Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:08

Feestdagen nog geen idee. Ik denk ergens in juni kerst vieren :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:10

Sjonge, een maand zelfs. Ik hoop dat er voor jullie snel een oplossing op gang is voor ouders met essentiele beroepen of die bij afwezigheid geen inkomen hebben.
Wij horen vrijdag wat ons te wachten staat, zal ook niet gezellig zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:10

Ik vind het niet grappig! Ik zit al weken zodanig te plannen dat ik met kerst eindelijk weer naar min ouders kan zodat ik niet in mijn eentje zit.
Maar goed. Ik zal niet zeuren, ik was de hele tijd heel erg voor een lockdown. Maar het vliegt me wel een beetje aan dat ook bezoek afgeraden wordt. Moet het even verwerken. Het wordt wel heel heftig zo inmiddels.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:11

Dankjewel voor de steun :(:)
Sorry, het viel gewoon ff rauw op mijn dak. Vorige lockdown kwam hij wel in aanmerking voor noodopvang, alleen dat is anders dwn gewoon school en andere bezetting van leerkrachten etc dus het zou zijn doel voor hem voorbij schieten en daarom dus niet gedaan toen.
Waarschijnlijk gaan we het gewoon wel overleven hier hoor, het is alleen voor mij ontzettend zwaar om alles op zijn pootjes te krijgen dan. Begeleiding van hem is al intensief, en dan al helemaal.. Maargoed, ik had even een inzinking, nu krijg ik allemaal positieve vibes weer om schema's en alles in elkaar te draaien om de komende periode door te komen.
I've got this!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:12

:(:) Hopelijk kan hij gewoon naar de noodopvang van scholieren

Gaat weer een gepuzzel worden hoe latrelaties dat moeten gaan oplossen, ben je officieel bezoek of niet? Valt het onder noodzakelijk reis erheen of niet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:13

<egoistischemodus>

Ik vind het wel eens tijd om de alleenwonenden te gaan ontzien in deze tijd

</egoistischemodus> _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:14

Sheran schreef:
Ik vind het niet grappig! Ik zit al weken zodanig te plannen dat ik met kerst eindelijk weer naar min ouders kan zodat ik niet in mijn eentje zit.
Maar goed. Ik zal niet zeuren, ik was de hele tijd heel erg voor een lockdown. Maar het vliegt me wel een beetje aan dat ook bezoek afgeraden wordt. Moet het even verwerken. Het wordt wel heel heftig zo inmiddels.

Bezoek wordt afgeraden (geen idee wat er echt over gezegd gaat worden), maar het wordt niet verboden denk ik..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:15

Voor sommigen kan het best een logische stap zijn om een langere tijd een huishouden te delen met een goede vriend(in). Er zijn immers ook mensen die al eerder dit jaar weer bij hun ouders ingetrokken zijn om eenzaamheid tegen te gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:17

Sizzle schreef:
Voor sommigen kan het best een logische stap zijn om een langere tijd een huishouden te delen met een goede vriend(in). Er zijn immers ook mensen die al eerder dit jaar weer bij hun ouders ingetrokken zijn om eenzaamheid tegen te gaan.

Mijn zoon heeft dat de vorige lock down ook gedaan in Brussel. Is een tijd gaan samenwonen met zijn vriendin en dat was leuk vertelde hij.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:17

Mag je met de nieuwe regels nog op bezoek in het ziekenhuis?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:18

Klein lichtpuntje.

De NOS berichtte eerst over de door mij gehate frase 'contactberoepen zoals kapper en fysiotherapeut' - dat die gesloten gaan worden.

Gelukkig blijft de fysiotherapeut toegankelijk.
(En met alle respect voor kappers: fysio is zorg en dus van een andere orde.)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:19

Verschrikkelijk dit weer. Alles weer dicht, wat een ellende. Voor scholen scheelt het denk ik wel dat er 2 weken vakantie tussen zitten. Dan waren ze al dicht.
Voor leerlingen van het SO of VSO is het echt een ramp kan ik me voorstellen. Wij zullen denk ik wel open blijven, de vorige lock down bleven wij ook open.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:19

Ik heb geen goede vriendin die de mogelijkheid heeft om in te trekken en bij mijn ouders was ook geen optie. Kijk er nu al naar uit. Ergens iets blij dat ik zaterdag nog 3 mensen bezoek heb gehad.
Eindelijk een lockdown daar ben ik nog het blijste om. Als ze nu dus ook maar gaan handhaven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:20

Sizzle schreef:

Dit zou voor sommige mensen wel een oplossing kunnen zijn inderdaad. Bij mij persoonlijk niet (werk in het onderwijs en kwetsbare ouders, en geen relatie). Vrienden wonen samen of wonen zelf ook in een klein kamertje. Nu hebben we het zo gedaan dat we elkaar wel af en toe opzochten (gewoon kleine kring). Ik hoop dat dat dus mogelijk blijft. Wij zijn wel zo streng dat 'afgeraden' ook echt betekent dat je het niet moet doen tenzij je anders een week lang in tranen zit te google-en op grafkisten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:21

Sizzle schreef:
Sjonge, een maand zelfs. Ik hoop dat er voor jullie snel een oplossing op gang is voor ouders met essentiele beroepen of die bij afwezigheid geen inkomen hebben.
Wij horen vrijdag wat ons te wachten staat, zal ook niet gezellig zijn.

Bij ons is de noodopvang gewoon al ingezet. Dus die ouders worden ook ingelicht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:26

Eíndelijk bállen +:)+

Te laat maar _/-\o_

In dit geval was het goede voorbeeld naast de deur en de cijfers in NL mínstens zo slecht dus anders kon eigenllijk niet maar toch ... per middernacht vandaag alles dicht is echt een héél moedig besluit.

Ik hoop voor allen dat het werkt en dat iedereen in staat is om kerst & nieuw een ´als vanouds´ sfeer te geven in kleiner familieverband en de rest per google-meet (als Google weer in de lucht is).

Sterkte en positiviteit toegewenst allemaal.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:29

Poeh, daar is dan toch de lockdown. Niet verrassend, maar wel weer een hele stap. Voor mij persoonlijk wijzigt er niet veel, ik werkte al 100% thuis en heb geen kinderen. Maar kan me voorstellen dat dit voor veel mensen wel echt heel heftig is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:29

Citaat:
tenzij je anders een week lang in tranen zit te google-en op grafkisten

_O-

Sorry, ik moest hier zo om lachen. Die moet ik onthouden :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:32

Ha ha, ja ik ook.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:33

Thioro schreef:
Ojee, jullie gaan dus echt in harde lockdown. Hoe zit het dan met de feestdagen bij jullie?

Duitsland ook alles dicht.

Hier in Frankrijk heffen ze de (halfslachtige) lockdown op en komt er weer een avondklok, behalve voor Kerstmis. Nieuwjaar ook avondklok, niemand op straat na 20u.
Probleem is dat die wannabe lockdown niets geholpen heeft. Doel was minder dan 5000 besmettingen tegen midden december. We zitten op dik het dubbele maar toch versoepelen de maatregelen.
Ik zie het somber in voor januari.

jullie zitten dus net als In Nederland op 10.000 besmettingen per dag ...
Frankrijk heeft 4x zoveel inwoners als Nederland.
Bij ons is het dus zo erg als 40.000 besmettingen per dag in Frankrijk

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:37

Sterkte Saskia. Heb je een partner met wie je dit samen kan doen?

Ben benieuwd of wij nog op "vakantie" mogen.
We hadden deze zomer alvast voor oud en nieuw een huisje op een vuurwerkvrij park in Limburg gereserveerd. Met een hond die zo panisch is voor vuurwerk dat hij een maand lang weigert nog naar buiten te gaan ( ook als we hem volproppen met medicijnen ), leek dat ons een goed idee.

Inmiddels is er straks toch geen vuurwerk, dus het is niet zo erg als het niet doorgaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:37

Volgens mij Thioro is de avondklok met oud en nieuw al vanaf 18 uur.
Inderdaad Eleeke je moet x4 doen als je Nl en Frankrijk met elkaar wil vergelijken.

Gaat de kinderopvang ook dicht in Nederland? Want als dat zo is kan mijn dochter niet meer werken (met 3 kleine kinderen onder de 3,5 waarvan 2 die net een gaan worden?)

Saskia, je post raakt ook mij zeer. :knuffel: Hopelijk komt school met een klasje of zo.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:39

Hotels lijken vooralsnog wel open te mogen blijven, maar zij mogen niet langer eten en drinken serveren.
Wellicht dat parken en huisjes ook open mogen blijven.

Kinderopvang blijft alleen open voor kinderen van ouders met vitale beroepen.

2 personen op bezoek en met 2 personen buiten het gezin/huishouden buiten.

Fysio en tandarts mogen vooralsnog ook doorgaan.

https://nos.nl/l/2360591

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:43

Eleeke schreef:
jullie zitten dus net als In Nederland op 10.000 besmettingen per dag ...
Frankrijk heeft 4x zoveel inwoners als Nederland.
Bij ons is het dus zo erg als 40.000 besmettingen per dag in Frankrijk

Daarom is het belangrijk om het te blijven vergelijken per 100.000 inwoners ook al zijn er dan gelíjk weer een paar die roepen dat je landen niet kan vergelijken.
Omdat NL dichtbevolkt is, is een toenemende besmettingssnelheid inderdaad onvergelijkbaar verontrustender ;)

Onder de streep gewoon GOED dat er nu een halt is toegeroepen aan de te grote hoeveelheid druiloren die de dringende adviezen negeerden.
Wel triest dat het zoveel te laat komt dat kerst & nieuw nu sterk beperkt is. Echter een beetje vergelijkbaar met Brexit; de Britten hebben daar zelf in meerderheid vóór gestemd en in NL hebben te weinig mensen zich verantwoordelijk gedragen. In beide gevallen wordt een wel goedwillende bevolking gestraft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:44

Nou dat scheelt, we hadden onze kerstplanning al zo ingericht dat we het met 2 volwassenen per keer redden. En zou wel fijn zijn als tandarts deze week niet wéér uitgesteld wordt want we zijn nu al meer dan een jaar niet meer geweest....