Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:18

Ik stuurde nog “Laat maar, ik vind je altijd heel gezellig en ik wil niet dat dit tussen ons in gaat staan” maar dat kwam al niet meer aan omdat ik geblokkeerd was. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:38

Focussed schreef:
Ik stuurde nog “Laat maar, ik vind je altijd heel gezellig en ik wil niet dat dit tussen ons in gaat staan” maar dat kwam al niet meer aan omdat ik geblokkeerd was. :+

Vervelend hoor! Vindt ook wel jammer als vriendschappen sneuvelen vanwege een andere mening. Ik ken ook wel mensen die idd er niet in geloven. Ik zeg altijd prima maar dan hebben we het er gewoon niet meer over.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:39

Wow focussed dat is wel vrij rigoureus zeg maar. Ik zie het ‘alternatieve’, ook dat ‘bewust worden’ en ‘ontwikkelen’ en ‘wakker worden’, vooral via via af en toe voorbijkomen. Dichterbij hoeft ook niet want ik heb er vooral geen behoefte aan, dat gedoe :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:49

Focussed schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar zag inmiddels dat op Facebook mensen de zogenaamde “RIVM” folder die gedeeld wordt op social media getraceerd hebben.

Het is de zelfbedachte griepfolder van Therapeuticum Aurum. Een antroposofisch gezonheidscentrum uit Zoetermeer.

https://therapeuticumaurum.nl/griepprik-2020/

Dit meen je niet :')

Ik kon het overigens ook inderdaad niet terugvinden op de RIVM griepfolder :=

Bizar dat er toch mensen zijn die dat bewust manipuleren. Want dit kan je gewoon niet onbewust verkeerd hebben gezien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:05

Focussed schreef:
Ik had er bij een vriendin die het deelde op Facebook eronder geplaatst (link naar de website van Therapeuticum Aurum). Dat is verwijderd, ik ben ontvriend met de melding dat ze zich niet wil inlaten met “energieen zoals de mijne” en ze wenste me toe dat ze hoopte dat ik me zou ontwikkelen en wakker zou worden.

Ondertussen beschuldigt ze “mainstreammedia” van censuur.

Je was bevriend met iemand die termen hanteert als: “energieen zoals de mijne”?! :roll:

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:16

[code][/code]
Cowboy55 schreef:
Focussed schreef:
Ik had er bij een vriendin die het deelde op Facebook eronder geplaatst (link naar de website van Therapeuticum Aurum). Dat is verwijderd, ik ben ontvriend met de melding dat ze zich niet wil inlaten met “energieen zoals de mijne” en ze wenste me toe dat ze hoopte dat ik me zou ontwikkelen en wakker zou worden.

Ondertussen beschuldigt ze “mainstreammedia” van censuur.

Je was bevriend met iemand die termen hanteert als: “energieen zoals de mijne”?! :roll:

:D
Voor deze hele COVID pandemie was zij niet iemand van de energieen. Denk dat door de nieuwe stroming die ze aanhangt ze in hogere esoterische werelden is gekomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:25

Ach, iemand heeft mij wel eens gezegd dat ik de verkeerde aura had.
Zij vond mij wel aardig, maar mijn aura paste niet bij die van haar |(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:35

Citaat:
Cowboy55 schreef:
ik ben ontvriend met de melding dat ze zich niet wil inlaten met “energieen zoals de mijne”

Hmm, maar eerlijk: ik zou omgekeerd een vergelijkbare reactie kunnen geven omdat het gewoon best een goeie eindreactie is. (Ik zou iemand die ineens naar viruswaanzin is gegaan dus ook best uit mijn lijst kunnen halen met 'teveel negatieve energie voor mijn aura' 8-) Zij het dat ik geen Facebook heb.)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:38

Ik heb ook contacten die stuklopendoor complotdenkers Focussed.
Wegens mantelzorgen en kwetsbaar thuisfront heb ik een mondkapje op op stal.
Ik kreeg direct een sneer: als je maar weet dat het toch niet helpt!
Toen heb ik gezegd: nou met een ffp3 filter wel hoor, en ik hou oma graag nog langer bij ons!
Met een blik erbij die genoeg zei.
Ik heb er gewoon geen bezwaar tegen nu in onze situatie in de familie.
En ik ben niet bang, gewoon geen bezwaar.
Maar er zijn heel veel mensen die het zat zijn hoor de complotdenkers.
Ze worden massaal gesnoozed of verwijderd op facebook als vriend.
Maargoed jij kreeg dus niet eens meer de kans om te melden dat je het niet tussen jullie in wilde laten staan.
Weet je gelijk wat je eraan had, die vriendschap.
Die fake rivm folder heb ik ook niet gezien, maar triest hoor dat zelfs dat gebeurt.

Hier zijn het trouwens soms ook mensen waar ik het niet van verwacht had.
Die echt gezond na konden denken en nu de meest bizarre dingen aannemen.
Maar jou kennende, als dat een betere vriend was als een vage kennis had die persoon gezond verstand.
Of zeg ik nu wat stoms?
Ik bedoel jij bent kritisch, je kunt dat niet iedereen laten worden, maar je gaat volgens mij niet met iedereen een vriendschap aan of wel?

Ik heb trouwens opgeruimd op fb omdat ik massa’s mensen zag passeren op mijn wall, waar ik niet echt wat mee heb. :+
Dat ik je eruit gehaald heb is dus niet persoonlijk geweest rivm perikelen. :') :Y)

Brainless: ik maakte vanmiddag de grap tegen de stalhoudster, dat een van die mensen binnenkort een wichelroedeloper liet komen.
Om de binnenbak te controleren!
Om foute aardstralen op te zoeken zodat zij die kon laten verwijderen, zodat alle paarden weer normaal zouden doen.
Ze kon aan het zuurstof. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:49

Wel erg dat hier vriendschappen op stuklopen.

Ik heb het zelf ook wel met een vriendin. Die holt nu ook de zweverige hoek in en vindt het anderhalve metergebeuren onzin. Terwijl ik me elke dag weer de pleuris moet werken met al mn collega's omdat er weer zo ontzettend veel besmettingen zijn. Ik heb geen zin om met haar af te spreken. Niet omdat ik denk dat ze zich niet aan die anderhalve meter gaat houden. Dat doet ze wel als ik dat wil. Maar ik heb er gewoon geen zin in. Ik trek die ideeën van haar gewoon even niet. :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:54

Dat heb ik dus met sommige mensen ook.
Ik heb thuis en in de familie mensen die erg voorzichtig zijn, en een deel risicogroep.
Waaronder mijn vader die zeer ernstig ziek is geweest dit jaar nog.
Ik krijg gewoon écht de kriebels van mensen die nergens op letten en niks geloven.
Leuk dat jij gezond bent en het niet gelooft, maar ik weet niet wat ze uitspoken verder dus wil ze niet in mijn buurt hebben.
En het gevoel erbij ja.
Ik zie bij een bekende ook echt verdriet van het feit dat zij zich in de zorg de pleuris werkt, en er mensen zijn die schijt hebben aan alles.
En wat ze lastig vind is dat ze dus ook buiten haar werk niet kan ontspannen omdat mensen zich niet aan de gestelde regels houden.
Tja dan ben je verpleegkundige in hart en nieren, en is dat wel even de druppel.
En dat snap ik heel goed.
Enige wat ik toen ze er echt door zat kon, was met gestrekte arm van de zijkant een kriebel op haar schouder geven, wat officieel al niet mag..
Waarna ik gelijk mijn handen gedesinfecteerd heb, maar ik vond dat even heel moeilijk.
De zorg werkt zó hard.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:02

Ja, inderdaad, de hele situatie is op zijn minst al erg vervelend, en dan ook nog met mensen te maken hebben die een hele andere instelling hebben dan jij, dat kun je er gewoon niet bij hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:10

nynke55 schreef:
Ja, inderdaad, de hele situatie is op zijn minst al erg vervelend, en dan ook nog met mensen te maken hebben die een hele andere instelling hebben dan jij, dat kun je er gewoon niet bij hebben.

Dat is het bij mij ook wel een beetje. Ik ben al zo moe. Ik heb na een lange dag het fut niet om met iemand met zulke ideeen te dealen. Hier op het forum trek ik dat nog wel. Dan is het doseerbaar: teveel = klik-weg, doei.

Maar ik voel me wel schuldig hoor. Het is een vriendin, verdorie. En ik ga dr uit de weg. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:36

safina schreef:

Ik heb het zelf ook wel met een vriendin. Die holt nu ook de zweverige hoek in en vindt het anderhalve metergebeuren onzin. Terwijl ik me elke dag weer de pleuris moet werken met al mn collega's omdat er weer zo ontzettend veel besmettingen zijn. Ik heb geen zin om met haar af te spreken. Niet omdat ik denk dat ze zich niet aan die anderhalve meter gaat houden. Dat doet ze wel als ik dat wil. Maar ik heb er gewoon geen zin in. Ik trek die ideeën van haar gewoon even niet. :

Maar jij spreekt haar daar niet op aan? Wat Corona voor jou betekend en welk gevoel haar houding met jou doet? Desnoods in een mail?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:47

bigone schreef:
safina schreef:

Ik heb het zelf ook wel met een vriendin. Die holt nu ook de zweverige hoek in en vindt het anderhalve metergebeuren onzin. Terwijl ik me elke dag weer de pleuris moet werken met al mn collega's omdat er weer zo ontzettend veel besmettingen zijn. Ik heb geen zin om met haar af te spreken. Niet omdat ik denk dat ze zich niet aan die anderhalve meter gaat houden. Dat doet ze wel als ik dat wil. Maar ik heb er gewoon geen zin in. Ik trek die ideeën van haar gewoon even niet. :

Maar jij spreekt haar daar niet op aan? Wat Corona voor jou betekend en welk gevoel haar houding met jou doet? Desnoods in een mail?

Nee. Zou ik wel moeten doen, maar ik schuif dat tot nog toe voor me uit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 01:15

safina schreef:
nynke55 schreef:

Dat is het bij mij ook wel een beetje. Ik ben al zo moe. Ik heb na een lange dag het fut niet om met iemand met zulke ideeen te dealen. Hier op het forum trek ik dat nog wel. Dan is het doseerbaar: teveel = klik-weg, doei.

Maar ik voel me wel schuldig hoor. Het is een vriendin, verdorie. En ik ga dr uit de weg. -O-

Ben je gek. Het is niet jouw verantwoordelijkheid.

Leg het naast je neer, want jij kunt je energie beter gebruiken. Deze vriendin kost jou momenteel energie ipv dat ze dat oplevert, wat de basis van een vriendschap hoort te zijn, of niet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:38

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:46

‘We willen mensen verbinden’ :')

‘Denk niet links, denk niet rechts, denk zelf na’; en dat zegt een club die overduidelijk heeft bewezen dat je het denkwerk vooral moet overlaten aan mensen die dat kunnen en daarvoor gestudeerd hebben :=
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-10-20 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:46

Die man heeft geld en tijd over, bah

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:20

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:25

Miepmiept schreef:
secricible schreef:
Die man heeft geld en tijd over, bah

Geld over? Zijn doktersvriendinnetje zoekt nog wat, ik geloof 7 miljoen. :+
https://www.instagram.com/tv/CGKOQTRDaL ... sm1qqvppk9

Maar ja triest dat een huisarts zo kan afglijden.....

Jemig, ik werd na 1 minuut al depressief van haar. Wat een positief persoon zeg :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:28

Jeetje, ik heb ook dat filmpje gekeken en wat heeft zij voor probleem zeg? :=
Ik snap de kern van het probleem niet? Waar heeft ze geld voor nodig?

En 7 miljoen? Whut? :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:32

Jongens, ze is a very positive person zegt ze :+

Ik ben na 2 minuten afgehaakt. Kan echt niet tegen die manier van praten/janken :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:37

Als die net zo snel kakt dan dat ze zich voordoet...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:39

Wie is het en wat zegt ze? Heb geen Instagram en kan ivm slechthorendheid alleen ondertitelde filmpjes volgen.