Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:Bij de gehandicapteninstelling waar mijn zoon woont wordt zo het nu lijkt komende woensdag 80% van de bewoners geënt.
Op het toestemmingsformulier stond dat het met Phizer gebeurt.
Ze worden op thuislokatie geënt.
Ik vraag me af hoe dat dan kan ivm die -70 graden.
Pandora2 schreef:Marigold schreef:Bij de gehandicapteninstelling waar mijn zoon woont wordt zo het nu lijkt komende woensdag 80% van de bewoners geënt.
Op het toestemmingsformulier stond dat het met Phizer gebeurt.
Ze worden op thuislokatie geënt.
Ik vraag me af hoe dat dan kan ivm die -70 graden.
De vaccins van Pfizer worden vooraf ontdooid en verdund. Nadien blijven ze 6 dagen goed in de koelkast.
sureido schreef:Cer schreef:Maar wat moeten ze dan doen?
De ouderen van boven een bepaalde leeftijd (Welke leeftijd?) nu niet vaccineren? Dat gaat ook niet goed vallen denk?
Toch het vaccin wat eigenlijk het 2e Pfizer vaccin is voor mensen, nu als 1e vaccin aan anderen geven, met het risico dat de tweede prik niet komt want levering te laat? Dat vond ook niet iedereen leuk.. toch?
Ja, maar als het niet voor 65+ is, is dat niet zo, dus dan geef je het gewoon aan 65-, lijkt mij weinig hoge wiskunde.
Pfizer/Moderna is er dan nog voor 65+.
Ik zie ook niet per se wat 80+ nog echt aan de economie bijdraagt behalve een wandeling en een koffie met gebak. Klinkt misschien super hard maar ik vind dat het allemaal wel eens mag opschieten. Triest dat bij de openings strategie de horeca nog niet eens genoemd wordt.
karuna schreef:Je zegt letterlijk 80 + levert niks nuttigs meer aan de maatschappij behalve koffie drinken. Dat staat niet echt heel medevoelend naar ouderen zullen we maar zeggen
IMANDRA schreef:Ik snap je wel hoor Sureido. Maar ik denk dat het een afweging is van wie komen veel met anderen in contact (waarschijnlijk overwegend 'jongere' mensen) ten opzichte van de mensen die de meeste druk geven op de gezondheidszorg (overwegend oudere mensen).
Er is nu dus voor gekozen om prioriteit te geven aan de druk op de gezondheidszorg en niet per se de meeste besmettingen. Ten minste, dat is hoe ik het begrijp (verbeter me gerust als ik onzin banketstaaf nu haha)
Echwel schreef:Ik snap dit ook
Heeft niet aan bijdrage maatschappij te maken meer met afweging of zwakke ouderen boven 90 vaccin overleven en of ze dit zelf nog zouden willen
Citaat:Gelukkig kunnen ze dat prima zelf bepalen met hulp van hun familie. Ik vind het nogal wat om te bepalen voor anderen dat ze dat niet meer willen of er zelfs geen recht op zouden hebben.
Bagheera_206 schreef:Is die van Jansen nou echt maar voor 66 procent werkzaam?Het is wel maar 1 prik. Wanneer gaat die goed gekeurd worden?
https://nos.nl/artikel/2366478-farmaceu ... id-19.html
sureido schreef:Maar volgens jouw link, gaat het dus helemaal niet lukken om Corona eronder te krijgen aangezien er bijna geen een land is waar 90% van de bevolking zich wil laten prikken.
Lekker positief vooruitzicht dan!
Het kan ook anders gesteld worden. Misschien hoeft geen 80-90% geprikt te worden omdat nu al 1 op de 8 antistoffen tegen Corona heeft. Die mensen zouden ook uit het ziekenhuis moeten blijven, dus dat helpt ook mee.