Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:30

Goed zo. Sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:10

Ah top, succes maar weer vandaag!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:14

Hou je haaks, topper! :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:02

Hou je taai Brit. Succes :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 11:31

Het was een HEEL lange dag…

9u30 vertrokken richting ziekenhuis 1, daar had ik om 11u een afspraak voor orale beeldvorming. Ik zat nog niet in de wachtzaal en mocht al binnen :D er was wel wat misgelopen met de aanvraag dus ze moesten in de computer wel wat aanpassen maar uiteindelijk zaten we om 11u alweer in de auto!

Dan richting ziekenhuis 2, daar had ik om 13u afspraak voor de scan maar ik moet wel nog 3 bekers drinken, van mijn prof moet ik er maar 1 drinken dus deze was vrij snel op! Ik mocht om 12u20 al binnen dus ook dat verliep vlot!

Mijn behandeling stond gepland om 14u, of in ieder de opname in de dagzaal. Maar omdat ik zo vroeg klaar was met de scan had ik om 12u50 mijn kamertje al toegewezen en kon ik ook eten want ik moest nuchter zijn voor de scan!

Helaas zijn ze effectief pas om 14u bloed komen nemen, en werd ik pas aangehangen om 17u! De behandeling duurt gemiddeld 2,5-3u _-:( en de dienst sluit normaal om 19u…

Uiteindelijk ben ik om 19u30 naar huis kunnen vertrekken… 20u30 waren we thuis…

De resultaten van de scan… die krijg ik pas binnen 3 weken, de resultaten van mijn kaak? Die moest ik maar opvragen bij de huisarts, terwijl het ziekenhuis deze onderzoeken aangevraagd had…

Volgende week kan ik de verslagen wel bekijken en dan neem ik zelf contact op met heg ziekenhuis want 3 weken vind ik echt te lang!

Ik heb wel nieuwe medicatie gekregen voor de spierkrampen, hoop dat dit helpt want ik word elke nacht wakker van spierkrampen in mijn kuiten…

Met mijn kaak wordt het dan maar weer doorbijten maar niet te hard want dan wordt het nog erger he _O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:45

Nou je hebt iig nog humor ;)

Ja zo'n lange dag had ik ook 2 weken terug en heb ook de uitslag nog niet. Lijkt wel of dat steeds langer duurt.

Ik hoop dat het allemaal mee valt voor jou. En dat je nu wel even lekker kan bijkomen van zo'n lange dag.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:08

Mag je magnesiumolie smeren? Dit werkt vaak heel goed tegen kramp.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:44

Dat is een lange dag. Als het om die krampen gaat zijn je magnesium waardes goed?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 13:47

pien_2010 schreef:
Dat is een lange dag. Als het om die krampen gaat zijn je magnesium waardes goed?

Die is 0,63 en dat is de ondergrens maar dus nog wel normaal…

Mijn tumormerkers waren terug gezakt naar 1,4 trouwens *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:48

Gaaf!!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:34

Jammer dat de laatste afspraak zo traag verliep, maar met gezakte tumormarkers ga je toch weer fijner het weekend in.
Hopelijk voel je je goed genoeg om die daling te vieren.

Die spierkrampen zijn naar, fijn dat je daar wat tegen hebt gekregen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 20:05

Mijn hoofd gaat alle kanten op…
Kleine dingen worden groot.
Grapjes worden kwetsend.
Kleding die niet meer past…
Je bent zo hard afgevallen? Iets dikker was toch beter…
Wauw die foto met lange haren was toch echt wel mooi!
Je bril lijkt nu zo groot voor je gezicht en met lenzen was je toch wel mooier…
Ik kijk in de spiegel en zie geen vrouw meer met volle borsten of een ronde bips…
Ik zie een ingevallen gezicht met rimpels, ik zie hangende borsten, geen vormen meer…

Mijn gedachten dwalen af,
ik koop nieuwe broeken maar daar komen mijn vormen niet mee terug, ik mag geen lenzen dragen ivm mijn therapie,
lange haren zijn inderdaad mooi maar ben ‘ik’ dat wel, ik hou van mijn pittige undercut!
Ik zoek zelf plastische chirurgen op om mijn borsten te liften… maar neem je zo’n risico in mijn situatie…

Mijn hoofd slaat op hol en intussen voel ik me nog slechter…

Mensen zeggen ook vaak genoeg dat ik er zo goed uitzie maar toch weegt het niet op tegen die kleine opmerkingen die me nog kleiner maken…

Ookal ben ik meestal positief, ik heb ook echt wel baaldagen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:16

Beitt natuurlijk heb je baaldagen die hebben we allemaal laat staan als je kanker hebt en de verandering van je lichaam is toch ook heel naar.
Je korte koppie vind ik zelf heel goed staan
Lekker pittig en past bij de Britt die ik ken via dit topic.

Mensen kunnen heel kwetsend zijn helaas. Vaak zijn dat mensen die.niet het benul hebben dat je geen keuze hebt en ook maar moet dealen met deze hele tuk situatie.

Britt ik geef je een knuffel. Je doet het gewoon goed. :knuffel:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:13

Ach meis :(:) - makkelijk te zeggen
"Ze nemen mij maar zoals ik ben...!"

Ik vind dat 'korte koppie' je goed staan en met je bril op heb je een gezicht dat echt aanwezig is.

Maar soms kan een opmerking gewoon verkeerd vallen. :(:) Bah.

Gisteren kwam ik op feestboek een filmpje tegen van een auteur die ik zeer bewonder, J. K. Rowling.
Ze vertelde dat ze een vriendin terugzag na een paar jaar - het eerste wat deze vriendin zei was 'Je bent een paar kilo afgevallen!' (Of aangekomen, dat ben ik vergeten...)
En ze vertelde verder, dat dit toch een rare begroeting is. (En gespreksstof was er voldoende, ze had twee kinderen en drie boeken op de wereld gezet.
...nu ja, dat kletst uiteraard gemakkelijker dan kanker, maar toch: meteen maar dat uiterlijk, het blijft raar.)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:22

Ik vind die opmerkingen begrijpelijk kwetsend.
Maar ze zouden beter moeten weten en blij moeten zijn dat je er nog bent.
En borsten liften, ik snap je nav de foto’s van vroeger, maar je lichaam heeft de kracht zo hard nodig.
Knuffel van mij en ik zou s’nachts sondevoeding zoals iemand aanhaalde, niet raar vinden.
Hup voeding erin!
En misschien als je dat wil dat ze het via je buik kunnen doen zodat je niet met een zichtbaar slangetje loopt verder als je dat niet wil.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:02

Brit :(:)
Jij bent mooi zoals je bent.
Mensen zijn kwetsend en denken niet na voor ze iets zeggen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:44

Je bent prachtig Britt.
Ik heb veel respect voor je.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 22:54

Het is eigenlijk niet zo erg als het van vreemden komt maar het komt zelfs van mensen die kortbij staan… dat doet me zoveel pijn |(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:18

BritHittepit schreef:
Het is eigenlijk niet zo erg als het van vreemden komt maar het komt zelfs van mensen die kortbij staan… dat doet me zoveel pijn |(

Brit, ik heb heel wat anders maar lag er 2 jaar dik volledig uit.
24/7 migraine dus ik kon niet op bezoek.
En dan schreeuwende kinderen mee, of als je toch komt cartoon network op volume 200.

Je zou zeggen dat je daar over nadenkt maar nee en uit onverwachtte hoeken steun.
Maar er zijn er ook van hun voetstuk gelazerd.
Ook om hoe ik eruit zag, het enige medicijn om mijn leven te redden gaf 15 liter vocht.
In 24 uur ook, dus echt vocht.
Ja nu was ik gewoon die vriendin niet meer dat lekkere ding wat ik was.
Hij zag me anders nu.

Ik had de keus tussen doodgaan en dit…
Ik vergeet die opmerking nooit meer.
En ik moet ermee dealen en het neemt geleidelijk af maar ook sporten, ik moest dat opbouwen.

Ik moest zwaar revalideren.
Dus ik lag ik het begin 5-10 minuten in een zwembad om daarna te klapperen op tafel bij mijn fysio van de prikkels.
Van die harde stuiptrekkingen, hele pijnlijke.
En dat 3x per week, als ik dat trok.
En dan hoor je opmerkingen, ik heb 2 jaar in donker gelegen.
Kerstlampjes? Direct een mega aanval zeker die gekleurde knipperende.

Maar mensen snappen het gewoon niet, mijn fysio wel en kan ik mee lachen ook.
Dus van de week gaat er een kadootje heen.
Praktijk is overgenomen door een voor mij bekende medewerker en nieuw logo nu.
Dus met een laser is er een logo met tekst in de stijl van zijn visitekaartje gemaakt in hout.
Dus door en door gelaserd tot gaten.
A4 staand, heel mooi geworden.

Maar die krijgen ze omdat ik dankbaar ben voor alle zorg afgelopen jaren.
Een klein gebaar terug omdat ik oprecht inmens dankbaar ben want het is heel heftig geweest.

Mijn eigen fysio zit in het complot ook omdat het een perfectionist is en ik iets echt moois wilde geven wat hem past.
Dus ja ik herken wat je bedoeld en snap je gevoel heel goed.
Het kado bedenken kostte bakken energie en het afwerken maar het is mooi geworden.

Ik probeer ook nu te bedenken dat ik conditioneel goed ben en kracht maar mijn hoofd nog niet.
Maar ik besef wel dat iets te zwaar wetende dat het veel vocht is beter is dan te licht.
Ik moest ooit ook tegen de klippen opeten door ziekte en dat was niet leuk meer!
En het leverde niks op ook nog, ja dat ik enigsinds stabiel bleef.
Maar ik bleef maar vreten zonder effect.
52 kg met 1.70 en vetpercentage 14%.
Ik kon 2-3 kg per week afvallen ook plots.

Dus ik ken beide kanten wel en ook de opmerkingen, dan heb je anorexia en of je wel eet, nu ben ik geen lekker ding meer.
Ze zoeken het maar uit.

Ik leef, en ja ik heb een buik gekregen in 24 uur of ik een kind heb gehad, strepen van het extreme aankomen.
Echt heel erg vond ik dat heel heel erg.
Maar het was een ongeplande bijwerking.
Dus ik probeer lief te zijn voor mezelf en mijn nieuwe ik te accepteren.

Meer dan je best kun je niet doen Brit, je hebt zulke bizarre dingen doorstaan.
Ik vind het ZO knap, ZO knap.
En ja je weet hoe sterk je bent als je het moet zijn, ik heb 2 jaar donker gezien, vaak deels verlamd.
Er leek geen eind aan te komen, had me het gezegd en ik had gezegd dat ik dat niet aankon.
Maar toch zit ik hier…

Knuffel en je bent dapper.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 05:39

Knuffel!
Mensen hebben 3 kwart van de tijd geen idee wat ze zeggen, en wat het effect van hun woorden is…
Uiteraard praat dat het niet goed…. Maar weet dat mensen vaak niet weten wat ze moeten zeggen en dan floepen er “domme dingen uit”. Men is zich niet bewust van wat het met de ontvanger doet.

Ik zie het ook bij mijn man…. Een zwaar auto ongeluk gehad… door het oog van de naald gekropen… hij mag blij zijn dat hij nog leeft, en dat hij geen dwarsleasi heeft… we staan bij het milieuperron… hij zittend in de auto… ik met 2 andere staan op de aanhangwagen puin ie scheppen… en wat zegt men dan… “en jong zit je lekker? En je vrouwtje maar het harde werk doen” men realiseert zich simpelweg niet wat zo’n opmerking doet… en dat hij op dat moment al pijn zat te verbijten door enkel en alleen al in die auto te zitten… en dat zijn taak op dat moment waarschijnlijk al 100 keer zwaarder was dan de mijne op dat moment. Fijn dankjewel mensen, het was nog niet zwaar genoeg, jouw opmerking is echt helpende…

Nu is dat door een “vreemde” als het dan van dichtbij komt is het helemaal erg… die zouden beter moeten weten.. en eigenlijk zou dat ook je antwoord moeten kunnen zijn… goh je zou beter moeten weten… maar ja… daar moet je dan maar nee de energie voor hebben… :(

Je doet het toch maar Britt, je hebt geen keuze, maar respect voor jou met je pittige korte kopje en je stoere gave tattoo <3 je bent een tof mens!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 06:17

Even nog iets vergeten…

Zijn het mensen die vaker ontmoet die deze opmerkingen maken? Misschien dat je aan je man kunt vragen om het gesprek aan te gaan en aan te geven dat de opmerkingen kwetsend zijn, zodat ze daar rekening mee kunnen houden in de toekomst? Ik heb dat ook een keer voor mijn man gedaan bij zijn vader, dat heeft toen echt zijn ogen open gedaan… hij was zich niet bewust van wat de opmerkingen deden…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 12:04

Ik zeg het ze wel eens zelf maar het helpt niet… mensen die me minder vaak zien zeggen dat ik er goed uit zie maar ik denk dan vooral in de zin van ‘je ziet er niet als kankerpatient uit’

Mijn zelfbeeld is zowiezo al laag maar nu nog lager en alles wat erbij komt maakt het allemaal nog erger… deze nacht heb ik weer 2 bloedproppen uit mijn mond gehaald en het voelt alsof al mijn tanden uit mijn mond kunnen vallen…

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:16

Lieve lieve Britt, wat een heftige weg moet je gaan. En ook nog die kwetsende opmerkingen door mensen die zo dichtbij staan.
Dikke knuffel. Ik vind je in ieder geval zó ongelooflijk sterk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:54

BritHittepit schreef:
Ik zeg het ze wel eens zelf maar het helpt niet… mensen die me minder vaak zien zeggen dat ik er goed uit zie maar ik denk dan vooral in de zin van ‘je ziet er niet als kankerpatient uit’

Mijn zelfbeeld is zowiezo al laag maar nu nog lager en alles wat erbij komt maakt het allemaal nog erger… deze nacht heb ik weer 2 bloedproppen uit mijn mond gehaald en het voelt alsof al mijn tanden uit mijn mond kunnen vallen…

Britt vraag aandacht voor iets tegen het afvallen en een actieplan. Niet vanwege schoonheid dat vind ik zo'n onzin. Maar voor al die klachten er om heen. Je zit misschien wel tegen ondervoeding aan en omdat je zo'n mooie meid bent met prachtige uitstraling hebben de artsen dat misschien helemaal niet zo door.

Sorry komt echt vanuit een goed hart en bezorgdheid.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 18:04

pien_2010 schreef:
BritHittepit schreef:

Britt vraag aandacht voor iets tegen het afvallen en een actieplan. Niet vanwege schoonheid dat vind ik zo'n onzin. Maar voor al die klachten er om heen. Je zit misschien wel tegen ondervoeding aan en omdat je zo'n mooie meid bent met prachtige uitstraling hebben de artsen dat misschien helemaal niet zo door.

Sorry komt echt vanuit een goed hart en bezorgdheid.

Ik snap van waar je bericht komt hoor en zo voel ik het ook deels aan… ik voel me van mezelf niet zo slecht in mijn vel maar door al die opmerkingen ga ik enorm twijfelen aan mezelf en zou ik dingen willen veranderen waar ik mezelf niet eens goed bij voel maar om gewoon in het ‘ideaalbeeld’ te passen

Ik denk dat de dokters niet aan sondevoeding ofzo beginnen omdat ik nog ‘kan’ eten en ik nog geen ondergewicht heb… ik eet en snoep ook echt wel maar al de klachten worden toegeschreven aan bijwerkingen…