Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:26

Freekieee leuk dat je weer aan het naaien bent! Wordt je er al handig in?
Fijn om wat handvatten te krijgen.
Ook fijn dat je weer wat hebt kunnen doen vandaag. Alvast succes voor woensdag. Thuis nog een glas water of thee zonder suiker nemen, dan krijgt je maag niet in één keer een plens zoetigheid. (Hierdoor ging het bij mij de 1e keer fout)

Dondon, ik hoop ook dat Ted nog gaat draaien uit zichzelf.
Fijn dat de 20 weken echo goed was. Fijn dat het extra vitamine D ervoor zorgt dat je je beter voelt. Wat naar dat het ziekenhuis zo vervelend doet. Lijkt mij niet echt prettig voor je.

Marjon fijn dat ze er op je werk wel rekening mee willen houden. Niet makkelijk een speciaal dieet volgen in combi met een baan in de horeca. Hoe voel je je verder? Merk je iets van de zwangerschapssuiker?

Gnome, oh heerlijk een man die kan masseren. Al is een pijnlijke rug natuurlijk niet fijn. Klinkt als een heerlijk verjaardagsweekend wat je voor de boeg hebt! Hoe oud wordt je?
Kinderwagen moet je gewoon proberen. Op een gegeven moment "voel" je wel welke dé wagen voor jou is haha. ;)
Wat stom dat het werk van je man weer zo stom doet! Kan mij je verhalen nog wel herinneren van toen jij zo ziek was. Hij heeft er gewoon recht op.
Mijn vriend neemt naast het geboorte verlof eerst 2 weker gelijk erna op. Dan waarschijnlijk nog in de 2 weken voor de zomervakantie een paar dagen, omdat ik dan ook weer aan het werk moet. :)

Azmay haha Nemo houdt al van paps! Leuk.
Logisch dat je gesloopt bent vandaag.

Ballard fijn dat het werk van jou man zo meegaand zijn. Wat je al zegt, ze hebben er gewoon recht op.

Nou, mijn verlof is ingegaan. Heb tekeningen en heerlijke douchegel gekregen van zowel de leerlingen als mijn collega's. Leerlingen wilden bijna allemaal nog een knuffel haha. Jongens van 14 jaar he? Zo bijzonder.
Had stiekem ook wel even tranen in de ogen. Hormonen!! Haha.
Maar goed, nu lekker genieten, rusten en wachten tot Ted zich laat zien. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 17:49

Charlotte446 schreef:
Jammer dat de werkgever van je partner stom reageerde Gnome. Zeker als hij er gewoon recht op heeft. Mijn vriend is een zzp’er dus nergens recht op op dat vlak.

Ik ga voor de Nuna Demi Grow kinderwagen. Voldoet aan al je eisen, alleen heeft normale banden dus of je daar in het bos fijn mee kan lopen durf ik niet te zeggen. Klinkt als een leuke planning, veel plezier :D

Fijn dat je het een en ander hebt kunnen doen Freekie. Ik hoop voor je op een goede glucosetest.

Dat zou mooi zijn DonDon maar er is een kans dat opa en oma dat niet meer mee gaan maken :=
Bijzonder dat ze jou vergelijken met de Nederlandse maatstaven…

Hier een rustige dag gehad, even bijkomen van het infuus. Wel het een en ander in het huishouden kunnen doen. Het lijkt erop dat ik de 12 weken waarin ik me continue slecht voelde achter me heb gelaten :D Sinds eergisteren ben ik niet meer extreem beroerd geweest. Hopelijk kan ik een begin maken met het verven en behangen van de babykamer.

Is er vandaag nog iemand naar de beurs geweest?

Wat fijn!! Toch die magische 12 weken grens dan bij jou. Gelukkig maar. Dat je vanaf nu maar lekker mag gaan genieten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 17:50

Marlis schreef:
Hier waarschijnlijk geen vijf weken zorgverlof van mn vriend. We beginnen beide bij ons nieuwe baan begin maart en om dan direct voor hem ook al snel paar weken eruit te liggen is natuurlijk rot.

Ook kraamzorg alleen maar drie uur gekozen ivm hond.

Hier even te druk gehad. Drukke nachtdiensten gehad en tussendoor ook afspraken dus weinig geslapen. Vanmorgen nacht uit gekomen en dit waren ze. Nu nog twee diensten hier en dan is het verre rijden voorbij en begin ik bij mn nieuwe baan. Hopelijk wat meer rust dan.

Ga vanavond even behang en verf kopen voor de babykamer. Ouders zouden komen behangen zondag maar zijn ziek dus wordt volgende week.

Mn buik groeit echt ineens mega hard.
24+2
[ [url=m/6VSpFE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel plezier met winkelen! Heb je al een kleur of thema in gedachten?

Buik gaat nu mooi hard inderdaad! Lukt het nu nog wel met sporten enzo? Fijn dat het einde in zicht is van je oude baan.. Ga er inderdaad vanuit dat het een hoop rust gaat geven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 17:54

mriek1990 schreef:
Ook fijn dat je weer wat hebt kunnen doen vandaag. Alvast succes voor woensdag. Thuis nog een glas water of thee zonder suiker nemen, dan krijgt je maag niet in één keer een plens zoetigheid. (Hierdoor ging het bij mij de 1e keer fout)

Fijn dat de 20 weken echo goed was. Fijn dat het extra vitamine D ervoor zorgt dat je je beter voelt. Wat naar dat het ziekenhuis zo vervelend doet. Lijkt mij niet echt prettig voor je.

Marjon fijn dat ze er op je werk wel rekening mee willen houden. Niet makkelijk een speciaal dieet volgen in combi met een baan in de horeca. Hoe voel je je verder? Merk je iets van de zwangerschapssuiker?

Gnome, oh heerlijk een man die kan masseren. Al is een pijnlijke rug natuurlijk niet fijn. Klinkt als een heerlijk verjaardagsweekend wat je voor de boeg hebt! Hoe oud wordt je?
Kinderwagen moet je gewoon proberen. Op een gegeven moment "voel" je wel welke dé wagen voor jou is haha. ;)
Wat stom dat het werk van je man weer zo stom doet! Kan mij je verhalen nog wel herinneren van toen jij zo ziek was. Hij heeft er gewoon recht op.
Mijn vriend neemt naast het geboorte verlof eerst 2 weker gelijk erna op. Dan waarschijnlijk nog in de 2 weken voor de zomervakantie een paar dagen, omdat ik dan ook weer aan het werk moet. :)

Ballard fijn dat het werk van jou man zo meegaand zijn. Wat je al zegt, ze hebben er gewoon recht op.

Nou, mijn verlof is ingegaan. Heb tekeningen en heerlijke douchegel gekregen van zowel de leerlingen als mijn collega's. Leerlingen wilden bijna allemaal nog een knuffel haha. Jongens van 14 jaar he? Zo bijzonder.

Ahh klinkt zo schattig!! Echt een gek idee dat je al zover bent. In mijn hoofd liep je altijd mega ver voor maar nu jij met verlof gaat denk ik.. Verdomd.. Over 3 maanden ben ik moeder :+ ik word 33 :)

Hier wel voor in totaal 6 weken gegaan omdat we dan echt samen in het begin kunnen wennen en alles kunnen verdelen. Met die 2 honden erbij, is het vrees ik sowieso al ontzettend aanpoten en ik heb natuurlijk geen idee hoe ik uit de bevalling ga komen. Las dat je in een keer moet bepalen hoe je die 5 weken wilt opnemen.. Kunt niet nu 3 weken en dan later nog de andere 2 ofzo. Suffe regel maargoed dan lekker de eerste 6 weken samen.

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:59

Las dat ted nog in stuit ligt. Duim mee dat hij nog zelf draait.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:43

Mijn vriend heeft van de meivakantie tot begin volgend schooljaar vrij. Lijkt me heerlijk zo lang samen genieten van de eerste maanden van de kleine.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:08

Wel een beetje bijgelezen maar ook even geen puf. Ben vandaag na de controle in ziekenhuis opgenomen omdat de cerclage is gescheurd. Ik heb longrijpingsprikjes gekregen en ze verwijderen de cerclage als het goed is zondag. Hopelijk blijft het vooral tot die tijd en misschien daarna rustig. We moeten wel serieus rekening houden dat onze kleine zich toch wat eerder aandient. Ben er eerlijk gezegd wel flink van geschrokken -O-

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:27

Jeetje kiwi wat schrikken zeg! Sterkte ! En doe zeker erg rustig aan! Laten we hopen dat het nog een tijd rustig blijft zeg! Snap dat je geschrokken bent. Dikke knuffel :knuffel:

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:39

Doe ik. Mag alleen uit bed voor toilet en douche.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:40

Kiwipitje schreef:
Wel een beetje bijgelezen maar ook even geen puf. Ben vandaag na de controle in ziekenhuis opgenomen omdat de cerclage is gescheurd. Ik heb longrijpingsprikjes gekregen en ze verwijderen de cerclage als het goed is zondag. Hopelijk blijft het vooral tot die tijd en misschien daarna rustig. We moeten wel serieus rekening houden dat onze kleine zich toch wat eerder aandient. Ben er eerlijk gezegd wel flink van geschrokken -O-

Heftig. Snap dat je geschrokken ben.
Hopelijk blijft de kleine nog even veilig binnen zitten. Even terug gezocht wanneer je uitgerekend ben. Gelukkig wel de 24 weken voorbij maar dan alsnog alles natuurlijk mega spannend en veel risicos. Duim voor jullie.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 21:56

Kiwipitje schreef:

Jeetje wat schrikken! Hopelijk blijft de kleine zo lang mogelijk zitten. Hoe ver ben je nu?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:16

Gnome schreef:
Thanks! Dan ga ik die ook gewoon bekijken. Bugaboo staat ook vrij hoog op m'n lijstje.

Nemen jullie partners ook allemaal de 5 weken extra verlof op? Wij hebben het aangegeven nu bij zijn werkgever maar die waren natuurlijk alweer niet blij en wilden het eerst even uitzoeken. Kan echt simpel worden van die lui... Toen met zorgverlof hebben ze zich ook al zo schandalig opgesteld. Ook dit is gewoon een wettelijk recht en 3 maanden van te voren gemeld conform regels dus ik raak nu al weer geïrriteerd :+

Wat vervelend zeg! Mijn man begint 1 maart bij een nieuwe baas.. maar daar zijn ze echt heel meewerkend, heel fijn

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:21

mriek1990 schreef:

Lief hoor! Vind het gewoon een beetje spannend voor jou als een van de eersten hier haha..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:22

Wij gaan straks ook voor 1,5 dag opvang, lijkt mij ook wel goed voor ze om heen te gaan

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:25

Kiwipitje schreef:

Oh nee schrikken ja! Ze kunnen dan geen nieuwe plaatsen? Heb er verder geen verstand van hoor :o

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:18

Kiwipitje schreef:

Phoe dat is inderdaad schrikken. Sterkte :(:)

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:50

Wat heftig Kiwipitje! Snap dat je geschrokken bent. Heel veel sterkte toegewenst!

Mriek, wat heerlijk dat je verlof is ingegaan. Lekker een stapje terug doen en rustig aan!

Gnome: wij hebben de Uppababy Vista v2. Voldoet ook aan al je criteria. Vooral de grote boodschappenmand bevalt ons erg goed. Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat met het regelen van verlof. Weet wat je rechten zijn en goed op je strepen blijven staan!

Hier dezelfde ervaring als Dondon. Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles goed, maar een klein kindje. Gelukkig groeit alles wel goed, daar hadden we toch wat zorgen over na de 16 weken echo. Ook hier ervaren we de kille en medische benadering vanuit het ziekenhuis en het overal iets achter zoeken. Wij konden kiezen om volledig onder controle te gaan in het ziekenhuis, of extra groeiecho's bij de vk. Hebben voor het laatste gekozen: we komen, ondanks best goed nieuws, steeds met een naar gevoel uit het ziekenhuis. De vk maakt zich ook niet zo'n zorgen op dit moment, ons zoontje is ook erg klein geboren. Wel jammer om zo'n traject te doorlopen, brengt een hoop onzekerheid met zich mee. Gelukkig hebben we een fijne verloskundige die altijd met ons wil meedenken. Hopelijk groeit de kleine goed en kunnen we lekker bij de vk blijven!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 23:55

Kiwipitje schreef:

Ik lees morgen even bij en reageer dan op de rest, maar wil Kiwi alvast sterkte en succes toewensen. Snap dat je er van schrikt en hopelijk blijft de kleine nog even rondzwemmen waar die nu zit. :knuffel:

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 06:41

Gnome schreef:
Kiwipitje schreef:

Jeetje wat schrikken! Hopelijk blijft de kleine zo lang mogelijk zitten. Hoe ver ben je nu?
30+6

De kleine is overigens wat aan de grote kant (binnen marge) maar doet het goed. Ze begonnen nog over suikertest (voordat ze zagen dat de cerclage gescheurd was) maar die heb ik beleefd afgeslagen. Dinsdag was de baby ook groot maar bijna 20% minder dus toedeloe.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 07:22

@melanie_d ik weet precies wat je doormaakt. Het is gewoon zo zakelijk. Het zou zo fijn zijn als ze iets meer gevoel laten zien en niet iedereen in het ziekenhuis hoor. De verpleegkundiges zijn heel erg lief. Ik hoop dat het mij lukt. Elke keer die weg er naar toe en dan weer onzeker moeten zijn.

@gnome wat flauw zeg! Mijn vriend gaat 1 dag in de week vrij nemen en zijn werk doet hopelijk niet moeilijk.

@kiwipitje och jeetje zeg dat is wel heel erg spannend. Maar je bent nu volledig onder controle?

@mriek oh geniet van je verlof!!

@Charlotte het zijn natuurlijk mensjes van de dag. Oh wat fijn dat je jezelf nu beter gaat voelen. Ik ga straks naar de beurs. Ben erg benieuwd!

@marlis woow mooie buik! Die groeit flink. Fijn dat jullie al lekker bezig zijn met de babykamer etc.

Mijn vriend gaat dan wel 5 weken opnemen. Een tweede erbij, ik ben zo benieuwd hoe dat is. Ook wel eng en spannend. Ik kijk uit naar april, nog even naar de zon in Spanje. Ik ben overigens blij met mijn werk dat ze mij zo vaak thuis laten werken als ik wil. Ik krijg op mijn werk ook zo’n pijn in de rug en ik slaap vaak even tussen de middag

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 08:54

@kiwipitje: tjonge wat heftig! Natuurlijk schrik je daar van! Ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten

@mriek: heerlijk, verlof! Geniet van de laatste weekjes :) schattig ook die pubers die dan toch een knuffel willen! En ik hoop voor jou dat Ted nog gaat draaien, want ik hoorde ook dat het draaien vanaf de buitenkant met de hand erg pijnlijk is…

@charlotte: ooh wat fijn dat het steeds beter gaat! Nu echt gaan genieten van het zwanger zijn

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:26

Na de buikpijn en griep gevloerd met bronchitis geweest. Daarbij zit mijn opa in zijn laatste week/weken dus excuses dat ik zo afwezig was.

Het gaat weer goed met mij. Deze week heb ik 4 uurtjes per dag gewerkt. Zometeen gaan we naar de 9 maanden beurs.

@kiwi heel veel sterkte! Digitale knuffel voor jou!

De rest reageer ik later even op. Ik moet mij nu klaar maken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:50

Nicje87 schreef:
Na de buikpijn en griep gevloerd met bronchitis geweest. Daarbij zit mijn opa in zijn laatste week/weken dus excuses dat ik zo afwezig was.

Het gaat weer goed met mij. Deze week heb ik 4 uurtjes per dag gewerkt. Zometeen gaan we naar de 9 maanden beurs.

@kiwi heel veel sterkte! Digitale knuffel voor jou!

De rest reageer ik later even op. Ik moet mij nu klaar maken.

Aah heftig. Sterkte.

Wel fijn dat je weer wat uurtjes heb kunnen werken.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:22

Veel sterkte Nicje

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:00

Ik zou vanmiddag een stokke stoel ophalen stond bij nieuw model. Voor zekerheid nog even aan mn zwager laten zien maar die zegt is echt het oude model. Afspraak afgezegd. Je kan echt niks vertrouwen van internet.