Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Ik vind het niet grappig! Ik zit al weken zodanig te plannen dat ik met kerst eindelijk weer naar min ouders kan zodat ik niet in mijn eentje zit.
Maar goed. Ik zal niet zeuren, ik was de hele tijd heel erg voor een lockdown. Maar het vliegt me wel een beetje aan dat ook bezoek afgeraden wordt. Moet het even verwerken. Het wordt wel heel heftig zo inmiddels.
Sizzle schreef:Voor sommigen kan het best een logische stap zijn om een langere tijd een huishouden te delen met een goede vriend(in). Er zijn immers ook mensen die al eerder dit jaar weer bij hun ouders ingetrokken zijn om eenzaamheid tegen te gaan.
Sizzle schreef:Voor sommigen kan het best een logische stap zijn om een langere tijd een huishouden te delen met een goede vriend(in). Er zijn immers ook mensen die al eerder dit jaar weer bij hun ouders ingetrokken zijn om eenzaamheid tegen te gaan.
Sizzle schreef:Sjonge, een maand zelfs. Ik hoop dat er voor jullie snel een oplossing op gang is voor ouders met essentiele beroepen of die bij afwezigheid geen inkomen hebben.
Wij horen vrijdag wat ons te wachten staat, zal ook niet gezellig zijn.
Thioro schreef:Ojee, jullie gaan dus echt in harde lockdown. Hoe zit het dan met de feestdagen bij jullie?
Duitsland ook alles dicht.
Hier in Frankrijk heffen ze de (halfslachtige) lockdown op en komt er weer een avondklok, behalve voor Kerstmis. Nieuwjaar ook avondklok, niemand op straat na 20u.
Probleem is dat die wannabe lockdown niets geholpen heeft. Doel was minder dan 5000 besmettingen tegen midden december. We zitten op dik het dubbele maar toch versoepelen de maatregelen.
Ik zie het somber in voor januari.
Eleeke schreef:jullie zitten dus net als In Nederland op 10.000 besmettingen per dag ...
Frankrijk heeft 4x zoveel inwoners als Nederland.
Bij ons is het dus zo erg als 40.000 besmettingen per dag in Frankrijk