Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manieki

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:37

Oh bah bah bah! Kan het me helemaal voorstellen Chanicha! Ik vind dit al erg...

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:38

Ja die tampon dingen zijn echt te ranzig voor woorden. :r
Wel fijn dat alles goed is gegaan en dat het je meevalt menieki!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:48

Fijne verhalen voor t slapen gaan :+

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:21

Was ik ook weer eens even!
Fijn dat je operatie goed is gegaan Manieki!
@Eline; lekker dat je beugel er bijna uit mag! Had de kaakchirurg die kinoperatie niet in één keer kunnen doen, of stoorde je je daar niet aan?

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:31

Hoe gaat het ondertussen Manieki?

Mijn beugel is eruiiiitt :D me so happy! Nu ben ik constant aan het lachen naar mezelf haha :') en ja inderdaad, hij vertelde na de operatie dat hij die ook had moeten doen. Maar hij wil ze nu nog uitvoeren, en vind ik niet erg.. heb met mijn operatie van mijn kaken genoeg afgezien! daar kon niet nog iets bij :P

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:18

Superfijn dat je beugel er uit is Eline!! :D

Ik dacht van de kaakchirurg af te zijn, maar moet er woensdag heen voor een apexresectie..
Vlak voor mijn kaakoperatie had ik een ontsteking in die kies waar ik antibiotica voor heb gekregen, maar die ontsteking sluimert nog steeds.. De tandarts vond het nodig om me door te verwijzen.. ;(
Mijn tandgeschiedenis telt inmiddels vele pagina's -O-

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:54

Hi meiden!

Hoe is het met jullie bekkie? :)

Ik moet morgen naar de narcose dokter.. Hiephoi! *\o/*

17 september word me bovenkaakje gedaan.. Beetje bang!! -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 05:29

Das lang geleden :)

Bij mij zijn mn kiezen aan het verhuizen onder, boven is volgens mij klaar met de beugel :)

Gisteren bij de ortho wat lopen pushen, en nu heb ik 31 augustus een afspraak met de kaakchirurg om te kijken of en wanneer ik geopereerd zou kunnen worden en of dat nog voor het eind van dit jaar gaat lukken :) kan ik hem ook eindelijk vragen wat ie nou precies van plan is...

Heel veel sterkte 17 september, wat gaan ze precies bij je doen?

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:02

Spannend hoop dat je gauw geholpen kan worden
Ik ben vandaag geweest bij de anesthesist om te praten en me hartslag enz te meten
Ik heb heel eerlijk gezegd dat ik ontzettend bang ben en datik mogelijk op dezelfde dag zal terug krabbelen
Als ik aankom bij het ziekenhuis komt er een maatschappelijke werkster om met me te praten
Dit allemaal omdat ik last van angststoornis heb.. gelukkig helpen ze me ermee
Dan krijg ik me infuus en krijgk medicijnen die me heel slaperig en duf doen voelen
Ben erg zenuwappig!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:10

Jullie gaan hard!
Hoop voor jullie dat het snel achter de rug is en je aan je herstel kan gaan werkena,
Ik ben nog steeds heel erg blij dat ik het heb laten doen, krijg nog steeds complimenten!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:40

@Cassieultra; succes met je operatie! Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt!
@prairy; ik hoop dat je snel geholpen wordt!

Ik krijg inderdaad ook nog steeds complimentjes chanicha, ik ben erg blij met het resultaat! Heb ook meer zelfvertrouwen! Ik zou het alleen daarom al doen!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:02

Goh wat ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden.
Het is heel fijn om wat ervaringen te lezen en om mijn beslissing te maken.

Ik ben vorige week bij de ortho geweest omdat mijn tanden wederom scheef gingen staan.
Hij adviseerde in ieder geval 1 jaar een slotjes beugel. en ivm mijn open beet en wat gekantelde tanden ook een dubbele kaakoperatie.
Dan zou het hele plaatje af zijn, nu is het zo dat ik mij wel vreselijk aan mijn bovenkaak erger omdat mijn tandvlees daar heel erg zichtbaar is.
Ik wil het proces wel in gaan en kijken of de verzekering het wil vergoeden, want het lijkt mij toch wel heel fijn om is ongecontroleerd te kunnen lachen :D

Begrijp over het algemeen dat de pijn na een operatie wel meevalt, maar ben wel erg bang voor een narcose.
Waarom weet ik niet, misschien omdat ik niet weet wat ik daarvan moet verwachten.
Voorlopig begin ik eerst met een beugel een jaar en hoop op vergoeding van de verzekering :)

Iedereen heel veel succes/sterkte met de operatie ik lees graag jullie ervaringen!

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:04

Heel veel succes 17 september. Voordat je het weet is het achter de rug!

Het is nu 6 maanden geleden dat ik geopereerd ben en ook ik ben zo blij met mijn nieuwe kaakstand! De complimenten die je krijgt en de boost die mijn zelfvertrouwen ervan heeft gekregen. Net zoals de anderen zeggen: ik zou het zonder twijfelen morgen weer over doen ondanks de pijn die ik in het begin geleden heb. Binnenkort weer naar de orthodontist en hopelijk gaan we dan snel een afspraak maken voor het verwijderen van de beugel. Alles blijft mooi op zijn plek staan alleen wil de orthodontist met goedkeuring van mij liever iets langer doorbeugelen dan te vroeg stoppen en meer kans op terugval. We wachten het af!

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:07

@moowtjee; ik had ook open beet van 8mm (!!) En kreeg het inderdaad vergoedt van zorgverzekeraar. Mijn operatie aan bovenkaak en onderkaak is in 1 operatie uitgevoerd... Mocht je vragen hebben of iets dergelijks kun je altijd berichtje sturen...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:41

Ik heb gisteren (ja op zaterdag) gesprek gehad met de KC, en ik word in november geopereerd! Daar was ik wel heel erg blij mee. 10 september heb ik nog een gesprek en dan wordt alles doorgenomen en krijg ik de definitieve datum ook.

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:48

Hee dat is goed nieuws, fijn dat er meer bekent is over het verloop van het traject...

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:43

Eindelijk Prairy, het heeft bij jou heel lang geduurd voor je geopereerd kon worden hè?

Moowtje, ik ben het helemaal met Esther eens, ook bij mij zijn mijn bovenkaak en onderkaak geopereerd. Weliswaar in twee losse operaties, maar ik heb er ook echt geen seconde spijt van gehad!

De laatste operatie, van mijn onderkaak, is nu bijna 3 maanden geleden. Eten doe ik praktisch alles weer, hoewel harde dingen nog wel langzaam gaan, en mijn mond gaat nu eindelijk weer even ver open als voorheen. Dat heeft echt wel even geduurd, maar het zal vast wel ergens goed voor zijn geweest.
Wel heb ik nog steeds last vast mijn linker kaakgewricht wat doortrekt richting mijn oor als ik moet gapen, dus ik lig elke dag vroeg op bed en vermijd saaaaaaie mensen :D :D :D Ik ga daarvoor trouwens dinsdag naar een speciale kaakfysio, die dat hopelijk voor me gaat oplossen :j

Verder gaat het super, was na 4,5 week alweer op wedstrijd met mijn paard :o

Morgen moet ik weer naar de ortho. Het is bijna klaar allemaal. Er waren nog twee gaten in mijn bovenkaak die dicht moesten, waar voorheen twee kiezen zaten. Ik had van de ortho elastieken mee gekregen die er omheen moesten, maar die deden te weinig naar mijn zin. Misschien dat iemand het nog weet van vorig jaar, maar toen heb ik met kleinere elastiekjes geholpen om andere gaten sneller dicht te krijgen. Nou, nu dus ook. Had de ortho al gezegd dat de gaten dicht zouden zijn als ik terug zou komen hihi ~~}> Ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft morgen.

Maar, achteraf gezien had ik alles veel eerder door moeten zetten, ik ben er zo blij mee! Inderdaad zoals Esther al zei qua zelfvertrouwen, en iedereen vindt het ook echt super mooi geworden!

Oja en die narcose: de eerste keer vond ik dat ook wel spannend, maar de tweede keer kon ik echt niet wachten, vond dat half rare, slappe gevoel zo grappig := >;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:54

Ik ben heel blij dat bij mij de boven en onderkaak in een keer zijn gedaan, geen centje pijn gehad, ik zou liegen als het wel zo was.
Narcose moet je proberen zo relaxed mogelijk in te gaan, er zijn tegenwoordig goede anaesthesisten, scheelt ook met wakker worden, tenminste bij mij!
Ook de maagsonde vond ik wel fijn ivm oud bloed in je maag en ik mocht natuurlijk niet gaan spugen omdat bij mij de kaken op elkaar zaten, zou banketstaaf gaan dan :x
Als ik het allemaal geweten had, had ik het jaren eerder gedaan!

@prairy fijn dat je weet van hoe of wat, kan je je op instellen!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:57

Pff amai, ik heb wel heel erg afgezien.. Moest ik nog eens moete meemaken wat ik toen meemaakte, zou ik het niet opnieuw doen. Bij mij hebben ze geen maagsonde geplaatst en heb 2 dagen bloed overgegeven. Ongelooflijk veel pijn en zwelling gehad. De chirurg zei dat ik 1 op de zoveel was die zoveel pijn en zwelling had. Nou, net bij mij dus.. Pff

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:44

Jeetje wat een verhalen, voor mij is het ook bijna zover! anderhalf weekje ongeveer..!
Bij mij word ook alles vergoed, let wel: je heb een eigen risico.
Ik moet zelf iets van 200,- bij betalen.

Ik ben nu wel een beetje aan het terug krabbelen.. ik krijg echt zon vlucht gevoel!
Cassie neemt de benen vanuit het ziekenhuis! :P hahaha.
Naa...ik weet het niet ik heb al eens een narcose gehad met me oor operatie, vond het echt vreselijk dat koude rot gevoel door je lichaam heen.
Met die operatie heb ik 13 weken lang zitten janken van de pijn..
ik hoop dat het nu wel mee valt, maar niet iedereen ervaart hetzelfde natuurlijk!

@Eline, ik krijg wel een maagsonde tijdens me operatie, als ik klaar ben gaat ie eruit.
Blijkt wel last van je neusgaatjes te krijgen.. maargoed! we zullen het meemaken? =)
Hoe voel je je nu Eliine? Is het bij jou allemaal hersteld etc?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:53

CassieUltra ik heb geen last van mijn neusgaten gehad hoor!
Bij mij is de sonde er op de recovery eruit gehaald, voel je niks van.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 00:31

Ow de anesthesist zei dat het pijn zou doen als ik wakker word!

Heb nou echt vervelend nieuws :( me hondje word maandag ingeslapen zo dicht op de operatie..
Voelt zo ontzettend leeg en k zit nou al helemaal tegen het rouwproces aan te hikken en die operatie heel kort derna..
Allemaal super dicht op elkaar pff.. vreselijk zeg!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:51

Jeetje wat vervelend, sterkte CassieUltra!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:50

Dankjewel Chanicha!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:50

Sterkte CassieUltra!
Pff heb niet echt pijn meer maar mijn rechter kaakgewricht maakt soms van die 'klak' geluidjes, alsof er vocht tussen zit precies, als ik een bepaalde beweging doe.. dat is wel vervelend.. en als het koud, vochtig weer is, heb ik er wel meer last van..