Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:06

Prachtig SV, wat een grote jongen die zeearend! En zo te zien weer een prachtige loop.

Musli lekker hoor nog steeds in je challenge! Knap dat je het volhoudt :)

Imay mooie interval, goed gelopen!

Hier vandaag een herhalingscursus reanimatie gehad, ook nuttig maar dus geen loopje. Nu heb ik lekker 2 extra vrije dagen dus morgen ga ik zeker een mooie ronde maken, nu al zin in :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:27

Vanmorgen lekker toerist in eigen stad, een route langs alle mooiste punten. Over de eng, stukje door het bos, via het stadion en de watertoren, over de berg, door de uiterwaarden en weer naar huis. Heerlijk gelopen zonder doel of tijdsdruk, echt genieten :)

Afbeelding

Nu heb ik nog meer zin in zaterdag :D *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:04

Heerlijk Kylan, dat zijn de leukste loopjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:52

Heerlijke fotos weer SV!

En lopen puur om te genieten, da's inderdaad het beste gevoel Kylan. Leuke foto ook met die watertoren zo!

Ik had alle moed bij elkaar geraakt, sportsokken aan, loopschoenen in de auto samen met loopkledij en als plan opgevat om na werk terug aan het lopen te gaan.
Ik gebruikte vorige keer Trenara, maar de toen voorgestelde dagen passen nu niet meer. Ik had (dacht ik) het loopschema vanaf 0 herstart en gepauzeerd. Dus ik haal de pauze er vanaf, wil hij alsnog verder gaan waar ik toen gestopt was en gelijk beginnen met een training van 30 min met een paar blokken van 5min lopen en 1 van 6min lopen. Toch maar niet :')
Nieuw schema opgestart, voorkeursdagen aangepast, de termijn ook wat langer gemaakt (10 weken voor 5km ipv 6 weken) en toen... zei de app dat er altijd gestart wordt op de eerstvolgende maandag. Niks te lopen dus vandaag :)) maar goed, alles ligt in de wagen. Ga dan gewoon een fijne wandelronde maken na werk met de pony en vanaf maandag eraan beginnen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:51

SV je moet ophouden hoor met dat mooie natuurgeweld :D gaaf dat je gezelschap van een zeearend had.

Ik lees wel mee maar al een tijdje stil. Gaf alles even op door mijn chronische hoofdpijnen en migraines maar heb nu medicatie waar het weer de goede kant op lijkt te gaan. Dus ik krijg weer zin om de schoenen te pakken, al vrees ik dat ik wel weer een stuk achteruit gegaan ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:10

#sorrynotsorry :D

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van migraine. Hopelijk zet je herstel snel door en dan heb je het vast zo weer opgebouwd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 21:04

Forumster, wat balen van je migraine :(

Varekaj, beetje jammer dat de app zo'n slecht excuus had wat betreft het starten met je schema := :')

Ik ben helemaal blij, want ik heb voor het eerst weer 10 km kunnen lopen :D

De training:
- 2 km inlopen
- 4x 1000 meter met tempo tussen 6:00 en 6:30 min/km, 400m rust (1 minuut wandelen, de rest joggen)
- 3 km uitlopen

Begon wat moeizaam, maar kon uiteindelijk heerlijk lopen en genoot echt van de training.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:43

Ah het ging vandaag zo lekker! De oude schoenen aangetrokken en het ging zo lekker vandaag. (De brooks waren idd het probleem van mn heup denk ik)
Oh, en ik het "lap" knopje gevonden op mn garmin halverwege, zodat als ik een interval niet af kan lopen ik hem kan onderbreken :D
Heb nog nooit zo ver gerun-walked *\o/*

edit: bijna vergeten te vertellen. pieste bijna in mn broek van schrik. Het nummer "Are you gonna be my girl" van Jet staat in mn hardloop speellijstje, en de zanger schraapt zn keel in het begin.
Elke keer vergeet ik het weer, en elke keer schrik ik ervan omdat ik denk dat er iemand achter mij zn keel heel hard schraapt :')

Gave fotos SV!
En wat een afstanden doen jullie allemaal. Kan niet wachten tot ik er zelf ook ben! Lijkt mij tof om een keer zon race mee te doen evt. hmm

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 21:57

Dat is prima haalbaar hoor :j

Loopevenementen beginnen vaak bij 5 km :)

Ik zou trouwens ook schrikken als ik ineens iemand zn keel hoor schrapen.
Ben me een tijdje terug al lam geschokken toen er iemand ineens achter me 'hallo' zei. Het was donker en had heel die man niet gezien. Die was gewoon aan het bellen, maar mijn hartslag schoot gelijk in een piek :+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:12

Varekaj daar sta je dan met je goede plannen :+ jammer dat je schema zo stug was dat je alleen op maandag mag beginnen ...

Forumster, echt vervelend migraine. Hopelijk krijg je het onder controle met de medicatie.

Wat lekker Dilan weer op 10k!! Klinkt als een heerlijke loop :)

Deri goed bezig, fijn dat je met de oude schoenen geen last hebt van je heup. Die schrikreactie haha, kan het me levendig voorstellen! En een 5km wordt op veel evenementen wel gehouden en is heel leuk om mee te beginnen :) gewoon inschrijven, dan heb je gelijk een mooi doel en extra motivatie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:28

Deri ik ken dat nummer goed en zou ook schrikken van dat geluid!
Ik had het laatst ook bij een of ander nummer, zit je dom om je heen te kijken van waar komt dat dan vandaan.. is het je muziek.

Dilan superfijn dat je weer 10km kon lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:21

Ik had vandaag ook kunnen starten maar ik had het niet gered met daglicht vrees ik. Verkeer ging wat stroef, wat later aan mijn vertrekpunt en heb een rondje gewandeld. Toen ik terug aan mijn auto kwam was het al redelijk in de schemer. Had ik het looprondje gedaan wat ik in gedachten had, dan was ik sowieso in het donker aanbeland.
Les voor volgende week: reflectiejasje meenemen, lichtjes en mijn hoofdlamp. Zodat ik in het slechtste geval wel goed zichtbaar ben.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:33

Wat gaan jullie weer hard allemaal, letterlijk en figuurlijk! Super fijne loopjes (en XL versies) en wat zijn jullie allemaal lekker aan het trainen. #motivatie-aan

Die routes en beesten tijdens jouw routes SV blijven baas boven baas hoor.
Een Arend is toch wel wat anders als een lepelaar ofzo :+
Heel gaaf en prachtige foto’s van onderweg.

Welkom terug Varekaj, nieuwe schoenen zijn altijd een extra motivatie hier en wat zonde dat je donderdag niet kon lopen - ik had gewoon gegaan hoor, je was al helemaal klaar voor de start. En maandag duurt nog heeeeull lang. Maar wandelen is ook leuk.

Balen F-orumster, continue hoofdpijn lijkt mij echt verschrikkelijk. Hopelijk kun je je geliefde hobby snel weer oppakken.

Dilan alweer op 10 km na je blessure, super goed en wat fijn voor je! Goed doordachte trainingen - top hoor!

Deri, herkenbaar - moest er stiekem om lachen toen ik je schrikmoment las

En Kylan enge stukjes in het bos vermijden hoor, gatsie! Maar je foto en route waren wel erg leuk! Met zin in zaterdag bedoel je jullie loop hè? Hoeveel mensen gaan er mee? Ik kijk uit naar jullie verslag hoor +:)+

Ik ging gistermiddag en vanmorgen weer en echt dit zijn toch wel hele mooie dagen in maart hoor. Elke minuut genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:51

Yes BB80, morgen is onze loop! Even snel geteld zijn we met een stuk of 6 dacht ik.
Dat stukje bos was niet eng hoor haha, de eng is een stuk dat hier tussen de stad en het bos ligt met wat schapen/pony weitjes en volkstuinen en zo.
Jij bent ook weer flink aan het lopen geweest! Wat een snelheid! En inderdaad genieten met dit weer 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:37

Maandag is de partner niet thuis, die zit dan in NL voor werk. Komt gewoon perfect uit om dan te lopen tussen mijn 2 jobs door. Vanaf werk 1 naar stal, paard op de paddock, rondje lopen, paard binnenhalen en naar job 2.
Of na job 2 naar de weide, pony oppikken en dan samen ginds het loopje doen, dat kan ook.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:25

Veel plezier morgen *\o/* #denkaanjullie

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:43

Flinke snelheid @BB80! Heerlijk die lente plaatjes. Bloesem en zon <3

Varekaj; flink drukke planning dan met 2 banen, paard en lopen op één dag := hopelijk vind je tijd om even te lopen!

Hier net een bij elkaar geraapt loopje, maar wel een fijne.

2x
500m op 5:30
500m op 5:00
2 min rust
12x
30 seconden rustig
10 seconden sprint

Uiteindelijk 20 minuten gelopen en bijna 4km afgelegd. Was een intensieve korte training. Fijn :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:08

Varekaj: Oja trenara en hun startdatum die je zelfs bij de peperdure betalende versie niet kunt verzetten. Mijn frustratie met die app staat nog lang en breed in het vorige topic. Ben benieuwd of ze verder wel verbeterd zijn. Wat een luchtbel was me dat.

Ik vond c25k een goede app om mee te starten.

En zwijg me van geluiden in muziek. Sirenes bvb in nummers als je aan het autorijden bent pfff :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:18

Maandag komt al bij al wel goed uit. Kan 's middags rondje doen tussen de 2 jobs door en intussen is paard dan ook even op de weide al geweest. Dan hoef ik 's avonds enkel nog staprondje te maken of longeren ofzo en zit ik ook minder met daglicht.
Heb vandaag de 4e prik gehad en na prik 1 en 3 was ik ook aardig slecht omdat ik na de prik overmoedig was en gesport heb...

Ik vind hun opbouwschema wel fijn eigenlijk, alleen jammer dat je tijdens een programma niet kan wijzigen qua duurtijd. Dus je start op 6 weken maar wil het omzetten naar 10, dat kan niet. Of ik heb het nog niet gevonden, dat kan ook. Het zet mooi om naar mijn Garmin.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:21

Waarom gebruik je garmin coach niet? Daar kan dat ook en ik vond het uitgebreider dan de gratis versie van trenara. Je kunt bvb zelf je trainingen verplaatsen.
C25k is ook een opbouwschema. Ik betaalde eenmalig 3 euro denk ik en ook die kon veel meer dan trenara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:35

Oeh thx voor de tips, ga ik eens uitpluizen! Alle mensen die lopen gebruiken eigen schema's of Trenara, vandaar dat ik die nu uitprobeer. Garmin coach zit via connect dan vermoed ik?

Ik heb er iig wel zin in :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:38

Yep via de app :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:41

De eerste bokt trail is helemaal geslaagd! Echt genoten en iedereen heeft hem helemaal meegelopen. Heel erg leuk om met iedereen kennis te maken.

Volgende keer gaan we voor een duinen/strand route. Dus wie zin heeft kan dan natuurlijk aansluiten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:47

Superleuke foto’s! Mooie afwisseling qua route ook!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:54

Het was echt super mooi en gezellig!! Ik heb er van genoten :# *\%/*