Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 22:14

Yep steamtrail is de laatste keer, er mogen geen evenementen meer in het gebied worden georganiseerd van natuurmonumenten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 22:40

Ik kwam deze van mezelf tegen bij de foto's van afgelopen zondag! Is ongeveer 500m voor de finish volgens mij...
Afbeelding

Ik heb 6 oktober ook de singelloop in Breda! Er is er ook 1 in Utrecht namelijk. Ik doe de 10km en heb het rode startvak :) . Startnummer is vandaag binnen gekomen. Mijn man doet de HM!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 06:36

Leuk SV, als ik je zie tik ik je even aan. Ik doe de 25 km. Ik heb nog nooit zo ver gerend.
Heel jammer dat het de laatste editie is. Ik heb twee jaar geleden de 15 km mee gedaan en vond het enorm leuk. Wat een sfeer <3
Ik heb toen startnummers uit staan delen en heb toen ook een aantal bokkers gezien waaronder jou, SV. Toen kon ik je niet gedag zeggen :D

Iris, wat een leuke foto! Ik sta er nooit zo mooi en fris op :)) Hoe gaat het met het lopen en je zwangerschap?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:09

IMAY1990 schreef:
Muurp schreef:
Haha lekker van die plakkerige zooi in je vest :)) Maar kan me voorstellen dat suikers gewoon suikers zijn, dus dat het vooral belangrijk is dat je iéts binnen krijgt.

Grotendeels. Als je heel technisch wilt zijn dan kan je onderscheid maken tussen verschillende soorten koolhydraten, want sommige zijn door je lichaam makkelijker te verwerken dan anderen. Soms worden het snelle en langzame suikers genoemd. Dextro is bijvoorbeeld alleen snelle suikers waar de meeste gels een combinatie van snelle en langzame suikers zijn. Op een voedingslabel zou je kijken naar De verhouding tussen koolhydraten en het kopje "waarvan suikers". In theorie zou een goede mix van snelle en langzame suikers er voor moeten zorgen dat je minder last hebt van een grote spike in je bloedsuikerspiegel met een dip erna, maar hoeveel het precies scheelt ten opzichte van snoepjes en dextro kan ik ook niet met zekerheid zeggen.

Belangrijkste take away is in ieder geval dat als je langer dan ongeveer 60 minuten gaat duursporten, je er wat aan kan hebben om tussendoor iets zoets te consumeren.

Interessant, dankjewel voor de heldere uitleg!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:59

Decathlon heeft gelletjes voor <2 uur en >2 uur. Geen idee wat het verschil is, heb de ingredienten niet vergeleken. Maar ze zijn allebei plakkerige zooi. Ik heb van elke soort er 1 geprobeerd. Lekker zijn ze ook niet helaas. Maar ja, je moet wat met lopen denk ik dan maar.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:10

Die appel van de decathlon vind ik echt heerlijk haha. Vloeibare appelstroop in een zakje. In de lange duur gelletjes zit caffeine, in de korte vaak niet.

Ik ben 4 dagen op congres geweest en vond lopen door Rotterdam toch wel wat te spannend, ik ben niet zo bekend hier en zoveel auto’s haha. Vandaag weer lekker naar huis en dan morgen een rondje door het bos :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:29

Leuke foto Iris!
En lopen door Rotterdam lijkt me ook niks. :=

Ik dacht gisteren ik doe eens gek. Ik ga kijken hoe ver ik kan rennen. Deed tot zover 3km interval.

Afbeelding

Ben echt heel trots en blij want ik kán het dus wel.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:57

Wat goed! *\o/* Toch wel een flinke mijlpaal!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:01

Ik was zo achterlijk trots op mezelf. Was gewoon gênant.

Maar dan denk ik weer aan de stevig rokende en bijna 100 kilo wegende variant van mezelf. Van 10 maanden terug. En dan denk ik; groot gelijk dat ik zo trots ben! :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:18

Wat goed, MarlindeRooz, respect! *\o/* Je mag zeker trots zijn!!

De Decathlon heeft ook lekkere dadelrepen en snoeprepen. Die gelletjes vind ik niet te smurfen van de Decathlon.

Jullie zijn niet bij te houden! :=
Zag leuke foto’s van verschillende evenementen voorbij komen.

Fijn dat het beter gaat met je enkel, Suliko.

Mooi dat je weer aan het opbouwen bent, Lies_sparkle!

Steamtrail loop ik ook, de 25 km, samen met buuf en mijn partner!

Afgelopen weekend RFR Hooilanden gelopen. De route van de 19 km vond ik niet zo heel bijzonder maar het was prachtig weer en zoals altijd supergoed georganiseerd dus het was weer genieten. Ook superleuk om een aantal bekenden te treffen. Waaronder Ninus en haar man.
Laatst bijgewerkt door Puera op 26-09-24 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:19

Wauw wat goed! Je mag super trots op jezelf zijn!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:40

@Lisitano, het is dat ik de fotograaf zag hoor, anders was het vast een heel ander soort foto geweest, want zo fris en fruitig voelde ik me niet hahaha.
Gaat nog steeds verrassend goed! Alleen begint tijdens het rennen mn baarmoeder wel wat te drukken/stuiteren op mn blaas, waardoor ik met rennen meteen het gevoel krijg dat ik moet plassen, maar zodra ik wandel is dat weg, dus ik hoef jiet echt te plassen. Maar conditioneel gaat het nog heel goed. Zondag had ik het zwaar, maar gisterenavond even een klein rondje gedaan van 4km en dan lukt het gewoon om goed een constant tempo te behouden (6:00min per km) op een redelijk lage hartslag (160bpm). Hopelijk blijft dat nog even zo!!

De raspberry van Decathlon vind ik prima te nassen! Lekker is het niet, maar ik walg er ook niet van. Ze hebben wel lekkere fruitrepen. Smaken een beetje naar tumtum snoepjes. En die "knijpfruit" is ook prima van smaak.

@Marlinde mag je zeker trots op zijn!!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:43

Wat goed Marlinde! Moet wel lachen om je titel.

Mijn rondje van net, les 18 van Evy, viel me niet tegen na gisteren. Dus daar ben ik wel blij mee. Of ik al doorga naar les 19 weet ik nog niet. Ik twijfel een beetje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:51

Sta ik hier ineens op met een pijnlijke heup. Geen idee waar dat vandaan komt, maar niet van het hardlopen (dat heb ik al 2 weken amper gedaan omdat het de laatste 2 weken van de Garmin Coach betreft). Maar ik baal er goed van, zeker met het oog op die halve marathon. En ik snap dus echt niet waar het vandaan komt. Gewoon mee opgestaan, nu sudderde het wel een paar dagen al wat, maar ik kan me geen activiteit herinneren waar het door kan komen. Baal echt flink. Met beweging wordt het wel beter.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 12:45

Wauw top Marlinde!

O vervelend Germie. Aan 1 kant?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:02

Afbeelding

Ik weet nog niet zo goed of ik er blij mee ben of niet, maar dit is het aanbod voor iedereen die de D2D niet heeft mogen lopen
Laatst bijgewerkt door IMAY1990 op 26-09-24 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:12

Ik vind het maar karig.... Degenen die niet hebben kunnen lopen hebben zoveel meer kosten gemaakt dan alleen het inschrijfgeld... Je reiskosten alleen al! En dan ook nog eens voor 1 november al beslissen wat je wil... Er kan in al die tijd, eer de DtD weer is, zoveel gebeuren (blessures bijvoorbeeld)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 13:15

Tja, het is iets.. maar inderdaad karig.

Marlinde top gedaan! Mag je heel trots op zijn!

Ik weet nog niet welke afstand van de steamtrail we gaan lopen, even afwachten hoe ik qua energie zit.
Vanmorgen ruim 23km getraild met 453 hoogtemeters. Was pittig en megawarm. Ik was doorweekt van het zweet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:42

Wat goed Marlinde!! *\o/*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:07

Daar mag je ook echt wel trots op zijn Marlinde!

Is dat nou een foto van een oude landmijn Sv?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 14:41

Nee dat is de bovenkant van een oude bunker uit WO2.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:50

Samantha_ schreef:
Wauw top Marlinde!

O vervelend Germie. Aan 1 kant?

Ja aan 1 kant. Rechts. Heel raar

Mooie foto's SV.

En Imay, ik zou er NIET blij mee zijn. Het mag wel in de voorwaarden staan, maar dan nog, waar blijft dan wat je als deelnemer anders gekregne had? Dus je medaille, verzorging, enz? Want dat heb je niet gehad en daar zou ik dan wel om vragen. Desnoods gooi je het zelf weg, maar het zou een principekwestie worden. 25% is gewoon niks.

Marlinde, was het stoppen met roken moeilijk?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:51

Jeetje, dat is wel een erg karige vergoeding.
Marlinde, je bent echt lekker bezig zeg!! Goed van je.
SV, mooie route zo te zien. En mooie afstand. Lekker.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:56

Jeetje wel karig ja. Maar beter dan niks, ik zou voor betaling kiezen.

Wauw mooie plaatjes weer SV!

Germie, ik loop hiervoor bij fysio. Heb dit al jaren maar nu ik langere afstanden hard loop ook met lopen. Normaal had ik het alleen met dagje winkelen of pretpark ofzo, als je veel loopt.
Lang verhaal maar mn bekken stond scheef, en mn lage rug zit nogal vast waardoor er weinig beweeglijkheid is. En vanuit je bekken/lage rug moet je lopen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 18:33

germie schreef:
Sta ik hier ineens op met een pijnlijke heup. Geen idee waar dat vandaan komt, maar niet van het hardlopen (dat heb ik al 2 weken amper gedaan omdat het de laatste 2 weken van de Garmin Coach betreft). Maar ik baal er goed van, zeker met het oog op die halve marathon. En ik snap dus echt niet waar het vandaan komt. Gewoon mee opgestaan, nu sudderde het wel een paar dagen al wat, maar ik kan me geen activiteit herinneren waar het door kan komen. Baal echt flink. Met beweging wordt het wel beter.

Heb je niet gewoon raar gelegen, Germie? Hopelijk is het snel over.

Ik heb na ruim 10 dagen een kleine rondje gelopen. Dat ging met mijn gekneusde hand eigenlijk wel weer. Heb lekker op gevoel gelopen, genoten van de niet-zo-hoge-temperaturen.
Morgen de training oppakken. Heb voor een 5.6 km loopje ingeschreven over 9 weken. Ik loop nu 4 km dus hoop dat ik het ga redden (met name door pijntjes hier en daar)