Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:03

De 1e keer dat ik besmet werd, zou je dagelijks gebeld worden. Deden ze niet, want ik was volgens hun negatief. Maar ze vonden het wel raar dat ik door de microbioloog gebeld was en hun andere collega om de intake te doen. Ze waren okk vergeten mijn huisarts te informeren waar ik geweest was, dat deden hun toen nog. Gelukkig had ik zelf gebeld. Vervolgens werd ik 2x per dag gebeld voor de monitoring haha.

Deze keer wisten ze wel dat het de 2e besmetting was en duurde het dus 3 dagen.
De ggd is gewoon niet klaar voor een pandemie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:24

raket schreef:
De 1e keer dat ik besmet werd, zou je dagelijks gebeld worden. Deden ze niet, want ik was volgens hun negatief. Maar ze vonden het wel raar dat ik door de microbioloog gebeld was en hun andere collega om de intake te doen. Ze waren okk vergeten mijn huisarts te informeren waar ik geweest was, dat deden hun toen nog. Gelukkig had ik zelf gebeld. Vervolgens werd ik 2x per dag gebeld voor de monitoring haha.

Deze keer wisten ze wel dat het de 2e besmetting was en duurde het dus 3 dagen.
De ggd is gewoon niet klaar voor een pandemie.

Het is ook afhankelijk van wie je spreekt bij de ggd met hoe je nu moet handelen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:25

Klopt. In maart kreeg ik elke dag andere regels.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 07:05

Ik ben wel 24 uur koortsvrij, hoofdpijn is nu ook sinds gister avond weg. Ik ben alleen zo onwijs slap.

Ik vraag me af of ik nog besmettelijk ben voor mijn gezin. Ik hoest en nies eigenlijk niet.

Al kunnen de jongens maar even bij me op bed komen ofzo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:36

Gwenvd schreef:
Ik ben wel 24 uur koortsvrij, hoofdpijn is nu ook sinds gister avond weg. Ik ben alleen zo onwijs slap.

Ik vraag me af of ik nog besmettelijk ben voor mijn gezin. Ik hoest en nies eigenlijk niet.

Wacht er nog maar even mee, better safe than sorry.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:49

Ja is ook zo. Ik bel vandaag zelf met de ggd als ik niks hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:54

Gwenvd schreef:

Niet doen. Als jij te vroeg weer contact hebt met je kinderen, begint hun 10-daagse quarantaineperiode weer opnieuw.

Als jij minimaal 7 dagen na begin van je klachten 24 uur klachtenvrij bent mag je in principe weer uit isolatie. En je kinderen knuffelen. Maar wacht even telefoontje van de GGD af, want bij dit soort dingen moet je nooit op een forum afgaan. Als je asymptomatisch of imuungecompromitteerd bent, je kinderen klachten hebben etc etc is het allemaal weer net even anders.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:00

Jullie hebben ook helemaal gelijk. Het is gewoon moeilijk.

Ik ben al blij even met jullie contact te hebben. Men kindjes redden zich prima en iedereen heeft er baad bij als ze weer naar school/opvang mogen.

Ik zit vandaag op dag 6

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:26

Dan nog even volhouden , spuw hier je gal maar.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:10

Lief dank je!

Vanmorgen voelde ik me echt verschrikkelijk, zo slap. Nu is t wel weer iets beter gelukkig. Zelfs de droger aangezet zodat ik straks hopelijk in etappes mijn bed kan verschonen. Nu ik geen koorts meer heb mogen die zweetlakens wel in de was.
Douchen is ook geen overbodige luxe. Stap voor stap.

Het is fijn om te zien dat mijn man een draai begint te vinden met de kinderen. Ik heb wat tips gegeven hoe hij zichzelf een beetje kan sparen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:29

Sterkte voor de covid-patiënten!

Hier weet ik niet goed wat doen: ik vermoed dat ik een gewone verkoudheid te pakken heb, ben heel voorzichtig geweest, maar heb toch gebeld naar HA. Hij zei dat ik me moest laten testen morgenochtend als het verergerde. Denk dat ik het morgenochtend toch ga melden op het werk, dan kunnen zij beslissen of ze me laten starten (sowieso met mondkapje, is altijd zo).

Heb geen koorts (al twijfel ik of mijn thermometer normaal werkt, zelfde type als die van mijn moeder, en klopte ook niet met resultaten bij de HA), ook geen smaak- of geurproblemen of spierpijn of zo.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:31

Bij (verkoudheids)klachten gewoon testen hwn! Wat doe je voor werk?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:42

hwn schreef:
Sterkte voor de covid-patiënten!

Hier weet ik niet goed wat doen: ik vermoed dat ik een gewone verkoudheid te pakken heb, ben heel voorzichtig geweest, maar heb toch gebeld naar HA. Hij zei dat ik me moest laten testen morgenochtend als het verergerde. Denk dat ik het morgenochtend toch ga melden op het werk, dan kunnen zij beslissen of ze me laten starten (sowieso met mondkapje, is altijd zo).

Heb geen koorts (al twijfel ik of mijn thermometer normaal werkt, zelfde type als die van mijn moeder, en klopte ook niet met resultaten bij de HA), ook geen smaak- of geurproblemen of spierpijn of zo.

Testen! Better safe than sorry

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:47

Testen inderdaad!

Ik ben negatief! En dat ondanks de verhoging, duizeligheid, misselijkheid, spierpijn en hoestje. Ook de nare smaak is weer weg, die had waarschijnlijk toch met de test te maken.
Sterkte aan de zieken!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:50

Hebben jullie ook zo'n last van een brandende pijn aan je tong, tandvlees, gehemelte en neusholte? Het komt met vlagen maar is dan wel echt hevig. Vooral als ik loop of 's nachts, dan word ik er ook echt van wakker. Google geeft wel wat coronapatiënten met dezelfde klachten, en/of dat het komt door beklemming van de reuk/smaakzenuwen. Nou ik proef en ruik ook echt he le maal niets, dus dat zou wel kunnen... misschien morgen toch maar een belletje naar mijn huisarts als het vannacht niet beter gaat. -O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:17

Ik heb dat ook met een gewone verkoudheid.
Je kan toch beter rechtstreeks met de ggd bellen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:56

@Helderder, ik ben baliebediende bij PostNL (in België, hoe raar het ook klinkt :) ).

Ik heb contact opgenomen met het werk, en zij willen sowieso dat ik me laat testen. Dus morgenochtend maar direct naar HA. Ik mat zopas mijn koorts toen ik uit bad kwam, en had 37,5°. Maar een uurtje later was dit weeral een graad gezakt, dus zal aan het heet water gelegen hebben.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:14

Gwenvd sterkte. Ik hoop dat je snel klachtenvrij bent. :(:)

Janntjuh wat fijn dat jij negatief bent!

Hier inmiddels 51 uur verder en nog geen uitslag. Vanavond naar het GGD gebeld maar mijn test zit in een clubje welke vertraging heeft en ze kunnen geen uitspraak doen wanneer de uitslag binnen is. Frustrerend.
Om mezelf bezig te houden vandaag een eetproeverij gehouden en voor de grap een filmpje voor vriendinnen en familie gemaakt dat ik nu zonder problemen pindakaas kan eten. Normaal ga ik van de geur en smaak over mn nek. Maar nu ik niks proef kan ik werkelijk alles eten.
Je moet wat om je bezig te houden.. :+ :=
Als kers op de taart heb ik gister mijn vinger eraf geschaafd met de kaasschaaf. Dokter heeft me buiten moeten behandelen, moesten wat en het was gelukkig droog. Dus naast dat ik ziek thuis zit, heb ik enorm veel pijn en maar een werkende hand. Kan niks zo..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:17

hwn schreef:
@Helderder, ik ben baliebediende bij PostNL (in België, hoe raar het ook klinkt :) ).

Ik heb contact opgenomen met het werk, en zij willen sowieso dat ik me laat testen. Dus morgenochtend maar direct naar HA. Ik mat zopas mijn koorts toen ik uit bad kwam, en had 37,5°. Maar een uurtje later was dit weeral een graad gezakt, dus zal aan het heet water gelegen hebben.

Na een warm bad is het vrij normaal dat je een hogere temperatuur hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:17

absque_dubio schreef:
Gwenvd sterkte. Ik hoop dat je snel klachtenvrij bent. :(:)

Janntjuh wat fijn dat jij negatief bent!

Hier inmiddels 51 uur verder en nog geen uitslag. Vanavond naar het GGD gebeld maar mijn test zit in een clubje welke vertraging heeft en ze kunnen geen uitspraak doen wanneer de uitslag binnen is. Frustrerend.
Om mezelf bezig te houden vandaag een eetproeverij gehouden en voor de grap een filmpje voor vriendinnen en familie gemaakt dat ik nu zonder problemen pindakaas kan eten. Normaal ga ik van de geur en smaak over mn nek. Maar nu ik niks proef kan ik werkelijk alles eten.
Je moet wat om je bezig te houden.. :+ :=
Als kers op de taart heb ik gister mijn vinger eraf geschaafd met de kaasschaaf. Dokter heeft me buiten moeten behandelen,
moesten wat en het was gelukkig droog. Dus naast dat ik ziek thuis zit, heb ik enorm veel pijn en maar een werkende hand. Kan niks zo..

Ik vind het uiteraard heel sneu voor je maar hier moest ik wel even om lachen, sorry maar ik ben een beelddenker. :Y)

Ik ben wat verkouden, wel gruwelijke hoofdpijn maar sinds er voor mij geen opties zijn om te laten testen maar gewoon lekker binnen blijven. Gelukkig werk ik toch al een week niet. :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:11

Haha nou het waren rare dagen. :+
Tot ieders verbazing ben ik negatief getest. Ik heb dus een flinke griep met net zulke smaak en reuk verlies als bij Corona. Dus mocht iemand dat ook krijgen: het hoeft dus geen Corona te zijn!
Zelf nu uitzieken, maar toch wel blij dat ik vanavond even naar mn pony’s gebracht kan worden. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:13

Nou, tot dusver weinig last gehad maar ik word net wakker en ik voel me vrij beroerd. Heel slap, draaierig en m’n keelpijn lijkt ook wat erger geworden te zijn. Ik heb m’n thermometer nog steeds niet binnen dus kan niet checken voor verhoging, maar dit is niet helemaal wat ik verwacht had na de afgelopen dagen. De GGD had gezegd dat ik vandaag ‘in principe’ over m’n 10 dagen heen zat, wat ik zelf nogal optimistisch vond. Dat blijkt dus wel :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:21

absque_dubio schreef:
Tot ieders verbazing ben ik negatief getest. Ik heb dus een flinke griep met net zulke smaak en reuk verlies als bij Corona. Dus mocht iemand dat ook krijgen: het hoeft dus geen Corona te zijn!
Zelf nu uitzieken, maar toch wel blij dat ik vanavond even naar mn pony’s gebracht kan worden. :D

En toch vind ik zoiets lastig. Ik ken iemand die zelfde klachten heeft, koorts erbij. Negatief getest. Huisgenoot na paar dagen kriebel keel. Positief. Persoon die zij voor ze ziek was had gezien, positief. Ik vind het dan bijzonder dat de ziekste van de 3 en met de meeste corona klachten negatief is, en de rest om dr heen in haar 1.5 meter bubbel positief. Zou het iig zelf niet zo fijn idee vinden.

Zouden de minder klachten dan vals positief zijn? Of degene met de heviger ziekte verschijnselen vals positief? Dat vraag ik mij oprecht af...

Beterschap voor alle zieken!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:31

absque_dubio schreef:

Ik zou er inderdaad rekening mee houden dat je ook gewoon vals negatief kan zijn getest. Dat komt nog steeds in zo'n 10% van de testen voor meen ik me te herinneren, dus niet eens heel uitzonderlijk.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:37

absque_dubio schreef:

Als je nog steeds klachten hebt en je wil het zeker weten zou je nog een 2e test kunnen inplannen. Had mijn partner ook maar de 2e test was dus wel positief.