Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scrabbel

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:47

@gomir : wat fijn dat je achter de schermen Daphne nog steeds helpt. Dankjewel dat je je tijd voor een mede bokker vrij maakt!

@Daphne: super dat je zo snel terecht kunt. Ik duim dat je meer mag bereiken dan je verwacht. Het zal een zware tijd worden, maar je kunt het. Mentaal heb je al heel veel groei laten zien!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:07

wend2009 schreef:
henshem schreef:
Gomir is arts (staat al een aantal keer in dit topic) en zij geeft nu kennelijk aan wat medisch gezien in Nederland de lijn is.

Dat ze arts is betekend niet dat dat kloppend is.
Mijn b12 zat ook in grijs gebied.het scheelde niet veel en ik had in een rolstoel gezeten.
Zakte door mijn benen kon niet eens de straat uitlopen en fietsen was helemaal een no go.
Nu helaas ook moeten stoppen inverband dat ze de vergoedings regels hebben veranderd maar in een half jaar is mijn lijf volledig terug bij af.
En daar heb ik 4 jaar b12 voor gespoten om überhaupt daar te komen.
Huisartsen enzo zeggen kei hard te hoge b12 ga je dood van ooit.
De klachten die er voor terug komen kunnen we niks aan doen...
Dus zoek het maar uit.
Als ik het geld had ging ik liever eerder dood met b12 als dat ik dadelijk gewoon in een rolstoel zit op mijn 33 a 34ste..
Nee artsen blijven hameren op is een hype dit en hype dat.
Maar helpen met de klachten die b12 weg halen maar zonder alleen maar erger worden is je eigen probleem en doen ze niks mee.
Geloof me dat ik nu meer kost dan met die b12 spuiten voor de zorg...
En pillen werken helemaal niet bij iedereen.
Mijn waardes zijn allemaal aan de lage kant vitamine d zelfs triest laag zakt elke keer naar 15.
Dus het kan best zo zijn dat mensen vitamines niet zo mooi opnemen.
En die pillen geven dan alleen aan valse waarde aan.
Ja ik eet gezond en gevarieerd.
En zelfs mijn huisarts raad me aan om ze maar zelf te kopen maar zij komt er niet mee wet als zij dit bij mij blijft doen.

Ik kruip terug onder een steen maar kan van deze reacties zo allergisch worden.

Misschien eerst lezen voor je een allergische reactie krijgt? Ik schrijf ‘wat kennelijk medisch gezien de lijn is in Nederland’. Ik schrijf niet of het juist is of onjuist; ik heb er geen oordeel over. En vind het oprecht vervelend dat jij er zo veel problemen van ondervindt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 20:21

Ik ben nog redelijk jong, heb met een beetje geluk de tijd dus wel om het lopend te doen, binnen Nederland moet lukken in een jaartje of 40.. En na het revalideren kom ik natuurlijk gewoon hardlopend, dus dat scheelt ontzettend veel tijd :))

Bedankt allebei! Zie er een klein beetje tegenop, maar ben ook blij dat het bijna zover is :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:43

Stille meelezer meldt zich (weer), heel fijn Daphne dat je toch al relatief snel aan het revalidatie traject kan beginnen. En ook knap van je dat je je focust op wat wel gaat ten opzichte van wat je een half jaar niet kon. Niemand weet tot of je de 100% herstel gaat maken maar je inzet is dat iig wel en je hebt goede hulp van professionals met een plan. U go girl!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 19:23

Beetje late reactie Daphne, ik was even internet doos. Maar vragen staat vrij denk ik dan. Je kunt bellen en of ze hebben antwoord voor je, of niet. Simpel zat. Maar je zal echt de enige niet zijn met zulke vragen en die alles moet zien te regelen rondom roosters etc.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 22:50

Bedankt Pallatin! Afentoe is het wel lastig om niet heel negatief te denken en als ik eenmaal bezig ben... Dan helpt even bewust bedenken wat eerst niet lukte en nu wel ontzettend. Dat is gelukkig ook heel veel :j

Donderdagochtend Fysio en Psychomotorische therapie. Van die 2e had ik eigenlijk de eerste keer niet zoveel verwacht, dacht vooral gesprek ofzo, ken het sowieso niet op wat Google info na. Staat verder ook niks bij, alleen waar: Sporthal groot.. Toch maar even sportschoenen meenemen dan :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:56

Psychomotorische therapie is bewegen en dan voelen wat het met je doet. Signalen leren herkennen. Ik Vond het erg nuttig :j. Succes alvast!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 12:50

Bedankt! Fijn om te lezen dat jij er goede ervaringen mee hebt.

Ben benieuwd. Ben blij dat het bijna zover is en heb ook wel een soort zin om aan de slag te gaan.. Maar die eerste keer :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:15

Hey, dit is lang zo eng niet als wat je laatst gedaan hebt hè! Dit kan jij :j :))

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 15:54

Haha, dat is zeker waar :') Vergeleken met die afspraak kan dit alleen maar meevallen. Ben nu ook niet zo zenuwachtig als toen, gelukkig haha.

Dacht alleen meteen, wat moet ik nou aan doen.. Sporthal, dus iig schone sportschoenen meenemen. Maar sportbroek, of kan gewoon spijkerbroek ook. Ja, ik doe gewoon m'n gewone kleding aan en neem voor de zekerheid wel een broek mee.. Of moet ik die toch meteen aan doen..

En ik weet het antwoord. "Jeez Daphne, prop gewoon een broek en schoenen in een tas en dan zie je het wel" Maar dat is zo makkelijk, dan heb ik helemaal niks om me druk om te maken :))

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 16:08

Gedurende mijn revalidatietraject had vrijwel iedereen sportkleding aan.
Enerzijds omdat revalideren fysieke activiteiten zijn.
Anderzijds omdat sportkleding bij veel beperkingen prettiger is.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 16:29

Hier bij de revalidatie draagt bijna iedereen een jogginsbroek of sportlegging en sportschoenen.

Sommigen kleden zich om, ik heb de kleren altijd al wel aan.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 16:33

Ik zou inderdaad een trainingsbroek/legging oid en een shirtje met korte mouwen aantrekken. Vestje erover zodat je het niet koud krijgt. En sportschoenen. Zit je altijd goed. Heb je daar ook een zwembad? Sommige therapiën kunnen in het water zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 17:22

Oke, duidelijk, gewoon meteen sportkleding dus :))
Had begin dit jaar al wel sportkleding en schoenen gekocht voor het revalideren. Maar lange mouw, dat is misschien niet zo handig idd. Maar even kijken voor korte mouw en een vest.

Ze hebben daar ook een zwembad :j Maar God, hoop dat dat me bespaard blijft _O- Als het moet dan doe ik het zonder zeuren hoor, maar tot die tijd hoop ik heel hard dat ze daar niet over gaan beginnen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:25

Dat zwembad is echt heel lekker hoor! Zat er bij mij destijds wel bij in, maar het is niet fanatiek zwemmen hoor. Het was bij ons eerder bedoelt om te ontspannen (water is warmer dan gemiddeld zwembad) en rustig wat om te peddelen. Juist eigenlijk om alle 'competentie drang' in jezelf de nek om te draaien, zeg maar :))

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 17:31

Bepaalde looptraining kan ook in het water. In Doorn zit zo'n zwembad met verstelbare bodem. Door het water kun je makkelijker bewegen en nu ja de fysio doet daar wat :P. En ik ben weer vergeten wat precies merk ik _O-. Maar goed dan zal er iets van hydro in je rooster staan? Denk ik...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 19:58

Heb opzich geen hekel aan water oid, maar heb me minstens 15 jaar ontzettend geschaamd voor m'n lichaam.. En ik ben nu niet meer te zwaar en daardoor schaam ik me ook niet echt meer, maar zwembad.. Denk dat ik dan toch liever nog zo'n gezellig gesprek met de PA heb :')

Maargoed, heb met mezelf afgesproken dat ik thuis en hier mag klagen, maar daar niet.. Ik doe gewoon wat zij goed vinden. Dus maar gewoon hopen dat ik op het droge kan blijven :=

Voor nu staat er iig niks over op het rooster. Maar krijg die elke donderdag voor de volgende week, dus weet niet wat de plannen verder zijn. Dit is het enige wat ik nu heb:

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 07:51

Mocht je toch een zwembad in gaan: Kijk anders even bij BonPrix online, die hebben diverse zwemleggings / fietsbroekjes model badkleding en tankini's enzo waarbij je wat meer bedekt bent :) Ik vind dat sowieso prettiger dragen :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:57

Bij mijn revalidatie stond ook zwemmen op het programma. We hebben welgeteld 1 keer gezwommen _O- en zat in een groep met oudere mensen en hun lijf was nog gammeler dan die van mij en we hebben vooral heel veel lol gehad

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:22

Joejoe, áls je ergens zwembad-lichaam-vrees wilt verzachten voor jezelf ga dan alsjeblieft dat zwembad in van het revalidatiecentrum. Geniet ervan. Sta jezelf toe te gaan accepteren dat ook jij helemaal prima en mooi bent.

Het revalidatiecentrum is een plek met zoveel mensen in allerlei vormen en maten en lastigheden als schaamte, acceptatie en lichamen die het anders doen.. dat je volledig op jezelf kunt richten en dat niemand een seconde opkijkt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:00

Ik snap je schaamte wel of onzekerheid met zwemkleding. Tegenwoordig heb je echter flinke alternatieven voor het badpak of bikini keuze.

Zelf heb ik een zwemlegging tot over de knie en een tankini top die de lengte heeft van een tuniek waardoor het erg afkleed en niet gaat plakken als dat je gewone kleding zou aan doen. Bonprix werd al genoemd, daar kun je vaak al zwemleggings vinden.

Dat maakt de stap wellicht een stuk gemakkelijker voor hydro therapie.

Psychomotore therapie heb ik altijd erg prettig ervaren. Het is niet zozeer sporten maar meer een soort bewustzijn krijgen bij waarom je dingen doet zoals je ze doet of spelenderwijs je beperkingen accepteren. Het is het stukje waar de link tussen psychisch en fysiek vooral centraal staat. Als je mentaal slecht in je vel zit dan heeft dat vaak weerslag op je lichaam, heb je eerder pijn, kan je dingen minder lang volhouden en andersom werkt dat net zo goed. Als je langere tijd fysiek problemen hebt zoals jij, dan heeft dat weerslag op je mentale stukje. Frustratie, irritatie, wanhoop misschien ook wel. Begrijpen hoe het invloed heeft op elkaar in jouw eigen situatie maakt dat je meer grip krijgt en er wellicht wat in kan doorbreken gezien het vaak een vicieuze cirkel is. Het is ondersteunend iig voor andere therapieën

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:44

Kop op bij revalidatie oordelen mensen echt niet over elkaars lichaam hoor!

Er heeft ook nog nooit iemand gekeken naar mijn kale of half kale hoofd. En ook niet naar de lijven van mensen die misschien niet mager zijn, uit verhouding door operaties of wat.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:57

Er staat (nog) geen therapie in het zwembad op het programma.
Dus druk maken over zwemkledij is erg voorbarig.
Rustig afwachten wat er gaat gebeuren is beter voor lichaam en geest.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 19:27

Maak me nu idd nog niet teveel druk om evt zwembad, misschien is dat helemaal niet nodig. Maar heb voor de zekerheid wel even gekeken op Bonprix, voor ik Donderdag het nieuwe rooster krijg en het er wel op staat. Als ik dan nog snel op zoek moet naar iets.. Heb nu wel iets gezien wat zou kunnen, als het moet :j

Ergens weet ik natuurlijk wel dat de kans klein is dat daar iemand loopt die het ook maar iets boeit hoe ik er uit zie oid. Maar ik denk ook dat het niks uit maakt, zelfs al zou ik 100% zeker kunnen weten dat niemand iets vind, dan ga ik me nogsteeds zo voelen.. De ergste van allemaal zit tussen m'n eigen oren :=

Was natuurlijk al onzeker en voel me de laatste tijd niet top. Heb eerder in een groepje bij de fysio gesport en dat vond ik niet perse fijn, maar ik deed gewoon m'n ding en dat ging prima. Nu moest ik pas bij de PA gewoon staan en dan 1 been een stap naar achter. Dat ging. Toen moest ik omwisselen. Complete error %) Snapte natuurlijk wel wat ze bedoelde, maar ik had geen idee wat ik moest doen om dat voor elkaar te krijgen. Zij moest daarbij helpen. Als ik m'n benen niet zie, dan weet ik ook amper wat ik doe. Traplopen net zo. Ik moet m'n voeten kunnen zien en dan kan ik m'n linkervoet omhoog/omlaag zetten en dan daarna rechts erbij. Andersom kan ik niet meer. In het donker of zonder te kijken heb ik ook geen idee wat ik doe. En als het 1 keer wel lukt, dan voelt de 2e keer gewoon weer alsof het de eerste keer is..

Nou ga ik natuurlijk niet voor niks revalideren, maar ik vind het zó k*t als ik niet gewoon direct kan doen wat me gezegd word. Als ik me dan ook nog in zo'n worstenvel badpak moet hijsen..

Maargoed, miep veel, zie overal tegenop, maar zou het wel doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:35

Het is ook helemaal niet makkelijk de situatie waar je nu inzit en hoe je daar gekomen bent. Hopelijk krijg je weer wat meer vertrouwen en goed gevoel in je lijf terug.
Ik wens je heel veel succes toe en hoop dat je stukje bij beetje progressie gaat zien en merken.