Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:42

Lijkt me lastig zo met kolven en voeding bepalen enzo! Hoe gaat het verder met de opvang met iedereen?

Ik zoek een baan in de HR voor 16-24 uur. Heb geen haast gelukkig, dus kan rustig rondkijken :D

Bedankt voor de slaaptips! Inbakeren deed niet zoveel bij hem en wordt afgeraden door CJG om nu echt mee te starten ivm dat ie al rolt. Een draagzak kan ik nog weleens naar kijken! De warmte heeft het oplossen van draagdoekprobleem wat versneld, want het is écht te warm. Hij slaapt nu iig makkelijker op ons :P. Wegleggen is de volgende stap, dat gaat ook al beter!

@Naomi wat fijn dat de oppasdagen zo goed gaan!

@Solleke, lijkt me wel pittig zo met de opvang. Fijn dat het verder wel goed ging!

Hoe gaat het met jullie baby's zo met de warmte?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:32

Hier heeft Hektor wel weet van de warmte! Vooral 's nachts, hij is drie x wakker geworden om te drinken := sowieso drinkt hij echt enorm veel de laatste tijd. Overdag binnen zit hij enkel in z'n luier, en snachts met een dun hydrofielslaapzakje aan.

En af en toe afkoelen in het zwembadje :))

Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 19:13

Ach wat leuk zo samen in het water! Zelf nooit aan gedacht om de kleine mee te laten spetteren in zo’n band. Goed idee :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 06:18

Hij vond het wel een beetje koud! Had het badje met fris water gevuld, maar misschien is met warmer water een beter idee.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:33

Wat een heerlijke foto met de twee kindjes samen, Solleke_Noah!

Wij hebben airco boven, waar de kleine overdag en in de avond en nacht slaapt dus we hoeven haar voor het slapengaan niet anders te kleden. Beneden gaat alle kleding uit en mag ze zo nu en dan zonder luier rondtollen (ze draait nu telkens om haar as).

Eske, veel succes met de zoektocht naar een baan! :D

Bedankt trouwens voor het delen van jullie ervaringen wat betreft de hoeveelheden melk meegeven. Dat stelt me ook wat geruster.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:48

@Solleke: wat goed dat je weer leven in het topic gebracht hebt!
Lijkt me ook wel pittig, 2 kids op 2 verschillende locaties.
Fijn dat Hektor het wel naar zijn zin lijkt te hebben op de opvang.
Wat lekker zo samen in het badje! :D

@Floko: fijn dat het goed gaat bij jullie en dat er steeds meer ritme komt. 1x per nacht is nog te overzien :o
Ze drinkt al hele hoeveelheden! 180 komen wij nog niet aan haha. 150 alleen na een hele nacht slapen. Verder drinkt ze nog tussen de 90 en 120 ml per voeding.

@Mylittlejoy: ook al weer aan het werk. Zo'n fietskar lijkt mij ook ideaal!
Mooi op tijd met zijn slaapregressie, sterkte!

@marlis: wat fijn dat Luca het zo goed doet en nu een makkelijke baby is. Het is je gegund na zo'n nare start.
Hoe was het om weer te werken?

@eske: matthijs doet het ook al zo goed. Ook goed om weer op zoek te gaan naar werk. Hopelijk lukt het om wat te vinden :o
Alleen slapen in de draagdoek is wel pittig! Ik zag dat een draagzak al getipt was. Ik gebruik de doek niet meer sinds ik een draagzak heb. Vind het zoveel fijner.

Adamootje, hier lukt meer dan 120 ml ook niet hoor. Alleen als ze een nacht doorgeslapen heeft, bied ik 150 aan. Soms gaat dat op, maar soms ook niet.
Fijn dat dat kan om wat extra's mee te geven naar de opvang.
Boven airco is wel een uitkomst he. Wij hebben dat sinds deze zomer ook. Echt heel blij mee.

@naomi: wat fijn dat Mila zo'n blije baby is!
Ideaal dat oma mee kan zwemmen en ze bij opa en oma haar contactslaapjes ook nog heeft.
Fijn dat 3 dagen werken goed bevalt. Dat ga ik straks ook werken.

@renee: klinkt alsof ze genoeg binnen krijgt :o

@roulette: flinke dame! Ze is mijn dame al voorbij qua lengte en gewicht. Lize is nu 18 weken.
Wat fijn dat ze nog zo lang thuis kan blijven.

Hier gaat het ook goed. Lize groeit ook goed. Volgt mooi aan eigen prematuur lijntje. Ze woog de laatste keer (3 weken geleden) 4944 gram en was toen 57,5 cm. Ik zit eraan te denken om morgen even naar het inloopspreekuur te gaan om te wegen en te meten.
Wij zijn sinds kort ook gaan babyzwemmen. Ik heb het idee dat ze sinds die eerste keer echt sprongen gemaakt heeft. Ze kan haar hoofdje al langer rechtop houden en tummy time gaat ineens ook veel beter en houdt ze ook steeds wat langer vol. Daarvoor was het echt drama om haar op haar buik te leggen.

Slapen gaat super hier. Bijna elke nacht maakt ze nachten van 8 - 9 uur. Heel af en toe komt ze snachts nog. Ik juich nog niet, want geen idee hoe die 4 (ik denk hier 5) maanden slaapregressie gaan zijn :+

Wat betreft de warmte. Wij hebben airco boven en in de woonkamer. Dus het is hier goed te doen. Buiten kom ik nu niet veel met haar. Dat komt wel weer als het weer wat koeler wordt.

Oh, en qua werk: ik moet officieel volgende week weer beginnen, maar dat is 1 week voor de zomervakantie. Dus ik heb die week ouderschapsverlof opgenomen en begin eind augustus weer :o