GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:34

Ik vind het ook een prima vraag hoor.
De fysio vroeg trouwens of ik gevallen was. Ik heb er ook nog een paar schaafplekken/ krassen bij gekregen door het tuinieren in korte broek.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:35

Ik heb ook verschrikkelijk veel dorst. Na de eerste 2 weken werd dat beter, maar nu met het warme weer is het in alle hevigheid weer terug.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:37

Zou het kunnen dat 'dorst' in het verleden geinterpreteerd werd als 'honger' en dat sinds de GLP-1 het juiste signaal weer binnen komt? Maw, dat je nu dus niet per se meer dorst hebt dan vroeger, maar het gewoonweg weer herkent?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:57

Dat is een goeie :j

Dat word wel vaker gezegd ja dat bij dorst het lijkt alsof je honger hebt.

En nu dus weer normaal is.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:34

Ik heb het ‘dorst’ gevoel 1x gehad in de nu 7 weken dat ik bezig ben. Maar ik dronk al veel water (meer dan 2 liter en na wielrennen zelfs meer om verloren zouten aan te vullen), dus geen idee of ik daarmee het gevoel aan de voorkant al tegen ga.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:48

Ik dronk sowieso al belachelijk veel water, dat is niet erger geworden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:46

Ibbel schreef:
Zou het kunnen dat 'dorst' in het verleden geinterpreteerd werd als 'honger' en dat sinds de GLP-1 het juiste signaal weer binnen komt? Maw, dat je nu dus niet per se meer dorst hebt dan vroeger, maar het gewoonweg weer herkent?

Heb ik ook aan gedacht, maar het is nu echt een droge mond en dat had ik vroeger niet zo.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:52

slechts een theorie, geen idee of het kan kloppen: maar kan het door de vertraagde maaglediging ook niet kunnen dat er minder water uit je eten wordt opgenomen, dus dat je lichaam meer signalen geeft van dorst?

Overigens drink ik de afgelopen dagen ook beduidend meer dan normaal (van de dorst) gewoon door het warme weer, en bijvoorbeeld snachts ook zweten. Dus denk dat dat voor iedereen wel kan gelden. Ik zag iets over minderen met zout om minder vocht vast te houden: ja dan hou je minder vast, maar zouten zijn bij dit weer ook belangrijk om binnen te krijgen, juist omdat je ook meer zout uitzweet. Dus helemaal zoutloos zou ik niet doen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:28

Dorstgevoel heb ik hierdoor niet. Ik drink normaliter 2 liter per dag ongeveer.

Gisteravond alvast de prik genomen ipv vanavond ivm mini vakantie sinds vanmorgen. Volgende week wel weer op donderdagavond dus een dagje extra tussen de prikken daardoor. Benieuwd hoe dat gaat.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:29

Ik ben de afgelopen 2 weken niets afgevallen :-(
Morgen maar weer eens wegen. Als het goed is, krijg ik nu de 1mg pen komende week. Maar eens kijken hoe het daarop gaat.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:42

Dorstgevoel past bij de medicatie. Medicatie heeft een uitdrogen effect.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:41

Dees: dat herken ik wel, ik drink veel meer dan voorheen. Wat opzich goed is want ik dronk te weinig haha. Nu haal ik de 2 liter water per dag makkelijk, heb meer dorst.

Vandaag weer bij de praktijk ondersteuner geweest! -3,2 kilo, en -4 cm buikomvang in 4 weken tijd *\o/*
Over 2 weken ga ik ophogen naar 0,5 omdat ik wel het gevoel heb dat ik toch wat meer honger heb dan de eerste weken. Ik heb 2 extra naaldjes meegekregen omdat de praktijk ondersteuner zelf ook wel benieuwd was of ik er meer uit kan halen dan de standaard 4 doseringen haha. Goede service hier hoor :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 07:59

Fijn dat je resultaat ziet Hedi!
Vind het wel heel vreemd dat de praktijkondersteuner je niet afraadt om zelf te gaan lopen dokteren met extra naalden en de restjes uit de pen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:05

Gisteren een huisarts gesproken die niet enthousiast was omdat hij vond dat er nog te weinig onderzoek naar was gedaan. Ik heb mijn ervaringen in ieder geval gedeeld en aangegeven dat ik me er bijzonder goed bij voel.
Ik zag een item met een dokter voorbijkomen op een nieuwssite die wel rete enthousiast was en grapte dat hij met zijn collega’s zei dat het in het drinkwater zou moeten zitten. Hij zei dat het echt een gamechanger was.
Bijzonder dat de meningen nog zo verdeeld zijn.
Voor mij is het echt wonderspul en misschien dat ik wel blijf microdoseren. Voel me er zo goed bij.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 08:08

Even een egomomentje hoor... :=

Voor het eerst in meer dan 30 jaar heb ik een gezond bmi *\o/* (dat is een bmi lager dan 25).
Afbeelding
Wat ben ik toch verschrikkelijk blij dat ik dit topic begin dit jaar geopend heb, en dankzij de reacties in dit topic en via pm ervoor gegaan ben!
Dank jullie wel! <3

Ik ga ook zeker nog weer langs bij mijn huisarts om te laten zien hoe goed het (kan) werken. Misschien schrijft ze het dan in de toekomst ook zelf voor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:09

Mariska_28 schreef:
Even een egomomentje hoor... :=

Voor het eerst in meer dan 30 jaar heb ik een gezond bmi *\o/* (dat is een bmi lager dan 25).
[ Afbeelding ]
Wat ben ik toch verschrikkelijk blij dat ik dit topic begin dit jaar geopend heb, en dankzij de reacties in dit topic en via pm ervoor gegaan ben!
Dank jullie wel! <3

Ik ga ook zeker nog weer langs bij mijn huisarts om te laten zien hoe goed het (kan) werken. Misschien schrijft ze het dan in de toekomst ook zelf voor.

Jeeeeeee!!!! Gefeliciteerd. Wat een geweldig resultaat. *\o/* *\o/* *\o/*

En ik ben heel blij dat je het topic bent gestart want door jou heb ik de stap ook gewaagd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:21

Wat een mijlpaal Mariska!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:31

Vanillia schreef:
Vind het wel heel vreemd dat de praktijkondersteuner je niet afraadt om zelf te gaan lopen dokteren met extra naalden en de restjes uit de pen.

Dat doet ze zeker wel! Bij alle twijfels en vragen moet ik zeker bellen. Maar het restje uit de pen is niks spannends. Het is hetzelfde spul als de rest. Kan ik m nog een keer opdraaien tot 0,5 dan zit er dus nog een dosering in, kan ik hem niet helemaal opdraaien tot 0,5 dan zit er dus geen extra dosis in. Zo eenvoudig is het.
Ze vind het juist vervelend dat het zo moeilijk is om het via de huisarts te krijgen, zodat veel mensen misschien te weinig begeleiding krijgen en vragen gaan stellen op internet ipv aan de huisarts (zowel op bokt maar vooral op Facebook heb ik gezien). Ik zag namelijk laatst ergens (weet even niet meer welk platform) dat iemand hele andere naalden had gekregen om op een, volgens mij hele onhandige, manier nog wat dosis uit de pen te peuteren. Mijn extra naaldjes zijn gelukkig dezelfde als die bij de pen zitten :)

Mariska: geweldig! Gefeliciteerd *\o/*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:40

Vanillia schreef:

Tja, als je weet dat het in de praktijk gewoon gebeurt (want ze zal ook internet lezen...) dan kan je als praktijkondersteuner maar beter een beetje weten hóe dat dan wordt gedaan, zodat je zo nodig kunt adviseren en bijsturen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:47

Ibbel schreef:
Vanillia schreef:

Tja, als je weet dat het in de praktijk gewoon gebeurt (want ze zal ook internet lezen...) dan kan je als praktijkondersteuner maar beter een beetje weten hóe dat dan wordt gedaan, zodat je zo nodig kunt adviseren en bijsturen.

Volgens mij moet ze proberen of ze een normale dosis uit de pen kan halen.
Niet eerst eruit zuigen en dan spuiten als ik het goed begrijp.

Mijn pen kan je ook nog wat opdraaien maar niet genoeg voor een dosis en ik denk dat je ook niet gegarandeerd bent dat er iets uitkomt.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 08:48

Ibbel schreef:
Vanillia schreef:

Ik krijg op deze manier het idee dat een eventuele 5e dosis echt vreselijk is om te gebruiken :')
Als er nog in de pen zit, zit er nog in toch? Lijkt mij dan.. ga er vanuit dat ze er ook de huisartsenpraktijk wel verstand van hebben. Het is niet dat ze me met tegenzin mijn zin heeft gegeven. Ze begon er zelf over dat er wellicht voldoende in zit voor een extra dosis. Ze heeft me niet gevraagd om te gaan experimenteren met rare naalden/een ander middel/te weinig/te veel medicatie. Als er een extra dosis in blijkt te zitten, lijkt me dat voor iedereen mooi meegenomen toch? Wel belangrijk om dan een extra naaldje te hebben uiteraard.

Edit:
Zonnetje: ja precies dat! :D het zou kunnen dat ik hem ook niet meer helemaal kan opdraaien naar 0,5. En dat betekend dan inderdaad dat er niet meer voldoende in zit voor een extra dosis. Ik heb een extra naaldje die inderdaad precies hetzelfde is als die je bij de pen zelf krijgt. Dus inderdaad geen rare experimenten met andere naalden om er wat uit te zuigen en dan.. geen idee hoe dat dan zou moeten werken haha.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:27

Mariska, wat goed!! Gefeliciteerd.

Ik word op de socials helemaal doodgegooid met advertenties over Isentials en dan de GLH2 supplementen. Volgens een dame gaat je metabolisme na het stoppen met spuiten op de rem en met hun product is dat niet het geval.

De GLH-2 is een revolutionaire gepatenteerde Glucoreductase blend™ die het behouden van een normale bloedsuikerspiegel ondersteunt². Controleer je suikerdrang!

Ik heb me er verder niet in verdiept, maar het klinkt als zo´n ´wij van WC eend, adviseren WC eend´ reclame :') Maar, voor wie straks af wil van het spuiten en toch iets vervangend zou willen, is dit misschien wel een goede aanvulling. Ben wel benieuwd naar de reviews als dit product wat langer meedraait.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:28

Als er al op zo'n manier reclame voor wordt gemaakt geloof ik er al niet in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:39

Ik heb ook magie ervaren vandaag. Ik ben bijna op mijn streefgewicht. Na een tijd te hebben stilgestaan qua afname, gaat het nu weer naar beneden. Een kilo in de afgelopen 10 dagen. Lekker, ik ben er bijna.
De vakantie komt er aan, dan val ik altijd een a 2 kilo af (ik beweeg meer). Zodra ik op gewicht ben, ga ik met mijn huisarts praten. Ik heb besloten dat ik dit middel -in een lage dosering- langdurig wil gebruiken. Dat wil ik dan via de huisarts, want via de Obesitas kliniek betaal ik veel voor de begeleiding (lees; toegang tot het middel). Het middel moet is toch wel zelf betalen, maar het scheelt me € 485,-- of zo per half jaar. Ik ga ook vandaag de begeleidingsfacturen die ik nu heb, indienen bij de zorgverzekeraar. Wie weet krijg ik het toch vergoed. Zo ja, dan wordt de strijd met de HA al een stuk relaxter ha ha.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:41

Gefeliciteerd Mariska!!