Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMAY1990 schreef:Muurp schreef:Haha lekker van die plakkerige zooi in je vestMaar kan me voorstellen dat suikers gewoon suikers zijn, dus dat het vooral belangrijk is dat je iéts binnen krijgt.
Grotendeels. Als je heel technisch wilt zijn dan kan je onderscheid maken tussen verschillende soorten koolhydraten, want sommige zijn door je lichaam makkelijker te verwerken dan anderen. Soms worden het snelle en langzame suikers genoemd. Dextro is bijvoorbeeld alleen snelle suikers waar de meeste gels een combinatie van snelle en langzame suikers zijn. Op een voedingslabel zou je kijken naar De verhouding tussen koolhydraten en het kopje "waarvan suikers". In theorie zou een goede mix van snelle en langzame suikers er voor moeten zorgen dat je minder last hebt van een grote spike in je bloedsuikerspiegel met een dip erna, maar hoeveel het precies scheelt ten opzichte van snoepjes en dextro kan ik ook niet met zekerheid zeggen.
Belangrijkste take away is in ieder geval dat als je langer dan ongeveer 60 minuten gaat duursporten, je er wat aan kan hebben om tussendoor iets zoets te consumeren.
Samantha_ schreef:Wauw top Marlinde!
O vervelend Germie. Aan 1 kant?
germie schreef:Sta ik hier ineens op met een pijnlijke heup. Geen idee waar dat vandaan komt, maar niet van het hardlopen (dat heb ik al 2 weken amper gedaan omdat het de laatste 2 weken van de Garmin Coach betreft). Maar ik baal er goed van, zeker met het oog op die halve marathon. En ik snap dus echt niet waar het vandaan komt. Gewoon mee opgestaan, nu sudderde het wel een paar dagen al wat, maar ik kan me geen activiteit herinneren waar het door kan komen. Baal echt flink. Met beweging wordt het wel beter.