Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:10

Hier ook emotie snoeper.
Alcohol, roken daar ben ik nooit aan begonnen, dus daar hoef il niet van af te kicken :D

Geen loopbanden etc, trekt mijn lichaam toch niet. Maar wil in zweden wel heeel voorzichtig het wandelen oppakken. 5-10-15min etc. Euh ja bij sneller oppakken gaat het helemaal mis hier, dus waarschijnlijk maar saaie opbouw voor jullie :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:14

Ik heb er inderdaad een handje van om mijn apparatuur namen te geven. We hebben Foxy, de Focus Fitness Fox crosstrainer ofzoiets. Foxy. 8-)
Daarnaast Harry de Hyundai. De voorganger was Karel de Kia.
Verder ben ik heel normaal. 8-)

Het is inderdaad eigenlijk zo simpel als je zelf zegt. Neem je minder kcal in dan je verbruikt dan val je af. :j

Waar ik op mis ging in het verleden was dat ik geen flauw idee had wat er aan kcal door mn keel ging. Sinds ik de Eetmeter gebruik heb ik alles heel mooi inzichtelijk en heb ik het ook onder controle. Ook al komt er van het weekend heus weer wat lekkers maar hey dat mág ook. Het moet wel te doen zijn immers. :j

Ik ben totaal geen emotie-eter, integendeel. Als ik me rot voel, blokkeer ik qua eten en gaat er niets in. Als ik me écht écht rot voel (lees: flink overstuur ben) hang ik nog boven de plee ook. :+
Ook een manier van afvallen, maar niet mijn gewenste. :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:19

Ik weet alles van langzaam opbouwen hoor, vorig jaar enkel gecompliceerd gebroken, na operatie lang gips, dus alle spieren kwijt. Lopen begon met 500 meter om huis. Na bijna een jaar weer gaan hardlopen, en dat begon echt met 1 minuut - 2 minuten wandelen etc.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:29

Rustig opbouwen is van groot belang inderdaad. Ik heb ooit bijna een half jaar op krukken gelopen, fysio gehad etc.. zuinig zijn op je lijf!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:45

Ja daarom heb ik ook al mijn hele leven omgegooid, om mijn lijf zo goed mogelijk te sparen. Is niet her beste lijf :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:03

Ik ben hier al een tijdje stille meelezer.

Wil toch mee gaan kletsen. Moet genoeg af en langzaam begin ik wat meer in een itme te komen waarmee ik het gevoel heb dat ik wat meer zelf in de hand heb.

Mijn partner heeft werk en is daardoor van huis af overdag, dus ik kook en doe de boodschappen.
Als hij kookt is het me vaak te zwaar, teveel, te massief. Veel pasta, weinig groenten. Tijd om het anders te doen.

Ik wil eerste de vriezer leeg hebben. Er ligt nog veel gehakt. Dat is vaak rundergehakt, dus ook prima.

Heb nog sla en zoete aardappels liggen ook. Zo maar eens kijken wat ik er allemaal mee kan. Gevulde zoete aardappel misschien?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:18

Geroosterd is ook heerlijk :j Tray bake met gehaktballetjes, gezond knoflooksausje op basis van yoghurt of kwark erbij?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:51

Ik heb eens even op dat instagram account gekeken en voel me dan meteen een stuk minder slecht om mijn ontbijt met ei en spek :=

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:04

EmptyWords schreef:
Ik wil eerste de vriezer leeg hebben. Er ligt nog veel gehakt. Dat is vaak rundergehakt, dus ook prima.

Heb nog sla en zoete aardappels liggen ook. Zo maar eens kijken wat ik er allemaal mee kan. Gevulde zoete aardappel misschien?

ik heb laatst een zoete aardappelschotel gemaakt. Hier zit rundergehakt, paprika, tomaat, mais, ui, zoete aardappels in. dit doe je in de oven met kaas erop. als laatste doe je er eventueel een zure room op. dit is gezond en lekker! je kunt er eventueel ook een avocado in doen.

theadora99 schreef:
Ik heb eens even op dat instagram account gekeken en voel me dan meteen een stuk minder slecht om mijn ontbijt met ei en spek :=

dit is wel echt een goed account om te volgen hoor. Van een aantal vergelijkingen schrok ik wel, maar het laat je wel dingen in zien. ook ik voel me nu minder slecht om mijn ontbijtjes met ei en spek _O-

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:25

Zo ben ik ook mijn kilo's kwijt geraakt, "gewoon" minder eten.
Ik heb wel het voordeel dat ik geen snoep lust en ook geen frisdrank :r ik lust ook geen fast food ieuw.
Alcohol is een gemenerd.
Emotie eten ook niet echt dus dat scheelt allemaal enorm.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:52

Ik schrok ook wel van die vergelijkingen op die insta pagina. Ben gestopt,want anders snap ik er helemaal niets meer van!

Ik merk dat ik het vasten toch fijn vind. Ik voel me zelfs over het algemeen fitter en heb minder trek in zoetigheid.
Ik ben -4 kilo nu.
Ik heb met mezelf afgesproken om niet elke dag op de weegschaal te gaan staan want daar word ik onzeker van.( Van de schommelingen op de weegschaal)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:55

Ach ja, ik eet sowieso plantaardig vanwege een hele serie redenen
Kan
De geposte foto zijn sowieso twee heel verschillende maaltijden
Gooi er dan een goeie scrambled tofu tegen aan

Maar het blijft hier ook sowieso een kwesttie van tracken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:57

Ik zit keurig binnen mijn caloriedoel van vandaag en nu heb ik zin in eten. Heeeeel veel zin in eten. -O- Maar gister zat ik er ver overheen, dus ik ga maar een kop thee zetten en proberen niet in de koelkast te duiken, die vanwege de verbouwing pontificaal in de woonkamer staat op dit moment...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:02

Eerst maar even een kop thee en over een half uur verder kijken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:21

Imre schreef:
Ik zit keurig binnen mijn caloriedoel van vandaag en nu heb ik zin in eten. Heeeeel veel zin in eten. -O- Maar gister zat ik er ver overheen, dus ik ga maar een kop thee zetten en proberen niet in de koelkast te duiken, die vanwege de verbouwing pontificaal in de woonkamer staat op dit moment...

Je hebt jezelf niet te streng afgesteld qua caloriebudget? :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:26

Hier ook een snaaidag. Ik vermoed toch weer teveel zoetstoffen door de eiwitshakes die ik zo nu en dan pak. Dus weer even zonder die (en zonder sodastream frisdrank waar ik maar de helft van de light siroop bij doe)
Vanavond vrij vroeg gegeten voor mijn doen, dus was om 7 uur weer klaar. Heb net nog getwijfeld om iets te maken, maar was ook te lui :+
Conclusie: echte honger is het niet.
Wel een kop thee gemaakt waar heel veel smaak aan zit. Dit zit erin
Afbeelding
Is nu echt mijn lievelingsthee

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:35

Mag ik even stuiteren? *\o/*

Hard work pays off!!

In de afslankkuur 14 cm overall kwijt geraakt. Heb op de weegschaal gestaan. Ik moet gewoon nog maar 2.5 kg voor een gezond bmi. *\o/* zoals ik zelf altijd zeg: das verdeurie nog maar 3 keer schijten :oo *\o/* Die had ik niet verwacht!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:22

*\o/* Wat goed Roosch! Lekker begin van je weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:44

Wauw Roosch, wat goed! Dus je weet nu eindelijk je gewicht? Wou je het wel weten nu? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:48

Nee. :D :D moest gewogen voor de laatste behandeling en ik zei "ik wil alles weten behalve mijn gewicht " :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:49

Ooh wat ben jij sterk, ik zou het zooo graag willen weten en desnoods achteraf alsnog uitrekenen :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:53

Ik heb een papiertje in mijn auto, met alle resultaten erop, braaf dichtgevouwen. :D :D

Ik heb nu wel een grof idee van wat mijn gewicht kan zijn, want kan natuurlijk wel rekenen. Maar ik wil nog steeds dat keiharde cijfer niet weten. :D :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:04

Wat een mooi resultaat Roosch *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:17

Ahh super Roosch!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:03

Wauw super goed!!!