Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:42

Lijkt me lastig zo met kolven en voeding bepalen enzo! Hoe gaat het verder met de opvang met iedereen?

Ik zoek een baan in de HR voor 16-24 uur. Heb geen haast gelukkig, dus kan rustig rondkijken :D

Bedankt voor de slaaptips! Inbakeren deed niet zoveel bij hem en wordt afgeraden door CJG om nu echt mee te starten ivm dat ie al rolt. Een draagzak kan ik nog weleens naar kijken! De warmte heeft het oplossen van draagdoekprobleem wat versneld, want het is écht te warm. Hij slaapt nu iig makkelijker op ons :P. Wegleggen is de volgende stap, dat gaat ook al beter!

@Naomi wat fijn dat de oppasdagen zo goed gaan!

@Solleke, lijkt me wel pittig zo met de opvang. Fijn dat het verder wel goed ging!

Hoe gaat het met jullie baby's zo met de warmte?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:32

Hier heeft Hektor wel weet van de warmte! Vooral 's nachts, hij is drie x wakker geworden om te drinken := sowieso drinkt hij echt enorm veel de laatste tijd. Overdag binnen zit hij enkel in z'n luier, en snachts met een dun hydrofielslaapzakje aan.

En af en toe afkoelen in het zwembadje :))

Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 18:13

Ach wat leuk zo samen in het water! Zelf nooit aan gedacht om de kleine mee te laten spetteren in zo’n band. Goed idee :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 05:18

Hij vond het wel een beetje koud! Had het badje met fris water gevuld, maar misschien is met warmer water een beter idee.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:33

Wat een heerlijke foto met de twee kindjes samen, Solleke_Noah!

Wij hebben airco boven, waar de kleine overdag en in de avond en nacht slaapt dus we hoeven haar voor het slapengaan niet anders te kleden. Beneden gaat alle kleding uit en mag ze zo nu en dan zonder luier rondtollen (ze draait nu telkens om haar as).

Eske, veel succes met de zoektocht naar een baan! :D

Bedankt trouwens voor het delen van jullie ervaringen wat betreft de hoeveelheden melk meegeven. Dat stelt me ook wat geruster.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:48

@Solleke: wat goed dat je weer leven in het topic gebracht hebt!
Lijkt me ook wel pittig, 2 kids op 2 verschillende locaties.
Fijn dat Hektor het wel naar zijn zin lijkt te hebben op de opvang.
Wat lekker zo samen in het badje! :D

@Floko: fijn dat het goed gaat bij jullie en dat er steeds meer ritme komt. 1x per nacht is nog te overzien :o
Ze drinkt al hele hoeveelheden! 180 komen wij nog niet aan haha. 150 alleen na een hele nacht slapen. Verder drinkt ze nog tussen de 90 en 120 ml per voeding.

@Mylittlejoy: ook al weer aan het werk. Zo'n fietskar lijkt mij ook ideaal!
Mooi op tijd met zijn slaapregressie, sterkte!

@marlis: wat fijn dat Luca het zo goed doet en nu een makkelijke baby is. Het is je gegund na zo'n nare start.
Hoe was het om weer te werken?

@eske: matthijs doet het ook al zo goed. Ook goed om weer op zoek te gaan naar werk. Hopelijk lukt het om wat te vinden :o
Alleen slapen in de draagdoek is wel pittig! Ik zag dat een draagzak al getipt was. Ik gebruik de doek niet meer sinds ik een draagzak heb. Vind het zoveel fijner.

Adamootje, hier lukt meer dan 120 ml ook niet hoor. Alleen als ze een nacht doorgeslapen heeft, bied ik 150 aan. Soms gaat dat op, maar soms ook niet.
Fijn dat dat kan om wat extra's mee te geven naar de opvang.
Boven airco is wel een uitkomst he. Wij hebben dat sinds deze zomer ook. Echt heel blij mee.

@naomi: wat fijn dat Mila zo'n blije baby is!
Ideaal dat oma mee kan zwemmen en ze bij opa en oma haar contactslaapjes ook nog heeft.
Fijn dat 3 dagen werken goed bevalt. Dat ga ik straks ook werken.

@renee: klinkt alsof ze genoeg binnen krijgt :o

@roulette: flinke dame! Ze is mijn dame al voorbij qua lengte en gewicht. Lize is nu 18 weken.
Wat fijn dat ze nog zo lang thuis kan blijven.

Hier gaat het ook goed. Lize groeit ook goed. Volgt mooi aan eigen prematuur lijntje. Ze woog de laatste keer (3 weken geleden) 4944 gram en was toen 57,5 cm. Ik zit eraan te denken om morgen even naar het inloopspreekuur te gaan om te wegen en te meten.
Wij zijn sinds kort ook gaan babyzwemmen. Ik heb het idee dat ze sinds die eerste keer echt sprongen gemaakt heeft. Ze kan haar hoofdje al langer rechtop houden en tummy time gaat ineens ook veel beter en houdt ze ook steeds wat langer vol. Daarvoor was het echt drama om haar op haar buik te leggen.

Slapen gaat super hier. Bijna elke nacht maakt ze nachten van 8 - 9 uur. Heel af en toe komt ze snachts nog. Ik juich nog niet, want geen idee hoe die 4 (ik denk hier 5) maanden slaapregressie gaan zijn :+

Wat betreft de warmte. Wij hebben airco boven en in de woonkamer. Dus het is hier goed te doen. Buiten kom ik nu niet veel met haar. Dat komt wel weer als het weer wat koeler wordt.

Oh, en qua werk: ik moet officieel volgende week weer beginnen, maar dat is 1 week voor de zomervakantie. Dus ik heb die week ouderschapsverlof opgenomen en begin eind augustus weer :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:05

Hoe gaat het nu met iedereen? :D

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:09

Goed! Onze meid is nu vijf maanden en de 8 kg gepasseerd. Drinkt goed, slaapt goed en is lekker aan het spelen en ontdekken. Ze rolt beide kanten op en de hapjes gaan er ook goed in. De laatste dagen heeft ze ook doorgeslapen. Zeer tevreden dus haha.
Ben ook benieuwd hoe het bij de rest is!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:21

Ik ben ook benieuwd!

Hektor is nog steeds een super blije baby. Zonder overdrijven, hij lacht echt altijd, de hele dag door! Sinds een weekje heeft hij het kruipen helemaal uitgevonden. Enkel de nachten zijn nog niet echt top, nog altijd om de drie uur wakker helaas haha.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:17

Wat leuk dat dit topic weer tot leven komt. Ookal was ik niet zo enthousiast met reageren ik heb wel alles gelezen.
Na een pittige start met een baby die veel huilde en verborgen reflux en veel osteopaat bezoekjes gaat het nu ook erg goed. Hij is een vrolijk mannetje geworden en begint zowaar eindelijk goed te slapen.
Dus genieten hier op volle toeren van ons gezinnetje.

Al dames die zich in het volgende zwangerschapspagina hebben gemeld?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:31

Fijn dat het goed gaat met iedereen!

Ik kan niet geloven dat hij al bijna 6 maanden is <3 Hij doet het erg goed, maar vooral dutjes blijven een ding. Veel hulp nodig, vaak max 30 minuten. Kan hem nu wel wegleggem gelukkig. 'S nachts komt hij 1x en soms slaapt hij zelfs door *\o/*

Hij kan rollen en lekker ronddraaien op de buik. Probeert ook al te tijgeren, maar dat is nog lastig. Eerste tanden zijn al tijdje door... kortom, geen kleine baby meer!

Mijn bekkenklachten gaan heel langzaam vooruit. Kan de meeste dagelijkse dingen weer zonder pijn, maar bijvoorbeeld nog steeds maar maximaal 45 minuten achter elkaar lopen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 15:50

Hier ook nog geen doorslaper hoor! In de afgelopen weken had ik helemaal een flinke klus waarbij ze me elk (half) uur wakker hield. Maar dat wordt uit eindelijk ook weer allemaal beter.

Verder kan ze prima rollen, draaien en twerken :)) ook maakt ze al al langzaam wat kruip bewegingen dus verwacht niet dat ze daar heel lang voor nodig heeft. Vind het ook heerlijk om te zien hoe ze al lekker aan het spelen is.

We genieten in ieder geval enorm van haar en der broer ondanks dat niet alles zo als “vanzelfsprekend” gaat. Het lichamelijk herstel gaat hier langzaam maar gestaag. Nog wel regelmatig interventies gehad van een fysio of manueel therapeut. Het mentaal herstel vind ik nog lastig te duiden. Privé gebeurt er ontzettend veel, hopelijk allemaal te goede van ons allemaal. Maar het is soms wel lastig om alles te dragen. Gelukkig ben ik wel bijna alle wachtlijsten door (heb zelf ook eerst afgewacht om te kijken wat zichzelf zou oplossen) voor hulp.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:53

AvHdG schreef:
Al dames die zich in het volgende zwangerschapspagina hebben gemeld?

Mij niet bellen. :')

Fijn dat het goed gaat met de baby's! Wat gaat het toch snel met onze kleintjes...

Hier gaat alles prima. Het is weer even wennen om aan het werk te zijn, in combinatie met twee jonge kinderen, maar het gaat. Al merk ik wel dat ik nog niet helemaal de oude ben qua fuinctioneren op het werk. De nachten zijn ook tamelijk prut, dat speelt vermoedelijk wel mee. Mijn babymeisje doet het verder echt super en ontwikkelt zich als een malle. Ze tijgert de hele kamer door, achter de katten aan. Ook begint ze nu een beetje zelfstandig te zitten.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:39

Sinds februari gestopt met de pil vanwege kinderwens, helaas blijft dat tot nu toe uit. Mijn menstruatie cyclus was vanaf begin af aan goed en eisprong is er ook (altans die voel ik). Nu heb ik sinds een halfjaar erg veel last van mijn rechterschouder, de pijn is zeer ernstig en onuithoudbaar en ik slaap slecht erdoor. Het komt en gaat, nou heb ik het bij gehouden maar kom ik tot de conclusie dat het altijd tijdens mijn menstruatie is.

Ik ben bang voor het antwoord Endometriose.
Naast schouder klachten ervaar ik ook ernstige menstruatiekrampen en pijn in de onderrug. Ik ga maandag de HA bellen.
Zijn er mensen die dit herkennen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:36

Hier gaat het op en af... Echte huilbaby geweest, en ziekenhuisopname gehad. Dat kwam uiteindelijk omdat hij een te korte tongriem had. Pas na 11 weken is de lactatiekundige aan huis erachter gekomen....

Nu gaat het best goed, maar hij is echt een pittig mannetje. Hij zet het snel op een huilen en is vaak gefrustreerd. De wereld is veel te interessant, dus slapen is een drama net als stilzitten in de buggy (kinderwagenbak was hij met 4mnd al zat...). Hij is wel lekker aan het rollen en tijgeren. Ook is er al een begin van kruipen (gaat continu op handen en knieën zitten, maar weet nog niet hoe hij dan moet voortbewegen). Pas begonnen met hapjes en dat gaat wisselend :+ . Broccoli is iig een hadden NEE. Wortel is wel ok. Op een korstje brood sabbelen gaat heel goed en ook maisvingers gaan er goed in!

En nee zeker geen volgende zwangerschap :+ . Altijd de wens gehad voor 2 kindjes en die zijn er nu. Het is goed zo voor ons!

Met mij gaat het best goed. Ik moet nog erg wennen aan mijn "nieuwe" lijf. Na m'n eerste zwangerschap was alles heel snel weer terug geveerd. Nu is alles nog aan het hangen en heb ik echt het buikje.... Maar ik ben ook weer druk met sporten (hardlopen en wandelen) dus hopelijk is dat straks weer ok. Ik kan inmiddels alweer 5km rennen zonder klachten :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:16

Negeert de rode letter.

Heeft iemand van jullie er ervaring mee dat ze tijgeren met 1 been gestrekt en 1 been doet netjes z’n ding?
Mijn knieën zijn inmiddels blauw van het voor kruipen _O-
Inmiddels probeert ze zich ook op te trekken tot staan
Maar ik vind het apart dat ze niet gaat kruipen.
Het tijgeren doet ze wel al echt behoorlijk lang. En ook snel :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 17:35

hagelslag schreef:
Negeert de rode letter.

Heeft iemand van jullie er ervaring mee dat ze tijgeren met 1 been gestrekt en 1 been doet netjes z’n ding?
Mijn knieën zijn inmiddels blauw van het voor kruipen _O-
Inmiddels probeert ze zich ook op te trekken tot staan
Maar ik vind het apart dat ze niet gaat kruipen.
Het tijgeren doet ze wel al echt behoorlijk lang. En ook snel :Y)

Dat is heel typisch :D mijn oudste zoontje heeft zo echt heel lang getijgerd (met 1 been). Ging sowieso pas kruipen op zn 10 maanden, tijgeren ging even snel dus hij vond het wel goed zo :=

Als ze leren stappen zijn er ook zo'n rare fases, bv met de voeten helemaal raar naar binnen of buiten gedraaid. Dan denk je ook, dit komt nooit meer goed :))

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 18:11

Dat het stappen een ding voor zich is. Is inderdaad redelijk logisch….

Maar ze gebruikte een tijdje beide beentjes en nu dus 1 stijve pootje en 1 die actief mee doet.
En ze is echt veel onderweg _O-
Ze laat het ook duidelijk merken als ze weer naar de grond wil ~~}>

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 09:42

Haha dat zal vast wel weer bij trekken! En anders even navragen bij het consultatiebureau (hebben ze dat ook in Duitsland, ja waarschijnlijk?)

Wij moeten over twee weken voor de 9 maanden controle gaan, ben benieuwd hoe het zit met z'n lengte en gewicht. Vorige controle op 7 maanden boog z'n lengte weer af, nog niks zorgelijk maar toch. Gewicht was wel dik in orde :')

Hektor doet het echt goed, kruipt het hele huis door, staat sinds twee weken rechtop aan de bank en doet kleine stapjes langs meubels. Ondanks dat het ons tweede kindje is, blijft het bizar om te zien die ontwikkeling. Op 8 maanden van hulpeloos baby'tje naar rechtop aan de zetel <3

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 16:09

Hier sinds een week of twee een doorslaper van 23u tot 7-8u ongeveer, dus geen klagen. Heel tevreden mannetje, alleen vindt Renze flessen maar voor baby's....en hij is tenslotte 'al' zeven maanden. Dus hij drinkt eigenlijk alleen zijn avondflessen goed op en 's ochtends de eerste fles en wil verder vooral brood en hapjes.

We rollen alle kanten op (letterlijk), maar verder dan (achterwaarts) buikschuiven komt hij nog niet. Ze doen het allemaal op hun eigen tempo denk ik maar. Z'n zus ging met een maand of 8 zitten en optrekken/langs de tafel lopen, maar liep pas met 14 maanden los. Zij sliep wel weer met drie maanden door en was vrij snel met omrollen. Niet teveel aan vasthouden en gewoon nemen zoals het komt. Zolang ze niks raars doen, komt het allemaal vanzelf goed.

Ik vind het heel grappig om te zien dat hij wel heel anders brabbelt als z'n zus. Z'n zus had echt schattige brabbeltjes, maar hij zit als een vent grote verhalen te vertellen. :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 16:55

Oh doorslapen, heerlijk <3 En die brabbels zijn leuk he, eindelijk echt hun stemmetje horen (als je snapt wat ik bedoel, ze maken ervoor ook al geluid natuurlijk haha). Fijn dat vast voedsel zo goed gaat!

Hier is het full on 8 maanden slaapregressie, dus doorslapen is heeeeeel veraf :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:28

Mijne tijgert op dezelfde manier en zet zich af met z'n grote teen :')

Hier 2 weken doorgeslapen, maar tandje 3 komt nu door en daar heeft hij veel last van. Dus 's nachts weer 2-3x wakker en dan geef ik hem meestal borstvoeding. Hoop.dat dat tijdelijk is. Meneer groeit goed, babbelt, eet z'n hapjes goed en heel vrolijk mannetje al met al. Heeft wel al een duidelijke wil en is heel nieuwsgierig. Dutjes blijven wel een ding, meestal maar 30 minuten en soms wat langer.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 21:34

Ik heb binnenkort nog 1 afspraak met de Hebamme en dan pas in januari weer een checkup bij de kinderarts.
Maar de Hebamme is nu op vakantie _O-

Hier groeit ze ook hard. Ik vind het soms wel moeilijk qua of ze voldoende te eten krijgt.

Een tijdje zaten haar broekjes iets strakker. En inmiddels tijgert ze haar broekjes bijna van haar billen af.
Maar als ze meer wou willen eten. Geeft ze wel een gil denk ik…..
Ik ben wel echt zooooo blij dat ze best makkelijk is.
Natuurlijk met hier en daar moeilijkere dagen qua slaap of tandjes…
De tanden boven waren echt een crime.
Maar goed, als 4 stuks tegelijk komen :knuffel:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Kleine wijsneus wil graag het hondentrapje gebruiken om op de bank te komen _O-
Ze gaat gelukkig ook graag mee naar de paarden.
Dat “moet” ze sws…..
Als m’n vriend vroege dienst heeft moet ze mee te voeren. Als hij late dienst heeft gaan we ze samen rond 3 uur op het land laten.
Of even uitmesten…. Heel handig kruiwagen meetrekken en de kinderwagen voortduwen…. _O-

Ohhh slaapregresie is zooooo dom.
Wie dat ooit heeft verzonnen _O-
Kinders ga gewoon lekker slapen. Slaap is goud waard _O-
En doorslapen is echt zooooo heerlijk!!!!
Bij Miranda hebben wij het geluk gehad dat ze al vrij snel ons ongeveer 6 uur aan 1 stuk liet slapen(met 5 week ongeveer al).
En toen ze 4 maand oud was konden we haar bedje tijd steeds wat na voren verleggen.
Nu slaapt ze van ca half 7-7 uur tot ‘s ochtends 6 a 7 uur.
Goddelijk
Maar natuurlijk zijn er soms nachten dat ze toch ons nodig is. Ze slaapt sinds 2 maand ongeveer in haar eigen slaapkamer. Daar was ze ook wel aan toe.
Ze sliep eigenlijk in het co-bedje.
Maar ineens begon ze mij rond 5 ‘s ochtends te wekken door op mijn arm te petsen en daarna zelf weer haar duim in de mond te doen en verder te gaan slapen _O-
De overstap na haar eigen kamer ging goed.
Natuurlijk deed ze alle overdag dutjes daar al. Dus het was geen onbekende plek.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:45

Ik heb me hier ook gemeld in het begin, maar ben toen overgegaan op de appgroep. Volgens mij zijn mijn dochter en ik de hekkensluiter geweest van het topic: ze is geboren op 13 mei om 04:24. De eerste (voor)wee was op 11 mei om 21:30 dus het is best een lange zit geweest, maar dochter en ik zijn er goed door gekomen! De eerste maanden waren alleen zo taai dat ik niet echt veel oog had voor de buitenwereld.

De kleine is inmiddels alweer 5 maanden oud. Dat is alleen wel te jong om de vraag over het tijgeren te beantwoorden. Hier is het rollen net onder de knie en in het zitten toont ze ook al interesse. Hapjes zijn we traag mee, want wat we proberen komt er vaak net zo hard weer uit (lang leve reflux). Wij kijken allemaal enorm uit naar de dag dat we opmerken dat ze niet meer teruggeeft en niet meer eindeloos ligt te slikken als ze plat ligt.

Ik blijf jaloers op Miranda's slaappatroon! Heerlijk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 13:04

Leuk om babyfoto's te zien <3 fijn zo samen naar de paarden!

en herkenbaar, Hektor wordt ook te pas en te onpas ergens neergekwakt in het gras of in een wipper terwijl ik omheining aan het herstellen ben _O-

Jaloers op dat slaapschema van Miranda zeg. Daar kunnen wij enkel van dromen!

@PeerAppel: die eerste maanden kunnen overweldigend zijn he. Hapjes ben je ruim op tijd mee, wij zijn zelfs pas vanaf 6 maanden met de eerste hapjes begonnen. Reflux is wel echt lastig.

Loopkarretje hier ondertussen weer bovengehaald :D
Afbeelding