:)
En denk er aan, luister naar je lichaam!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:23

civ, nee ik ben nooit bang alleen thuis. woon al jaren op mezelf,en het bevalt me goed.
slaapdiensten op mijn werk,alleen,is iets andere koek,want daar zit ik vrij afgelegen en dat vind ik niet prettig.
maar thuis,neehoor,nooit bang.

ga nu zo werken..
heb ook een gekke bult onder mijn kaak,lijkt ogezette klier ofzo.zit er al 4 dagen en doet echt pijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:08

Hai allemaal!

Ik heb een beetje schuin bijgelezen. Ben terug van een weekend met allemaal hele bijzondere mensen en dat heeft me echt enorm veel goed gedaan. Een deel van mijn stress was ook voor het organiseren van dat weekend, en nu het voorbij is valt er wel een last van mijn schouders (ik heb dan ook bij het afscheid niet meer kunnen stoppen met huilen :o ).

Nu dan nog mijn examens voor de boeg, maar dit weekend heeft me daar ook meer vertrouwen voor gegeven.

Nu nog opletten dat ik mezelf niet voor de gek ga houden door te denken dat alles weer helemaal geweldig is en ik nergens last van heb...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:54

ik heb weer een dipdag.
gister was mijn moeder jarig dys naar de verjaardag nou dat ging dus niet veel spanning dizzie voelen huilen enz.
op de verjaardag ging t wel alleen kreeg ik hoofdpijn dus een ibu ingenomemen.
na het eten werd ik kots misselijk en kreeg hevige buikpijn.
niet goed geslapen vannacht gewoon door de drukte denk ik en bleef maar misselijk.
nu ben ik gister begonnen met de efexor dus denk dat het een van de leuke bijwerkingen is.
vandaag moest ik werken maar dat ging echt niet vanmorgen was ik zoooo raar en zat de hele tijd te braken toen heeft me vriend me werk maar gebeld.
dus nu lig ik nog in me bedje suf en misselijk te zijn en me zielig voelen (hihi)
hebben jullie ook zon last van de bijwerkingen van de ad gehad ik kreeg ze al na 12 uur na innname van me eerste capsule.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:59

Ik he over efexor wisselende verhalen gehoord. Vooral vaak dat mensen er heeeeeel duf van worden... Maar het schijnt vaak na een tijdje gewenning beter te gaan. :(:)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:26

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ze (uiteindelijk) wel goed reageerder op efexor. Ik heb er zelf 1 pilletje van geslikt, maar reageerde zo heftig dat ik gelijk moest stoppen (al vanaf 2 uur na inname). Omdat ik dat nooit meer wil meemaken en ik er van overtuigd ben dat ad absoluut troep is zal ik er nooit meer aan beginnen. Ik heb me destijds laten overhalen, omdat me verteld werd dat ik anders in een psychose zou komen. Heel fijn zulke bangmakerij. Ik wil jou hier zeker niets mee aanpraten hoor, je moet doen wat voor jou op dit moment nodig is. Sterkte ermee.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:58

Goedemorgen dames, beetje geslapen? Ik helaas niet, lag bijna te slapen toen ik in 1x dacht aan wat er nog moet gebeuren. Gevolg: weer wakker en niet meer goed inslaap kunnen komen. Vanmorgen uit bed om de container aan straat te zetten en daarna nog maar even terug gegaan. Hoop vannacht beter te slapen maar ik ben alleen dus ik ben benieuwd, meestal slaap ik dan niet zo goed. Verder vandaag een rustig dagje, dat is wel even lekker. Nu ik weer alleen ben kan ik het op mijn tempo doen.

DC, lekker als je niet angstig bent, denk dat het bij mij straks ook wel minder zal worden als ik maanden alleen thuis ben. Die gekke bult is misschien wel je Lymfeklier. Als je het niet vertrouwd zou ik toch even naar de HA gaan, daar is hij voor. Hoe voel je je verder?

Rock, fijn dat je er weer wat zelfvertrouwen bij hebt, dat doet een mens goed! Knap dat je zo'n weekend hebt georganiseerd, dat is niet niks. Doe rustig aan maar heb vetrouwen in jezelf. Voel je je nu wel goed?

Janne, doe rustig aan. Ik heb zelf geen ervaring met AD dus kan je daarbij niet helpen. Hoop voor je dat de bijwerkingen snel overgaan.

Sifra goed geslapen? Nog iets doen vandaag?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:02

Morgen CIV!

Heb wel goed geslapen ja (gelukkig, ik kan het nog). Balen dat het bij jou nog niet zo lukt. Doe maar lekker rustig aan vandaag.
Ben helaas wel weer met zo'n zenuwachtig gevoel in mn buik wakker geworden en dat gevoel wil niet weg. Ik hoef niks te doen ofzo vandaag, dus snap niet waar dat weer vandaan komt. Zucht....
Ik heb niet echt een planning voor vandaag, vanavond even naar mn paard en verder hier in huis een beetje klungelen, misschien wat boodschapjes doen. Ga jij wat doen vandaag?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:21

Hoi Sifra, ik heb vandaag niet veel plannen. Ga zo even bij ons thuis mee eten, doe ik altijd als ik alleen ben. Vanavond is de planning om met een vriendin naar mn paardje te gaan, ze laat het alleen nog weleens afweten dus nog afwachten of ze komt. Verder gekukkig even niets in de planning, kan thuis nog wat rommelen. Vervelend dat zenuwachtige gevoel, bij mij helpt het als ik dan mn ontspanningsoefenening doe. Gewoon lekker rustig aandoen vandaag en hopen dat het overgaat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:26

Ik heb globaal even bijgelezen, maar heb even niet de energie om op alles te reageren. Gistermiddag schreef ik dat ik weer erg onrustig was. Ik heb wel redelijk geslapen, maar vandaag lijkt alles weer tegen te zitten. Eerst ging vanochtend op stal alles al mis en het liefst had ik daar ter plekke een potje willen janken. De hoefsmid was er en dat ging fout, het longeren wilde weer niet en heb ik opgegeven. Baalde van mezelf dat ik niet heb doorgepakt al vraag ik me af of dat zin had gehad. Ik weet het gewoon even niet meer.

Daarna naar een vriendin geweest en ik voelde me steeds ongemakkelijker worden. We hebben even een broodje gegeten in de stad, maar toen we terug kwamen wist ik niet hoe gauw ik naar huis moest. Het ging weer helemaal niet. Kan het gevoel dat ik had moeilijk omschrijven, maar was trillerig en alles ging langs me heen. Ik was ook zo gespannen weer. Ik vraag me soms wel eens af of ik ooit weer normaal sociale activiteiten kan gaan doen. Ik baal er zo van! Mijn wereldje is al zo klein momenteel. Onderneem ik eens iets, valt het meteen weer zo tegen...

Heb ook nog steeds geen mail terug van de haptonoom, dat vind ik ook stom! (Zo, even lekker zeuren)

@ Janne: Ik had van de efexor de eerste week ook wat last van bijwerkingen, maar dat was bij mij na een week over.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:49

PW, op sommige dagen lijkt echt alles tegen te zitten. Morgen nog maar eens proberen denk ik dan/
Ik ken dat wel dat je je steeds ongemakkelijker gaat voelen, bij mij zit er dan meestal een paniekaanval aan te komen. Dat trillerige en dat alles langs je heen gaat past daar wel bij. Ikzelf ga dan altijd op mijn ademhaling letten en er mee rotzooien (en daar raak ik altijd nog het meest van in paniek). En dat gespannen voelen, zo vervelend. Het zal er allemaal wel bij horen, maar ik vraag me wel eens af hoe lang het allemaal nog duurt. Maar we moeten er maar vanuit gaan dat alles ooit weer normaal wordt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:05

Soms ben ik wel eens bang dat ik geen eens meer weet wat normaal eigenlijk is...
;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:09

Vandaag niet veel gedaan, kon me er niet toezetten. Ben blij dat de dingen die moesten gebeuren gebeurt zijn. Vanavond even mn een vriendin naar mn paardje en daarna nog lekker in bad. Vannacht weer alleen dus lekker slapen zal er misschien niet bij zijn.

PW vervelend dat het weer even minder gaat. Op stal kan ik me nooit inhouden en sta ik zo te huilen, erg vervelend komt denk ik ook door al het gedoe rondom mn paardje, meestal gaat het dan daarover. Die kleine wereld herken ik helaas ook, het lukt gewoon niet om hem groter te maken. Wil graag maar soms gaat het gewoon niet. Hoopte net als jullie dat ik mijn "normale leven" alweer terug zou hebben maar helaas is het niet zo makkelijk.

Sifra, hoe is jou dag gegaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:15

Het is zeker niet makkelijk.

Ik heb vandaag besloten dat ik dat jonge paard voorlopig niet meer doe. Morgen (even) tegen de eigenaar zeggen, dat is tenminste mijn bedoeling. Ik trek het gewoon even niet, al voelt het weer alsof ik gefaald heb omdat ik het niet voor elkaar krijg. |(

CIV: Veel plezier bij je paardje.

Pfff mijn hond staat de hele tijd zachtjes te janken naast me. Doet hij altijd als ik me niet goed voel. Vind het zo sneu voor hem.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:20

Nou, het begon dus allemaal wat minder, met die stomme zenuwen. Heb niet zoveel gedaan, beet je geinternet en stofgezogen. En boodschappen gedaan en gekookt. De zenuwen blijven helaas een beetje hangen en ik ben ook erg op mijn ademhaling gericht, wat ik heel vervelend vind. Vanavond ga ik met mn vriend mee naar karate training om hem te filmen en daarna nog even naar m'n paard. Vind het wel fijn om een beetje bezig te zijn, anders richt ik helemaal op mezelf en voel ik alles en raak overal van in paniek. Wat dat betreft gaat het dus wel beter dan een paar weken geleden, toen kwam ik echt niet vcan de bank af. Maar het voelt nog steeds waardeloos.
Ik geloof dat ik ook eigenlijk niet meer weet wat normaal is PW.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:23

Soms lukt het gewoon even niet PW. Als het paard jou meer energie kost dan het geeft , kun je er idd misschien beter even mee stoppen.
Je hond voelt je wel goed aan dan he, heeft ook wel iets moois. Mijn teckel zit me soms alleen maar aan te kijken de hele tijd als ik me slecht voel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:24

Kan me er wat bij voor stellen PW :(:)
Maar, het is wel echt top dat je voor je zelf inziet dat je toch weer een stap terug moet zetten, dat het gewoon nog even niet gaat! Blijf voor jezelf kiezen :j

En die hond, kun je die niet lekker bij je pakken op de bank?
Weet niet wat voor een hond je hebt?

Sifra, das meer als wat er op het moment uit mijn handen komt :(
Ik ben op het moment echt a-productief :o
Goed dat je daarmee je aandacht kunt verzetten waardoor je niet zo snel in paniek raakt!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:25

Dieren voelen ons goed aan en kunnen je echt steunen in moeilijke tijden. Zo voel ik het dan toch, vind het fijn dat ik beestjes rond me heb, zou niet zonder willen. Nou ja, soms kan ik ze wel achter het behang plakken.

Goed dat je het gaat zeggen en dat je ziet dat je over je grenzen gaat. Ik zou mijn paardje misschien ook even moeten laten staan maar dat is weer zonde van alles wat ze al heeft geleerd :$ En dan zit ik nog met die mensen maargoed ik val in herhaling. Goed dat jij deze keuze maakt voor jezelf, de eigenaresse zal het wel begrijpen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:26

Ik denk dat je misschien beter nu al naar je HA kunt gaan, en zo misschien erger kunt voorkomen.
Hoe ben je vorige keer door je moeilijke periode heen gekomen?
Met een psychiater? Misschien dat die je nu al kan helpen voorkomen dat je terug zakt nl?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:29

Hihi, mijn hond is niet bepaald een schoothondje. Heb hem in september uit het asiel gehaald omdat ik het zo stil vond thuis zonder hond. Het is een grote kruising labrador van 17 jaar oud en hij heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Echt knuffelen is niet zijn ding ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:30

Hoi Kimmey, welkom hier. Ik zou zeker aandacht schenken aan je klachten. Er gewoon mee doorlopen wordt het zeker niet beter van. Misschien ben je er nu nog op tijd bij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:31

@ Kimmey: Ik sluit me bij samantha aan. Deze klachten moet je niet negeren en nog langer aankijken. Dan heb je grote kans dat je alleen maar verder wegzakt. Als je de vorige keer een goede psych hebt gehad is het idd misschien een optie om daar weer naar toe te gaan.

Enne: Zeuren doe je niet hoor! Je moet jezelf serieus nemen ;)
ik kan me voorstellen dat je tegen de afspraken op ziet, maar uiteindelijk is het voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:35

Toch zou ik dan even bellen om te zien wat je mogelijkheden zijn. Idd zoals Sifra al zegt, nu ben je er misschien nog optijd bij, helemaal omdat je het voelt aankomen!

En PW das idd geen schoothondje nee :D
Al heb ik in de periode dat ik in EHV heb gewoond, 2 schoothondjes van ieder 80 kilo gehad haha. Die dachten dat ze teckel waren of zo :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:36

Kwa gewicht zou die ook best op de bank kunnen, kwa karakter alleen niet. Toch heb ik veel steun aan deze hond, geen moment spijt van gehad dat ik zo'n ouwe sok uit het asiel gehaald heb. Geeft me trouwens ook regelmaat, ook al heb ik geen zin, ik moet mijn bed uit voor hem.

Wat is EHV?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:37

Ik post dit gewoon maar even en dan lees ik weer bij, sorry als ik een beetje achterloop maar het posten gaat zo snel nu.

Kimmey dat is vervelend, je voelt nu de symptomen aan dus ik zou toch een stapje terug nemen voordat je jezelf weer tegenkomt. Eventueel (weer?) met een psycholoog etc. gaan praten?

Sifra, veel plezier vanavond, drukke avond, afleiding kan je goed doen. Over het algemeen gaat het gelukkig beter met je, dat kan ik ook zeggen maar we zijn er helaas nog niet.